Allegiant (2016)

2,69

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Schwentke
met Shailene Woodley, Theo James en Naomi Watts

Beatrice en Four besluiten om naar de wereld buiten het hek te reizen. Daar worden ze al snel opgenomen door mysterieuze agenten in dienst van het 'The Bureau of Genetic Welfare'. Ze ontdekken vervolgens de voor hun nog onbekende waarheid over de wereld waarin ze leven.

52 BERICHTEN 13 MENINGEN
geplaatst: 18 juli 2016, 23:08 uur [permalink]
Hoop dat dit het laatste deel is van The Maze Runner. Ben Jennifer Lawrence wel een beetje zat! 1,5 ster voor originele verhaal dan maar!

avatar van horizons

geplaatst: 18 juli 2016, 23:36 uur [permalink]
hardermach schreef:

avatar van Shinobi
geplaatst: 21 juli 2016, 15:17 uur [permalink]
Blijkbaar gaat het laatste deel de bios niet meer halen: ‘Divergent’ Finale to Skip Theaters.

Pijnlijk, maar dat krijg je met het uitmelken van zo een matige reeks.

geplaatst: 21 juli 2016, 20:55 uur [permalink]

Niet?

avatar van horizons

geplaatst: 21 juli 2016, 21:05 uur [permalink]
hardermach schreef:

Niet?

Inderdaad. Jennifer Lawrence speelt niet mee in deze film. Zij speelt onder andere in the Hunger Games en Silver Linings Playbook.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 23 juli 2016, 01:22 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Divergent Series: Allegiant

Waar de film Divergent (2014) nog toppie was, en een film is waarvan je kon genieten zakte de film bij Insurgent (2015) voor mij al weg. Waarna Shailene Woodley haar karakter de haren opeens foeilelijk kort heeft gekregen dankzij Robert Schwentke is deze film qua spanning en sensatie al op de verkeerde baan gezet. Nu hij ook nog eens met een zeer slappe The Divergent Series: Allegiant (2016) komt aanzetten word ik er eigenlijk eerder net zo koud van als wat mijn pilsje vanavond was dat ik er warmer van werd. Kortom, ik vind The Divergent Series: Allegiant (2016) gewoon bar slecht.

Hoewel er prima actie in verwerkt is, is de plottwist zodanig groot in deze film dat ik er in een vingerknip niet meer van kon genieten. De gehele setting stond mij niet aan en met het zodanig grof veranderende script word de film ook niet meer spectaculair en zien we de zelfde fouten die gemaakt word bij de film reeks The Hunger Games (2012). Er word over-de-top gewerkt aan deze film met extreem futuristische momenten waarbij de film eigenlijk nog meer de diarree in geschoven word.

Het verhaal was ook al zodanig dat je er eigenlijk maar snel door heen wou gaan. Bea en de squad willen ontsnappen, dat lukt ze en ze komen in een wereld terecht wat extreem beschadigd is door de mensheid. Na een klopjacht komen ze bij een nieuwe thuisbasis die hun wel kunnen gebruiken. Achteraf blijkt het dat ze dan toch weer de val in zijn gelopen en helpen om een 'schurk' groter te maken.

Nee, deze hele film was niet echt wat in mijn ogen. Dingen gebeuren te onverwachts en de plottwist kon ik gewoon niet bevatten. On dank dat het concept nog niet zo verkeerd is is de rest dat wel. En ook kon je bijna tellen hoe vaak de Green Screen of gewoon het studio gebruik er in voorkwam. Erg slecht afgewerkt. Ik vond bijna niks leuk aan de film behalve de actie scenes. Voor de rest valt het vies tegen en met zijn toch iets te lange speelduur van twee uur werkt bepaald niet mee. Erg zonde.

avatar van John Milton
geplaatst: 23 juli 2016, 01:36 uur [permalink]
Dapper dat je het überhaupt nog wilde proberen! IK hield het na de tweede echt voor gezien

avatar van Eazy

geplaatst: 27 juli 2016, 14:04 uur [permalink]

Verwar je haar met Shailene Woodley in Divergent?

Hij maakt een grap over dat de films zoveel op elkaar lijken, lees zijn post nog maar eens.

avatar van arno74
geplaatst: 27 juli 2016, 19:21 uur [permalink]
Qua actiescenes levert deze film nog voldoende vermaak op, maar qua dialogen laat het steken vallen, het stoeretaalgebruik is vreselijk cliché. Ook zitten in het verhaal veel déjà-vu momentjes in uit het vorige deel. Qua futuristische setting zijn ze verder nogal doorgeslagen waardoor al die verzonnen technische snufjes uit de toekomst niet bepaald overtuigen, helemaal niet omdat het zo onnatuurlijk uitziet waardoor je als kijker snel het blauwe scherm achter de personages gaat inbeelden, zoals wanneer Beatrice door de lucht vliegt met een lichaamshouding van "ik zit op een krukje". De makers hebben het zich nogal makkelijk vanaf gemaakt met dit derde deel. Afgeraffeld dus, maar zoals gezegd wel vermakelijk. 2,5*

avatar van missl
geplaatst: 7 augustus 2016, 03:10 uur [permalink]
Slecht derde deel, matig verhaal, slechte dialogen en voorspelbaar. Helaas want de eerste 2 delen vond ik wel oke.

avatar van Noodless
geplaatst: 11 augustus 2016, 13:28 uur [permalink]
Verrassend goed. Waar ik het vorig deel totaal niet kon smaken weet dit derde deel qua verhaal me wel te verrassen. Dacht weer het zoveelste oorlogje tussen de verschillende groepen, maar de regisseur weet er een draai aan te geven die het geheel ( de drie delen dus ) een heel andere dimensie geeft. Het verhaal heeft hier ( blijkbaar veel hier die dit negatief bekijken ) een enorme plotwending binnen het drieluik waarin heel wat leuke technische snufjes en ideeën te zien zijn. Vaak mooi in beeld gebracht. Het tempo is vrij hoog en door de verrassende plotwending wordt het ook wat spannender en mysterieuzer. Aardige cast overigens die een zekere overtuiging weten te brengen. 7/10

geplaatst: 25 augustus 2016, 13:31 uur [permalink]
Eazy schreef:

The Hunger Games, The Divergent Series en The Maze Runner is toch één pot nat?
Ze gaan allemaal over boze pubers die het tegen kwaadaardige volwassen opnemen.

geplaatst: 26 augustus 2016, 20:31 uur [permalink]
Ondanks de slechte kritieken die ik overal lees vond ik dit deel toch niet zo slecht als men beweert.
Akkoord, het is minder dan de eerste twee films, maar ik vond het toch nog boeiend.
En ook de speciale effecten zijn mooi om zien.
Voor mij hoeft men met deze serie niet eeuwig door te gaan, maar ik ben toch wel ben benieuwd naar het volgende deel.

avatar van The_CrY
geplaatst: 12 november 2016, 00:34 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vind dat deze serie toch mooi afgesloten is. Het was ontzettend cheesy, net als de andere delen, maar wederom een leuke kijk met een leuk plot. Heel tof verzonnen waren die drones welke aanvoelden als een Call of Duty gadget. Toch blijven er nog veel vragen over, maar de meeste vragen uit vorige delen werden beantwoord. Het enige wat af en toe wel tenenkrommend was waren de dialogen, maar ook de special effects van buiten de stad; af en toe leek het wel een corny 80s sci-fi film te zijn.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 3 december 2016, 17:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het is al meer gezegd dat Maze Runner, Hunger Games en Divergent enorm op elkaar trekken. Als ze de verhaallijnen dan nog eens zelf herhalen of lang uitrekken, wordt het al moeilijk om origineel en boeiend te zijn. Ik moet zeggen dat het toch wel verrassend was wat in deze film kwam. Best wel leuk moet ik zeggen. Niet echt geweldig uitgewerkt, maar het maakt je als kijker toch even wakker. De film schrikt er ook niet voor om enkele personages uit te schakelen. Niet echt de grote kleppers, maar toch minder evident voor Amerikaanse blockbusters.

De franchise stopt hier zo goed als mee, zeker in de bioscoop, na tegenvallende kijkcijfers. Misschien niet slecht, en tijd om nog eens iets origineels te brengen.

avatar van Rodger
geplaatst: 19 december 2016, 12:53 uur [permalink]
Idd het minste deel van de drie,.. maar toch nog redelijk vermaak.
De beelden die gebruikt worden zijn mooi gemaakt.
Je moet het volgens mij in het geheel zien,.. alle delen kort achter elkaar.
2.5**

avatar van John Milton
geplaatst: 31 december 2016, 11:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
John Milton schreef:
meh. Nu heb ik hem toch nog gezien op de laatste dag van het jaar, doordat mijn vriendin de koptelefoon niet kon vinden en ik wakker werd van Allegiant over de zuilen. 'Zo. Nu kun je er net zo goed naast komen zitten..!'

Nou, dat sluit 2016 niet best af. Het feit dat de laatste film niet meer in de bioscoop komt en als TV film gemaakt wordt, zegt eigenlijk alles. Het verhaal gaat van hot naar her, het geheel voelt als een (zeer) ongeïnspireerd green screen avontuurtje en ook de acteurs zelf lijken er weinig enthousiasme voor op te kunnen brengen, tot en met de heldin aan toe. Naomi Watts, Octavia Spencer, Jeff Daniels, het is moeilijk te bevatten wat ze hier denken te komen doen. Ze houden hun gezegd straks tijdens het afleveren van vaak belachelijke lines, maar dat is mij niet gelukt. Je schiet soms onwillekeurig in de lach.

Net als Insurgent is ook Allegiant matigheid troef, maar dan zoals het een verdere sequel betaamt, in de overtreffende trap. Als ik had moeten gokken zou ik verwacht hebben dat Allegiant een budget van 50 miljoen dollar had gehad, maar dit blijkt 110 miljoen te zijn. Ongelooflijk. Zorg dan dat het op zijn minst niet voelt alsof alles zo uit de computer komt rollen. Van een zoon van cameraman Michael Ballhaus verwacht je visueel trouwens ook iets meer, de cinematografie is niet echt geweldig, en zeker naar het einde van de film lijken sommige effecten ook nogal te lijden. Tijdens het bijna neerstorten van die fighterpod kregen we zowaar een giechel aanval: iets slicker afgewerkt dan dat, maar niet geloofwaardiger dan een scène uit de gemiddelde Asylum film. Dat kan echt niet.

Sommige special effects zijn wel aardig, maar dat maakt anno 2016 natuurlijk de film niet echt meer, zeker niet wanneer de kwaliteit ervan niet consistent is. Regisseur Robert Schwentke lijkt met films als Flight Plan, RIPD en deze twee Divergent films dus vooralsnog niet het niveau van de matige big budget film te kunnen ontstijgen. Waarom dan geen 1?

Het was voor mij de score van Joseph Trapanese die Allegiant aan de haren naar een nipte 1,5* waardering trok. Best vel vet, eigenlijk.

avatar van Decec
geplaatst: 29 januari, 15:10 uur [permalink]
Uitstekend actie/avontuur/mysterie/thriller/SF film...
Uitstekend verhaal...
Prima vervolg...
Uitstekend acteerwerk...
Super mooi gemaakte SF...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van nadrin
geplaatst: 17 februari, 15:00 uur [permalink]
Ja met die series ben je bijna verplicht om elk nieuwe film te bekijken. Al van bij het begin geloof je geen enkele van de personages. Laat staan de acties. Dan heb ik het niet over het fantasie gedeelte, en dat keldert de gehele prent. En ondanks dat er soms knappe beelden bijzitten. Dat kan de film niet redden. En ik heb het echt gehad met de Tribal toestanden ala Mad Max

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 4 april, 09:20 uur [permalink]

Zij speelt niet mee in deze film...

'The Maze Runner' klopt ook niet, helaas.. haha!

lezertje
geplaatst: 22 mei, 20:52 uur [permalink]

Verwar je haar met Shailene Woodley in Divergent?

Maakt toch niet uit. Zowel de actrices als de films waarin ze spelen zijn inwisselbaar.

avatar van K. V.
geplaatst: 15 juni, 21:34 uur [permalink]
Het laatste deel nu ook eens bekeken en vond het wel een waardige afsluiter van de reeks. Bij deel twee en nu zeker bij deel drie gaat de film toch z'n eigen richting uit en staat de film toch meer los van The Hunger Games. Ik vond het derde deel toch nog altijd goed en sloeg toch wel een goeie richting in. Het verhaal boeide me wel van begin tot einde.
De cast deed het ook prima en verder zag de film er wel goed uit.