• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.701 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.489 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Usual Suspects (1995)

Thriller | 106 minuten
4,12 7.328 stemmen

Genre: Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Bryan Singer

Met onder meer: Stephen Baldwin, Gabriel Byrne en Chazz Palminteri

IMDb beoordeling: 8,5 (1.227.613)

Gesproken taal: Spaans, Engels, Frans en Hongaars

Releasedatum: 1 februari 1996

Plot The Usual Suspects

"Five criminals. One line up. No coincidence."

In de San Pedro Baai, een haven van Los Angeles, is een chaos met vele lijken ontstaan na een enorme explosie op een vrachtschip. Douanier Dave Kujan reist af van New York naar de westkust om Verbal Kint, de enige overlevende getuige die een bijzondere deal heeft gesloten met justitie, te ondervragen. Kujan is er namelijk zo goed als zeker van dat de dood gewaande crimineel Dean Keaton een hand in de zaak heeft. Ondertussen blijkt er nog een getuige te zijn, in het ziekenhuis, die een ander licht op de zaak werpt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

parvus_flamma schreef:
[quote=(combi)]waarom vind je deze film dan zo ontzettend gaaf.


Omdat ik hou van films met een plotwending.
Verder vind ik Fenster en McManus gewoon gaaf , vooral in de scene dat ze een tekst van zo'n briefje af moeten lezen bij de politie.[/quote]

dat is mischien wel het leukste stukje cinema die ik ken idd. voor plotwendingen als je hem nog niet kent unbreakable toen sloeg ik echt van verbazing achterover.


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

goeie reden...

Als dat je enige maatstaf is voor een goede film, dan heeft hij een punt.. (alhoewel ik nog wel bizarder plotweningen ken)


avatar van Baksteen

Baksteen

  • 720 berichten
  • 748 stemmen

Deze film is gewoon uber cool.

klaar.


avatar van Dhr K

Dhr K

  • 38 berichten
  • 81 stemmen

Naar de verhalen die ik van te voren heb gehoord, is hij mij toch lichtelijk tegen gevallen!


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

Ik geef deze film een 4,5.

Boeide me van begin tot het eind.

Alleen een paar dingen die ik van sommige mensen hier niet begrijp, sommige zeggen dat Verbal Kint niet Keyser Soze kan zijn en dat inspecteur Bear het is enkel vanwege de hoed, maar veel mensen vergeten dat de film, de flashbacks dus, dat is het verhaal zoals Verbal Kint het tegen de politie zegt, het verhaal vol leugens dus!

Als Verbal Kint niet Keyser Soze is, was hij doodgeschoten zodra hij een stap buiten zou hebben gezet, en als hij echt een zielige mankpoot was, had hij de politiebescherming met beide handen aangegrepen, zeker als hij wist waartoe Keyser Soze in staat was, tenzij hij dus zelf Keyser Soze was, en niks te vrezen had, en gewoon lekker een broodje gebakken lucht aan het verkopen was daar..

Zo was er bijvoorbeeld hellemaal geen redfoot, en was de echte naam van die advocaat dus ook geen kowawashy of whatever de fuck hoe je het ook schrijft.

Die advocaat haalde trouwens op het eind Verbal Kint op in als chaffeur in de auto. De advocaat werkte voor Keyser Soze, en omdat Verbal dus Keyser Soze is, heeft hij in zijn verhaal tegenover de politie een valse naam verzonnen.

En alleen al het feit dat zijn mankheid een spel is, en het feit wat veel mensen toch aan de reactie's gezien gemist moeten hebben, de hongaar had Keyser Soze gezien, en wist hoe hij eruit zag, zijn beschrijving als politietekening was het gezicht van Verbal Kint.


Hoe duidelijk wil je het hebben dacht ik zo...


avatar van Joyy

Joyy

  • 514 berichten
  • 28 stemmen

en wat begrijp je nu precies niet?


avatar van N811

N811

  • 1459 berichten
  • 913 stemmen

Falcone, je moet helemaal geen conclussies trekken want die zijn er gewoon niet, alleen dat verbal kint geen mankpoot is en volgens de zwaargewonden man als soze wordt aangewezen. Noujha hij lijkt er redelijk op


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

N811 schreef:
Falcone, je moet helemaal geen conclussies trekken want die zijn er gewoon niet, alleen dat verbal kint geen mankpoot is en volgens de zwaargewonden man als soze wordt aangewezen. Noujha hij lijkt er redelijk op


Het is toch logisch dat als Verbal Kint niet Seyzer Soze was, hij echt wel die politiebescherming zou aannemen, anders zou hij bij zijn eerste stap buiten zijn omgelegt. Dat zegt hij zelf.

Ik snap niet dat iedereen hier zo diep over nadenkt, veel te diep zelfs, ook is er een intervieuw met Spacey waarin hij het toegeeft.

Als Verbal niet Soze is klopt de hele clue van de film niet
.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Falcone schreef:
Het is toch logisch dat als Verbal Kint niet Seyzer Soze was, hij echt wel die politiebescherming zou aannemen, anders zou hij bij zijn eerste stap buiten zijn omgelegt. Dat zegt hij zelf.
Verbal Kint is i.i.g. een onderwereldfiguur, een meesterbrein, een grote jongen.

De vraag die je jezelf moet stellen is of Keyser Söze wel echt bestaat en wat we eigelijk weten over deze figuur. Wat we van hem weten is wat Verbal Kint ons vertelt (maar dat kan allemaal gelogen zijn), en het feit dat de zwaargewonde man in het ziekenhuis zijn naam gebruikt en een beschrijving van hem geeft (wat uiteindelijk een tekening wordt die lijkt op Verbal Kint).
Daarmee is echter niet gezegd dat Kint ook daadwerkelijk Keyser Söze is.

Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, is dat de legende van Keyser Söze redelijk accuraat is en in de (hongaarse) onderwereld een soort equivalent is voor 'de duivel'. Dat sluit dan aan bij het feit dat de gewonde man Verbal Kint aanmerkt als Keyser Söze toen hij hem zag op de boot ("Het was Keyser Söze/De Duivel!!!"). Kint kan dan natuurlijk niet echt Keyser Söze zijn. Om het dan kloppend te houden moet Verbal Kint in grote lijnen wel op de hoogte zijn geweest van de legende van Keyser Söze.

Een andere mogelijkheid, maar die is gewoon minder leuk, is dat hij wèl Keyser Söze is, maar dan lijkt het me sterk dat er ook maar iets klopt van de legende over Söze, zoals verteld door Kint aan agent Kujan. Hij heet dan gewoon Keyser Söze (of is bekend onder die naam), maar we weten verder niets over deze persoon.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Door dit soort discussies gaat de film me, helaas, nog meer tegenstaan.


avatar van N811

N811

  • 1459 berichten
  • 913 stemmen

Koerok schreef:
(quote)
Verbal Kint is i.i.g. een onderwereldfiguur, een meesterbrein, een grote jongen.

De vraag die je jezelf moet stellen is of Keyser Söze wel echt bestaat en wat we eigelijk weten over deze figuur. Wat we van hem weten is wat Verbal Kint ons vertelt (maar dat kan allemaal gelogen zijn), en het feit dat de zwaargewonde man in het ziekenhuis zijn naam gebruikt en een beschrijving van hem geeft (wat uiteindelijk een tekening wordt die lijkt op Verbal Kint).
Daarmee is echter niet gezegd dat Kint ook daadwerkelijk Keyser Söze is.

Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, is dat de legende van Keyser Söze redelijk accuraat is en in de (hongaarse) onderwereld een soort equivalent is voor 'de duivel'. Dat sluit dan aan bij het feit dat de gewonde man Verbal Kint aanmerkt als Keyser Söze toen hij hem zag op de boot ("Het was Keyser Söze/De Duivel!!!"). Kint kan dan natuurlijk niet echt Keyser Söze zijn. Om het dan kloppend te houden moet Verbal Kint in grote lijnen wel op de hoogte zijn geweest van de legende van Keyser Söze.

Een andere mogelijkheid, maar die is gewoon minder leuk, is dat hij wèl Keyser Söze is, maar dan lijkt het me sterk dat er ook maar iets klopt van de legende over Söze, zoals verteld door Kint aan agent Kujan. Hij heet dan gewoon Keyser Söze (of is bekend onder die naam), maar we weten verder niets over deze persoon.



Hier kan ik me bij aansluiten.
Kint is idd een grote jongen in de onderwereld en heeft zich goed voorgedaan als een sufferd in de onderwereld. Het is helemaal niet duidelijk dat Kint perse Soze is. De film blijft gewoon erg veel mysterie hebben en dat is voor mij ook de rede voor de hoge waardering. Je kan ook heel eenvoudig overtuigd zijn dat Keyzer Soze Verbal Kint is, Maar ik zelf ben daar niet zo erg van overtuigd.


En dat dit soort discussies de film minder maakt, vind ik echt een dom argument. Het is juist geniaal dat men zo veel na denkt over wat werkelijk nou de clue is
. Als je daar niet van houdt moet je het maar houden op slechte films als saw.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

N811 schreef:

En dat dit soort discussies de film minder maakt, vind ik echt een dom argument. Het is juist geniaal dat men zo veel na denkt over wat werkelijk nou de clue is
. Als je daar niet van houdt moet je het maar houden op slechte films als saw.


Sorry, je hebt gelijk, ik zal het niet meer doen.

Nadenken over een film is prima (hoeft niet per se geniaal te zijn, overigens), maar in deze film ligt de clou er zo duidelijk bovenop en hebben de makers deze clou er met deze bedoeling ingestopt. Ik vind het erg nerdish/freakish om er diepere lagen in te zien en er het meesterwerk van te maken wat het niet is. Alleen maar omdat je eigen fantasie op hol slaat. Zo krijgt de film een nare bijsmaak, evenals Star wars, Star Trek en LOTR ook hebben gekregen.


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

Koerok schreef:
(quote)
Verbal Kint is i.i.g. een onderwereldfiguur, een meesterbrein, een grote jongen.

De vraag die je jezelf moet stellen is of Keyser Söze wel echt bestaat en wat we eigelijk weten over deze figuur. Wat we van hem weten is wat Verbal Kint ons vertelt (maar dat kan allemaal gelogen zijn), en het feit dat de zwaargewonde man in het ziekenhuis zijn naam gebruikt en een beschrijving van hem geeft (wat uiteindelijk een tekening wordt die lijkt op Verbal Kint).
Daarmee is echter niet gezegd dat Kint ook daadwerkelijk Keyser Söze is.

Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt, is dat de legende van Keyser Söze redelijk accuraat is en in de (hongaarse) onderwereld een soort equivalent is voor 'de duivel'. Dat sluit dan aan bij het feit dat de gewonde man Verbal Kint aanmerkt als Keyser Söze toen hij hem zag op de boot ("Het was Keyser Söze/De Duivel!!!"). Kint kan dan natuurlijk niet echt Keyser Söze zijn. Om het dan kloppend te houden moet Verbal Kint in grote lijnen wel op de hoogte zijn geweest van de legende van Keyser Söze.

Een andere mogelijkheid, maar die is gewoon minder leuk, is dat hij wèl Keyser Söze is, maar dan lijkt het me sterk dat er ook maar iets klopt van de legende over Söze, zoals verteld door Kint aan agent Kujan. Hij heet dan gewoon Keyser Söze (of is bekend onder die naam), maar we weten verder niets over deze persoon.


Het zal altijd een raadsel blijven. Maar dat Keyser Soze of in ieder geval de legende bestaat is een feit, inspecteur Bear was ermee bekend. Of Verbal Soze is is een groot raadsel, dat hij echter inderdaad een uitgekookte crimineel is, is ook een feit.

Maar als Verbal dan wel niet Keyser Soze zou zijn zou hij toch althans moeten vrezen voor zijn leven wellicht, tenzij het inderdaad enkel maar om een legende gaat.

Maar wat overtuigend werkte voor mij, is de herkening op het gezicht van de hongaar op de boot, Hij erkent duidelijk keyser Soze, en smeekt om genade van hem. Maar goed wie zegt dat dat het echte verhaal is, er zijn zoveel raadsels, je kijkt eigenlijk voorturend naar leugens, naar de waarheid kan men alleen maar gissen..


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Sorry, je hebt gelijk, ik zal het niet meer doen.

Nadenken over een film is prima (hoeft niet per se geniaal te zijn, overigens), maar in deze film ligt de clou er zo duidelijk bovenop en hebben de makers deze clou er met deze bedoeling ingestopt. Ik vind het erg nerdish/freakish om er diepere lagen in te zien en er het meesterwerk van te maken wat het niet is. Alleen maar omdat je eigen fantasie op hol slaat. Zo krijgt de film een nare bijsmaak, evenals Star wars, Star Trek en LOTR ook hebben gekregen.

Zoals je gelezen hebt deelde ik jou mening, ik vondt dat de clou er dik bovenop lag, maar des te meer ik erover lees en nadenkt, des te groter het raadsel wordt.

Je moet niet vergeten dat je naar een leugen kijkt, wat dan de waarheid ervan is, blijft als raadsel over.

Alhoewel ik zeer benieuwd ben naar dat intervieuw met Spacey, dat zou duidelijkheid moeten scheppen, ik ga er eens naar op zoek.


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8162 stemmen

Falcone schreef:
(quote)


Zoals je gelezen hebt deelde ik jou mening, ik vondt dat de clou er dik bovenop lag, maar des te meer ik erover lees en nadenkt, des te groter het raadsel wordt.

Je moet niet vergeten dat je naar een leugen kijkt, wat dan de waarheid ervan is, blijft als raadsel over.

Alhoewel ik zeer benieuwd ben naar dat intervieuw met Spacey, dat zou duidelijkheid moeten scheppen, ik ga er eens naar op zoek.


Het blijft een fascinerende film Ondanks dat Kint inderdaad een hoop liegt is zijn laatste zin zeker waar "" the greatest trick the devil ever pulled is convincing the world he didn't exist" Volgens die zin bestaat Sose dus echt. Maar ja os het ook echt Kint is kun je over blijven discussieren natuurlijk Heb nu wel zin om de film binnenkort weer eens te gaan kijken moet ik zeggen .


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Falcone schreef:
Het zal altijd een raadsel blijven. Maar dat Keyser Soze of in ieder geval de legende bestaat is een feit, inspecteur Bear was ermee bekend.
Bear komt toch alleen maar aanzetten met de getuigenis van de man in het ziekenhuis, die het heeft over ene Keyser Söze? Daarmee is toch niet gezegd dat Bear kennis heeft van de 'legende Keyser Söze'?


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap de discussie niet zo, het is overduidelijk dat verbal keyser sose is, hij liegt idd de hele tijd maar je ziet toch duidelijk stukjes die hij niet verteld!!! het enigste wat ik zwak vind aan deze film is dat sose heelveel moeite doet om de enige man die sose kent van uiterlijk dood wil maken en na dat hij de politie bureau uitstapt er nog veel meer mensen hem van uiterlijk kent. en bear weet over de legende van sose omdat als hij de naam hoort van die overlevende meteen op tilt slaat en gaat bellen en een tolk regelt en een portret tekenaar./spoiler]dit is typisch zo een discussie dat men meer wilt zien dan er is. voor de rest is het een uitermate vemakelijke film met sterk acteer werk van de hele cast met uitschieter benicio.


hand me the keys you cucksucker.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

combi schreef:
Ik snap de discussie niet zo, het is overduidelijk dat verbal keyser sose is, hij liegt idd de hele tijd maar je ziet toch duidelijk stukjes die hij niet verteld!!! het enigste wat ik zwak vind aan deze film is dat sose heelveel moeite doet om de enige man die sose kent van uiterlijk dood wil maken en na dat hij de politie bureau uitstapt er nog veel meer mensen hem van uiterlijk kent. en bear weet over de legende van sose omdat als hij de naam hoort van die overlevende meteen op tilt slaat en gaat bellen en een tolk regelt en een portret tekenaar.
Ok, thanx! God, ik moet de film echt weer eens keer gaan zien. Vanavond dan maar??
Het is gewoon beregoed opletten wat echt is en wat wordt verteld door Kint, the fucking cocksucker.


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

Koerok schreef:
(quote)
Bear komt toch alleen maar aanzetten met de getuigenis van de man in het ziekenhuis, die het heeft over ene Keyser Söze? Daarmee is toch niet gezegd dat Bear kennis heeft van de 'legende Keyser Söze'?


Nee want Bear schrikt als de hongaar de naam Keyser Söze uitspreekt, en vertelt ook ergens in de film, dat hij er vaker verhalen over heeft gehoort, maar dat hij er verder nooit echt waarde aan heeft gehecht. Dus met de legende Keyser Söze is hij zeker wel bekend.


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

combi schreef:
Ik snap de discussie niet zo, het is overduidelijk dat verbal keyser sose is, hij liegt idd de hele tijd maar je ziet toch duidelijk stukjes die hij niet verteld!!! het enigste wat ik zwak vind aan deze film is dat sose heelveel moeite doet om de enige man die sose kent van uiterlijk dood wil maken en na dat hij de politie bureau uitstapt er nog veel meer mensen hem van uiterlijk kent. en bear weet over de legende van sose omdat als hij de naam hoort van die overlevende meteen op tilt slaat en gaat bellen en een tolk regelt en een portret tekenaar./spoiler]dit is typisch zo een discussie dat men meer wilt zien dan er is. voor de rest is het een uitermate vemakelijke film met sterk acteer werk van de hele cast met uitschieter benicio.


hand me the keys you cucksucker.


Ja als Kint Keyser niet is, is dat hele einde zinloos, dat is juist de climax waar heen gewerkt wordt. Maar het is inderdaad vaag ja dat nu alle overheids instanties kunnen zie wie Keyser Söze is. Alhoewel hij heeft die miljoenen nu, hij kan naar het buitenland gaan, of plastische chirugie ondergaan, zodat iedereen de verkeerde zoekt alsnog.

"Hand me the keys you cocksucker WHATTT the fuck"

Del Toro is echt geweldig in deze film


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Falcone schreef:

Nee want Bear schrikt als de hongaar de naam Keyser Söze uitspreekt, en vertelt ook ergens in de film, dat hij er vaker verhalen over heeft gehoort, maar dat hij er verder nooit echt waarde aan heeft gehecht. Dus met de legende Keyser Söze is hij zeker wel bekend.

Inderdaad, dat zei Combi ook al. Thanx, ik moet de film toch weer eens gaan bekijken.


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

De beste misdaadfilm ooit gemaakt. Kevin Spacey is geweldig. Sterk plot en het slot is magistraal. Film moet je meer dan een keer gezien gezien hebben. De eerste keer dat ik de film zag ontging mij het een en ander. Bij het zien van de tweede keer wist ik pas echt hoe het in elkaar zag. Nogmaals, een geweldige film.


avatar van FromZero2Hero`

FromZero2Hero`

  • 2 berichten
  • 12 stemmen

Sublieme film geschreven door Christopher McQuarrie (die voor deze film de prijs voor het meest originele script in de wacht sleepte). De film boeit van begin tot einde. De uitstekende acteerprestaties van Spacey, Baldwin en vooral ook Del Toro zijn adembenemend.

Voor diegene die deze film nog niet hebben gezien -> MUST SEE!

Een welverdiende 5* en plaats 2 in mijn top 10.


avatar van jantje.vlaam

jantje.vlaam

  • 57 berichten
  • 59 stemmen

Zeker een film uit mijn toplijst. De film is goed gespeeld en ook het verhaal is goed. Zeker als er een plotwending komt en het verhaal duidelijk is.


avatar van N811

N811

  • 1459 berichten
  • 913 stemmen

Falcone schreef:

(quote)

Zoals je gelezen hebt deelde ik jou mening, ik vondt dat de clou er dik bovenop lag, maar des te meer ik erover lees en nadenkt, des te groter het raadsel wordt.

Je moet niet vergeten dat je naar een leugen kijkt, wat dan de waarheid ervan is, blijft als raadsel over.

Alhoewel ik zeer benieuwd ben naar dat intervieuw met Spacey, dat zou duidelijkheid moeten scheppen, ik ga er eens naar op zoek.

Een beetje sneu om iemand post te veranderen.

Blijkbaar jou manier van discussiëren.


avatar van Falcone

Falcone

  • 32 berichten
  • 9 stemmen

N811 schreef:

(quote)

Een beetje sneu om iemand post te veranderen.

Blijkbaar jou manier van discussiëren.

Volgens mij word het tijd dat jij naar de brillenzaak gaat vriend, lezen is duidelijk je sterkste kant niet.

Ik verander geen post, ik reageer op een post!

Ik zeg dat ik mezelf erg in zijn/haar post herken, totdat ik dieper ging nadenken over de film en juist ging twijfelen of de clou er wel daadwerkelijk zo dik bovenop lag, en heel anders naar de film ging kijken..

Ik verander dus niemands post ik geef enkel een blijk van herkening met een uitleg hoe het komt dat mijn visie zo veranderde na verloop van tijd, en herziening en dieper nadenken.

Ik snap dus niet waarom je op zulk een vijandige toon mij afsnauwt..

Bij deze ben je mij een verklaring schuldig lijkt mij zo


avatar van Lestat

Lestat

  • 49 berichten
  • 341 stemmen

Wel, als filmliefhebber en met deze cast, ik begrijp het zelf niet dat ik deze film ooit heb gemist. Gelukkig ontdekte ik vorige week deze site, de top 250 en heb ik de film deze week gezien. Geweldige acteurs, geweldige film, aanrader !


avatar van Lovely Boy

Lovely Boy

  • 128 berichten
  • 103 stemmen

De line-up is zonder twijfel de mooiste scene uit de film met een relatief kleine maar mooi gespeelde rol van Benico Del Toro.

Het verhaal zit ontzettend goed in elkaar maar blijft te snappen, ik had er tenminste geen moeite mee.

Mooie film, goed geacteerd.


avatar van wwelover

wwelover

  • 2605 berichten
  • 3964 stemmen

Spannende film.

Het verhaal zit bijzonder goed in elkaar en wordt steeds duidelijker. Al kon het me af en toe niet pakken.

Het acteerwerk was top. Met name dat van Kevin Spacey.

Einde was toch best verassend.Maar wel goed

Al bij al zeker wel een goede film. Maar is geen absolute topper.

4*


avatar van redondo

redondo

  • 58 berichten
  • 179 stemmen

Genre: Misdaad / Mystery

Is het een realistische film? Of gebeuren er dingen die onmogelijk zijn...