Genre: Drama / Romantiek
Speelduur: 88 minuten
Alternatieve titels: 3-Iron / 빈집
Oorsprong:
Zuid-Korea / Japan
Geregisseerd door: Kim Ki-duk
Met onder meer: Seung-Yun Lee, Hee Jae en Hyuk-ho Kwon
IMDb beoordeling:
7,9 (60.980)
Gesproken taal: Koreaans
Releasedatum: 10 maart 2005
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Bin-jip
"Nothing is what it appears to be."
Tae-suk zoekt op zijn motor naar leegstaande huizen waarin hij een tijdje kan verblijven. Hij steelt niets, maar gebruikt wat uit de koelkast, repareert kapotte spullen en doet zo nodig de was. Hij legt zijn bezoeken vast door zichzelf in andermans interieur te fotograferen. Dit eigenaardige maar kalme leven wordt onderbroken wanneer hij op een dag insluipt in een luxueus huis, waar de jonge vrouw Sun-hwa zich in het donker verschuilt. Zij zit gevangen in een ellendig huwelijk met een man die haar mishandelt...
Externe links
Acteurs en actrices
Sun-hwa
Tae-suk
Min-gyu
Detective Jo
Jailor
Son of Old Man
Daughter-in-law of Old Man
Sung-hyuk
Jee-ah
Hyun-soo
Video's en trailers
Reviews & comments
aegron
-
- 4030 berichten
- 1269 stemmen
Mijn eerste Ki-duk. Een erg mooie film, knap zoals er zoveel gezegd wordt zonder ook maar iets te zeggen. Het citaat op het eind is alleen wel een enorme afknapper 4,5 * voor de film, min 0,5 voor het citaat is 4*
Daser
-
- 27 berichten
- 191 stemmen
Hele mooie film, bracht mij in soort van trance. 4,5 * Ligt nu voor 9 euro bij bijenkorf amsterdam
flash_gordon
-
- 48 berichten
- 180 stemmen
...Het citaat op het eind is alleen wel een enorme afknapper...
Ik vond de hele film eigenlijk een afknapper : ik zat te wachten op mooie beelden maar ze kwamen niet. Ik zat te wachten op aardige grappen, maar ze waren er bijna niet. Het verhaal boeide echt voor geen meter, gewoon een flauw liefdesverhaal van een vrouw die een beetje te slecht behandeld wordt en daarna een betere minnaar vindt. Op goede conversaties of woordgrappen hoef je sowieso niet te rekenen : de hele film door wordt er gezwegen. 1* voor de moeite.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1269 stemmen
Ik vond de hele film eigenlijk een afknapper : ik zat te wachten op mooie beelden maar ze kwamen niet. Ik zat te wachten op aardige grappen, maar ze waren er bijna niet. Het verhaal boeide echt voor geen meter, gewoon een flauw liefdesverhaal van een vrouw die een beetje te slecht behandeld wordt en daarna een betere minnaar vindt. Op goede conversaties of woordgrappen hoef je sowieso niet te rekenen : de hele film door wordt er gezwegen. 1* voor de moeite.

Waarom zou je in vredesnaam goede grappen verwachten?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
ik zat te wachten op mooie beelden maar ze kwamen niet.
fruitvlieg
-
- 35 berichten
- 196 stemmen


Ik ben ze ook niet tegengekomen in deze film om je de waarheid te vertellen. Verder inderdaad een nietszeggend verhaal met erg oninteressante karakters. Dat de hoofdpersonen daarbij hun mond ook al niet open willen doen maakt deze film voor mij een enorme teleurstelling. 0,5*
Daser
-
- 27 berichten
- 191 stemmen
Als je meer films van Kim Ki-Duk hebt gezien weet je wat je van zijn film kan verwachten. Hele mooie beelden, stiltes, iets magisch.
Vond dit wel een van zijn betere.
@aegron Kim ki-duk films staan niet echt bekend om hun goede verhaal of grappen... Gaat om sfeer en schoonheid..
zephyr
-
- 137 berichten
- 474 stemmen
Hele mooie beelden, stiltes, iets magisch.
Vond dit wel een van zijn betere. ..
Deze film is maar een vreselijk gekunsteld gedrocht wat mij betreft.
Daser
-
- 27 berichten
- 191 stemmen
@zephyr: "Dan zou jij eens naar 'The New World' moeten gaan kijken dan weet je pas wat mooie beelden zijn en over stilte gesproken"
Nee dank je, heb geen zin om Collin Farrel's lieve puppy blikken te zien. Vast heel mooi zo'n herschreven geschiedenisverhaal.
>_<
-
- 8 berichten
- 175 stemmen
De stilte geeft de film volgensmij juist een meerwaarde hoor. Ze zeggen zo weinig, maar toch zoveel (als je oplet).
Kijk dit gewoon niet als je je even verveelt, je moet er echt voor gaan zitten en erin opgaan.
Ik geef de film 4 sterren.
fruitvlieg
-
- 35 berichten
- 196 stemmen
Don Gertus
-
- 1543 berichten
- 0 stemmen
Dat doen gewoon acterende acteurs/actrices normaal ook al, alleen dan let jij er dus niet op dat zij naast het praten ook hun mimiek nog hebben. Eigenlijk gewoon zwak dit.
Maar als je het geluid uitzet in vrijwel iedere andere film (en uiteraard ook de ondertiteling) heb je nauwelijks een idee van wat de personages doormaken en denken en zijn de woorden noodzakelijk, in Bin-Jip daarentegen hoeft de hoofdpersoon niets te zeggen voor een goed begrip.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Bin-Jip lijkt ook helemaal niet origineel. Misschien voor sommigen, die alleen maar blabberende personages gewoon zijn.
Verder ben ik het eens met Don Gertus.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Ik vond het wel een bijzondere film en hij boeide me wel.
Maar om nu te zeggen, fenomenaal, nee, dat ook weer niet.
Wel een rustgevende, mysterieuze film met prachtige muziek!
zephyr
-
- 137 berichten
- 474 stemmen
…die alleen maar blabberende personages gewoon zijn
…
Bin-Jip lijkt ook helemaal niet origineel.
...in Bin-Jip daarentegen hoeft de hoofdpersoon niets te zeggen voor een goed begrip.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Simpelheid ligt niet in het aantal verrassende plotwendingen en de hoeveelheid flashbacks maar in wat je te vertellen hebt met je film. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je inderdaad niks aan deze film en is deze discussie nogal uitzichtloos.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Geen idee. Ik had het over blabberende personages. Pesonages die veel praten dus.
Niet zozeer een remake, gewoon een film met typische stijlkenmerken van een Aziatisch drama. Zwijgende personages (hoewel Ki-duk het iets verder doordrijft) zijn schering en inslag in die films.
flash_gordon
-
- 48 berichten
- 180 stemmen
Simpelheid ligt niet in het aantal verrassende plotwendingen en de hoeveelheid flashbacks maar in wat je te vertellen hebt met je film. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je inderdaad niks aan deze film en is deze discussie nogal uitzichtloos.
Bak ze nu maar helemaal bruin; Meneer gaat ons even vertellen wat wel of geen simpele films zijn en welke criteria wij volgens hem alleen mogen gebruiken. Dit is gewoon een bloedsimpel verhaal, ben ik met zephyr en anderen eens, daar hoeft niet zo geweldig arrogant en intelligent over te worden gedaan. Wel zou het inderdaad zoals Onderhond zegt een stijlkenmerk kunnen zijn van deze regisseur. Mwah... wat mij betreft kan ik de films van deze regisseur beter links laten liggen, maar dat mag ieder voor zich uitmaken, er zijn genoeg fans van. Ik zou zeggen : ga gewoon door met genieten van de films van deze regisseur als je daar van houdt.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Meneer gaat ons even vertellen wat wel of geen simpele films zijn en welke criteria wij volgens hem alleen mogen gebruiken.
Sorry hoor, ik had je tenen niet zien liggen. Als jij deze film simpel vindt en ik vind dat niet dan hoop ik dat ik dat mag zeggen zonder direct voor arrogant uitgescholden te worden. Ik zie in dit simpele verhaal geweldig veel betekenissen en daarom vind ik het een meesterwerk, als je dat er niet in ziet so be it, dan hoef je de film ook niet goed te vinden. Ik vind deze film superieur aan een hoop andere en daarom geef ik hem ook zoveel sterren, moet ik dan in elk bericht over de grond gaan kruipen en me verontschuldigen bij de mensen die dat niet vinden?
flash_gordon
-
- 48 berichten
- 180 stemmen
… Als je het daar niet mee eens bent dan ….
Dit vindt ik anders aardig arrogant, of je moet je beter leren uitdrukken. Of in jouw terminologie te spreken, ja hier kun je inderdaad beter 'kruipen' als jij dat al kruipen wilt noemen. Sommige gebruikers zijn hier zo zelfverzekerd (of hoe je het ook wlilt noemen..) als wat, en gewoon zeer onterecht.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Wat is daar nu arrogant aan
.
Kunnen we het svp bij de film houden ipv te zitten bakkeleien.
zephyr
-
- 137 berichten
- 474 stemmen
Wat is daar nu arrogant aan 
Ik vindt het best wel arrogant trouwens dat gedoe van Freud dat als je niet met me eens bent dan discussieer ik niet meer met je. Daar mag de crew hier ook wel eens op letten. Daar was moviemeter toch voor bedoelt, dunkt me? Even over de film trouwens : als meneer Freud hier diepzinnige dingen ziet prima (uitleg?), ik vindt het zelf nogal een goedkope film om reeds niet weerlegde redenen. Laten we deze discussie daarmee dan afsluiten. 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik geef jouw user ID ook 4* ! (wellicht meer na herziening)
>_<
-
- 8 berichten
- 175 stemmen
Dat doen gewoon acterende acteurs/actrices normaal ook al, alleen dan let jij er dus niet op dat zij naast het praten ook hun mimiek nog hebben. Eigenlijk gewoon zwak dit.
Ja sorry, je hebt volkomen gelijk. Ik bedoelde eigenlijk wat Don Gertus later toevoegde. Dat je deze film kunt kijken zonder geluid.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Herzien, en die 5* blijven zeker staan. Enige minpuntje voor mij is dat de film bij herziening een beetje indut bij die boxer en dat opatje ongeveer, wellicht een huisje teveel afgegaan? gelukkig is dit maar eventjes en is de rest perfect. De scénes in de cel, de ontmoeting, het einde
echt fantastisch.
Erg jammer dat de dvd cover van de NL versie zo'n gedrocht is, snap niet waarom ze niet het postermateriaal (die op deze site staat) gebruikt hebben.
JoBe74
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Was zeer verrast door deze film, weinig dialoog maar o zo geweldig beeldspraak!
Ik geef hem een dikke 4!
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik vind het jammer dat ik hem niet goed vind, ook omdat ik Seom wel erg mooi vond. In die film wordt ook weinig gesproken, maar daar werd ik erg geboeid door de gebeurtenissen, hier helaas niet. De twee zitten elkaar maar wat apathisch aan te kijken, en dan gebeurt indirect door hun rare gedrag ook nog een vreselijk ongeluk. Nee, ik zat me het eerste uur echt te irriteren, ik vond het ook weinig grappig, terwijl bepaalde dingen volgens mij wel zo bedoeld waren.
Het laatste half uur ging dan nog wel. Het spelletje in de cel tussen de hoofdrolspeler en zijn bewaker is vreemd maar best grappig. Ook het 'dubbele' ontbijt deed mij glimlachen.
Maar als geheel kan ik er weinig tot niets mee, ook omdat ik hun 'verhouding', 'liefde', wat moet je het eigenlijk noemen, zowel ongeloofwaardig, storend als zelfs belachelijk vind. Dat gezwijg de hele tijd.
1,5 ster
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Romantische films... zelden kan ik er iets mee. Terwijl de Amerikanen hartstochtlijke epossen vertellen waarbij de emoties tot op het scherm spatten, krijg je bij de Aziaten doorgaans 'een bijzondere relatie tussen 2 mensen' voorgeschoteld die zich zo ingetogen mogelijk gedragen, gewikkeld in een bizarre verhaallijn met dito gebeurtenissen. Beiden extremen die me niet vaak kunnen bekoren, maar er zijn uitzonderingen. Bin Jip is 1 van die meevallers.
Allereest moet gezegd dat The Asian Way (ik weet het: nogal generaliserend) telkens wel het voordeel biedt dat we allemaal lekker zelf het verhaal en zijn betekenis bijna helemaal kunnen invullen. Nu, als dat "verhaal" een mooie audiovisuele omkadering heeft en inderdaad een zekere sfeer kan losweken ben ik er dan ook helemaal van weg. Zoals het het eerste kwartier verliep in Bin Jip, vreesde ik echter het ergste (geen bijster interessante scenes, geen vormgeving, geen muziek...), toen werd ik plots getrakteerd op iets moois en sindsdien kwam het wat los. Mooie composities begeleid door de prachtige score weten de prent met vlagen te versieren, en dragen veel bij aan de sfeer.
Toch heb ik het gevoel dat Ki-duk zich anderzijds nog teveel inhield op dat gebied. Camera-effecten zijn beperkt, montage vaak iets te snel om rustig van de scene te kunnen genieten en een audiovisueel vuurwerk wordt het nooit echt.
Bovendien zijn dit soort "bijzondere relatieschetsen waarin weinig gezegd wordt" iets dat al ik zo vaak aanschouwd heb (de avonden dat ik op Holland 3 zat de kijken naar weer maar eens zo'n Aziatisch filmpje in deze stijl is niet te tellen) en me intussen wel een beetje begint de keel uit te hangen. In dat opzicht lijkt de inspiratie wel een beetje zoek, daar bij die Oosterlingen.
Verder wel een sympathiek bovengemiddelde filmpje, maar nog iets te 'stijfjes' naar mijn smaak. 3*
Het laatste nieuws

Netflix komt met 'Caught Stealing', maar Prime Video overtroeft met 'Roofman'

Videoland voegt de geprezen Zweedse film 'Så som i Himmelen' toe aan het aanbod

Tip voor fans van de 'Outlander'-spin-off: de fantasyhitserie 'A Discovery of Witches' op Netflix

'All The Money in The World' van Ridley Scott dinsdag te zien op televisie
Bekijk ook

Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
Drama, 2003
498 reacties

Ai no Mukidashi
Drama / Komedie, 2008
93 reacties

Dekalog, Jeden
Drama, 1988
58 reacties

Cadaveri Eccellenti
Misdaad / Thriller, 1976
19 reacties

Kimssi Pyoryugi
Drama / Romantiek, 2009
68 reacties

Kikujirô no Natsu
Komedie / Roadmovie, 1999
271 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.






