• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.071 stemmen
Avatar
 
banner banner

Heat (1995)

Misdaad / Thriller | 170 minuten
4,11 6.466 stemmen

Genre: Misdaad / Thriller

Speelduur: 170 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Al Pacino, Robert De Niro en Val Kilmer

IMDb beoordeling: 8,3 (791.155)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 15 februari 1996

  • On Demand:

  • Netflix Bekijk via Netflix
  • Videoland Bekijk via Videoland
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Heat

"A Los Angeles crime saga."

Detective Vincent Hanna (Al Pacino) is geobsedeerd door de dief Neil McCauley (Robert De Niro), en probeert hem desnoods ten koste van z'n privéleven te pakken. Als McCauley zich voorbereidt op de overval van hun leven, en Hanna's team hem probeert te pakken, zien beiden in dat ze allebei te maken hebben met de allerbeste in hun vak.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van clockwork72

clockwork72

  • 2780 berichten
  • 1741 stemmen

Jawaddedadde schreef:
Wat schieten? Da's een understatement. Komt volgens mij toch een uit de kluiten gewassen truck aan te pas die het geldtransport propertjes in de flank ramt, waarop de gangsters het geld buitmaken en en passant ook nog eens de bewakers fusilleren. Allesbehalve sloom lijkt me...



Dat begint ook niet sloom maar dit is wel een film ondanks dat eerste gedeelte die het eerste uur traag opgeboud wordt. Vanaf het 2e uur wordt het beter en vanaf het 2e uur begint de bankoverval scene.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

clockwork72 schreef:

(quote)

Dat begint ook niet sloom maar dit is wel een film ondanks dat eerste gedeelte die het eerste uur traag opgeboud wordt. Vanaf het 2e uur wordt het beter en vanaf het 2e uur begint de bankoverval scene.

Ik vind de uitdieping van personages juist wat een actiefilm kan maken of breken. Ik vind zoals sommige het noemen sloom op gang komen de mooiste scènes. Ik wil me in kunnen leven in hun levens en mijn favoriet kunnen bepalen. Dan is het effect als 1 van die personages doodgaat des te groter.


avatar van clockwork72

clockwork72

  • 2780 berichten
  • 1741 stemmen

Ik vind de uitdieping van personages juist wat een actiefilm kan maken of breken.

Er zit inderdaad erg veel diepgang in de personages. Tegenwoordig gaat het in actiefilms alleen nog maar om actie, actie en nog eens actie terwijl er haast geen verhaal in zit.


avatar van raaijkeweske

raaijkeweske

  • 6 berichten
  • 105 stemmen

goede film maar ook alleen maar omdat de niro en pacino derin mee doen.

wel beste shootout ooit gefilm, en die scene dat ze tegen over elkaar zitten,zelden beter gezien bewijst maar s van hun acteerkunsten

ik vond t alleen aan t eind wel een beetje langdraadig worden

al met al een goede film en was zekers geen tijdverspilling


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

clockwork72 schreef:
(quote)


Er zit inderdaad erg veel diepgang in de personages. Tegenwoordig gaat het in actiefilms alleen nog maar om actie, actie en nog eens actie terwijl er haast geen verhaal in zit.

Het verhaal staat inderdaad centraal, komt ook nog bij dat de actie die de film heeft zoveel beter is dan wat je normaal ziet. De film roept daarnaast veel emotie op, één scène blijft lang hangen en is echt hartverscheurend: Wanneer Pacino de moeder van de net vermoorde jonge hoer troost.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Er zit inderdaad erg veel diepgang in de personages. Tegenwoordig gaat het in actiefilms alleen nog maar om actie, actie en nog eens actie terwijl er haast geen verhaal in zit. [/quote]
Het verhaal staat inderdaad centraal, komt ook nog bij dat de actie die de film heeft zoveel beter is dan wat je normaal ziet. De film roept daarnaast veel emotie op, één scène blijft lang hangen en is echt hartverscheurend: Wanneer Pacino de moeder van de net vermoorde jonge hoer troost. [/quote]

Eerste over diepgang dus helemaal mee eens(zie eerder)

Dat stuk met die hoer hoorde helemaal niet in het verhaal. Vond ik ook eigenlijk nergens op slaan. Als het om Waingro zou gaan, die werd later verraden aan de politie door die van Zant-hulp.
Zwakste stuk van de film dus. Zoiets zou in een andere film wel weer waarde kunnen hebben, maar sloeg in deze film kant nog wal vond ik


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Geeft toch nog beter aan hoeveel schade zo'n psycho aanricht en als McCauley hem had neergeschoten het meisje niet was overleden.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Don MN schreef:
Geeft toch nog beter aan hoeveel schade zo'n psycho aanricht en als McCauley hem had neergeschoten het meisje niet was overleden.


Sorry, jouw argument overtuigt mij niet. Ik had zonder deze scene niet minder het gevoel gehad dat die Waingro het verdiende om door die rotkop van hem geschoten te worden. De scene met het meisje was wat mij betreft tijdvulling en voegde niks bijzonders toe aan deze film. Als ze een keer een film maken over een minderjarig hoertje die op het laatst dan zo wordt vermoord zou dan weer wel indruk op mij achter kunnen laten. Het moet gewoon bij de film horen.


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Het hoort ook bij de film, zowel Hanna als McCauley hebben na dit incident problemen met Waingro gehad.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Don MN schreef:
Het hoort ook bij de film, zowel Hanna als McCauley hebben na dit incident problemen met Waingro gehad.


Net als bij Braveheart hebben we gewoon duidelijk een andere mening over een klein aspect van een film.
Grappige is dat we het beiden schitterende films vinden( zie onze sterren) dus ook hier sluiten we dit kleine meningsverschilletje wat mij betreft.


avatar van CarverS

CarverS

  • 78 berichten
  • 90 stemmen

Klassieker, sterke rollen van alle spelers. Spanning wordt goed opgebouwd, film wordt prima gedragen door de twee hoofdrolspelers.


avatar van Bla

Bla

  • 769 berichten
  • 2146 stemmen

Tom Sizemore in zijn beste rol.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bla schreef:

Tom Sizemore in zijn beste rol.

Eindelijk eens iemand die dat hier ook inziet.

Het gaat elke keer maar over Al en Robert, maar ik vind Tom echt een topacteur en moet meestal wel lachen als hijzelf moet lachen. Heel aanstekelijk.


avatar van xangadix

xangadix

  • 1618 berichten
  • 4501 stemmen

moviemafketel schreef:

"Tom Sizemore in zijn beste rol."

Eindelijk eens iemand die dat hier ook inziet.

Count me in too, slick!


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Erg goede film. Goed acteerwerk en een goed verhaal .

alleen af en toe wel langdradig.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik heb deze film na Public Enemies gezien. Misschien is dat wel het probleem. Ik vond de film wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Ik had veel meer actie verwacht en het verhaal vond ik niet zo speciaal.

Pacino en DeNiro spelen allebei erg goed en aan het acteerwerk ligt het zeker niet.


avatar van Ricky Roma

Ricky Roma

  • 302 berichten
  • 26 stemmen

fappie schreef:

Ik heb deze film na Public Enemies gezien. Misschien is dat wel het probleem. Ik vond de film wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Ik had veel meer actie verwacht en het verhaal vond ik niet zo speciaal.

Pacino en DeNiro spelen allebei erg goed en aan het acteerwerk ligt het zeker niet.

Gewoon met de verkeerde verwachtingen de film gekeken. Ik vond er de eerste keer ook niet veel aan. Ondertussen staat hij hoog in mijn top 10 en heb ik hem al 3 keer gezien, en ik kan niet wachten om deze in november op Blu-ray te zien. Zie hem nog maar eens binnen een jaartje.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ricky Roma schreef:

(quote)

Gewoon met de verkeerde verwachtingen de film gekeken. Ik vond er de eerste keer ook niet veel aan. Ondertussen staat hij hoog in mijn top 10 en heb ik hem al 3 keer gezien, en ik kan niet wachten om deze in november op Blu-ray te zien. Zie hem nog maar eens binnen een jaartje.

Ja, dat ga ik ook zeker doen . Misschien dat hij me dan beter bevalt.


avatar van clockwork72

clockwork72

  • 2780 berichten
  • 1741 stemmen

inderdaad gewoon over een half jaar nog eens opzetten. Ik zat bij de eerste keer al gelijk in de film en vondt hem echt geweldig! Ondertussen heb ik hem vandaag ook in mijn top 10 gedonderd.


avatar van totti999

totti999

  • 108 berichten
  • 258 stemmen

Goede film, mooi opgebouwd, karakters rustig uitgewerkt. En een fantastische cast natuurlijk. Desondanks kan hij de verwachtingen (wellicht te hoog a.g.v. de cast) niet geheel waarmaken, daarvoor is er te weinig spanning/verrassing en wordt er te veel geleund op de uitwerking van de karakters en de dialogen.


avatar van jpbosch

jpbosch

  • 228 berichten
  • 589 stemmen

Wat ik vooral mooi vond; ik had aan het eind zoveel sympathie voor beide personen dat het mij niet meer uitmaakte hoe het zou aflopen. Zelden tot nooit gehad bij een film, benadrukt het feit dat de personages goed zijn uitgewerkt.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Judepapa schreef:
Wat ik vooral mooi vond; ik had aan het eind zoveel sympathie voor beide personen dat het mij niet meer uitmaakte hoe het zou aflopen. Zelden tot nooit gehad bij een film, benadrukt het feit dat de personages goed zijn uitgewerkt.


Helemaal mee eens

Gelukkig overleefde Val Kilmer het wel, want anders had ik helemaal een gevoel overgehouden dat hun hele overval voor niks was geweest, in ieder geval nog iemand die nog wat moois kan maken van zijn leven met al die poen, zonder zijn vrouw en kind helaas, maar toch haha


avatar van adominus

adominus

  • 1 berichten
  • 7 stemmen

Geweldige film, goed stel acteurs, al diverse malen bekeken.


avatar van Tharoy

Tharoy

  • 313 berichten
  • 511 stemmen

Cliche misdaad film, met twee goede acteurs en zeer goede actiescènes en een briljant einde. Alleen verdomme, wat is deze film langdradig zeg. De vrouwen van de twee hoofdrolspelers werken echt op je zenuwen en halen het tempo er uit. Verder vond ik het afgezien van het eerder genoemde niet zo speciaal. Maar goed, ik zal 'm nog wel een keer bekijken.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad niet een bijzonder origineel concept maar zo goed uitgewerkt met mooie dialogen en fantastisch acteerwerk. Het tempo vond ik juist erg goed, niet alleen snel gelikte actiescenes zoals ze nu vaak doen, maar netjes de tijd genomen om alles lekker uit te diepen waardoor het een hele indruk achterlaat. Toppertje hoor!


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Graag, bekijk hem nog een keer en zie dan in dat het geen 13 in dozijn misdaad/thriller is. En dat de film alleen op Robert en Al rust ben ik niet met je eens. Deze film laat nou juist eens zien hoe belangrijk bijrollen zijn. Ik heb het dan bijvoorbeeld over Val Kilmer en Tom Sizemore, maar ook onze regelaar John Voight zet een prima rol neer.

Ik vond het ook eens mooi om te zien hoe de vrouwen aan beide kanten van de streep met de dagelijkse bezigheden/werk van hun man omgaan. De uitdieping van karakters wat jij kennelijk saai en langdradig vindt, vind ik nou juist een echte meerwaarde aan deze film. En de muziek door de hele film heen is ook erg pakkend.

Hmz terwijl ik aan het typen was, was je me al voor ATM lol


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Ghehehe, we zijn het iig weer eens.


avatar van Tharoy

Tharoy

  • 313 berichten
  • 511 stemmen

Uitdieping? Het kwam mij meer over als 'cool' gelul... De film duurt hierdoor gewoon te lang. Ik ben absoluut niet zo'n actiefreak. Maar een film als deze hoort top te zijn op alle fronten. Die vrouwen waren simpelweg gewoon vervelend. Val Kilmer was overigens wel cool, maar daar heb ik het niet over. Neemt niet weg dat het een goede film is, maar imo toch een beetje overgewaardeerd. Mijn bloeddruk wordt niet merkbaar hoger als Al Pacino of Robert de Niro in beeld komt. Ze hebben allebei erg veel charme als acteur, maar mede daardoor krijg je constant het gevoel dat je naar een veel té gemaakte film aan het kijken bent. Het liefst wordt ik meegetrokken in het verhaal door hele boeiende, speciale personages met een diepe achtergrond(niet de standaard werklustige agent zoals in Heat).. Ze misten in deze film een beetje de click waardoor je ze gaat waarderen.. Emotioneel werd ik niet bij ze betrokken in deze film.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Emotioneel werd ik niet bij ze betrokken in deze film.

Je bent kennelijk niet zo geraakt door deze topper.

Ben wel erg benieuwd bij welke misdaad/actie-film je dan wel geraakt werd door de personages.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Ik erger me ook al snel aan snotterene Hollywood-vrouwtjes die de film zieliger moeten maken maar hier heb ik me absoluut niet aan geërgerd.