Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Out of Sight (1998)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Jennifer Lopez en Ving Rhames

De professionele bankovervaller Jack Foley ontsnapt met de hulp van zijn vriend Buddy Bragg uit de gevangenis van Florida, maar de ontsnapping gaat niet helemaal volgens plan. De federale deputy-marshal Karen Sisco is getuige van de ontsnapping. Buddy neemt haar gevangen en vervolgens wordt Karen gekidnapt door Jack. In Braggs kofferbak slaat onderweg echter de vonk over tussen Karen en Jack. Bij het wisselen van vluchtauto weet Karen te ontsnappen..Wanneer Jack later een grote overval pleegt, zou Karen hem moeten arresteren...

Vermakelijke film met aardig acteerwerk van Clooney en mevrouw J Lo. Gezien het simpele verhaal, al probeert Soderberg met wat flashbacks er wat meer van te maken, is de speelduur vrij lang.
Jammer dat Soderberg's stijl mij niet echt aanstaat (altijd weer die kleurenfilters en weinig vaart).

avatar van RoD
RoD
Goed acteerwerk, en een heerlijke jennifer lopez. Ook het verhaal vind ik best goed.

De film viel erg mee, jammer dat ik de kofferbak-scène heb gemist.

avatar van Naomi Watts
Heb je het beste gemist, als je een dvd hebt met de deleted scenes zal ik die ook even doorpluizen zit een uitgeknipe booty shot van Lopez in. Dat maakt het missen van de kofferbakscene wel goed denk ik.

avatar van otherfool
Lekker vlotte misdaadfilm (ik vond het tempo eigenlijk wel redelijk hoog) waarin zelfs Lopez mee kan komen, al heeft Clooney meer charme in zijn linkerpink dan Jennifer in haar hele bevallige lijfje. Hoe heet dat? Oh ja: 'een lekker wegkijkfilmpje'.

3,5*.

avatar van Hilarious
Ik vond het een geweldige film. De vonken tussen Jennifer Lopez en George Clooney spatten gewoon van het scherm. En het verhaal zat ook helemaal goed.

avatar van predator
Hilarious schreef:

Niks aan te voegen. Oh ja wel, geweldige soundtrack. Luister ik nog regelmatig naar.

avatar van LittleBox
Leuke film met goede humor. Cubaan zoekt Adele en belt haar: "Hello?" "Is this Adele?" "Yes" "O, sorry, wrong number!"

Die is eigenlijk heel leuk.

Film viel mij tegen.
Clooney vindt zich zelf altijd zo goed.
Was echt in zijn element als Gigolo.
Kon mij echter niet bekoren.
Lopez kan van alles wat maar niets echt goed.
Lijkt wel wat op Madonna.
2 sterren voor de moeite.

avatar van BenicioDelToro
Drie sterren voor de aardige regie van Soderbergh (al heb ik beter van hem gezien), het redelijke script en de prima bijrollen van mensen als Don Cheadle, Ving Rhames, Catherine Keener en Luis Guzman. Maar ik ben en blijf geen fan van JLo, al is dit misschien een van haar betere films. Dat ligt dan in ieder geval niet aan haar. Clooney is niet slecht maar ik blijf hem altijd als Clooney zien en niet als zijn personage...

Heerlijk kat- en muisspel tussen Lopez en Clooney.
Zo krijgt de film ook steeds leuke wendingen en vind "Out of sight" daarom ook erg vermakelijk.
Verder vind ik Jennifer Lopez als actrice beter dan als muzikant.
George Clooney speelt eigenlijk altijd wel goed.

Ook naar deze film samen met mijn zoon van bijna 14 gekeken. Hij viel halverwege in slaap.
Ik vond het ook gewoon te traag en het duurt dan ook te lang. Ik begrijp niet waarom zoveel producers films van meer dan 1,5 uur maken. Het kost een hoop geld en is maar zelden al die moeite waard. Zo ook hier het verhaal.
Het thema van de film is leuk en ook leuk uitgewerkt. Clooney en Lopez acteren ook prima.
Al met al een voldoende, maar meer ook niet. 2,5**

kArIzMa_TuRk
Hilarious schreef:
Helemaal mee eens!

Leuke film, maar heb al beter gezien van zowel regisseur Soderbergh als Clooney en Lopez.
Af en toe zijn er grappige momenten in maar de film is vooral in het begin langdradig.
Wat Soderberghs bedoeling was met het steeds stopzetten van de beelden is me ook een raadsel, ik vind het irritant.
Toch is het best een goed verhaal... misschien dat het wat beter uitgewerkt wordt dat de film dan ook beter wordt.

avatar van kinjutsu
erg mooie nieuwe poster

Hm.. ik had liever de originele.

avatar van Fikret8
Ik heb liever een poster waar de beeldschone Jennifer Lopez beter op staat.

avatar van Dogie_Hogan
Volgende week op tv. (woe. Net 5, 20.30u.)
Gisteren film nog gezien; Lopez beste; verhoogd naar 4*.

avatar van 606
spannende film en goed acteer werk

ga zeker opnemen.

4 sterren

avatar van Demoniac
Ik vond het een tegenvaller. Had hem al eens eerder gezien, maar dat was voor mijn MM periode. Ik vind dit een film die met een behoorlijke korrel zout moet woden genomen en dat is ook precies wat mij ervan weerhoudt een goede stem neer te zetten. Ik vond dat het acteren en camerawerk goed was, het verhaal ook wel, maar er waren iets te veel kleine dingen die me niet bevielen.Vooral tijdens de overval; dat die ene de koelkast zo nodig moet plunderen. Wat een onzin. Wel vermakelijk verder. 2,5 *

Clooney en J-Lo spatten van het scherm, vond het een meevaller deze film, ook mooie dialogen 4*

Geweldig geacteerd, vooral door Clooney, en Lopez viel me alles mee! Leuk verhaal, grappig stukjes er tussen door. Einde viel me een beetje tegen. Maar zeer vermakelijk.
*4,0

avatar van The One Ring
Erg vermakelijke, luchtige misdaadfilm. Erg veel spanning is er niet, maar dat is ook niet de bedoeling. Het is bedoel als een relaxte niks-aan-de-hand-film en dat werkt heerlijk. Het doet wel een beetje denken aan een Tarantinofilm, alleen iets minder stijlvol. Maar de dialogen zijn erg leuk, het verhaaltje is zeer vermakelijk en de acteurs zijn goed gecast met Clooney perfect als coole middelpunt. We zien ook veel korte bijrollen van bekende acteurs wat erg grappig is. Wel vreemd: Michael Keaton speelt in één scène dezelfde rol als in Jackie Brown. Maar waarom dat is weet ik niet. De film heeft enkele onduidelijkheden in het plot, maar dat mag de pret niet drukken. Heerlijke openingsscène overigens, en ook de eindscène was fantastisch.

3,5*, maar misschien ooit nog een halfje erbij.

The One Ring schreef:

Beide films zijn gebasseerd op een boek van Elmore Leanard. Dit personage kwam toevallig in beide boeken voor, en de makers vonden het wel lollig om Keaton, voor de consistentie, weer te doen opdraven

Ik heb weer genoten van de film. Ga mijn stem toch maar weer verhogen. Misschien heb ik het al in een eerder stukje over deze film gezegd, anders zeg ik het nu nogmaals: de montage van deze film is mij altijd zeer bevallen. Vooral de scène in het hotel natuurlijk. Montage blijkt van montage-genie Anne V. Coates te zijn, die afgelopen bij de laatste Bafta-uitreikingen een ere-Bafta heeft gekregen, als eerste editor ooit. Ook bij de flashbacks raak ik bij deze film godzijdank de draad niet kwijt.
Acteren: Lopez, Clooney, Cheadle, Rames en natuurlijk Catherine Keener: allemaal geweldig toch.

Jennifer lopez speelt geweldig in dit film en ze ziet er mooi en beeldschoon eruit vind goede chemie tussen george en jennifer het is en blijft mijn favo film een 5 voor mijn grootste idool jlo en voor het goede verhaal. I LOVE YOU JENNIFER

Wat een saaie film! ik vindt er geen reet aan. Zoetsappige film met een vleugje actie. 1,5

DE misdaadfilm van de laatste 20 jaar. 'Pulp Fiction'? 'The Usual Suspects'?? 'Memento'??? Deze film gaat over geloofwaardige mensen. Luister naar Don Cheadle antwoord op Clooney's provocatie naar Cheadle's kompaan in die boksclub... Wie verzint dat. Zo origineel, zo echt... Ongelooflijk. Soderbergh's beste. Clooney's beste.. En ja (echt waar) Mrs. Lo's beste film.

avatar van Dogie_Hogan
de kardinaal schreef:

avatar van brabusRUS
Leuke film alleen J.Lo vond ik een beetje irritant. Zoals altijd.