• 12.229 nieuwsartikelen
  • 165.666 films
  • 10.697 series
  • 30.882 seizoenen
  • 623.246 acteurs
  • 194.923 gebruikers
  • 9.098.876 stemmen

The Usual Suspects (1995)

zoeken in:

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

Ik ben geneigd om aan te nemen van wel. Maar dan kunnen ze Kint onmogelijk laten gaan op het einde van de film.

Algemeen vind ik dit wel wat het zwakke punt in het script : dat ze Kint na zo'n reeks dramatische gebeurtenissen, zomaar laten gaan.

reejman

• 19 berichten
  • 344 stemmen

vdc schreef:

Ik ben geneigd om aan te nemen van wel. Maar dan kunnen ze Kint onmogelijk laten gaan op het einde van de film.

Algemeen vind ik dit wel wat het zwakke punt in het script : dat ze Kint na zo'n reeks dramatische gebeurtenissen, zomaar laten gaan.

Ja, dat is zo. Maar ze laten hem waarschijnlijk ook gaan om mee te helpen wie Keyser Soze is. Keaton dus volgens Kujan.

mrhanky

• 72 berichten
  • 301 stemmen

Ik vind vooral de extra op de dvd van The Usual Suspects erg goed. Ben even kwijt hoe die extra heet maar het is een "documantaire" van 30 minuten over Keyser Soze. Je ziet hierin stukken uit de film maar nu met Kint op de plekken waar de spelers tijdens de film Soze zien.

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

gondwana schreef:

(quote)

kan je ook niet weten. Verbal vertelt dat, maar waarom zou dat stukje waar zijn?

Ik zou niet zo gauw aan de politie vertellen dat ik iemand door zijn hoofd heb geschoten. Die flashbacks lijken mij wel deels echt gebeurd. Maar Kint vertelt niet alles wat wij zien (en andersom). Zo ervaar ik het althans.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

PaulieWalnuts schreef:

(quote)

Ik zou niet zo gauw aan de politie vertellen dat ik iemand door zijn hoofd heb geschoten. Die flashbacks lijken mij wel deels echt gebeurd. Maar Kint vertelt niet alles wat wij zien (en andersom). Zo ervaar ik het althans.

maar zo is het ook, aangezien genoeg dingen door de politie achterhaald kan worden (line up, Overval op de politie, shoot-out in de garage), hij liegt vooral over de juiste namen. Red Foot, Kobayashi.

Bartel

• 170 berichten
  • 0 stemmen

vdc

ze lieten hem niet zomaar gaan, er werden telefoontjes gepleegd door hogere machten ( burgemeester, gouverneur ) etc om hem vrij te krijgen...

Dus ze moesten hem wel laten gaan omdat ze op het einde geen concreet bewijs hadden dat hij het meesterbrein was, totdat het te laat was natuurlijk

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij was er idd helemaal geen bewijs om hem langer vast te houden.

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

Beeld je eens in dat in de haven van Rotterdam een schip ontploft, en dat er 50 lijken geborgen worden.

Eén persoon kan cruciale informatie geven, maar lijkt op 't eerste zicht niet het meesterbrein. Zouden ze hem dan laten lopen ?

En als die persoon in zijn verhaal vertelt dat, een tijdje eerder, hij het fatale schot loste op een vermoord invloedrijk persoon (Saul Berg). Zouden ze hem dàn laten gaan ?

Neemt niet weg dat ik dit een prachtfilm vind, maar ik blijf erbij dat er een geforceerde bocht nodig was in het script.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat ze Kint's 'verhaaltje' als onzin beschouwden.

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

Klopt. Maar wie is "ze" ? Kujan, en that's all. Kujan dwong zichzelf om het verhaal als onzin te beschouwen. Omdat Kint kreupel was, en, vooral, omdat hij blindelings gefocust was op Keaton (hij was volgens hem het grote brein).

Mijn probleem is dat de zaak lichtzinnig opgelost wordt, en dat slechts 1 persoon, na 1 ondervraging, meteen kan beslissen over het lot van Kint, en dit na zo'n groot drama.

NightWolf

• 339 berichten
  • 527 stemmen

Wat ik wel jammer vond is dat we Verbal (aka Keyser) ná de ontknoping niks meer horen zeggen hebben. Aangezien de stem ('van Keyser') in het beginstukje toch wel een héél stuk anders is dan die van Kint in de rest van de film.

Unky

• 22 berichten
  • 575 stemmen

Kint was al lang zeker van zijn vrijlating. De ondervraging van Kint door Kujan was puur om extra informatie te krijgen over wat er was gebeurd. Niet om extra bewijs te krijgen tegen Kint. Volgens mij gebeuren die dingen wel vaker. Strafvermindering voor informatie

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk toch dat niemand verwachte dat het Verbal was, hij had een ideale dekmantel (kreupel), toen op die boot toen dat Keyser erstond dacht ik aan Benicio Del Toro, het kostuum was helemaal hetzelfde wat Benicio Del Toro in de film droeg.

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

Unky schreef:

Kint was al lang zeker van zijn vrijlating. De ondervraging van Kint door Kujan was puur om extra informatie te krijgen over wat er was gebeurd. Niet om extra bewijs te krijgen tegen Kint. Volgens mij gebeuren die dingen wel vaker. Strafvermindering voor informatie

In het begin hebben ze het over een overval op die vrachtwagen met wapens, maar ondervraagd Kujan, Kint daarom of over wat er in de haven was gebeurd?

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

Hij ondervraagt hem vooral om meer te weten te komen over Keaton, want Keaton is volgens Kujan de onbetwiste boosdoener. En het brein achter alles alle misdaden, met de havengebeurtenissen als recenste wapenfeit.

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

vdc schreef:

Hij ondervraagt hem vooral om meer te weten te komen over Keaton, want Keaton is volgens Kujan de onbetwiste boosdoener. En het brein achter alles alle misdaden, met de havengebeurtenissen als recenste wapenfeit.

Ok maar hoe kan Roger 'Verbal' Kint Keyser Söze zijn? Of was hij dan helemaal geen getuige op die moorden op de boot, en deed hij het zelf?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Keyser Soze is een mythe die aan het eind dus Verbal is!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

desteven007 schreef:

(quote)

Ok maar hoe kan Roger 'Verbal' Kint Keyser Söze zijn? Of was hij dan helemaal geen getuige op die moorden op de boot, en deed hij het zelf?

Ja!

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Maar 't is nog nooit 100% zeker geweest dat Kint Soze is.

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

The Last schreef:

Maar 't is nog nooit 100% zeker geweest dat Kint Soze is.

99% dan ?

Zeer duidelijke hints voor mij zijn Keatons verbazing als Keyzer z'n sigaret aansteekt met z'n vermeend kreupele linkerhand, de robotfoto, en (minder als bewijs geldend maar als ultieme hint op het eind) de overgang van kreupel naar normaal stappen.

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

vdc schreef:

(quote)

99% dan ?

Zeer duidelijke hints voor mij zijn Keatons verbazing als Keyzer z'n sigaret aansteekt met z'n vermeend kreupele linkerhand, de robotfoto, en (minder als bewijs geldend maar als ultieme hint op het eind) de overgang van kreupel naar normaal stappen.

Ja dat gaf voor mij ook de doorslag.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

vdc schreef:

(quote)

99% dan ?

en wie zou die 1% dan kunnen zijn, gewoon 100% tenzij je het gewoon niet wil zien, tja dan houd het op.

Anneniem

• 40 berichten
  • 686 stemmen

Heeft Kint nou ook zijn vrouw en kinderen gedood? of is dat gewoon een mythe over keyser Söze?

vdc

• 825 berichten
  • 609 stemmen

Ik denk dat we moeten aannemen van wel. Er is toch die Hongaar die Söze liet leven, om het verder te vertellen. In elk geval zal het wel kloppen dat Söze nadien vele Hongaarse bendeleden uitmoordde, aangezien ze zo op wraak belust zijn (en Marquez voor 91 miljoen willen inhuren).

En dat Söze nu eenmaal zo hard kan zijn, merk je ook aan de reactie van alle gangsters die zijn naam horen vallen.

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Anneniem schreef:

Heeft Kint nou ook zijn vrouw en kinderen gedood? of is dat gewoon een mythe over keyser Söze?

Dat zijn gewoon vragen die je niet kunt beantwoorden.

panjoe

• 240 berichten
  • 701 stemmen

Volgens mij zit het zo:

Kint heeft het grootste deel van het verhaal ter plekke uit zijn duim gezogen. Bovendien heeft hij zich voorgedaan als Keyser Söze (waardoor de Hongaar hem zo herkent). Hij heeft gewoon de mythe van Keyser Söze, of die nou bestaat of niet, gebruikt.

fappie

• 2688 berichten
  • 2005 stemmen

vdc schreef:

Beeld je eens in dat in de haven van Rotterdam een schip ontploft, en dat er 50 lijken geborgen worden.

Eén persoon kan cruciale informatie geven, maar lijkt op 't eerste zicht niet het meesterbrein. Zouden ze hem dan laten lopen ?

En als die persoon in zijn verhaal vertelt dat, een tijdje eerder, hij het fatale schot loste op een vermoord invloedrijk persoon (Saul Berg). Zouden ze hem dàn laten gaan ?

Neemt niet weg dat ik dit een prachtfilm vind, maar ik blijf erbij dat er een geforceerde bocht nodig was in het script.

Zit inderdaad wel wat in .

BramKVO

• 4 berichten
  • 1 stemmen

vdc schreef:

Hij heeft 91 miljoen dollar en zal probleemloos de rest van zijn dagen anoniem in het buitenland kunnen doorbrengen.

Gisteren de film na heel lang nog es bekeken. Blijft meesterlijk.

Toch heb ik enkele vragen :

heeft Soze/Verbal dat geld wel ? Want de politie pakte hem toch op, op die boot ? Dan veronderstel ik dat ze het geld ook in beslag hebben genomen ?

Of heeft Soze zichzelf opgegeven als getuige achteraf ? Dat zou dan verklaren dat hij het geld wel heeft.

Verder is nog maar eens bewezen hoe belangrijk het begin van een film kan zijn. De eerste twee minuten vertellen eigenlijk onrechtstreeks een stuk van het einde en dan valt op het einde van de film de puzzel helemaal in elkaar. Geniaal.

Justinvdk

• 253 berichten
  • 2034 stemmen

Het ging helemaal niet om het geld. Het ging er gewoon om die getuige te vermoorden. Wat er met het geld is gebeurd is dus niet bekend.

Wat ik persoonlijk de grootste hint vond was dat kint zegt iets de ricting van : Als soze mij vind ben ik dood, en daarna hoor je waarschijnlijk niets meer van hem.

Dat lijkt mij toch een subtiele opmerking die de cop niet opmerkt. Vanaf toen had ik al het idee dat kint wel eens soze zou kunnen zijn.

Sergio Leone

• 4119 berichten
  • 2828 stemmen

De grootste hint was mijn part de linkerhand waarmee Verbal Kint/ Keyser Soze z'n aansteker bediende. Was mij rap duidelijk wie Soze was. Dit geldt uiteraard vanuit het punt als kijker.

Chaz Palminteri kon dit niet weten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.