Insurgent (2015)

Alternatieve titels: The Divergent Series: Insurgent | Divergent: Insurgent

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Schwentke
met Shailene Woodley, Theo James en Ansel Elgort

Beatrice moet op zoek naar antwoorden en bondgenoten in de ruïnes van het futuristische Chicago. Samen met Four zijn ze nu vluchtelingen, opgejaagd door Jeanine, de leider van de op macht beluste groepering Erudite. In een race tegen de klok moeten ze er achter zien te komen waarvoor de familie van Beatrice zich heeft opgeofferd en waarom de leiders van Erudite er alles aan doen om hen te stoppen.

avatar van DragQueen
Redelijk vermakelijk, maar in zijn geheel gezien beduidend minder dan het eerste deel. Het verhaal is wat aan de rommelige kant. De special effects zien er gelikt uit, en er wordt verder aardig geacteerd. 3 Sterren.

avatar van Norma
Het eerste deel van deze franchise vond ik nog wel aardig, al hield het niet over, maar dit vervolg is alweer beduidend minder. Het heeft een lange aanloop nodig om een beetje op stoom te komen en het is pas tegen de tweede helft van de film, met de simulaties, dat mijn belangstelling weer een klein beetje aangewakkerd werd.
Ik ben ook niet zo erg gecharmeerd van de hoofdpersoon en bovendien vind ik het jammer dat Winslet maar zo weinig te doen heeft.
Wellicht dat ik de komende vervolgen nog kijk omwille van een nog niet helemaal uitgedoofde nieuwsgierigheid naar het verloop, maar om nu te zeggen dat ik daar echt naar uitkijk: nee

avatar van Decec
Uitstekend avontuur/SF/Thriller film...
Spannend verhaal...
Prima vervolg...
Uitstekend acteerwerk...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
DTS met 7.1!...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld met 3D...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Heerlijk genoten...

Ben benieuwd voor vervolg: Allegiant met 3D?

Ik heb het al gezien op internet bij putlocker.is in 2015 insurgent 2015 Shailene Woodley,Theo James,Ansel Elgort,Kate Winslet,Miles Teller,Naomi Watts,Octavia Spencer,Jai Courtney,en Mekhi Phifer

avatar van frolunda
Puber romantiek overgoten met een sciencefiction sausje inclusief een inburgeringscursus plus zelfontplooiing.Kwam deze keer traag op gang en in zijn geheel dan ook wat minder dan het eerste deel.Pas in het tweede uur werd het wat interessanter maar echt overtuigend vond ik het allemaal niet.Dat kwam ook een groot deel op het conto van actrice Shailene Woodley die gewoonweg niet genoeg impact heeft om Insurgent te dragen.
Verder heeft de film wel een paar aardige momenten en soms waren de beelden best mooi maar boven de middelmaat komt Insurgent nauwelijks uit.

avatar van Lancher
Decec schreef:

Ben benieuwd voor vervolg: Allegiant met 3D?

Het leek In ieder geval wel alsof het vervolg Allegiant inderdaad geschoten was in 3D, ook na het zien van de film, hoe de shots zijn gemaakt e.d., maar dan toch uiteindelijk niet in 3D in de bioscoop.....

avatar van Decec
Lancher schreef:

Nagekeken, nee alleen Blu Ray, jammer 3D zou wel mooi zijn.

avatar van missl
Gewoon een leuk vervolg op deel 1. Ik vind de hoofdpersoon ontzettend onsympathiek maar Winslet steelt de show. In het begin moest ik er even inkomen met al die rare woorden (ik heb deel 1 best lang geleden gezien) maar het is een lekker wegkijkertje. De special effects zien er ook goed uit.

avatar van GUNTHER-123
eerste deel was beter dan het tweede,maar al by al een goed vervolg.Het verhaal van het eerste deel was beduidend beter dan het tweede deel.Vond het verhaal nogal tegenvallend.Had er naar uit gekeken naar het zien van het eerste deel maar wel wat tegengevallen.Derde deel heb ik ook maar alleen nog maar de trailer gezien,hopelyk is het beter dan het vorige deel maar heb er myn twyfels over.Hopelyk heb ik het mis.Ga er toch naar kyken.

avatar van DjFrankie
ietsje minder dan 1ste deel, maar zeker het kijken waard. Voldoende actie en spanning met mooie visuals.

lezertje
Apocalyptisch puber gedoe over meisje met identiteitsproblemen. Een armetierig leeg scenario, waarin verraders opeens geen verraders meer blijken te zijn, alleen maar om het verhaal op gang te kunnen houden. En e cavalerie steeds op het allerlaatste moment nog net op tijd komt. Zo een film dus.

avatar van Esteban
Het eerste deel vond ik wat aan de flauwe kant, toch kon Divergent wel mijn aandacht vasthouden. Bij Insurgent ligt dit wel anders. Je kan de eerste drie kwart makkelijk overslaan zonder ook maar iets relevants gemist te hebben. Op geen enkel vlak. De laatste twintig minuten hebben deze voor mij van slechts 2 sterren gered. Alsnog een beetje benieuwd naar het vervolg, qua cliffhanger kon dit namelijk wel tellen.

avatar van ILDIB
Deel 1 niet gezien. Deze was ik na 15 min al beu. Ongelovige simpelheid aan de ene kant en hoogdravend gedoe aan de andere. Moeilijk om t serieus te nemen. .

avatar van K. V.
Deze nu ook eens bekeken en hij viel beter mee dan gedacht. De serie heeft toch een beetje z'n eigen stijl gekregen.
De cast deed het prima en de film zag er ook goed uit. Het tweede uur was wel het beste, maar uiteindelijk wist de hele film wel te boeien.
Op naar het laatste deel.

avatar van horizons
Een tussendeel dat best het einddeel had kunnen zijn. Zeker nu het laatste deel misschien nooit gemaakt gaat worden. Film kabbelt iets teveel door maar de special effects en actie die in laatste stuk worden toegepast kunnen er best mee door.

avatar van frolunda
horizons schreef:

Het laatste deel is toch gemaakt ....er zal toch geen vierde deel komen

avatar van horizons
Oeeeeps...

avatar van panax
eigenlijk vind ik dit deel nog beter dan deel 1
vooral de special effects zijn geweldig
maar het verhaal is ook goed
goeie acteurs en actrices
visueel spektakel met prachtige post apocalyptische beelden !!

Ik vond dit deel ook beter dan het eerste deel. Iets meer vaart, iets korter en de acteurs deden het ook net wat beter. Geen hoogvlieger maar vond het alleszins vermakelijk.

Deel 2.

Eerste deel was al erg matig, maar die eerste delen van dit soort franchises hebben vaak nog baat bij het opzet van de setting. Wat niet weet is nog potentieel goed en de eerste film had op dat vlak ook nog wel wat potentieel.

Da's iets waar deze tweede film alvast niet op kon rekenen. Kan niet zeggen dat ik me nog héél veel van het eerste deel kon herinneren, maar gelukkig is dat niet nodig. Films als deze zijn redelijk obvious, wie de good buy en wie de bad guy is, is zelden een mysterie en veel nuance zit er ook zelden in. Ook de scifi concepten bieden erg weinig om je tanden in te zetten.

Van het goede acteerwerk hoeft de film het ook al niet te hebben. Shailene Woodley is een dramatische actrice, de rest is eigenlijk niet veel beter. Gelukkig zit er nog wat actie in en zijn de effecten op zich wel boeiend genoeg. Verre van voldoende om er een geslaagde film van te maken, niet in het minst omdat het weer twee uur duurt, maar het had ook wel erger gekund.

Minstens zo slecht als zijn voorganger. Dat is voornamelijk de schuld van Shailene Woodley. Het lijkt alsof zij maar één gezichtsuitdrukking heeft; alsof ze vóór elke opname vergeten is naar het toilet te gaan. Twee uur naar dat onveranderlijke, moeilijke gezicht kijken was voor mij een hele opgave. De rest speelt wat beter, maar nergens noemenswaardig.

In tegenstelling tot het eerste deel wordt er nu gepoogd meer betekenis te geven aan het zijn van een 'divergent'. Het is alleen jammer dat het gewoon echt nergens op slaat. Het verhaal is werkelijk een gedrocht dat, van begin tot eind, aan alle kanten wankelt. Daarbij komt dat het veel te voorspelbaar is om boeiend te blijven.

Gelukkig is het visuele aspect wél in orde. De film zit vol met special effects waar duidelijk meer aandacht aan is besteed dan aan het script. Helaas weet dat niet op te wegen tegen het beroerde verhaal en acteerwerk.

Leuke film de eerste blijft toch wel het leukste!

avatar van martijn011
Kan deze serie tot nog toe prima pruimen. Had het eerste deel na herziening al een halfje verhoogd, deze film zag ik voor het eerst maar ik heb me er best mee vermaakt.
Ik lees veel dat de film vergeleken wordt met de 'Hunger Games' films, maar ik vind deze serie beduidend beter. Al vond ik Woodley minder overtuigend dan in het eerste deel, de rest van de cast was gelukkig grotendeels hetzelfde zodat de film meteen verder kon waar het eerste deel was gestopt.

Ik kon het verhaal wat minder serieus nemen, hier zitten wel heel veel toevalligheden en onwaarschijnlijkheden in. Gek genoeg heeft het me wel wederom geboeid, al moet ik zeggen dat het visueel gezien ook prima te pruimen is.
Ben toch wel benieuwd naar het derde deel, voor dit tweede deel ken ik ook drie sterren toe.

avatar van Chelsea94
Vond deze net zo tof als het 1e deel, gewoon een direct vervolg.