Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 140 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Christian Bale, Michael Caine en Morgan Freeman
IMDb beoordeling:
8,2 (1.698.338)
Gesproken taal: Engels, Urdu en Mandarijn
Releasedatum: 16 juni 2005
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Batman Begins
"Evil fears the knight."
Op jonge leeftijd zag Bruce Wayne zijn ouders voor zijn ogen wreed vermoord worden: een trauma dat hem voor de rest van zijn leven vervult met wraakgevoelens. Het lot laat hem zijn wraak echter niet uitvoeren. Hij vlucht naar het Oosten, waar hij opgevangen wordt door de ninja-leider Ra's Al-Ghul, en als hij terugkeert naar zijn thuisstad Gotham City vindt hij die in de handen van maffiabendes en andere gangsters. Hij besluit een nieuw persoon te worden, één die de harten van misdadigers met vrees vervult: Batman! Met de hulp van politieman Jim Gordon zet Batman zijn eerste stappen in zijn strijd tegen het onrecht. Zijn strijd begint tegen de maffiabaas Don Falcone, de gekke dokter Jonathan 'Scarecrow' Crane en een mysterieuze derde persoon...
Externe links
Acteurs en actrices
Bruce Wayne / Batman
Alfred
Ducard
Rachel Dawes
Jim Gordon
Dr. Jonathan Crane
Carmine Falcone
Earle
Ra's al Ghul
Flass
Reviews & comments
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
Ik heb de film gisteren in de bioscoop gezien en ik moet zeggen dat ik aan het einde een voldaan gevoel had. De film was goed uitgewerkt en de special effects waren ook prima in orde. Persoonlijk vind ik dit de beste batman-film tot nu toe gemaakt. Het viel me overigens op dat Gary Oldman in de film niet te herkennen was. Al met al kom ik uit op 3.5*
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2873 stemmen
Ik twijfel of ik het een 4 of een 4.5 moet geven. Staat momenteel op een 4, maar ik voel er sterk voor om er een halfje bij te gooien. Beter dan de eerste Batman van Burton! Beter dan Returns weet ik niet, want die moet ik nog eens opnieuw zien.
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Nou, ik heb hier niet alles gelezen, maar mij persoonlijk stelde de film zwaar teleur.
Belangrijkste: geen sfeer. Ten tweede: matig script.
Ik ken de comics niet, maar wat hier allemaal vertelt wordt over de ontstaansgeschiedenis van Batman is wel erg pover, ik hoop niet dat dit echt zo is. Ouders overlijden en dan komt ie in het Oosten en wordt ie gevonden en opgeleid door die Fransoos? waarom dan? wat is er zo speciaal aan hem dat uitgerekend hij dat moet zijn? Misschien iets met zijn ouders, maar ik lees net dat dat hele plot omtrent die dood in de originele comic helemaal niet voorkomt..tja. Ik begrijp het niet.
Dan krijgt hij vliegensvlug een soort van training.
Oke, hij besluit a la minute die opleiders dan maar te killen, beetje drastisch allemaal.
Dan komt ie er op om een 'symbool' te worden voor de mensen en toevalligerwijs hebben zijn ouders een high-tech wapenfabriek (ik dacht dat die pa zo'n goedzak was maar dat terzijde).
Ik kan er allemaal vrij weinig mee.
Spidermans ontstaansgeschiedenis vond ik dan nog plausibeler
.
Maar goed, dat verhaal is maar in beperkte mate belangrijk, het komt gewoon niet over. Dan nog de casting. Welke imbeciel cast nu Oldman als aardige agent (erg vlakke rol trouwens) en Wilkinson of all people als gangster met New Yorks accent
Nou ja, pluspunten: geinige batmobile, goede Bale, aardige visuals bij tijd en wijle en je ziet dat er een hoop moeite ingestoken is.
Absoluut hoogtepunt van de film: Michael Caine (God bless you Sir).
cempaka
-
- 168 berichten
- 0 stemmen
Mijn eerste Batmanfilm en eerste IMAX-ervaring.
Omdat ik niet wist wie er in speelde, was het een leuke verrassing om steeds meer bekende acteurs tevoorschijn te zien komen. Mooie beelden, een geweldige sound, een film met een verhaal.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
@kos, ik zou zeggen dat er absurd veel sfeer in de film zit, snap niet hoe je dat niet hebt kunnen merken. Als je deze vergelijkt met de 2 van Shumacher dan is dit toch veel beklemmender ook...
en het script was ook ijzersterk in vergelijking met de vorige 4 films, zn ouders worden vermoord, hij kan leven in gotham niet uitstaan, wil weten hoe criminelen denken, gaat naar azie waar mensen hem niet kennen (zeiden ze allemaal in de film), daar kan hij normaal onder de mensen leven en het leven van een crimineel volgen. eenmaal daar leert hij ducard kennen (die fransoos) die hem iets kan bieden, wat weet hij niet maar het interesseert hem wel. Hij gaat er op in, hij leert vechten, jij zegt dat het in no time is, maar je vergeet dat films geen real time volgen en dus dat 2 minuten op het doek, 30 seconden, 3 uur, maar ook 3 jaar kan zijn in het echt...
Op het moment dat hij iemand moet vermoorden wil hij ontsnappen, en per ongeluk gaat er daar iemand dood (sorry kos maar heb je wel opgelet tijdens de film?). Zijn ouders hadden een GIGANTISCH bedrijf, dat in de loop van de jaren nogal gegroeit is, en als zoveel bedrijven kunnen ze uiteindelijk in de vreemdste markten belanden... Zo is die vreemde CEO "earle" ook gaan investeren in de wapen markt, waar Bruce het in de 1e plaats niet mee eens is, maar het blijkt ook zo zn voordelen te geven (Speeltjes voor Batman)
En daar haal ik toch de 3 grootste klachten vrij makkelijk mee onderuit dacht ik zo, en alles is toch echt uitbundig in de film besproken...
De film heeft een veeel sterker verhaal, en de characters hebben ontiegelijk veel meer uitstraling dan de pulp van spiderman.
En Oldman heeft in deze film nog een kleine rol, maar in latere films zal hij zelf de comissaris worden...
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
@kos, ik zou zeggen dat er absurd veel sfeer in de film zit, snap niet hoe je dat niet hebt kunnen merken. Als je deze vergelijkt met de 2 van Shumacher dan is dit toch veel beklemmender ook...
en het script was ook ijzersterk in vergelijking met de vorige 4 films, zn ouders worden vermoord, hij kan leven in gotham niet uitstaan, wil weten hoe criminelen denken, gaat naar azie waar mensen hem niet kennen (zeiden ze allemaal in de film), daar kan hij normaal onder de mensen leven en het leven van een crimineel volgen. eenmaal daar leert hij ducard kennen (die fransoos) die hem iets kan bieden, wat weet hij niet maar het interesseert hem wel. Hij gaat er op in, hij leert vechten, jij zegt dat het in no time is, maar je vergeet dat films geen real time volgen en dus dat 2 minuten op het doek, 30 seconden, 3 uur, maar ook 3 jaar kan zijn in het echt...
Op het moment dat hij iemand moet vermoorden wil hij ontsnappen, en per ongeluk gaat er daar iemand dood (sorry kos maar heb je wel opgelet tijdens de film?). Zijn ouders hadden een GIGANTISCH bedrijf, dat in de loop van de jaren nogal gegroeit is, en als zoveel bedrijven kunnen ze uiteindelijk in de vreemdste markten belanden... Zo is die vreemde CEO "earle" ook gaan investeren in de wapen markt, waar Bruce het in de 1e plaats niet mee eens is, maar het blijkt ook zo zn voordelen te geven (Speeltjes voor Batman)
Dat soort dingen ergeren me mateloos.
Wat betreft die Fransoos, ik snap wel dat Wayne hem interessant vind, maar wat moet die Fransooso met hem. Waarom willen ze dat hij bij hen komt voor die training, wat heeft hij te bieden? Hij heeft nog niks gepresteerd
. En daar haal ik toch de 3 grootste klachten vrij makkelijk mee onderuit dacht ik zo, en alles is toch echt uitbundig in de film besproken...
De film heeft een veeel sterker verhaal, en de characters hebben ontiegelijk veel meer uitstraling dan de pulp van spiderman.
En Oldman heeft in deze film nog een kleine rol, maar in latere films zal hij zelf de comissaris worden...
Leno
-
- 5921 berichten
- 4409 stemmen
Eindelijk heb ik de film ook gezien, en ik vond 'm geweldig. De onlogische transformatie tot Batman wordt logisch gemaakt in deze film. Daarvoor trekt Nolan de halve film voor uit, maar doet dat op een hele mooie en intrigerende manier. Het is lastig om op een serieuze manier een film te maken over Batman waarin je zijn beweegredenen en motieven plausibel wilt maken, maar dat is uitstekend gelukt. Ook de manier waarop hij aan gadgets komt bijvoorbeeld.
Er zitten veel memorabele scenes in, zoals die scene waarin Bruce tussen al die Ninja staat die om hem heen bewegen schitterend in beeld gebracht.
De acteurs doen fantastisch werk met Bale en absoluut ook Caine voorop. Alleen is Alfred een beetje oud lijkt me..
Oldman krijgt hier en daar kritiek omdat hij miscast is. Maar waarom moet hij een rol hebben waarin hij zichzelf helemaal uit kan leven, dat deze rol niets voor hem is vind ik een belediging voor Oldman. Tenslotte was ik benieuwd naar Rutger Hauer, eindelijk weer terug in de picture. En ook hij zet een hele mooie rol neer. didn't you get the memo?
Micchien een rol als echt badguy in het vervolg?. Jammer dat zijn rol niet wat groter is, nu is het een beetje een net niet rol maar hij haalt er het maximale uit. Tom Wilkinson heeft een leukere bijrol, met enkele leuke scenes.
Het verhaal m.b.t. de badguys die Gotham willen vernietigen stelt niet zo veel voor, maar dat is ook ondergeschikt aan het echte verhaal: het ontstaan van Batman.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
@kos
spiderman is uitgewerkt?
kom nou, de beste kerel krijgt een spinnebeet, en zn oom legt ook het loodje, vanaf dat moment gaat hij de misdaad bestrijden. Hij heeft geen training of iets, 2 weken daarvoor was hij nog swerelds grootste loser en vandaag de dag is hij de grootste killing machine van het continent...
verder heeft hij geen uitgewerkt karakter, jah hij vind dit meisje leuk maar durft het niet te zeggen. En zn tante is erg oud...
Nou whoopty doo, de villains komen en gaan, zoals in deel 2 hebben ze weinig karakter, ze komen in het begin tevoorschijn en aan het einde verdwijnen ze weer...
Ook draait spiderman teveel om de mooie plaatjes ipv dat het verhaal echt sterk over komt. Het is gewoon beetje drama hier, en beetje actie daar, ff inpakken in een lekker CGI verpakking en hop versturen naar de bios 
Ik vond Batman de helft van de tijd trouwens traag! dat ze die paar jaar training overslaan is terecht, anders gaan mensen klagen dat de training te lang duurde... Batman heeft zo veel meer geschiedenis, en iedereen in de reeks ook. Die fransoos was natuurlijk zo geinteresseerd in Wayne omdat hij dacht dat hij geschikt was om zijn legertje te beheren wat hij uiteindelijk zelf moest doen
Nah sorry ik ben het gewoon niet met je eens, spiderman is leuk, maar het blijft bij een blockbuster. Terwijl batman meer geeft dan alleen actie. Zoiezo vind ik batman en alle mensen daar omheen veel interessanter dan spiderman en zn vriendjes 
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
@kos
spiderman is uitgewerkt?
kom nou, de beste kerel krijgt een spinnebeet, en zn oom legt ook het loodje, vanaf dat moment gaat hij de misdaad bestrijden. Hij heeft geen training of iets, 2 weken daarvoor was hij nog swerelds grootste loser en vandaag de dag is hij de grootste killing machine van het continent...
Nah sorry ik ben het gewoon niet met je eens, spiderman is leuk, maar het blijft bij een blockbuster. Terwijl batman meer geeft dan alleen actie. Zoiezo vind ik batman en alle mensen daar omheen veel interessanter dan spiderman en zn vriendjes 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5893 stemmen
[quote]kos schreef:
Omdat Wayne even voordat hij in de eenzame opsluiting terecht kwam een stuk of 6 mensen de pan had ingehakt en dit had die Fransoos blijkbaar gezien.Hij was daar dan zeker van onder de indruk dat Wayne de ideale kandidaat zou zijn.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
dat niet alleen gotti maar Ra's al guhl is dus een gigantische en oude organisatie die zich al tijden bezig is met het opsporen van criminelen en mensen die hen willen bestrijden...
en zoals hij zelf zegt in de film "zelfs azie is te klein voor iemand als Bruce Wayne" hij valt nogal op, hij kent hem van gezicht en naam, en hij trapt overal criminelen in elkaar, en verder heeft hij door dat hij zijn leven wil wijden aan het bestrijden van de misdaad, en boven dat alles komt ook nog eens dat hij uit Gotham komt...
Nee echt er zitten bijna geen foutjes of plotholes in de film.
Er is er maar 1, en dat is de water verdamper, gezien mensen voor 80% uit water bestaan zouden mensen ook moeten verdampen, maarja tis een "stripboek" dus dat zien we door de vingers
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
dat niet alleen gotti maar Ra's al guhl is dus een gigantische en oude organisatie die zich al tijden bezig is met het opsporen van criminelen en mensen die hen willen bestrijden...
en zoals hij zelf zegt in de film "zelfs azie is te klein voor iemand als Bruce Wayne" hij valt nogal op, hij kent hem van gezicht en naam, en hij trapt overal criminelen in elkaar, en verder heeft hij door dat hij zijn leven wil wijden aan het bestrijden van de misdaad, en boven dat alles komt ook nog eens dat hij uit Gotham komt...
Ik snapte sowieso al niet 'dat Azie te klein zou zijn voor Bruce'. Ik dacht: in die flashback van de voorgeschiedenis wordt wel duidelijk wat een linkerd hij is, maar nee hoor.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
Hij vertrekt naar Azie zonder iemand het te laten weten, hij trekt op met criminelen, hij leeft onder de criminelen, hij gaat de bak in met criminelen, hij vecht daar met criminelen, hij bestudeerd criminelen.... zie je en hoor je in de film... dat verzin ik hier niet terplekke....
En jij snapt niet waarom Azie te klein is voor Bruce Wayne? Nou de doorsnee Aziaat heeft geen idee wie hij is nee, net als dat je nu mongolie ingaat niemand weet wie Bill Gates is. Maar op de duur kom je wel iemand tegen die je wel herkent....in dit geval dus Ducard. Die herkende hem, ik bedoel Wayne is wereld beroemd, 1 van de rijkste mensen op de planeet met een gigantisch bedrijf naar hem genoemd... En blijkbaar was Ducard ook al naar hem op zoek ivm zijn speurtocht naar het kwaad....
Blijf het beetje apart vinden dat je dat misschien niet hebt opgestoken tijdens de film...
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Oke, dat 'wereldberoemde' zal ik dan wel gemist hebben...
Leek mij gewoon een westerling in Azie. Niks bijzonders. Die toevallig op zoek is naar zichzelf en wat onderzoek doet, zoals zovelen.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
nouja dat deed hij eigenlijk ook, maar kan me voorstellen dat hij bekend is, ducard zegt zelf "Asia is too small for a Wayne"...
Ach, jammer dat je niet evenveel genoten hebt 
Enig idee wanneer spiderman 3 uit zal komen?
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Dacht altijd dat Tim Burton waarschijnlijk niet te evenaren was, maar Nolan komt een heel eind, misschien ook juist omdat hij het op zijn eigen manier aanpakt. De juiste Gotham-sfeer is aanwezig, verhaal is in orde, mooie effecten. Eindelijk weer een leuke Batman film, met een uitstekende cast ook nog. Denk dat ik Christian Bale zelfs een leukere vleermuisvent vind dan Michael Keaton...
...en de Batmobile uit deze film is zonder meer de stoerste ever! 
4*
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2873 stemmen
AAAAAAAAAAAH! Ik kon het niet laten. Toch maar een 4.5! En ik heb hem geeneens herzien! Het is wel verdiend aangezien de reden voor de verhoging is dat hij zo'n grote indruk op mij heeft achtergelaten dat het mij haast achtervolgd. Ik heb vandaag een paar keer gehad dat ik gewoon ging zitten en ineens dacht "Batman Begins was een rete gave film" Zomaar. Weird...
So when did the nut take over the nuthouse?
4.5
wishbone1987
-
- 19 berichten
- 43 stemmen
Geweldige film, echt een heel goed verhaal, over het ontstaan van batman en het verhaal over de persoon in het pak. Erg mooi in beeld gebracht en super geluid.
Nu verder gaan op dit verhaal en een echte serie maken:)
Captain Pervert
-
- 4656 berichten
- 2104 stemmen
Absurd, absurd en sleeeeeeeeeeeecht. Wat een tegenvaller.
- Het begint al met Don Falcone die op Harry Mens lijkt. De toon was daarmee gezet, zullen we maar zeggen.
- Het gaat verder met Liam Neeson die zijn mentorrol uit Star Wars 1 weer oppakt, maar de manier waarop hij Bruce Wayne benadert is zo vreemd dat hun band zeer onnatuurlijk overkomt. Het gaat gewoon te makkelijk. Bruce zus en zo is je probleem, we gaan dat even oplossen jij en ik, kom we gaan een robbertje knokken. Bruce vindt het allemaal best, want die is toch een stuurloze junk met een baard en een posttraumatisch stresssyndroom.
- Dan een totaal debiel megalomaniac plot wat Moonraker kruist met Escape from New York (toegegeven, het is lastig te verzinnen tegenwoordig, atoombommen zijn ook al zo afgezaagd).
- Batman die praat met een totaal belachelijke drankstem. Terwijl je luistert naar een soort gevleugelde Barry White, herinner je je ineens dat in dat pak een blanke bleekscheet van 35 kilo zit (nou ja, ik neem aan dat hij sinds The Machinist vaak bij de McDonalds heeft gezeten, maar dan nog). Misplaatst en idioot.
- Een oerlelijke Batmobile die lijkt op een koeienvlaai op wielen, of een soort platgetrapte tor. En als je op een knopje drukt, draait de stoel naar voren zodat je met je kop tussen de pedalen ligt en het voertuig dan liggend kan besturen? Waar slaat dat in godsnaam op?
- En als klap op de vuurpijl is daar een volstrekt nietszeggende rol van Gary Oldman als Gordon (als je dan toch bezig bent bel dan gelijk Pacino en DeNiro of ze als figurant op de achtergrond willen staan), en JEZUS wat ziet die kerel er slecht uit. Midden op zijn voorhoofd loopt een lijn, met daaronder Oldman's echte huid en daarboven een stuk plastic met overduidelijk nephaar. Is Gary Oldman soms geschminkt door Stevie Wonder? Zoiets zie je toch.
- Katie Holmes zag er niet uit. Was dat niet dat meisje met dat perfecte gezichtje uit Dawson's Creek? Is die aan de coke tegenwoordig? Bah wat een spook.
Lichtpuntjes? Hmmm. Misschien de dun gezaaide kwinkslagen van Michael Caine hier en daar. Of dat die vader van Bruce Wayne zo sprekend op James Woods leek. Of Morgan Freeman die op de automatische piloot weer een sympathieke opa speelde (zie Unleashed, Million Dollar Baby, etc). Of het kleine rolletje van onze Rutger Hauer. En heel misschien de stunts. Maar verder, brrr...
Veel potentie om de laatste twee Batmanfilms met gemak te overklassen maar deze film is minstens zo kut, maar dan op een hele andere manier. Je kan beter jezelf niet serieus nemen en Ahnuld Schwarzenegger casten, dan een "donkere" film neerzetten en jammerlijk falen in alles.
Ik vind het echt helemaal niks, en ik ben niet eens in een ballorige bui ofzo. Ik zal de film zeker een keer een tweede kijkbeurt gunnen, dit was zo crap dat ik misschien wel de verkeerde film heb gekeken.
Het ergste is nog wel dat het einde suggereert dat ze een remake van Batman 1 gaan maken. Laat ik daar maar niks over zeggen...
2 sterren en een gestrekte middelvinger. Fuck alle Batmanfilms. Bring back Michael Keaton.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2175 stemmen
- liam neeson is toch echt iets agressiever, en wat had je liever? de intree als in de oude batmans? "ik ben batman want ik weet niet beter?
- het plot ach, doe nou niet of het plot van de andere batmans sterk was, laat me niet lachen.... Zenuwgas in verzorgings producten, penguins met raketten, een tv die je gedachten leest en een bevrieskanon...
-batman praat met die stem om angst te versprijden, hij kan je ook vriendelijk vragen waar de drugs zijn maar zo worden mensen niet sneller bang (ken je good cop bad cop? nou dit is dus very damn pissed cop)
-ow jij hebt liever de batmobile die 5 cm boven de weg zit waardoor batman alleen op een race circuit kan rijden... bij de eerste beste bobbel of waar de weg spontaan meer dan 5% omhoog gaat moet hij uitstappen en tevoet verder gaan.... Het is als ofje met een ferrari over de grachtengordel gaat, maar dan erger
- gary old man heeft een kleine rol omdat hij niet belangrijk is, en hij moet een sulletje zijn en geen bulldog zoals die andere 2 namen...
- het kan geen remake van 1 zijn want alles is al anders (joker maakt batman niet, batman maakt joker niet, joker is hier zieker, gestoorder en nog een beginneling waarschijnlijk)
het slechtste aan de film was juist michael caine die een waardeloze poging doet om beschaafd te kunnen praten maar zn accent is zo belachelijk dik dat het net zo goed een arbeider uit een kolenmijn had kunnen zijn... "good dey suh, did wie hav a nice draive in the kar?"
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2873 stemmen
Fuck alle Batmanfilms. Bring back Michael Keaton.
??? Dus je haat alle Batman films, inclusief die met Michael Keaton maar hij moet wel terugkomen??? Hoe dan? Als Superman?
WB
-
- 1617 berichten
- 2668 stemmen
Had er niet zo veel van verwacht, maar kwam met een lach uit de bios! Wat een gweldige en grootse film! Mooie sets, goeie acteurs, mooie gevechten, mooi verhaal... En natuurlijk niet de muziek van Hans Zimmer en James Newton Howard te vergeten! Briljant!
Deze film heeft gewoon alles!
4,5 sterren!
Flipman
-
- 7117 berichten
- 1145 stemmen
- gary old man heeft een kleine rol omdat hij niet belangrijk is, en hij moet een sulletje zijn en geen bulldog zoals die andere 2 namen...
Vind ik wel meevallen. Oké, in deze Film wel, maar in de Strips niet.
jackie
-
- 3084 berichten
- 10451 stemmen
Aardige film, de acteurs spelen allemaal wel goed maar de actie scenes vond ik persoonlijk slecht/lelijk gedaan.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
- Het gaat verder met Liam Neeson die zijn mentorrol uit Star Wars 1 weer oppakt,
Wat maar weer eens aangeeft hoe belachelijk slecht en onorigineel die Star Wars films eigenlijk zijn, want Neeson's personage uit deze Batman film is aanzienlijk ouder dan Lucas' veredelde zaterdagmorgencartoons.
- Dan een totaal debiel megalomaniac plot wat Moonraker kruist met Escape from New York (toegegeven, het is lastig te verzinnen tegenwoordig, atoombommen zijn ook al zo afgezaagd).
Wat maar weer eens bewijst..... etc.
Dan misschien niet EXACT DEZE plot, maar een aantal verhaallijnen uit de Batcomics die in deze film zijn vermengd om tot deze ene in twee en een half uur te vatten film te komen PREDATEN de door jouw genoemde films ook met vele jaren.
Het ergste is nog wel dat het einde suggereert dat ze een remake van Batman 1 gaan maken. Laat ik daar maar niks over zeggen...
Waar haal je DAT nu ineens vandaan????????????
Alleen omdat het erop lijkt dat The Joker terugkomt??
Hopelijk gaan ze nu een film maken waarin de verhouding tussen Batman en the Joker op een juiste manier wordt weergegeven, want hoe mooi Burton's film er ook uitzag, daar klopte in bijna alles geen ene moer van. The Joker loop als sinds 1940 in de strips rond, in letterlijk honderden verhalen. Dat men nu een betere film wil maken die recht doet aan deze klasseschurk wil toch niet zeggen dat er van een remake sprake is??
Ik citeer je eigen woorden: "een blanke bleekscheet van 25 kilo..........
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Het was een hele goeie film met een goed en nu eens een serieus verhaal er in over Batman. Het geeft gewoon een kick om Batman in zijn stoere pak over daken te zien huppelen. Er was 1 nadeel. Het vechten was te snel, en te dichtbij gefilmt naar mijn mening. Je hoorde dat iemand een knal kreeg, maar weet niet echt wie z'n kaak weer moest recht zetten. Dat was een beetje jammer.
Maar toch voor deze superfilm een dikke 5*
The_basser
-
- 73 berichten
- 261 stemmen
Ja dat ging echt snel, maar gaf wel een vet effect!
Stoer vond ik ook dat Bale goed acteerde en als hij het pak aan had een superbrute kracht uitstraalde, echt goed. 4* voor nu, maar ik denk aan een eventuele verhoging, want deze beviel me echt goed 
Mr Orange
-
- 68 berichten
- 967 stemmen
Stukken beter dan de laatste slappe aftreksels van de reeks, maar ja, Batman was nooit mijn favoriet.... dat hebben ze goed verfilmd!!!!
Wel lekker vermaak, en een typische lekkere zomerfilm. Na deze, War of the Worlds, Star Wars, Kingdom of heaven en Madagascar ben ik een kilo of 5 aangekomen van de popcorn en Cola, en dan hebben we Sin City en Fantastic 4 nog niet eens gehad. Sportschool en filmhuis maar weer als de herfst begint.
Trouwens, deze film had voorgaand de trailer van King Kong (Kerstmis?????). Ik was niet echt onder de indruk. Het had net zo goed Jurassic Park 26 kunnen heten vrees ik.
Pre- en sequels

The Dark Knight Rises
2012
3.381 reacties

The Dark Knight
2008
7.908 reacties
Gerelateerd nieuws

'Batman Begins' van Christopher Nolan vanavond (22 juli) op televisie te zien

Christopher Nolans 'The Dark Knight'-trilogie komt terug bij Netflix: 'Een stuk grootser dan bijna elke andere superheldenfilm'

'Batman Begins' is morgenavond (13 januari) te zien op televisie: 'Sublieme nieuwe start'

Deze drie goed beoordeelde films verdwijnen deze week onder meer van Netflix
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.908 reacties
Gerelateerde tags
verlies van geliefdevechtsportendc comicscrime fightergeheime identiteitundercoverburgerwachtsuperheldgebaseerd op striprivaliteittragic heroninjasuperkrachthaunted by the pastevil doctormaster villainfighting crimeunfulfilled love dc extended universe (dceu)inspirationalbatmancomic book adaptation dccomic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








