Deddo Ribusu (2004)
Genre: Animatie / Sciencefiction
Speelduur: 55 minuten
Alternatieve titels: Dead Leaves / デッド リーブス
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Hiroyuki Imaishi
Met onder meer: Kappei Yamaguchi, Takako Honda en Yuko Mizutani
IMDb beoordeling:
7,1 (4.854)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Deddo Ribusu
Pandy en Retro ontwaken naakt op aarde. Ze kunnen zich niets herinneren van hun verleden. Ze besluiten vervolgens op een rooftocht te gaan. Als ze uiteindelijk zijn opgepakt worden ze naar de beruchte Dead Leaves-gevangenis gestuurd. Daar komen ze er achter dat de gevangenen worden gebruikt voor genetische experimenten. Om te overleven besluiten ze een poging tot ontsnappen te ondernemen.
Externe links
Acteurs en actrices
Retro (stemrol)
Pandy (stemrol)
666 (stemrol)
777 (stemrol)
Drill (stemrol)
Quack Doctor (stemrol)
Galactica (stemrol)
Tank Driver (stemrol)
Guard A (stemrol)
Inmate Next Door (stemrol)
Video's en trailers
Reviews & comments
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Bedankt, zeker goed nieuws. Ik zoek deze al een tijdje.
Hij ligt voor een tientje bij de Boudisque.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14452 stemmen
Ik had er al veel over gelezen, maar op één of andere manier dacht ik "het zal allemaal wel". Waarschijnlijk omdat de tekenstijl zo anders is (en een still op het net geen recht kan doen wat er werkelijk op mijn netvliezen wordt gebrand) of omdat hij zo kort duurt.
Maar het is waar! 50 minuten waanzin van de bovenste plank.
Ok, hij is bij tijd en wijlen wel erg puberaal maar dat mag de pret niet drukken. Dit is namelijk ook een vernieuwende vorm van anime, die wat mij betreft een vervolg mag krijgen.
Ik hou het voorlopig op een dikke vette 3,5.. maar daar kan zeker een 0,5 bijkomen want ik denk dat ik nog maar 1/3 van deze film echt heb gezien (alles ging zooooo snel).
3,5*
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Hehe grappig, had deze 4/5 maanden geleden besteld bij Play.com. Nooit meer wat van gehoord tot vandaag wanneer ik een berichtje kreeg dat ie opgestuurd was.
Ben benieuwd.
Avitas Sibannac
-
- 521 berichten
- 621 stemmen
Dead Leaves, een film die me al enkele maanden geleden erg nieuwsgierig maakte. Een week of twee geleden de onlangs uitgebrachte Nederlandse? release gekocht voor 9,99 €.
Dead Leaves voldoet volledig aan m'n verwachtingen, gaat er misschien zelfs nog een stuk bovenuit. Lekker geschifte en heerlijke animatie (vond de tekenstijl echt geweldig) aan een razendsnel tempo met bijpassende humor. De speelduur is ideaal, dit had gewoon geen twintig minuten langer mogen duren. Zeer fijn en supervermakelijk filmpje dit.
Krijg er alweer zin in...
Dikke 4 *
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Voor de mensen uit België die hem nog zoeken, zoals ik tot voor kort;
Deze ligt in de Mediamarkt voor €8,99, Nederlandse uitgave ook.
Ik ben er echt verslaafd aan
haha
FatMike
-
- 631 berichten
- 1976 stemmen
Veel over gehoord en klonk veelbelovend...
Deed me uiteindelijk vrij weinig, zeker leuke tekenstijl, maar halverwege werd ik er gewoon een beetje moe van.
Tis een te lange videoclip die naar het einde toe steeds minder
boeiend wordt.
Leuk om een keer gezien te hebben.
Niet leuk genoeg voor een herhaling.
2,5 sterretjes
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1827 stemmen
Lekker geschifte film! Animestijl was mooi, de actie bleef maar overdonderen, de humor was ook leuk. En wat ging het toch snel.
Bij herziening kans op de volle waardering! 4*
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Amusant maar verder niets bijzonders. Het probeert zichzelf te onderscheiden van anderen maar de poging blijft maar halfslachtig. De anime is leuk, maar het had allemaal ruiger gemogen. Meer split screens, ruigere muziek, minder 6-jarige kinderachtigheid, meer tekst op het beeld, extremere animestijl, meer stop-motions, ... Vooral de muziek is een grote tegenvaller waardoor je nooit echt in the zone' zit.
Aan half werk heb ik gewoon niets.
3,0*
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Je goed recht om dit maar "half werk" te vinden, maar dan ben ik erg benieuwd naar voorbeelden die het beter doen. Films met een extremere animatiestijl ? Ik hoor het graag.
Wat de muziek betreft heb je wel deels gelijk, jammer genoeg is filmland oerconservatief in zijn muziekkeuzes, waardoor het uiteindelijk bij deze film nog best meeviel. Maar ook hier, benieuwd wat jij er onder zou gemonteerd hebben.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Je goed recht om dit maar "half werk" te vinden, maar dan ben ik erg benieuwd naar voorbeelden die het beter doen. Films met een extremere animatiestijl ? Ik hoor het graag.
Het heeft ook andere minpunten waardoor ik er niet aan toe ben om een 3,5* te geven. Bij tijd en wijlen te voorspelbaar, het einde was lelijk geanimeerd, een beetje teveel schietscènes (kom eens met wat anders), de originaliteit in de uiterlijk van vele bijpersonages viel ver te zoeken, ...
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Je zegt zelf dat je dit maar half werk vindt, dan is het niet zo vreemd dat ik benieuwd ben naar zaken waarvan je dat niet vindt, toch ?
Je zegt dat de film een extremere animestijl had mogen hebben, ben ik benieuwd of je daar dan voorbeelden van hebt.
En laatst zei je bij Big Bang Love nog dat je van aziatische art-house(achtige) films meer verwacht 
Anyway, een direct antwoord op een vraag krijgen blijft moeilijk op MM.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Je zegt zelf dat je dit maar half werk vindt, dan is het niet zo vreemd dat ik benieuwd ben naar zaken waarvan je dat niet vindt, toch ?
En laatst zei je bij Big Bang Love nog dat je van aziatische art-house(achtige) films meer verwacht 
Anyway, een direct antwoord op een vraag krijgen blijft moeilijk op MM.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Ik negeer inderdaad nogal wat uit je oorspronkelijk bericht omdat ik daar absoluut geen boodschap aan heb en omdat het absoluut geen antwoord geeft op een heel eenvoudige vraag die ik stel. Maar blijkbaar moet ik het met een ontwijkend antwoord stellen, dus laat ook maar.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Je goed recht om dit maar "half werk" te vinden, maar dan ben ik erg benieuwd naar voorbeelden die het beter doen. Films met een extremere animatiestijl ? Ik hoor het graag.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Ik vraag niet naar een voorbeeld binnen een bepaalde afbakening. Ik vraag naar een voorbeeld tout court. Als ik iets slecht vind en men vraagt mij naar een voorbeeld waar ik het wel goed vind, zal ik daar altijd op antwoorden.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Ja, ja. Je vraagt heel specifiek naar een film met een extremere animatiestijl. Heel tout court! Als ik jou vraag naar een betere film uit de jaren '40 (om even het voorbeeld van Citizen Kane aan te houden), kun je toch ook niet aankomen met een film van vorig jaar? Maar dan nog. Waarom moet ie het staven met een voorbeeld? Dat is bij de door jou gehanteerde spelregels toch niet noodzakelijk?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Ja, aangezien hij dat als een tekortkoming aanduidt
Mij zal je niet snel horen zeggen "slechte actie voor een jaren '40 film". Moest ik dat wel zeggen, zou ik het maar normaal vinden om te antwooden als iemand naar een voorbeeld vraagt van een betere film binnen de jaren '40.
Hij -moet- verder niks staven met een voorbeeld, maar aangezien ik de animatiestijl wel extreem vind en nét daarop kick is het toch leuk te weten wat er dan nog extremer zou zijn. Nu is het een loze kreet, anders kan ik ze plaatsen (zowel positief als negatief, maar dan gaat het ten minste om smaak).
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Ja, maar hij zegt toch niet dat ie het beter heeft gezien. Hij geeft heel uitgebreid met voorbeelden weer wat ie beter had willen zien. Ik heb echt geen idee wat er ontbreekt in zijn stuk. Of mag hij niet de behoefte hebben dit te willen totdat ie dat al eerder zag? Vervelend he, als een favo film van je wordt afgezeken?
Jij zegt 't trouwens wel degelijk dat je iets er niet uit vindt zien zonder een voorbeeld te kunnen noemen. Ik hoor niet anders. Hooguit een obscuur werkje wat jij toevallig mooier vindt, maar wat geen vergelijking kan zijn voor bijvoorbeeld een film uit de jaren '40. Ik heb zo een voorbeeld gevonden, hoor. Zal ik me er aan wagen?
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Welles is een geweldig regisseur, Nietes ken ik niet. Heeft ie iets gemaakt dat de moeite waard is?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Dat mag hij zeker, al zou dat best apart zijn. Dan mag hij dat ook gewoon melden natuurlijk.
Komt daarbij ook nog dat ik Legan niet echt ken als iemand die graag dingen extremer ziet, dus ben ik gewoon benieuwd wat hij dan had willen zien.
Ik ga niet bij elk beetje kritiek dat ik geef meteen een tegenvoorbeeld geven uiteraard. Doe ik wél als men daar om vraagt.
Dat jij verder de scheiding blijft maken tussen oud en nieuw werk moet je zelf weten, ik maak die scheiding niet en beoordeel dus ook gewoon naar mijn criteria. Dat je het daar verder niet mee eens bent is mij ook best, maar dan kan je dat ten minste al plaatsen.
Maar ik ben benieuwd hoor .. ik roep dat Citizen Kane echt een buttlelijke film is, en als iemand mij vraagt naar een voorbeeld van een mooiere film zeg ik dat "ik films liever niet met elkaar vergelijk". Zullen we snel gissen naar de mogelijke reacties ?
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Dat mag hij zeker, al zou dat best apart zijn. Dan mag hij dat ook gewoon melden natuurlijk.
Dat jij verder de scheiding blijft maken tussen oud en nieuw werk moet je zelf weten, ik maak die scheiding niet ?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Sorry, maar in het stukje dat je zelf al quote staat zeer duidelijk dat hij daar wél kritiek op mag hebben. Ik zeg alleen dat ik dat apart zou vinden, en dat hij dan ook gewoon mag melden.
Dat zie ik dan toch echt niet. Hij vindt het blijkbaar niet extreem genoeg, maar hij zegt nergens wat en hoe hij het graag extremer had gezien. Heeft hij geen voorbeelden (zoals jij hierboven aangeeft), kan hij toch nog steeds uitleggen wat er niet extreem genoeg aan is volgens hem.
En ik neem aan dat jij even bepaald welke voorbeelden valide zijn, en welke niet ? 
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Het is alweer goed met je. Je reageert idd. selectief en praat alleen maar in je eigen straatje. Een discussiesite voor jou is het behalen van je gelijk. Je zult nooit eens zeggen, misschien heb je wel gelijk, maar... Zou je sieren. Maar ik zal nu wel weer een wat-je-zegt-ben-je-zelf om mijn oren krijgen...
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Over eigen regeltjes gesproken... Mister Blonde: je zeurt altijd als ik reageer bij een film die ik niet gezien heb. Moet je jezelf nu eens zien.
Verder denk ik dat 'meer splitscreens' en 'meer stop motions' voorbeelden zijn van wat Legan extremer had willen zien. Sluit niet uit dat er nog genoeg dingen staan zonder voorbeeld. Ruigere muziek (welke?), animatiestijl (hoe dan?) etc...
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
O, o Djelle ziet zijn kans schoon. Hoe lang wachtte je hier nu al op? Met zijn tweeen zouden jullie het moeten kunnen redden. Maar ik vergat dat ik jouw berichten niet meer lees, het gaat toch nooit over inhoud, dus dat wordt lastig. Toch nog even dan;
Ik spreek over het feit dat Legan voor mij inzichtelijk heeft gemaakt wat er beter zou kunnen aan deze film. De manier waarop dat van tafel geveegd wordt, is geen stijl. Ik praat niet over mijn mening bij deze film. Welke? Ruigere muziek dan die hier gebruikt wordt. En hoe dan? is een andere vraag dan welke film.
En tabee weer. Misschien kan je onderhond iets influisteren, want op jou reageer ik niet. Is voor iedereen beter.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12861 stemmen
Meer split screens lijkt me logisch inderdaad, bij meer stop-motion kan ik me niks inbeelden aangezien er helemaal geen stop-motion in deze film zit.
Het is dan ook zelden dat ik iets neerzet waarover ik niet eerst twee keer heb nagedacht of ik het er ten volle eens mee ben. Verder heb ik weinig selectief gereageerd (misschien enkel selectief gequote) en heb ik gewoon jouw kritiek proberen weerleggen. Aangezien ik het absoluut niet met jouw kritiek eens ben.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Ach ruigere muziek had van mij ook wel gemogen. Beetje Xanopticon achtig maar het liefst iets dat speciaal voor de film gecomponeerd was. Verder word dit wel weer een vervelende discussie enkel om een vraag.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
En tabee weer. Misschien kan je onderhond iets influisteren, want op jou reageer ik niet.
Over kinderachtigheid/willen halen van een 'gelijk' gesproken...Ach laat ook maar.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5833 stemmen
Ik weet het niet zeker, maar zag ik nu weer een selectief gequote bericht van Djelle? Voordat het offtopic wordt wil ik afsluiten met de opmerking dat de film me interessant lijkt en ik hem zeker zal kijken als ik de kans heb. Staat op mijn lijstje. Legan kan zichzelf wel weer verdedigen. Ik denk dat ik mijn punt heb gemaakt.
Het laatste nieuws

Sciencefictionserie 'Person of Interest' van Jonathan Nolan komt binnenkort naar Netflix

Duitse spionageserie 'Unfamiliar' best bekeken serie van Netflix: bekijk de Top 10

Onderzoek naar overname Warner Bros. door Netflix kan veel langer duren dan verwacht

Netflix-hit ‘K-Pop Demon Hunters’ hint op mogelijk vervolg
Bekijk ook

Nekojiru-sô
Animatie, 2001
42 reacties

Tekkon Kinkurîto
Animatie, 2006
118 reacties

Memorîzu
Animatie / Fantasy, 1995
123 reacties

Redline
Animatie / Actie, 2009
61 reacties

Mind Game
Animatie / Fantasy, 2004
67 reacties

Vals im Bashir
Animatie / Oorlog, 2008
147 reacties
Gerelateerde tags
gevangenisgevangeneslapstickontsnapping uit de gevangenissexual humorcloningrobotcrimineelspace prison anime
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








