La Pianiste (2001)
Genre: Drama
Speelduur: 131 minuten
Alternatieve titel: The Piano Teacher
Oorsprong:
Oostenrijk / Frankrijk / Duitsland
Geregisseerd door: Michael Haneke
Met onder meer: Isabelle Huppert, Annie Girardot en Benoît Magimel
IMDb beoordeling: 7,5 (71.387)
Gesproken taal: Frans en Duits
Releasedatum: 6 september 2001
On Demand:
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via MUBI
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot La Pianiste
"Perversion at its wicked best!"
Erika Kohut is een veertigjarige pianolerares die met haar moeder samenwoont in een appartement in Wenen. De twee hebben een haat-liefde verhouding en vliegen elkaar voortdurend in de haren. Erika's leven lijkt net zo strak georganiseerd als een compositie van Bach, maar in werkelijkheid leidt ze een dubbelbestaan. Achter haar onbewogen uiterlijk gaan gecompliceerde emoties schuil, waaraan zij alleen 's avonds uiting weet te geven in buurten waar ze zich overdag niet zou vertonen. Als een bezoeker van een van Erika's pianorecitals verliefd op haar wordt, schrijft hij zich in op het conservatorium om in haar buurt te kunnen zijn. De veel jongere Walter is echter niet voorbereid op Erika's masochistische verlangens en ingewikkelde persoonlijkheid. Er ontstaat een gevaarlijk spel.
Externe links
Acteurs en actrices
Erika Kohut
The Mother
Walter Klemmer
Mrs. Schober
Dr. George Blonskij
Anna Schober
Mme Gerda Blonskij
Baritone
Man in drive-in
Naprawnik
Video's en trailers
Reviews & comments
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Is Erika gestoord en ziek? Absoluut niet, en het verbaast me dat zoveel mensen dat hier uit deze film halen. Mensen zijn nog altijd een product van hun omgeving. Erika heeft duidelijk geen prettige jeugd gehad en daarbovenop staan mensen totaal vrij in hun seksuele voorkeuren en verlangens. Volgens mij zijn er in deze categorie wel mensen erger.
Knisper
-
- 12992 berichten
- 1250 stemmen
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Hmm.. ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat je het toch niet zo moet interpreteren hoor.
Je bedoelt denk ik eerder dat het 'niet fout' of 'niet slecht bedoeld' is, maar het is toch echt iets wat zeker niet kan en gewoon gevaarlijk is.
Ze kan niets doen aan dat haar geest niet helemaal aangepast is aan de maatschappij maar hoe dit zich uiteindelijk manifesteert is zeker wel een gevolg dat je als ziektebeeld kunt omschrijven. iets wat beter genezen kan worden, vooral voor haarzelf.
Yis
-
- 13 berichten
- 25 stemmen
Ik vond het echt een slechte/rare film. Ik zie hier zowat alleen maar positieve reacties en dat verbaasd me zeer erg.
Ik kon me dan ook totaal niet inleven in de hoofdrolspeler en begreep ook absoluut niet waar ze allemaal mee bezig was En ze voerde nogal wat apparte dingen uit, dus eigelijk snapte ik haar de hele film niet.. daardoor was t ook niks aan om er naar te kijken...
Het eind was ook vaag.. het was opeens afgelopen.. en is ze nou dood of steekt ze zichzelf en loopt weer weg?
Alles werd ook te lang gefilmd.. dan is er bijvoorbeeld een hoofd in beeld.. en die blijft wel 10 seconden in beeld.. terwijl t hoofd precies dezelfde uitdrukking houdt.. Heel doelloos..
Al met al vond ik het dus een vreselijk slechte film en ik heb er dan ook spijt van de ik hem heb gekocht!
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Vreemd dat iedereen Isabelle Huppert zo goed vindt spelen ik vond haar rol vergeleken met andere rollen van haar behoorlijk hetzelfde. Op een enkele schokkende scène na speelt ze alweer heel afstandelijk misschien wel gevoelloos voor de kijker. Dat geld naar mijn mening ook voor de intelligente Michael Haneke die op de extra’s van de dvd uitlegt waarom hij op sommige momenten moest afwijken van het autobiografische boek van Elfriede Jelinek.
Het gaat zich allemaal om een zelfgerespecteerde Erika Kohut die nog bij haar moeder inwoont. Ze leidt een dubbelleven waarbij ze overdag een saaie pianolerares is. En waarbij ze s’ nachts vertoont in buurten waar ze overdag niet durft te tonen vanwege haar gerespecteerde rol in de samenleving. De veel jongere Walter begint haar te stalken en lijkt om haar te geven. Totdat hij erachter komt dat ze een behoorlijk ingewikkelde persoonlijkheid heeft. Dit loopt uit tot een vreugdeloze relatie.
Ik kon niet veel met de film. Plus dat Haneke teveel overliet aan de kijkers. Wat heeft deze dame allemaal meegemaakt om zo verknipt tegenover de medemens te staan? Gebrek aan liefde van moeder of vaderlief? Of oppert ze alles op voor kunst en intellect?
Dus een teleurstellende kijk op een leven van een intellect dat liefde niet wil kennen voor een hoger doel of niet weet wat liefde is en daarom geen liefde wil aanvaren. Kies zelf maar.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
dat een deprimerende film toch zo goed kan zijn. i
kan iemand de allerlaatste scene verklaren, als Erika naar buiten loopt....
Mescaline
-
- 6989 berichten
- 2736 stemmen
Een film die langzaam opgang komt.. soms zelfs wat telangzaam.. maar goed acteer werk zorgt ervoor datje de film niet uitzet.. en gelukkig maar want het laatste uur is meer dan de moeite waard! en maakt ook gelijk de film in zijn geheel redelijk goed..
Vond het een gepast einde.. door alle schaamte en verdriet steekt ze zichzelf 1x met een mes en loopt naar buiten toe.. end of story.. wat zou er met haar gebeuren? zouze naar het ziekenhuis gaan om nog te blijven leven.. nee ikdenk dat ze langzaam maar zeker doodbloed.. zowiezo had ze al vreemde verlangens.. misschien was dit daar wel 1 van?
Door het passende einde.. het goede acteerwerk.. en de mooie scenens die vooral aan het einde van de film kwamen.. geef ik deze film toch een half sterretje boven het gemiddelde.. jammer.. want deze film hadmeer indruk gemaakt als het eerste uur van de film net even wat boeiender was geweest..
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
één van de beste en mooiste karakterstudies die ik in film ooit heb mogen aanschouwen. In mijn ogen Haneke's beste film waarin alle factoren schitterend samen komen. Isabelle Huppert speelt formidabel en zet één van de best doorgronde vrouwelijke personages ooit neer.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Een beetje een verknipt wijf, die Erika, maar wel een boeiend personage. Mooi camerawerk ook en het verhaal maakt deze film af.
Ik wist helemaal niet waar ie over ging. Deze zat met twee andere Haneke-films in één box. Eens op een avond lekker opgezet, dan komen sommige scenes toch wel als verrassing.
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Lijkt me in ieder geval duidelijk dat psychishe hulp bij deze dame geen overbodige luxe is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Film die wel goed gemaakt is, maar net door de psychische problemen van de pianiste niet altijd even leuk is om te zien. Je wordt wel meegesleurd in haar wereld, maar de regisseur laat veel (soms te veel) ruimte over voor interpretatie bij de kijker. Waar ligt de oorzaak? Omdat ze bij haar moeder blijft wonen, door haar passie vanwege Schubert, haar onderdrukte seksuele interesses zodat ze onbewust de lat alsmaar hoger legde en zo al bij de eerste echte seksuele contacten tot extremen moet overgaan,... ?
Jasper72
-
- 110 berichten
- 0 stemmen
Typische Haneke film waarbij je heen en weer wordt geslingerd tussen afgrijsen en verbazing. Ook de continue dreigende sfeer die Haneke in zijn films tentoonspreid is in La Pianiste wederom aanwezig. Geen makkelijke kijkervaring dus.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Bij deze film komt er maar 1 film bij me op, namelijk Blue Velvet. Erika is hier minstens zo seksueel gefrustreerd en pervers als Frank in Blue Velvet!
La Pianiste is de beste film van Haneke. Staat ook hoog in mijn top100.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Sterke film, vooral omdat het hoofdpersonage zo intrigerend is. Wat erg als je zo in je eigen gevoelens verstrikt zit, als je niet los kunt komen van alles en iedereen die je verstikt. Als je blijkbaar zo slecht over jezelf denkt dat je van jezelf niet vriendelijk, niet liefdevol mag zijn, (in meerdere scènes is te zien hoe Erika geen enkele vorm van medeleven laat zien, terwijl ondanks de koude façade toch een stukje pure onmacht zichtbaar is ) als je zo diepongelukkig bent dat je pijn koestert omdat je daardoor andere dingen niet hoeft te voelen. Als je alleen nog maar pijn wilt doen, maar tegelijkertijd zo vreselijk bang bent om mensen te verliezen dat je jezelf vreselijk laat kleineren. Nu is bovenstaande mijn interpretatie, de film geeft geen eenduidig beeld en al helemaal geen directe verklaring, dus het is puur mijn indruk, maar ik moet zeggen dat ik, ondanks dat ik afkeer van haar handelen voelde, eigenlijk wel met Erika te doen had. Wat de oorzaak ook is, het is toch triest als er in iemand geen spoortje vreugde meer te bespeuren valt.
Petje af voor Huppert, die voortreffelijk alle emoties, of juist het ogenschijnlijke gemis daarvan, weet over te brengen. De muziekstukken waren niet altijd naar mijn smaak maar vormden een uitstekende illustratie van het personage Erika. Lastig te doorgronden film met een aantal zeer ongemakkelijke scènes, maar tegelijkertijd een indringend portret van iemand die functioneert als marionet van zijn eigen onmacht.
Jan met de pet
-
- 998 berichten
- 1182 stemmen
Film over een gestoord gek wijf, aardig niet meer en niet minder: 3,0
Summerlinda
-
- 68 berichten
- 824 stemmen
Mooie film over extreme gevoelens die de meeste mensen niet begrijpen, maar waarmee een kleine groep zich wél degelijk kan identificeren in meer of vooral mindere mate. Prachtige scenes en geweldig geacteerd.
Haneke zegt in het interview op de DVD dat hij wil dat ieder zijn of haar eigen interpretatie aan de film geeft, hij wil het niet voorkauwen of uitleggen...
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Alles werd ook te lang gefilmd.. dan is er bijvoorbeeld een hoofd in beeld.. en die blijft wel 10 seconden in beeld.. terwijl t hoofd precies dezelfde uitdrukking houdt.. Heel doelloos..!
Phaha, kijk maar terug de lion king ja
(verwijderd)
-
- 1010 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me nog herinneren dat ik na afloop van de eerste keer, dat ik deze film zag, met een enorm rot gevoel opgezadeld bleef zitten. Hoe kon een mens zo verknipt zijn? Het stond zo ver af van mijn belevingswereld, mijn inschatting over hoe een mens zou kunnen zijn. Waarschijnlijk heb ik toen heel veel elementen, die Haneke wel bewust in het verhaal heeft verwerkt, gemist. Elementen, die het personage Erika Kohut, de pianolerares (meesteres?), een zeer gedegen achtergrond geeft. Ook was ik me toen niet bewust van het werk en tragische leven van de componist Schubert, welke zo'n belangrijke rol in het leven van Erika 'speelt'. Een klein citaat uit een recensie over Schubert's sonate no. 20 spreekt boekdelen:
Sonate no. 20
Dat Erika een verknipte kijk op 'de liefde' heeft, behoeft geen uitleg, maar het waarom wordt door Haneke treffend verbeeld. Als ik er vanuit ga, dat Erika haar moeder liefheeft, dan betekent dit, dat zij 'de liefde' niet anders heeft kunnen ervaren dan als een volledige onderwerping. Zelfs als volwassen vrouw in het hier en nu schikt zij zich grotendeels naar de wensen van haar moeder, al houdt ze er een verborgen leven op na. Dat moederlief nog immer vindt, dat haar dochter de 'beste' moet zijn, is voor mij zo goed als alles zeggend.
Waarom Erika in de garderobe tot zo'n gruwelijke daad komt, kan op twee manieren worden bekeken. Met goede bedoelingen om te voorkomen dat haar leerlinge in eenzelfde leven verstrikt zal raken als zijzelf. (Zie de gelijkenis van de moeders) Of, met diabolische bedoelingen om op deze manier als 'beste' te kunnen schitteren, zodat ze de liefde van haar moeder bevestigd weet.
Hoe 'de brief' in het verhaal verweven raakt, is zo'n kenmerkend Haneke element. Het gedrag van Walter krijgt van het ene op het andere moment een zeer dualistisch karakter. Speelt hij het spel schoorvoetend met Erika uit liefde mee, of is hij deze waanzinnige toestand werkelijk beu?
De scene in de badkamer is ook zo'n ambivalent geval. Behalve zeer schokkend om te 'moeten' zien (al blijven details gelukkig achterwege), ligt er ook nu weer zo'n dubbele lading over. Straft ze zichzelf, of simuleert zij 'iets' - wat een lichamelijke beperking impliceert? Is pijn voor haar de enige manier, waarop zij intimiteit kan accepteren, zoals haar moeder zich alleen kan ontfermen over een verwonde dochter?
Het einde valt zeker in de karakteristieke Haneke stijl. In al het voorgaande bleek al dat Erika zich heimelijk en in onmin met haar sexualiteit door het leven 'sleept', nu zien we zelfs dat haar eenzame strijd zich ook richt op haar 'hart'. In een statisch gevangen beeld laat Haneke zien, dat Erika uiteindelijk niet anders kan dan 'vluchten' voor wat (of wie?)zij het meeste liefhad.
Als geen ander speelt Haneke in elk verhaal telkens opnieuw een delicaat spel om vragen op te roepen en schijnbaar verborgen aanwijzingen voor mogelijke antwoorden prijs te geven.
johnboer
-
- 71 berichten
- 72 stemmen
Tja, hier zit dan een fervent fan van Huppert. Die speelt uiteraard exact het personage wat de regiseur wilde. Ze kan alles. Hier dus een "verknipt" mens. So far so good.
Dan de film. Ik vond het een lange zit en dat is geen goed teken. Veel te lange scenes.
Dit is drama pur sang, maar ook in drama kan natuurlijk een beetje vaart zitten. We zitten niet te wachten op lange pianoscenes. Ik niet, want ik houd niet van klassieke muziek.
En zo duurden alle scenes veel te lang. Het haalt de hele snelheid uit de film.
Ik begrijp precies wat Haneke met deze film wilde zeggen. Maar een dergelijk onderwerp had, in mijn ogen, totaal anders moeten worden verfilmd.
Overigens,niet vergeten. Girardot nog in een glansrol hier.
Dus eigenlijk voor Huppert en Girardot een dikke 4. Voor de film een magere 2.
Haarborstel
-
- 21 berichten
- 295 stemmen
Ik ben nog aan het nahijgen van Michael Haneke’s beklemmende ‘La Pianiste.’ Wat een film, wat een wervelwind komt er over je heen. Het neemt je mee in alle dimensies van geilheid, medelijden en weerzin. Het maakt je misselijk en verscheurt je tegelijkertijd. Het is een meesterlijke film, dat elke psychische diepte durft aan te raken. Fantastisch gespeeld.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
Een behoorlijk sterke karakterstudie van Michael Haneke, die me qua gedachtegang regelmatig heen en weer deed slingeren. Ik moet zeggen dat hij je wel altijd aan het denken weet te zetten. Ook al vind ik het helemaal niks, zoals bij Funny Games, toch denk je er wel over na.
La Pianiste is gelukkig een stuk beter en kent vooral een opvallende hoofdrolspeelster, wiens levensstijl vrij apart is, maar daardoor wel weet te boeien. Isabelle Huppert speelt haar rol van Erika goed, en Haneke weet vooral de manier waarop he afloop goed onvoorspelbaar te houden. Ik vond het alleen jammer dat je niet veel te weten komt over de achtergrond van Erika. Dat had haar gedrag misschien iets verklaarbaarder gemaakt en haarzelf misschien nog wat sympathieker, al is het uiteindelijk best zielig als je zo bent geworden.
Haneke doet me hierbij soms op twee gedachten hinken. Het heeft aan de ene kant iets afstotend, maar aan de andere kant is het soms ook best wel fascinerend om te zien. Soms oogt het niet helemaal natuurlijk, maar over het algemeen gezien grotendeels wel. De mokerslag bleef uiteindelijk uit bij mij, maar al met al is het wel een bovengemiddeld goede film.
3,5*
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Hmm, die Haneke maakt meestal erg verontrustende films. Ik ben niet zijn grootste fan en na afloop van La pianiste wist ik nou ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Is het indrukwekkend? Jawel natuurlijk, vooral het verknipte karakter van Isabelle Hupert laat je niet onberoerd. Wat een dingen haalt zij uit! Maar zoals vaker met Haneke, het wordt allemaal zo kil op het scherm gekwakt. De redenen van Huperts bizarre gedrag worden ook nooit helder, al kun je met wat giswerk wel wat bedenken. Echt meeleven zit er echter niet in.
de grunt
-
- 4273 berichten
- 1568 stemmen
Dat een regisseur je zo bij de keel kan grijpen. Ongemakkelijk laten voelen en sprakeloos achterlaten
Neem er mijn pet voor af
cucciolo
-
- 487 berichten
- 1068 stemmen
Herziening. Blijft toch weer even indringend en fascinerend als de eerste keer. Wat me dit keer extra opviel is dat de personages een beetje uitvergroot zijn neergezet om te passen in Hanneke's gecreëerde wereld zonder dat het afdoet aan de algehele geloofwaardigheid.
clubsport
-
- 3175 berichten
- 6559 stemmen
weer een sterke film van haneke , het karakter erika is erg interessant .
in het begin vind je haar maar een kil wijf daarna volgen de emoties minachting en ten slotte medelijden , ook vanwege haar onmacht tot het geven van liefde .
Als een film zoveel emoties kan oproepen bij de kijker om 1 personage vind ik dat heel knap .
Jammer dat er niet iets meer uitleg komt over het hoe en waarom van haar complexe karakter ,
je moet dat nu zelf invullen en er zijn wel kleine hints maar iets meer had geen kwaad gekund .
filmoloog
-
- 163 berichten
- 0 stemmen
Een film met Isabelle Huppert vind ik altijd wel de moeite waard. Een Haneke film met Isabelle Huppert is meer dan de moeite waard. Het strakke spel wat Huppert brengt geef je de waan dat deze muziek lerares het allemaal onder controle heeft. Het tegenovergestelde is waar. Haar masochistische karakter komt naarmate de film vordert naar boven met een (uit)stekend einde.
petraa31
-
- 21 berichten
- 20 stemmen
Sterk verhaal
De film wist me meteen te boeien en hoe langer de film duurde hoe beter hij werd.
Het einde was gewoon schitterend.
Ook de acteer prestaties van Huppert zijn uitstekend .
4,5
ThomasVV
-
- 1100 berichten
- 483 stemmen
Schitterende film, met geweldige Huppert én Girardot. Ik ben echt zelden zo geboeid en geïntrigeerd geweest door een film. De durf tot psychologische diepgang, en met name de verhouding met de muziek (van Schubert dan nog wel) was subliem. Enige wat mij van de 5 sterren afhoudt, is het personage van Walter Klemmer. Niet omdat Benoît Magimel slecht acteerde, integendeel zelfs, maar omdat ik zijn personage - hoe raar dat op het eerste gezicht misschien ook klinkt - minder "overtuigend" vond dan dat van Huppert. En dàt verraadt misschien wel de hand van een vrouwelijke romanauteur... (in weerwil van het "mannelijke brein" waarover hier vroeger werd gediscussieerd!)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Hmmm.... Had toch wel een betere film van Haneke verwacht. Qua geweld en sadisme kun je het bijna naast Funny Games plaatsen. Inhoudelijk ontbreekt er iets, wat zit achter de twee personages? Hun gedragingen zijn behoorlijk irrationeel en spreken zich tegen. Ik ga verder als spoiler: Eerst wordt de pianiste als een dominante figuur getoond die uit lust handelt (en richting de studente uit jaloezie). Maar wat blijkt... ze wil juist gedomineerd worden. Dat vind ik lastig te rijmen. Vervolgens blijkt hij een gewelddadige figuur te zijn die in plaats van afstand te nemen flink tekeer gaat, zo ver dat het met seks ook niets meer te maken heeft. En het einde, waar slaat dat op? Een mindere Haneke. 2*
cucciolo
-
- 487 berichten
- 1068 stemmen
Enige wat mij van de 5 sterren afhoudt, is het personage van Walter Klemmer. Niet omdat Benoît Magimel slecht acteerde, integendeel zelfs, maar omdat ik zijn personage - hoe raar dat op het eerste gezicht misschien ook klinkt - minder "overtuigend" vond dan dat van Huppert. En dàt verraadt misschien wel de hand van een vrouwelijke romanauteur...
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Festen
Drama, 1998
815 reacties
La Vie d'Adèle
Drama / Romantiek, 2013
683 reacties
Riget
Horror / Mystery, 1994
70 reacties
Novecento
Drama / Historisch, 1976
376 reacties
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Drama, 1981
531 reacties
Der Siebente Kontinent
Drama, 1989
55 reacties
Gerelateerde tags
moederseksgebaseerd op boekfetishmasochismpiano lessonspowervictimmuziekconcertliefdecontroversialleraarleerlingpianistattractiondesiresubmissive voyeurdomineering
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.