• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.447 stemmen
Avatar
 
banner banner

Aliens (1986)

Sciencefiction / Actie | 137 minuten / 154 minuten (special edition)
3,85 3.582 stemmen

Genre: Sciencefiction / Actie

Speelduur: 137 minuten / 154 minuten (special edition)

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Sigourney Weaver, Michael Biehn en Carrie Henn

IMDb beoordeling: 8,4 (834.664)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 9 oktober 1986

Plot Aliens

"This time it's war."

Na 57 jaar hyperslaap wordt Ripley toevallig opgepikt door een ruimteschip. Ze krijgt tijd om zich te ontspannen en hoopt dat de nachtmerrie met het levensgevaarlijke buitenaardse monster eindelijk voorbij is. Helaas heeft een kolonie terraformers op de planeet LV-426 het ruimteschip ontdekt waar de Alien vandaan kwam. Een paar weken na Ripley's terugkeer verliest het controlecentrum het contact met LV-426. Ripley besluit om samen met een elite-commandogroep naar LV-426 te gaan om te kijken of ze de kolonisten kunnen helpen. Maar bij aankomst op de planeet blijkt dat de kolonie helemaal verlaten is. Of toch niet?

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Drs. DAJA schreef:

bagger waarbij op een klassieker word voorborduurd.

Door dit soort opmerkingen twijfel ik eraan of je de film wel gezien hebt. Slaat helemaal nergens op, totaal andere film dit.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8557 stemmen

en dat terwijl hij het orgineel niet eens gezien heeft


avatar van us_raider

us_raider

  • 2034 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Totaal andere film dit.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de films wel vergelijkbaar, maar in tegenstelling tot Drs. DAJA vind ik deel twee op alle fronten iets beter dan deel één. Ik ben wel benieuwd naar zijn cijfer voor deel één; als dat cijfer hoog is, kan ook ik die ene ster voor dit deel maar moeilijk serieus nemen.

Quentin schreef:

en dat terwijl hij het orgineel niet eens gezien heeft

Het ontbreken van een stem zegt natuurlijk weinig.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2381 stemmen

slecht.. nauwelijks boeiende film met een shitload aan voorspelbare momenten.

2*


avatar van basketballerke

basketballerke

  • 4727 berichten
  • 0 stemmen

Stuk beter dan wat ik heb gezien dan bij Ressurection. Maar ik verwachtte hier ook wel een betere film.

Het begon niet echt geweldig. Maar eenmaal op de planeet barst het feest los. Ik kreeg een heerlijke over the top film te zien. Maar daarnaast biede de film ook meer. Vooral noemenswaardig de geweldige acteerprestatie van Sigourney Weaver weer als een kille machine-achtige verdelger van Aliens, maar hier liet ze ook zien dat ze menselijke trekjes heeft bij het meisje. Daarnaast was de film ook heel sfeervol mede door de sets. Scènes die er bij mij vooral uitstak was de de ontdekking van de koningin. Al met al scheelt het weinig met een 4,5*. Dus 4*, en ik denk dat ik het beste van deze quadrology nog niet gezien heb. Op naar deel 1.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8557 stemmen

us_raider schreef:

Het ontbreken van een stem zegt natuurlijk weinig.

Hij zegt het net zelf .


avatar van us_raider

us_raider

  • 2034 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

(quote)

Hij zegt het net zelf .

Hmm ja, ik zie het. Over bevooroordeeldheid gesproken.


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23466 berichten
  • 76966 stemmen

Blijft gewoon de op een na beste Alien film.....


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5833 stemmen

basketballerke schreef:

Stuk beter dan wat ik heb gezien dan bij Ressurection. Maar ik verwachtte hier ook wel een betere film. ..............................................

Op naar deel 1.

Jij kijkt de Alien reeks in omgekeerde volgorde?


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Ik snap niet waarom deze film zulke goede kritieken krijgt. Hij is wel aardig, ja. Zoder Vasquez had ik deze film een stuk beter kunnen pruimen.


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

Het is gewoon de "rambo"-versie van alien.. vermakelijk ja, beter? Nee natuurlijk niet! Iedere filmleek moet dat nog wel kunnen inzien En Vasquez is inderdaad hemeltergend irritant!


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

us_raider schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de films wel vergelijkbaar

Natuurlijk zitten er wel wat overeenkomsten in beide films (het is toch dezelfde reeks) maar de hele feel en bedoeling van beide films is totaal anders.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Quentin schreef:

en dat terwijl hij het orgineel niet eens gezien heeft

Mja, een vervolg kan goed zijn maar het is wel voorborduren.

Saw II heeft ook een totaal andere aanpak en perspectief dan Saw I, maar 't is wel voorborduren op 't idee en succes van Saw I


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Mja, een vervolg kan goed zijn maar het is wel voorborduren.

Beetje onzin, ken films waarvan ik het tweede deel zelfs beter vind, bovendien is Aliens zoals al gezegt een heel andere film dan Alien. Als iemand meer van de lompe actiefilms is (wat gewoon kan) dan vind ik het helemaal niet vreemd dat diegene deel 2 uit de serie beter zal vinden.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Ik zeg toch ook niet dat hij meteen slecht is als het een vervolg is? ik zeg zelf het tegenover gestelde, lees m'n posts eens eerst goed voordat je wat zegt.

Bovendien heeft mijn cijfer er niks mee te maken of het een vervolg is of niet, al wat ik zei is dat ik het voorborduren vind op haar voorganger, wat me logisch lijkt bij vervolgen anders hadden ze de film wel in een andere vorm kunnen presenteren. En voorborduren is niet per definitie slecht, maar in een geval als deze vind ik het puur een graadje proberen mee te pikken van het succes van 1. Ookal kan de aanpak anders zijn.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Pfoei,

Deze gekeken in de veronderstelling Ridley Scott's klassieker te kijken, kwam er echter na een tijdje al achter dat dit geen film kon zijn van de hand van Scott.

Wat een bagger. Ongelimiteerde bagger, bagger waarbij op een klassieker word voorborduurd.

Hmmm, vind dit anders klinken als een behoorlijke beschuldiging aan het adres van Dhr Cameron (ook geen onverdienstelijk regisseur overigens) dat hij het origineel heeft verkracht.

En dat terwijl je deel 1 niet gezien hebt, beetje voorbarige conclussie denk je niet?


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Hmmm, vind dit anders klinken als een behoorlijke beschuldiging aan het adres van Dhr Cameron (ook geen onverdienstelijk regisseur overigens) dat hij het origineel heeft verkracht.

En dat terwijl je deel 1 niet gezien hebt, beetje voorbarige conclussie denk je niet?

Ik vind het heel erg jammer, maar je stelt me teleur door weer m'n post niet goed te lezen.

Ik vind deze film ongelimiteerde bagger waarbij hij op een klassieker (dat is een status die toegekent word, die ken ik hem niet toe) voorborduurt. Dat is alles wat ik over het orgineel zeg, en ik vind dat Cameron het vorige deel misbruikt om zelf zijn s/f verhaaltje kwijt te kunnen.

Je hebt gelijk dat dit een belediging is aan dhr. Cameron's adress. Maar ik word dan ook niet warm van een James Cameron film.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Ik vind het heel erg jammer, maar je stelt me teleur door weer m'n post niet goed te lezen.

Ik vind het heel jammer dat je dit non-argument nu voor de tweede keer tegen mij gebruikt. Ik lees je berichten heel goed dus ik kan net zo goed zeggen dat je niet duidelijk bent in je argumentatie. AUB laat dit soort zaken achterwegen, communicatie gaat namelijk per definitie twee kanten op. bvd

Ik vind deze film ongelimiteerde bagger waarbij hij op een klassieker (dat is een status die toegekent word, die ken ik hem niet toe) voorborduurt. Dat is alles wat ik over het orgineel zeg, en ik vind dat Cameron het vorige deel misbruikt om zelf zijn s/f verhaaltje kwijt te kunnen.

Het voortborduren kan je dus nooit als argument gebruiken om deze film slecht te vinden aangezien je dit juist in een van je vorige posten ontkend. Je zegt immers zelf dat een vervolg niet per definitie slecht hoeft te zijn. Bovendien ken je het orgineel niet dus hoe kan je deze twee nu in hemelsnaam met elkaar voor jezelf vergelijken laat staan om het te hebben over misbruiken. Daarnaast heeft dit deel net zo goed een klassiekerstatus. James cameron heeft ook helemaal niets misbruikt aangezien Alien en Aliens verschillen als dag en nacht in hun aanpak. de ene is een SF/horror/thriller de tweede is een actiefilm pur-sang. Enige overeenkomst zit natuurlijk in de aliens zelf, alhoewel Cameron zelfs ook flink gesleuteld heeft aan het karakter van het beest (Giger zelf was daar zelfs een beetje in teleurgesteld heb ik begrepen maar das zijn probleem ).

Je hebt gelijk dat dit een belediging is aan dhr. Cameron's adress. Maar ik word dan ook niet warm van een James Cameron film.

Zeg dat dan gewoon


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

Blijft gewoon de op een na beste Alien film.....

Aliens vind ik beter dan het origineel. Deze film had veel meer spanning (door meer Aliens, vandaar ook de naam haha), special effects, acteerprestaties en actie.

Ideale film! Blij dat ik ze alle 4 thuis heb...maar alleen dit deel blijft me echt bij.


avatar van tukkerstein

tukkerstein

  • 2219 berichten
  • 3473 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Aliens vind ik beter dan het origineel. Deze film had veel meer spanning (door meer Aliens, vandaar ook de naam haha), special effects, acteerprestaties en actie.

Ideale film! Blij dat ik ze alle 4 thuis heb...maar alleen dit deel blijft me echt bij.

Ik vond deel 1 wel wat spannender, mysterieuzer en stijlvoller, ik had daar echt het idee dat ik een paar honderd jaar vooruiit in de tijd was. Maar ook in dit deel is de spanning om te snijden en de actie om te smullen, dus deze staat ook in de top 10.


avatar van filmlens

filmlens

  • 20 berichten
  • 11 stemmen

wat een schietgeweld in deze film , zag alleen maar patronen

( ca 75.000 )op mijn scherm en af en toe een alien, echt jammer.

3.0


avatar van Rua

Rua

  • 215 berichten
  • 345 stemmen

filmlens schreef:

wat een schietgeweld in deze film , zag alleen maar patronen

( ca 75.000 )op mijn scherm en af en toe een alien, echt jammer.

3.0

Nog maar eens gaan kijken dan en dan wel je ogen openhouden...


avatar van 606

606

  • 23879 berichten
  • 12278 stemmen

Rua schreef:

(quote)

Nog maar eens gaan kijken dan en dan wel je ogen openhouden...

klopt dan heb je niet goed gekeken


avatar van filmlens

filmlens

  • 20 berichten
  • 11 stemmen

idd , nu zag ik ook een vrouwelijke Rambo met 50 kg aan wapens.


avatar van 606

606

  • 23879 berichten
  • 12278 stemmen

filmlens schreef:

idd , nu zag ik ook een vrouwelijke Rambo met 50 kg aan wapens.

daarom de film is zo vet


avatar van Rua

Rua

  • 215 berichten
  • 345 stemmen

filmlens schreef:

idd , nu zag ik ook een vrouwelijke Rambo met 50 kg aan wapens.

Cool... Ripley rules!


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Rua schreef:

(quote)

Cool... Ripley rules!

Ik denk dat Vasquez bedoeld wordt en dat mokkel is zeker niet cool. Een irritant ongeloofwaardig personage, wat voor mij de film een stuk naar beneden haalt. En die geweren die met een soort robotarm op hun lichaam zitten, zijn ook zwaar overdreven. Misschien cool voor gastjes van 13 en Vasquez is misschien nog wel cool voor vrouwen uit de Mythe.


avatar van Prudh

Prudh

  • 3124 berichten
  • 1874 stemmen

psycholamp schreef:

Misschien cool voor gastjes van 13 en Vasquez is misschien nog wel cool voor vrouwen uit de Mythe.

Moet ik mij daarop beledigd voelen? Ik vind Vasquez en het hele wapenarsenaal in deze film uitzonderlijk tof! Heerlijk over de top, zoals een ware jaren 80 actiefilm betaamd! Dat vrouwen eveneens als bikkelharde strijders neergezet worden (Vasquez als manwijf, Ripley met iets meer nuance) maakt het er alleen maar beter op. Wat is er trouwens ongeloofwaardig aan haar personage... ongeloofwaardiger dan zeg... een Alien?


avatar van Rua

Rua

  • 215 berichten
  • 345 stemmen

psycholamp schreef:

Ik denk dat Vasquez bedoeld wordt en dat mokkel is zeker niet cool. Een irritant ongeloofwaardig personage, wat voor mij de film een stuk naar beneden haalt.

Jaja, we weten nu wel dat je haar irritant vind, je hoeft niet elke gelegenheid aan te grijpen om ons dat nog een keer te verkondigen...

Ik ben het helemaal eens met Prudh!

Quote:

Hudson: Hey Vasquez, have you ever been mistaken for a man?

Vasquez: No. Have you?

Vasquez is cool, evenals de hele film!

Je hoeft geen "gastje van 13" te zijn om die mening te hebben...

En wat bedoel je trouwens met "vrouwen uit de Mythe"?


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Tja, ik dacht al dat Rua een vrouw was, want anders vind je Vasquez niet cool. Ik grijp meteen even de gelegenheid aan om te verkondigen dat ik Vasquez een waardeloos personage vind. Of had ik dat al een keer gezegd?

Doe quote die je ook aanhaalt is verschrikkelijk net als de dude-achtige handeling die ze daarna uitvoert. Vasquez is walgelijk en er zit absoluut géén mannenvlees aan. Ja, dat moet, ja. Het oog wil tenslotte ook wat.

Vasquez? BAH!

(De Mythe is overigens een café in Nijmegen, waar een bepaald soort vrouwen komt. )