Out of Sight (1998)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Jennifer Lopez en Ving Rhames

De professionele bankovervaller Jack Foley ontsnapt met de hulp van zijn vriend Buddy Bragg uit de gevangenis van Florida, maar de ontsnapping gaat niet helemaal volgens plan. De federale deputy-marshal Karen Sisco is getuige van de ontsnapping. Buddy neemt haar gevangen en vervolgens wordt Karen gekidnapt door Jack. In Braggs kofferbak slaat onderweg echter de vonk over tussen Karen en Jack. Bij het wisselen van vluchtauto weet Karen te ontsnappen..Wanneer Jack later een grote overval pleegt, zou Karen hem moeten arresteren...

rose
Wat een lekker ding is die Clooney toch....

avatar van niethie
Erg cool en eigentijds misdaadverhaal vol met heerlijke gevatte humor en dialogen en one-liners, goede rollen van de gehele cast (en ja ook lopez wist dit keer te overtuigen), mooi camerawerk en een hele stoere sfeer.
Het is alleen alweer een tijd geleden dat ik hem zag dus ik houd het voorlopig maar op-
3,5 sterren

avatar van tukkerstein
Aardige film met veel ingetogen maar leuke humor en goede oneliners. Goed acteerwerk van een groot deel van de cast. Het verhaal is niet veel bijzonders en kabbelt een beetje voort gedurende de hele film.

Het einde kon beter vind ik ..
Maar ik vind de acteertalent van George Clooney en Jennifer Lopez érg Goed

rose schreef:
Wat een lekker ding is die Clooney toch....

Volledig mee eens

avatar van Dutch Ownage
Leuke film, goed acteerspel en de vaart zit er genoeg in. Verwacht er niet teveel van, het is een leuke film om bijvoorbeeld een middag vervelen weg te werken. ik snap alleen het einde niet echt. Waarom doen ze zo mysterieus in de auto, zouden ze soms weer een ontsnapping hebben voorbereid?

Feebs schreef:

Volledig mee eens

Denk niet dat er mensen zijn die hem lelijk vinden...

Leuke film. Twijfel tussen 3,5 en 4 sterren

avatar van Icer
Film met een zwart randje, lijkt allemaal o zo braaf, maar toch...

Het duurt allemaal wel erg lang en er zit weinig voortgang in het verhaal, de pause knop hoefde ik niet te gebruiken...

Leuk, maar verder niks.

avatar van Gabster
Ik blijf me fascineren over hoe Clooney de vrouwen voor zch weet te winnen. Verder een goeie film. Met goed acteer werk van Jeniffer Lopez en George Clooney. Het verhaal word door sommige ongeloofwaardig genoemd. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het een origineel verhaal. De afwisseling tussen Actie en Liefde is goed op zijn plaats in deze film. Ik geeft het een 3.5!

Matige film.

Het verhaal steekt opzich wel aardig in elkaar, maar is nergens echt boeiend.

Er zitten voorts wel een paar leuke oneliners in en een aantal goede grappen, maar dat kan het zwakke verhaal niet verbloemen.

Clooney en Rhames acteren goed, Lopez wat minder.

Al met al leuk voor één keer, en voor tweeënhalve euro ook niet onaardig, maar een voldoende kan ik het niet geven: 2,5*.

[Origineel geplaatst op 15 januari 2003, 19:46 uur]

Geweldige dialogen.
Geweldig verhaal (evenals Jackie Brown gebaseerd op een verhaal van Elmore Leonard) met ingenieuze en te bevattten mix tussen terugblikken en scènes in het heden enzo.
Chemie tussen de hoofdpersonen.
Een van de beste soundtracks die ik ken.
Grappig.
Spannend.

[Origineel geplaatst op 11 juni 2007, 18:52 uur]
Ik heb weer genoten van de film. Ga mijn stem toch maar weer verhogen. Misschien heb ik het al in een eerder stukje over deze film gezegd, anders zeg ik het nu nogmaals: de montage van deze film is mij altijd zeer bevallen. Vooral de scène in het hotel natuurlijk. Montage blijkt van montage-genie Anne V. Coates te zijn, die afgelopen bij de laatste Bafta-uitreikingen een ere-Bafta heeft gekregen, als eerste editor ooit. Ook bij de flashbacks raak ik bij deze film godzijdank de draad niet kwijt.
Acteren: Lopez, Clooney, Cheadle, Rames en natuurlijk Catherine Keener: allemaal geweldig toch.

Samengevoegd om het bij meningen te kunnen plaatsen (overigens besef ik heel goed dat dit verre van een recensie-achtige tekst is, maar het wordt denk ik wel goed duidelijk dat ik de montage hier bv erg waardeer)

Een leuke gangsterfilm, waarbij de aantrekkingskracht tussen de 'foute' Clooney en de 'harde, goede' Lopez super is. Naast de nodige harde en spannende momenten ook veel humor.

avatar van Charlie Cheese
Typisch zo'n goede film, die veel te vaak op tv komt.

Greeneyelady1
Vandaag gezien, vond het heel mooi om te zien hoe die liefde tussen Jack en Marshal opbloeide! Je voelde die spanning gewoon tussen ze. Goede film!

3,5 ster.

AddictedToMovies
Heerlijk misdaadfilmpje.

Het plot van Elmore Leonard zit goed in elkaar, en de dialogen zijn ook niet mis. Alles is lekker vlot en strak gefilmd, waardoor het lekker wegkijkt. Er is genoeg humor en het plot blijft de hele tijd interessant, erg onderhoudend filmpje. Acteerwerk is over het algemeen goed met naast de hoofdrollen nog vele andere bekende gezichten (Don Cheadle, Ving Rhames, Dennis Farina en zelfs Sam Jackson laat even z'n gezicht zien). Alleen jammer van Jennifer Lopez, ze kan gewoon echt niet acteren. De romance tussen Clooney en Lopez wordt ook nergens al te klef, en wordt zelfs mooi gefilmd.

avatar van sinterklaas
Zalige misdaadkomedie, je kan al zien dat dit van de regiseur van Oceans is. De film moet het zoals gezegt meer hebben van de humor dan van de misdaad. De humor is lekker zwart en de verzameling acteurs zijn ook om te smullen. George Cloony speelt ook weer de sterren van de hemel en zo verder ook Jennifer Lopez, Ving Rhames en Dennis Farrina die ik ook al een tijdje niet meer gezien heb. Verder zijn de scenes ook erg leuk in elkaar gezet Het begint bij dat George Cloony word opgepakt en vervolgens ontsnapt en dan draait de film weer een stuk terug in de tijd. Die ontsnapping was trouwens ook erg komisch, ook die tegenpartij met White Boy en die andere gasten. En het leukste en mafste stukje was dat Whiteboy, Foley onder schot hield terwijl Foley bovenaan de trap staat. Whiteboy struikeld over een traptrede en schoot zijn eigen per ongeluk door zijn kop. Hoe hilarisch.

Verder gewoon een heerlijk filmpje waar ik gewoon weer zeer van heb genoten. Graag meer van dit soort films AUB.

Fijn voor tussendoor.

Clooney is gewoon perfect voor een rol als deze. Dat lachje, pretoogjes erbij en fijn relativerend spel. Zorgt ervoor dat deze film voor het overgrote deel werkt.

Ook een aantal leuke bijrollen, met als hoogtepunt Cheadle, maar ook Zahn en Guzman zijn weer fijn om zien.

Verhaaltje is redelijk eenvoudig, gekopieerd en daarna nog talloze malen herhaald. De regie van Soderbergh zorgt er gelukkig voor dat het allemaal lekker vlot, vermakelijk en met een knipoog blijft. Film duurt ietsjes te lang en het einde is ook niet het beste stuk, maar geregeld komen er toch aardig vermakelijke scenes voorbij.

Blijft een toffe regisseur die aan beide kanten van de gracht films kan maken.

avatar van Zandkuiken
Leuk filmpje. Grappig, aardig geschoten en prima acteerprestaties.

Interessant overigens om George Clooney en Jennifer Lopez bezig te zien voordat ze absolute wereldsterren werden. Bij Clooney is de klasse reeds duidelijk zichtbaar en hij draagt deze film dan ook met de vingers in de neus. J-Lo vind ik een mindere actrice maar is hier nog een frisse en charmante verschijning. Lijkt me authentieker en meer down to earth dan de diva die ze is geworden. Ook de bijrollen zijn goed ingevuld en zorgen voor de nodige gein.

Daarnaast is Out Of Sight elegant in beeld gebracht. Cool en bij momenten een beetje dromerig. Wel 2 à 3 redelijk knullige zooms, zoals je ze al 'ns ziet in de cinema van de jaren '70, maar verder best stijlvol. En ook de zwoele score mag er wezen. Op audiovisueel vlak de voorbode van de Ocean's reeks lijkt me.

Niet briljant maar opnieuw van genoten. Of het nu gemaakt is voor het grote publiek of voor de happy few, Soderberghs werk onderscheidt zich toch altijd van gelijkaardige films. Met zo'n prent als Out Of Sight kunnen ze in Tinseltown al de straat leggen zou je denken, maar hij voegt er dan toch weer wat extra elementen aan toe waardoor er iets bijzonders ontstaat. Moet er wel meteen bij zeggen dat ik zijn eerste echte meesterwerk nog moet zien.

avatar van Denveen
Vier sterren van de VARAgids, nu ben ik best benieuwd eigenlijk..

avatar van Justinw
Heerlijk tussendoortje.

Het aantal bekende acteurs dat voorbijkomt is veel. En de personages die ze spelen zijn geweldig. Leuk dat Samuel L. Jackson nog even langskomt. Het begin is echt geweldig, en voor het eerste uur blijft dat ook zo. Dan zakt de film iets in. Maar het goede einde zorgt ervoor dat je gewoon een heerlijk filmpje te zien krijgt. Komedie is het eerste dat in me opkomt in tegenstelling tot misdaad.

avatar van Xen0n
Leuke, vermakelijke film. Een rol die perfect is voor clooney, hij zet vaak dit soort type neer. Blijft goed

avatar van The Almighty
Mooie film, goed verhaal, goede acteerprestaties en natuurlijk speelt er een mooie vrouw in mee .

avatar van AjaxRulezzz
Mooie film, inderdaad een goed verhaal. Het einde had ik niet verwacht, wat het altijd wel mooi maakt. George Clooney die deze rol perfect speelde, al met al een 3,5.

avatar van donkied
Best leuke film. Relatie tussen de 2 hoofdrolspelers blijft lekker neutraal en realistisch vind ik. Verhaal is zwakt soms een beetje af maar is zeker niet slecht.
vermakelijke film

avatar van van duijn
de film kon mij echt niet boeien. Er gebeurde niet zoveel.

avatar van J. Clouseau
Luchtige misdaadfilm met een paar leuke grappen en een uitmuntend op dreef zijnde Clooney, maar niets briljants en een beetje te lang.
Die scène tussen Clooney en Lopez in die badkamer was wel enorm goed, erg knap geregisseerd van Steven Soderbergh.

avatar van Dogie_Hogan
J. Clouseau schreef:
Luchtige misdaadfilm.
Om geregeld te kijken... had wel iets langer gemogen.

avatar van aburex
Leuke misdaadfilm met een nog jonge Clooney (wat speelt hij weer heerlijk) en een goede Jennifer Lopez (heerlijke meid).

Misdaadkomedie met een dikke romantische saus en eigenlijk is de magie tussen Clooney en Lopez het beste wat de film te bieden heeft.

avatar van Cleanshot
Jlo met haar lekkere kont is zowieso een voldoende.
Prima film, niet al te veel van verwachten.