Allegiant (2016)

2,69

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Schwentke
met Shailene Woodley, Theo James en Naomi Watts

Beatrice en Four besluiten om naar de wereld buiten het hek te reizen. Daar worden ze al snel opgenomen door mysterieuze agenten in dienst van het 'The Bureau of Genetic Welfare'. Ze ontdekken vervolgens de voor hun nog onbekende waarheid over de wereld waarin ze leven.

50 BERICHTEN 12 MENINGEN

geplaatst: 17 september 2015, 16:39 uur [permalink]
Vanaf 16 maart 2016 in de bioscoop (Independent Films)
EDIT: release verplaatst naar 9 maart

geplaatst: 13 november 2015, 20:16 uur [permalink]
Na de teaser is nu een eerste trailer geplaatst.

avatar van mcdaktari

geplaatst: 13 november 2015, 21:03 uur [permalink]
Dit 3e deel lijkt me ook weer goed, net zoals de 2 voorgaande. Ik weet dat er vele zijn die Insurgent een zwakke film vonden, maar persoonlijk vind ik het een prettig wegkijkende sciencefiction reeks. Ik kijk hier in ieder geval weer naar uit.

jordysmeets00
geplaatst: 28 december 2015, 13:32 uur [permalink]
Zin in 😄

avatar van Tolkienfan

geplaatst: 4 maart 2016, 19:22 uur [permalink]
kappeuter schreef:
Vanaf 16 maart 2016 in de bioscoop (Independent Films)

9 maart..

geplaatst: 4 maart 2016, 20:12 uur [permalink]
Tolkienfan

Dat klopt. De releasedatum is op 10 december gewijzigd.
De datum bovenaan de pagina is wel altijd up-to-date.

avatar van Tolkienfan

geplaatst: 5 maart 2016, 15:54 uur [permalink]
kappeuter schreef:
Tolkienfan

Dat klopt. De releasedatum is op 10 december gewijzigd.
De datum bovenaan de pagina is wel altijd up-to-date.

Bedankt..

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 9 maart 2016, 09:17 uur [permalink]
gisteren naar de Marathon geweest in Pathé. Erg mooi vormgegeven alleen de film miste een beetje vaart. Was mijn nog niet bekend dat er nog een 4e deel zou komen dus dat viel me een beetje tegen.

Al met al minder dan voorgaande delen.

avatar van mcdaktari

geplaatst: 9 maart 2016, 09:59 uur [permalink]
Ja zo gaat dat tegenwoordig bij films met meer delen. Het laatste deel daar maken ze gewoon 2 films van. Dat levert dubbel op he.

avatar van Lancher
geplaatst: 9 maart 2016, 20:26 uur [permalink]
mcdaktari schreef:

Eigenlijk vind ik Insurgent, en dan in 3D, na meerdere kijkbeurten toch echt nog steeds wel een hele fraaie film. Heb de films laatst met een maat weer gekeken en de film wordt er niet slechter op, zelfs wel nog wat beter.

Kijk dan ook wel uit naar dit vervolg deel.

avatar van predator
geplaatst: 10 maart 2016, 19:14 uur [permalink]
Dat deel 1 gedoe verbaast me, want volgens mij is het einde van de film toch echt het einde van het boek. Helaas verschilt wel de film voor een deel van het boek. Verder prima vermaak, een overtuigende Woodley, mooi vormgegeven, maar de verschillen vond ik wel jammer.

avatar van soom
geplaatst: 11 maart 2016, 13:35 uur [permalink]
predator schreef:
Maar de verschillen vond ik wel jammer.
Wat voor verschillen?

avatar van predator
geplaatst: 11 maart 2016, 22:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
[quote]soom schreef:
Wat voor verschillen? In het boek vinden de meest aangrijpende gebeurtenissen en ontwikkelingen plaats binnen het bureau.

geplaatst: 12 maart 2016, 18:29 uur [permalink]
Net de marathon gekeken, aardige film, maar was me niet bewust dat deel 2 nog kwam.

avatar van Shinobi
geplaatst: 17 maart 2016, 20:00 uur [permalink]
"We have to leave now."

Tja, echt hoogstaand heb ik deze reeks nooit gevonden. Dit vervolg bevestigt mijn vermoeden helaas maar weer eens.

In dit deel krijg je als kijker eindelijk te zien wat er achter de immense muur schuilgaat; een soort van radioactieve woestenij waar geen leven mogelijk is. Het is te merken dat de makers nauwlettend hebben gekeken naar soortgelijke titels in het - Young Adult - genre, waardoor de vele clichés en een bepaalde voorspelbaarheid niet mogen ontbreken.

'Allegiant' probeert te hard om verscheidene maatschappelijke thema's aan te kaarten, maar valt al gauw in herhaling. Op deze manier ontstaat er een ongeïnspireerd broddelwerk waarin men steeds moet uitleggen waar ze mee bezig zijn, ondanks de simpele opzet. Om het maar niet te hebben over de onlogische plotwendingen.

Waar Shailene Woodley in de vorige delen een dragende rol had, is daar in dit vervolg niets meer van terug te zien. Daarbij is het niet verrassend dat de rest van de cast er ook maar een beetje bij hangt, alleen Miles Teller lijkt er nog enigszins plezier in te hebben. Desondanks is de film qua plot nog redelijk onderhoudend te noemen, ondersteund door aardige actie. Wel had de CGI op momenten beter gekund.

Al met al een matig vervolg waar nauwelijks eer aan valt te behalen, vooral niet vanwege het lef om deze finale tot twee delen uit te melken. Jammer genoeg moet ik eraan geloven, omdat ik me al door drie delen heb geworsteld.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
geplaatst: 18 maart 2016, 23:07 uur [permalink]
Wie de boeken kent weet dat het 3e boek helemaal anders is dan de voorgaande delen... Helaas heb ik de trilogie slechts 1 keer gelezen en dat een hele tijd terug (zeg maar enkele jaren terug) waardoor ik mij van het boek niet zo heel veel herinner (ik ben een fanatieke boekenworm, ik lees zoveel dat dit een terugkerend probleem is geworden) Ik vond de film zeker niet tegenvallen. Ja, er is minder actie dan in de voorgaande films, maar dat had ik al verwacht. Het gezelschap waar ik de film mee heb gezien vond de film saai, maar zo zou ikzelf de film nooit beschrijven. Jeanine is dood, er moet dus een nieuwe slechterik geïntroduceerd worden en zijn verhaal moet ook verteld worden... Schitterende beelden, ik blijf fan van de romance tussen Tris en Four (wonder boven wonder eens geen liefdesdriehoek in een young adult film) Uriah zou echt wel meer aan bod moeten komen, hij heeft heel wat meer te doen in de boeken dan in de films. Ik kijk uit naar het slot en hoop vooral dat ze voor een authentiek boekeinde gaan en niet aan de plot gaan sleutelen (fans van de boeken weten zeker wat ik hiermee bedoel)

geplaatst: 20 maart 2016, 19:34 uur [permalink]
Teleurgesteld! De boeken zijn erg goed, maar de films een stuk minder. Zo werden verhaallijnen uit het boek niet verfilmd (cfr verhaal Uriah) en maakten ze de film op zich extra sci-fi. Een gemiste kans... Ik vraag me af wat ze er in het volgende deel nog van zullen maken en/of ze nu wel het boekverhaal voldoende gaan verfilmen...

avatar van Dominootje
geplaatst: 24 maart 2016, 10:41 uur [permalink]
Wat je kan verwachten als je de andere delen ook hebt gezien (niet bekend met de boeken overigens) Prima film, ik hou van de technische creaties en dan altijd de gedachte van what if..
Wel prima dat er nog maar één deel komt en dat het dan (waarschijnlijk) eind goed al goed is..!

geplaatst: 5 april 2016, 22:32 uur [permalink]
Vandaag de film bekeken, ikzelf vind het een goede film vooral met Theo James en Miles Teller. Shailene Woodley blijft bij de ze film meer op de achtergrond

geplaatst: 17 april 2016, 00:28 uur [permalink]
Beetje zoals de vorige, goed.

avatar van vranque
geplaatst: 17 juni 2016, 23:57 uur [permalink]
Goeie vondsten wederom. Maar heb het een beetje gehad met dat adolescente gepruts.
Kwaliteit, maar niet genoeg voor mij.

avatar van IH88
geplaatst: 18 juni 2016, 13:57 uur [permalink]
“You want change without sacrifice, you want peace without struggle. The world doesn't work that way.”

Divergent vond ik een vermakelijke film maar Insurgent was een fikse tegenvaller. Allegiant zit er een beetje tussenin en heeft dezelfde sterke en zwakke punten als zijn twee voorgangers. De film ziet er visueel echt schitterend uit en het verwoeste Chicago en het nieuwe hypermoderne Bureau of Genetic Welfare komen prachtig tot leven.

Ook de acteerprestaties zijn zeker niet slecht en variëren van goed (Woodley, Watts (uiteraard), Daniels en Teller) tot adequaat (James en Elgort). Als laatste pluspunt noem ik de actiescènes want die zien er erg sterk uit. Jammer genoeg voelt het verhaal zo leeg, rommelig en vergezocht aan waardoor je nooit echt lekker in de film zit. Er wordt veel uitgelegd en de film wil een boodschap uitdragen, maar het blijft een Young Adult film waardoor er ook nog heel veel andere onnodige dingen in moeten zitten. Hierdoor voelt het verhaal als een ondergeschoven kindje aan. Maar als spetterend actieavontuur met veel vaart, een mooie cinematografie en leuke acteurs is Allegiant zeker geslaagd. En ik kijk best wel uit naar het laatste deel.

avatar van filmkul
geplaatst: 18 juni 2016, 22:53 uur [permalink]
Gemiddeld vervolg. Het verhaal is weer wat van het zelfde. De opbouw is op zich goed. De film begint ook redelijk sterk en spannend. Helaas zakt hij na een goed kwart aardig in. De spanning ebt weg en de vaart gaat er wat uit. De acteurs doen het verder aardig. De special effects zijn soms niet helemaal je van het. De aankleding is verder prima en visueel ziet het er best aardig uit. 2.5/3.0

avatar van Pazmaster
geplaatst: 20 juni 2016, 01:41 uur [permalink]
De derde uit een filmreeks vergelijkbaar met The Hunger Games, die ook het laatste deel in tweeën splitste. Dit is een iets ander verhaal maar het concept is hetzelfde. Ik vond ook hier niet veel aan, dit is volgens mij gericht op de jeugd en voor vrouwen die zwijmelen bij het liefdesverhaal dat er doorheen is verweven. Gelukkig is het hier niet zo erg als bij The Hunger Games, daar had ik echt een teiltje bij nodig. De sfeer in deze film bevalt me ook niet zo, het is me wat te braaf en het verhaal is te voorspelbaar. Het ziet er qua aankleding verder wel allemaal prima uit maar de cgi laat soms nogal wat te wensen over, het ziet er soms niet best uit. Wel leuk om Jeff Daniëls weer eens te zien.

U-77
geplaatst: 20 juni 2016, 13:45 uur [permalink]
Waardeloze Hollywood pulp.

avatar van james_cameron
geplaatst: 29 juni 2016, 23:34 uur [permalink]
Minder dan de eerste twee delen, helaas. Het begint allemaal steeds vlakker en vooral suffer te worden, precies op die momenten waar de plot nu juist meer complex en spannender dient te zijn. De personages worden eigenlijk ook steeds vervelender. Flink wat aktie en visueel spektakel, maar het imponeert slechts sporadisch. Hopelijk maakt het laatste deel, Ascendant, nog het één en ander goed.

geplaatst: 3 juli 2016, 22:33 uur [permalink]
Als sf film best geslaagd. Visueel mooi, met fraaie decors. In totaliteit een lichte verbetering ten opzichte van deel 2. Word wel tijd dat er een einde komt aan deze serie, want qua verhaal valt men wat in herhaling en wordt er nu en dan nodeloos gerekt.

avatar van pierre18
geplaatst: 3 juli 2016, 23:30 uur [permalink]
Rete vage film. Stoppen met deze serie. Deel 1 was prima, deel 2 veel minder, maar deze zakt door de ondergrens. Je krijgt geen enkele binding met het verhaal en/of personages. Het boeit je allemaal nauwelijks. En moet er dan nog een part 2 komen ook?

Kollinski
geplaatst: 6 juli 2016, 20:05 uur [permalink]
Weer een goed gelukte psy-ops film om de jeugd voor te bereiden op een daadwerkelijke toekomstige superstaat waarin het normaal is om zowel aan de 'goede' kant zowel de 'slechte' kant van de samenleving onder totale controle te staan en om altijd en overal weer het dualisme spelletje te blijven spelen en een eigen mening er niet meer toe doet, en waar een puur organische manier van bestaan totaal niet meer relevant is. Bereidt de jeugd en hun toekomstige kinderen er maar vast op voor, Hollywood.

Desalniettemin is de soundtrack van deze film uitermate goed.

avatar van rojaone
geplaatst: 15 juli 2016, 22:01 uur [permalink]
Veel minder dan de voorgaande delen, dit deel valt tegen.