Ali G Indahouse (2002)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Verenigde Staten

geregisseerd door Mark Mylod
met Sacha Baron Cohen, Michael Gambon en Charles Dance

De blanke Britse wannabe gangsta-rapper Ali G wordt misbruikt door een kandidaat voor het parlement, in de hoop de Premier voor schut te kunnen zetten. Ali wordt echter gekozen, en ontdekt dat er plannen ontstaan om een nieuwe luchthaven te bouwen op de wijk Staines.

avatar van tommykonijn
Laatst herzien en ik verlaag deze film naar een 1,0*, wat een ongelofelijke rot film zeg, hele irritante grappen en die Ali G zelf kan ik niet uitstaan, vreselijke film dit. 2 keer een glimlachje en verder geen een moment vermaakt, ben ik even blij dat ik deze nog eens bij een vriend heb herzien en dat ik hem zelf niet in huis heb.

avatar van Deftones_JP
Verstand op nul en kijken die hap. Zo kansloos dat het leuk wordt, heerlijk vermaak!

starbright boy schreef:
Da's net andersom lijkt me. De FBI is niets anders dan de landelijke politie.

Dat heb jij toch fout vriend, er zijn wereldwijd 17.000 FBI agenten, als je op de site van de FBI kijkt zie je dat ze wel degelijk ook in het buitenland zijn gestationeerd. Veelal op ambassades, maar toch ook wel daarbuiten. Heb er ook een hele docu over gezien een tijd geleden, kan mij alleen niet meer goed voor de geest halen waar.

Ontopic. Erg vermakelijke film, maar niet goed natuurlijk. 2,5***

avatar van LDeVries
dit is echt geweldige humor, het slaat nergens op en daardoor is het juist geweldig

avatar van BlueJudaskiss
Jackson07 schreef:

Erg vermakelijke film, maar niet goed natuurlijk. 2,5***

Waarom niet?? Ik vind dit een erg goede film. Goed spel van Baron Cohen, Martin Freeman, Michael Gambon en Barbara New. Daarnaast geeft de film een grappige inkijk in de Britse politiek en de wereldpolitiek. En het type Ali G...geniaal bedacht. Met een paar zinnen weet Baron Cohen die zelfbenoemde gangstarappers door het slijk te halen. Helemaal niets mis met deze film!

BlueJudaskiss schreef:

Ali G geniaal bedacht?? Dude het is gewoon een wicker, je word er hier in Nederland dood mee gegooid met blanken die denken dat ze zwart zijn. Het is grappig maar er is niks geniaals aan. Overschatte film vol met Donald Duck moppentrommelhumor. Ik heb me zeker vermaakt, maar geniaal hahaha Die zinnen en dat gangsterrap gedrag zag ik al op straat voor Ali G. Die Sasha Baron neemt zichzelf niet zo serieus en daarom is het zo leuk, maar veel gasten hier die maken er met woorden een geniaal oscarwinnend verhaal van. Die gasten zijn het meest lachwekkend en niet in positieve zin, want die nemen de film te serieus

avatar van BlueJudaskiss
'Dude'...ik heb geen flauw idee wat je met die laatste twee zinnen bedoelt.

BlueJudaskiss schreef:
'Dude'...ik heb geen flauw idee wat je met die laatste twee zinnen bedoelt.

Als je dat al niet begrijpt heeft het ook geen zin om het uit te leggen. De laatste 2 zinnen waren niet op jou gericht, maar op reacties in dit topic. Is gewoon begrijpelijk nederlands zoals het daar staat

grappige film

avatar van Mads Smikkelsen
Mijn hemel wat is die man meeeeeeeeeelig, Ik heb enorm gelachen, inderdaad blik op oneindig en verstand op nul.
Hoe vond je die camouflage pakken in fluorescerende tinten??
ha ha ha...........geweldig. Van mij maggie blijven.
GEWOON LEUK!!
En TommyKonijn is misschien een Tommy IJs Konijn??!!

avatar van Lexcoaster
Soms grappig, maar eigenlijk was de serie Ali G origineler en grappiger, dit neigt gewoon naar banaal. Soms best grapig, soms te dom voor woorden (maar dat is Borat ook), maar in ieder geval niet erg bijzonder. 2.5*

het grappige aan deze film was dat ze zulke flauwe grappen in deze film zetten ik kon er om lachen

Geweldig slechte film, zo flauw dat het briljant is. Kijken voor iedereen die ook wel eens een oerdomme, maar toch briljante film wil zien.

avatar van Donkerwoud
Borat is net zo flauw en doelloos, maar die wordt om de een of andere reden wel massaal aanbeden. In deze film krijgt het typetje Ali G. een heuse vertaling naar een supermelige komedie in Amerikaanse stijl. Volstrekt onnozel, maar oh zo vermakelijk.

Typische seksistische humor van Sacha Baron Cohen. Net zoals Borat (die ik persoonlijk iets beter vind) vond ik deze ook gewoon geweldig. Er zitten een aantal geniale grappen in. Het verhaal stelt natuurlijk niets voor maar dat is bij deze film ook helemaal niet van belang. Het gaat juist om de humor en die is volop aanwezig.

avatar van predator
Melig, maar niet heel erg leuk. Een hele film is gewoon te lang. 2,5*

Na herziening gaat deze film een ster omhoog.

Het is gewoon heerlijke onzin. Hele film slaat nergens op, maar bevat een geweldige reeks aan hilarische momenten.

Verder kun je weinig zeggen over deze film. Gewoon leuk: 3,5*.

avatar van jeroentjuhhhhh
Door paar geniale grappen, en het feit dat ik er nog steeds om kan lachen na hem al meerdere keren gezien te hebben, doe ik er een halve * bij, verhoogt dus naar 3.5*

The Last
Tsja..... Gister voor de ik weet niet de zoveelste keer gezien. Het is natuurlijk erg erg flauw en vooral makkelijk scoren, maar daarom niet minder grappig. Bepaalde stukjes zijn wat minder dan de show, maar ook ik lag gewoon weer geregeld in een deuk. Gewoon rechttoe rechtaan zonder intellectuele poespas. Wordt over een aantal jaren samen met Borat aangeprezen als komedie klassieker, absoluut. Borat moet ik overigens ook nog eens herzien. 3,5*

avatar van skitz0frenix
Gisteren na een lange tijd weer eens gezien op tv. Ondanks de af en toe kinderachtige humor heb ik vaak hard moeten lachen. Sommige van Ali G's uitspraken hoor je vandaag de dag nog steeds. 4*

avatar van maerk
Gewoon veel te flauw.

Wel een geinige film maar een handjevol van alle grappen is echt leuk. Erg flauwe poep, pies en sexhumor. In het begin erg saai maar de laatste helft is wel wat leuker. Cohen's typetje Ali G is wel leuk maar kan niet tippen aan zijn fantastische andere typetje Borat. Leuk dat we Borat ook nog even in deze film zagen!

avatar van chevy93
Erg flauw....

Maar daar houd ik van

Zit geen echt verhaal in, verhaal bestaat gewoon en stomme, losse stukjes met flauwe humor.. and i love it

Vandaar, 4,0*

Laatste keer film eens bezien met iets bij en heb me rot gelachen moet ik zeggen,daardoor mijn stem sterk verhogen van 1 naar 3 sterren

Ondergronds
Deze mening bevat spoilers.

Ik had deze film in mijn jeugdjaren al eens gezien. Je kent het wel, je zit volop in je tienerjaren en dan vind je deze film gewoon overdreven lachen. Bepaalde sex-mopjes, van die moeder-stoten, leuke vrouwen en noem maar op. Het was perfect en in die tijd was het één van mijn lievelingskomedies.

Toen hij gisteren opnieuw op was, dacht ik dat ik deze film nu niet meer zo grappig zou vinden. Ik ben immers al een tijd uit die fase en dacht die scenes flauw en kinderachtig te vinden. Nou, kwam ik helemaal bedrogen uit. De film wist me weeral krom te laten lachen. Verscheidene scenes die geweldig op de buikspieren werken. Het is en blijft gewoon een prachtige komedie, nog steeds één van de betere in dit genre. Ook al is die beduidend minder bekend als Borat (daarom zeker niet minder), deze blijft top-entertainment!

De eerste scene is voor mij meteen ook al de beste van de hele film. Gewoon 5 minuten non-stop gieren en gillen geblazen. Vooral toen ze (MS13?) Ali G in zijn onderbeen schoten (gat in de broek dus) en zijn "lul" eruit floepte. Droog maar o zo subtiel gevonden. Maar ook de rest van de film is van een hoog niveau. Denk maar aan die scenes van dat Ali G de raadskamer binnenstapt, of als hij tips geeft aan de andere ministers om het land beter te doen welvaren. De dialogen zijn zo dom (maar wel op de leuke manier) en als je ziet hoe Ali G het Brits ministerie te schande zet, knap! Ook het feit dat hij de gangster speelt, is grappig. Zo zet hij ook nog eens de rapwereld op een ludieke manier een hak. Ook fijn om Borat even te zien (één keer) in de film, al ontving hij een geweldig "antwoord" van Ali G.

Sacha Baron Cohen blijft een meester in dit soort personages. Al moet ik toegeven dat ik hem liever zie als dit personage, dan als Borat. Al is dat natuurlijk allemaal eigen mening.

Ali G is en blijft een komedie zoals die hoort te zijn. Zeer grappig en zonder een moeilijk verhaal. Het zou me niet verbazen moest dit in de toekomst een (komedie-)klassieker worden. Ideaal om chill in de zetel achteruit te leunen en deze te bekijken.

4 sterren.

avatar van maerk
JTV-kijker schreef:
De film Borat is wel later gemaakt dan deze film

I know

Geweldig! Erg leuke film om met een groep vrienden te kijken onder het genot van een biertje of iets dergelijks. Super melige film met droge humor. Het stukje in de auto was ook geweldig!

avatar van noek rejiem
Borat, en straks Bruno kunnen nooit tippen aan deze eerste sascha baron cohen film. ALI G is gewoon massive die andere twee verbleken bij hem

avatar van Legan
Bij vlagen gewoon lekkere vermakelijke onzin. Met enkele leuke personages, dialogen en vooral situaties. De meeste dingen zie je al van een kilometer aankomen, zoals de scène waarin Ali G vastgeketend is aan een klein hekje en de blinde schoonmaker eraankomt, maar blijven desalniettemin erg vermakelijk. Nergens hilarisch, maar wel grappig. En echt stukken beter dan Borat.

avatar van timburton
Ach, te zielig wat die Amerikanen zich allemaal bij elkaar verzinnen.