Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Out of Sight (1998)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Jennifer Lopez en Ving Rhames

De professionele bankovervaller Jack Foley ontsnapt met de hulp van zijn vriend Buddy Bragg uit de gevangenis van Florida, maar de ontsnapping gaat niet helemaal volgens plan. De federale deputy-marshal Karen Sisco is getuige van de ontsnapping. Buddy neemt haar gevangen en vervolgens wordt Karen gekidnapt door Jack. In Braggs kofferbak slaat onderweg echter de vonk over tussen Karen en Jack. Bij het wisselen van vluchtauto weet Karen te ontsnappen..Wanneer Jack later een grote overval pleegt, zou Karen hem moeten arresteren...

Leuk filmpje. Soderbergh, "Hollywood's Wonder Boy" (misschien nu al niet meer), laat hier al zien wat later al zijn stijl gaat worden. Bepaalde visuele effecten (even het beeld stilzetten bijvoorbeeld) en vooral de hippe en vlugge dialogen vallen hier al op. Helaas werken de flash-backs hier niet altijd even goed. Ze haalden imho af en toe de 'lekkere' snelheid uit de film, maar al met al een erg leuk filmpje van Soderbergh die erg goed is in wat hij doet en lekker moet blijven doen wat hij doet. Leuke vermakelijke filmpjes maken. 3,5*

avatar van otherfool
Lekker vlotte misdaadfilm (ik vond het tempo eigenlijk wel redelijk hoog) waarin zelfs Lopez mee kan komen, al heeft Clooney meer charme in zijn linkerpink dan Jennifer in haar hele bevallige lijfje. Hoe heet dat? Oh ja: 'een lekker wegkijkfilmpje'.

3,5*.

avatar van Demoniac
Ik vond het een tegenvaller. Had hem al eens eerder gezien, maar dat was voor mijn MM periode. Ik vind dit een film die met een behoorlijke korrel zout moet woden genomen en dat is ook precies wat mij ervan weerhoudt een goede stem neer te zetten. Ik vond dat het acteren en camerawerk goed was, het verhaal ook wel, maar er waren iets te veel kleine dingen die me niet bevielen.Vooral tijdens de overval; dat die ene de koelkast zo nodig moet plunderen. Wat een onzin. Wel vermakelijk verder. 2,5 *

avatar van tukkerstein
Aardige film met veel ingetogen maar leuke humor en goede oneliners. Goed acteerwerk van een groot deel van de cast. Het verhaal is niet veel bijzonders en kabbelt een beetje voort gedurende de hele film.

[Origineel geplaatst op 15 januari 2003, 19:46 uur]

Geweldige dialogen.
Geweldig verhaal (evenals Jackie Brown gebaseerd op een verhaal van Elmore Leonard) met ingenieuze en te bevattten mix tussen terugblikken en scènes in het heden enzo.
Chemie tussen de hoofdpersonen.
Een van de beste soundtracks die ik ken.
Grappig.
Spannend.

[Origineel geplaatst op 11 juni 2007, 18:52 uur]
Ik heb weer genoten van de film. Ga mijn stem toch maar weer verhogen. Misschien heb ik het al in een eerder stukje over deze film gezegd, anders zeg ik het nu nogmaals: de montage van deze film is mij altijd zeer bevallen. Vooral de scène in het hotel natuurlijk. Montage blijkt van montage-genie Anne V. Coates te zijn, die afgelopen bij de laatste Bafta-uitreikingen een ere-Bafta heeft gekregen, als eerste editor ooit. Ook bij de flashbacks raak ik bij deze film godzijdank de draad niet kwijt.
Acteren: Lopez, Clooney, Cheadle, Rames en natuurlijk Catherine Keener: allemaal geweldig toch.

Samengevoegd om het bij meningen te kunnen plaatsen (overigens besef ik heel goed dat dit verre van een recensie-achtige tekst is, maar het wordt denk ik wel goed duidelijk dat ik de montage hier bv erg waardeer)

avatar van sinterklaas
Zalige misdaadkomedie, je kan al zien dat dit van de regiseur van Oceans is. De film moet het zoals gezegt meer hebben van de humor dan van de misdaad. De humor is lekker zwart en de verzameling acteurs zijn ook om te smullen. George Cloony speelt ook weer de sterren van de hemel en zo verder ook Jennifer Lopez, Ving Rhames en Dennis Farrina die ik ook al een tijdje niet meer gezien heb. Verder zijn de scenes ook erg leuk in elkaar gezet Het begint bij dat George Cloony word opgepakt en vervolgens ontsnapt en dan draait de film weer een stuk terug in de tijd. Die ontsnapping was trouwens ook erg komisch, ook die tegenpartij met White Boy en die andere gasten. En het leukste en mafste stukje was dat Whiteboy, Foley onder schot hield terwijl Foley bovenaan de trap staat. Whiteboy struikeld over een traptrede en schoot zijn eigen per ongeluk door zijn kop. Hoe hilarisch.

Verder gewoon een heerlijk filmpje waar ik gewoon weer zeer van heb genoten. Graag meer van dit soort films AUB.

Fijn voor tussendoor.

Clooney is gewoon perfect voor een rol als deze. Dat lachje, pretoogjes erbij en fijn relativerend spel. Zorgt ervoor dat deze film voor het overgrote deel werkt.

Ook een aantal leuke bijrollen, met als hoogtepunt Cheadle, maar ook Zahn en Guzman zijn weer fijn om zien.

Verhaaltje is redelijk eenvoudig, gekopieerd en daarna nog talloze malen herhaald. De regie van Soderbergh zorgt er gelukkig voor dat het allemaal lekker vlot, vermakelijk en met een knipoog blijft. Film duurt ietsjes te lang en het einde is ook niet het beste stuk, maar geregeld komen er toch aardig vermakelijke scenes voorbij.

Blijft een toffe regisseur die aan beide kanten van de gracht films kan maken.

avatar van Zandkuiken
Leuk filmpje. Grappig, aardig geschoten en prima acteerprestaties.

Interessant overigens om George Clooney en Jennifer Lopez bezig te zien voordat ze absolute wereldsterren werden. Bij Clooney is de klasse reeds duidelijk zichtbaar en hij draagt deze film dan ook met de vingers in de neus. J-Lo vind ik een mindere actrice maar is hier nog een frisse en charmante verschijning. Lijkt me authentieker en meer down to earth dan de diva die ze is geworden. Ook de bijrollen zijn goed ingevuld en zorgen voor de nodige gein.

Daarnaast is Out Of Sight elegant in beeld gebracht. Cool en bij momenten een beetje dromerig. Wel 2 à 3 redelijk knullige zooms, zoals je ze al 'ns ziet in de cinema van de jaren '70, maar verder best stijlvol. En ook de zwoele score mag er wezen. Op audiovisueel vlak de voorbode van de Ocean's reeks lijkt me.

Niet briljant maar opnieuw van genoten. Of het nu gemaakt is voor het grote publiek of voor de happy few, Soderberghs werk onderscheidt zich toch altijd van gelijkaardige films. Met zo'n prent als Out Of Sight kunnen ze in Tinseltown al de straat leggen zou je denken, maar hij voegt er dan toch weer wat extra elementen aan toe waardoor er iets bijzonders ontstaat. Moet er wel meteen bij zeggen dat ik zijn eerste echte meesterwerk nog moet zien.

avatar van Justinw
Heerlijk tussendoortje.

Het aantal bekende acteurs dat voorbijkomt is veel. En de personages die ze spelen zijn geweldig. Leuk dat Samuel L. Jackson nog even langskomt. Het begin is echt geweldig, en voor het eerste uur blijft dat ook zo. Dan zakt de film iets in. Maar het goede einde zorgt ervoor dat je gewoon een heerlijk filmpje te zien krijgt. Komedie is het eerste dat in me opkomt in tegenstelling tot misdaad.

avatar van J. Clouseau
Luchtige misdaadfilm met een paar leuke grappen en een uitmuntend op dreef zijnde Clooney, maar niets briljants en een beetje te lang.
Die scène tussen Clooney en Lopez in die badkamer was wel enorm goed, erg knap geregisseerd van Steven Soderbergh.

Misdaadkomedie met een dikke romantische saus en eigenlijk is de magie tussen Clooney en Lopez het beste wat de film te bieden heeft.

Bijzonder vermakelijke film waarin een vonk overspringt tussen een mannelijke bankovervaller en een vrouwelijke agente. Het plot zit goed in elkaar en de film bevat ook een aantal goeie dialogen (zoals de scene in de kofferbak). Stijlvol in beeld gebracht en een hippe soundtrack. Bij vlagen erg grappig en de leuke personages zijn ingevuld door een leuke cast. George Clooney en Jennifer Lopez vormen een fijn koppel, wat een flink pluspunt is. Jennifer Lopez zet hier trouwens misschien wel haar beste rol neer als de stoere en sexy agente.

avatar van K. V.
'k vond hem goed, alleen mochten ze er wat in geknipt hebben, de film duurt me toch iets te lang. De film begint nochtans erg goed, maar halfweg de film verliest de film een beetje tempo. Gelukkig herpakt de film zich weer naar het einde.
De film ziet er goed uit en heeft een erg aangename sfeer. Qua genre is het een mengeling van misdaad/komedie. De cast deed het goed, beide hoofdacteurs (Clooney & Lopez) pasten perfect in de film.
Jammer van de te lange film, maar voor de rest vond 'k hem zeker het bekijken waard.

avatar van Spetie
Steven Soderbergh is zo'n regisseur die precies weet hoe je een film aantrekkelijk kan maken voor de kijker. Out of Sight is het voorbeeld waarbij dat goed gelukt is.

Jennifer Lopez en George Clooney zijn goed op dreef en vullen elkaar hier prima aan. De chemie tussen de twee is volop aanwezig. Ook het bijrolspel is prima verzorgd. Ving Rhames, Don Cheadle en vooral Steve Zahn zorgen voor de nodige humor. Het loopt allemaal lekker in elkaar over en zorgt voor een lekkere luchtige en relaxte sfeer.

Het verhaaltje is verder redelijk en de diverse plotwendinkjes houden de vaart er nog enigszins in. Een lekkere wegkijker dus, die door het enthousiasme van de acteurs prima vermaakt en voorbij is, voordat je er erg in hebt. Tenminste, dat had ik in ieder geval wel.

avatar van Insignificance
Het soort materiaal waar Soderbergh wel raad mee weet. Lekker ontspannen misdaadfilmpje met humor, romantiek en wat gun-fun. Clooney is geknipt voor dit soort rolletjes, de support cast zit vol met gerenommeerde koppen en, het verbaasde mij, Jennifer Lopez staat hier verdomd leuk te doen. Luchtig sfeertje, de muziek zit als gegoten en het door elkaar gehusselde verhaaltje houd je bij de les. Voor het oog nog wat kleurrijke decors en coole freeze frames en zo kabbelt het vrolijk verder richting finale. Mooiste scène: de dromerige ontmoeting tussen Jack en Karen. Grappigste scène: de struikelpartij op de trap.

avatar van Jawaddedadde
Lekker filmpje met een charmante Clooney en een adembenemende Lopez.

Film op het lijf geschreven van een Clooney natuurlijk, zulke rollen kan hij met gemak aan. Ben wel een fan van Soderbergh en ook hier bewijst hij een regisseur te zijn die me erg bevalt. Vlot tempo, leuke score, en toffe montage.

Goed.

avatar van Left4Dead
Een beetje alles van niets. Geen echte komedie want daar was de humor te slap voor, geen echte actie want die zat er niet in enz. enz., nee een mengelmoes van weinig. Clooney en Lopez, je moet ervan houden maar ik niet. Terwijl de muziek een beetje aan de bekende heist-films uit de jaren 70 doet denken knipoogt de regisseur alvast naar Ocean's Eleven. Dit was een warm-up maar ook Ocean's Eleven (plus vervolg) was niet echt mijn ding. Waarschijnlijk komt dat vooral ook door Clooney, ik heb niks met die knakker maar Soderberg schijnbaar wel.

Ik had maar moeite om geconcentreerd te blijven, ik had eerdere pogingen gedaan met dit werk en dat liep iedere keer op een vroegtijdige beëindiging uit. Dit Romeo en Juliaatje is niets vernieuwend, op gegeven momenten vond ik de gesprekken tussen de duifjes zelfs irritant. Traag met als afwisseling en hupje in tijd makend heb ik me er doorheen geworsteld, het was omdat de prent in mooie kleuren geschoten is en me op de been hield.

2.5** voor deze prent die me op geen enkel vlak kon raken.

Deze voorloper van Ocean Eleven was vermakelijk, had tempo en stak, mede door een aantal plotwisselingen, slim in elkaar. Wel vond ik de film vrij sfeerloos en leek de regisseur niet te hebben kunnen of willen kiezen tussen een thriller en een komedie. Er werd goed gespeeld en tussen de hoofdrolspelers was er sprake van chemie.

avatar van Glennekeeeee
Out of sight mag je eigenlijk een soort Ocean's eleven avant la lettre noemen. De sfeer, camerawerk, muziek en soort personages zijn eigenlijk compleet hetzelfde. Alleen de setting is wat minder luxueus en is het onderwerp een mooie variant in het genre.

Nu naar mijn gevoel is Out Of Sight niet van hetzelfde niveau dan de ocean's filmen. Ten eerste was daar bijna elk personage top en hier zijn toch wel een paar mindere personages in gestoken. Zo is Lopez op haar mooist nooit een irriterende factor in een film maar anderzijds past haar personage (nuja, ze speelt vaak dit soort rollen) niet in deze film en mist haar personage het charisma en ironie die de andere personages wel hebben. Waar de andere personages in elke situatie lekker sarcastisch grappig kunnen blijven is zij steeds té serieus wat een beetje botst. Al een geluk dat de klik met Clooney wel aanwezig was waardoor die verhaallijn toch wel zijn momenten heeft.Vooral de lange scène in de kofferbak is om van te smullen. Ook Steve Zahn vond ik wat minder in deze film. Nu Clooney speelt duidelijk dezelfde rol als Mr Ocean, het verschil is amper te merken. Ook de chemie met Rhames is best aardig en de bijrollen van Cheadle, Keener, Keaton, Guzman, Farina (en L. Jackson) zijn meer dan oké. Het verhaal zelf is soms wat onevenwichtig (mede door Lopez' personage dat uit de toon valt) maar het is wel onderhoudend en solide zonder een moment te vervelen. De heerlijke muziek (ook al dezelfde als Ocean) is een extra ingrediënt die de film nooit doet inzakken samen met enkele mooie locaties. De finale is misschien iets te 'been there, done that' maar door het ensemble valt het allemaal wel nog mee.

Out Of Sight is een aangename misdaadkomedie die wel heel hard doet denken aan de Ocean-trilogie. Ondanks dat de balans hier minder sterk is én de cast niet op elk punt even sterk is kan Out Of Sight méér dan genoeg vermaak bieden en is het leuk hersenloos amusement.

avatar van Ebenezer Scrooge
Totaal vergeten hier op te stemmen, wat eigenlijk al genoeg zegt over deze film. Ik zag deze film in '98 als sneak preview en ik weet nog goed dat toen duidelijk werd welke film vertoond zou worden en wie erin meespeelden ik dacht: Shit, daar gaat mijn avond. En inderdaad, daar ging mijn avond. Jennifer Lopez en George Clooney, nooit wat aan gevonden. En die Nespresso-reclame komt zo langzamerhand ook mijn neusgaten uit!

avatar van IH88
“Hey bank robber! Hey, want some advice? Next time keep the engine running.”

Sexy misdaadfilm. Ik zou uren kunnen kijken naar Jennifer Lopez en George Clooney (oké, vooral miss Lopez) die elkaar zwoel aankijken en ondubbelzinnige dialogen opdreunen, maar gelukkig heeft Out of Sight ook voor de rest nog genoeg te bieden. Soderbergh zorgt er altijd voor dat zijn films een vlot tempo hebben met een snelle editing, spitsvondige dialogen en kleurrijke personages. Out of Sight kijkt gewoon ontzettend lekker weg.

avatar van =EL!ZE=
Deze film viel mij nogal behoorlijk tegen. Ik had toch wat meer actie verwacht. Ook het verhaal vond ik totaal niet boeiend.