Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Out of Sight (1998)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Jennifer Lopez en Ving Rhames

De professionele bankovervaller Jack Foley ontsnapt met de hulp van zijn vriend Buddy Bragg uit de gevangenis van Florida, maar de ontsnapping gaat niet helemaal volgens plan. De federale deputy-marshal Karen Sisco is getuige van de ontsnapping. Buddy neemt haar gevangen en vervolgens wordt Karen gekidnapt door Jack. In Braggs kofferbak slaat onderweg echter de vonk over tussen Karen en Jack. Bij het wisselen van vluchtauto weet Karen te ontsnappen..Wanneer Jack later een grote overval pleegt, zou Karen hem moeten arresteren...

avatar van Dogie_Hogan
Wow... De Bu-ray ziet er prachtig uit: review.

avatar van Al DeNiro
Leuke misdaad-film

Clooney en Lopez zagen er toen ook heel goed uit.

avatar van skip
Leuke film.

avatar van TragieStar.*
Een erg leuke film met een goede cast. Een goede cast is natuurlijk meestal een must, en dat brengt de film toch naar een hoger niveau ongeacht of ze kunnen acteren of niet. George Clooney bewijst dat hij een natuurtalent is met ook nog eens een zeer aangename uitstraling waar je u tegen zegt en Jennifer Lopez schittert hier in 1 van haar beste rollen. Ik vond haar erg goed, en ook zeker knap. De chemie spat van het scherm en zo heb je ook een erg mooie relatie tussen Clooney en Lopez wat erg mooi naar voren is gebracht van het begin tot het einde.
Een paar leuke momenten en geweldige sfeer brengen dit tot een ruime voldoende. Een film waar je van begin tot het einde geniet, en niet in slaap valt.
Misschien niet voor meerdere keren te bekijken, maar ach, het is een film waar je van gaat stralen op het eerste moment. Misschien een erg lange speelduur maar vond het eigenlijk wel mee vallen. Was eigenlijk zo door de film heen geslagen.
Het einde is dan ook weer erg aangenaam net zoals het begin. Toch wel de 2 sterkste momenten maar die zijn er genoeg te vinden.

Een aanrader voor Lopez en/of Clooney fans. Maar natuurlijk ook als je even niks te doen hebt, of als je echt in de put zit, dan helpt deze film je er weer helemaal bovenop.

Bijzonder vermakelijke film waarin een vonk overspringt tussen een mannelijke bankovervaller en een vrouwelijke agente. Het plot zit goed in elkaar en de film bevat ook een aantal goeie dialogen (zoals de scene in de kofferbak). Stijlvol in beeld gebracht en een hippe soundtrack. Bij vlagen erg grappig en de leuke personages zijn ingevuld door een leuke cast. George Clooney en Jennifer Lopez vormen een fijn koppel, wat een flink pluspunt is. Jennifer Lopez zet hier trouwens misschien wel haar beste rol neer als de stoere en sexy agente.

Erg vermakelijke film. Leuk om naar te kijken. Boeit van begin tot eind!

avatar van Boneka
Ga hem zo bekijken, wat me wel opviel is dat het beeld vaak even stilvalt.......zal er wel bijhoren, maar ik ben er nooit zo'n fan van.

avatar van Boneka
Out of sight, was bij mij bijna out of my mind. Bepaald geen cliffhanger. Niet spannend niet heel leuk, maar wel heel erg luchtig met prachtige beelden. Op blu ray is het zeker een spetter. Voor een redelijk oude film was ik verbaasd over de kwaliteit. Super! Geluid is ook prima verzorgd. Maar het verhaaltje is dun. Ben ook niet bepaald enthousiast over de muziekjes. Dat gepingel vind ik juist irritant. De film weet ook niet echt waar het naar toe moet. Het is een mix van wat kleine actie, soms wat serieus, dan weer flauw. Het heeft zijn ups and downs. Men had er beter een leuke misdaadcomedie van kunnen maken, maar daar is men niet in geslaagd. Nu is het een beetje halfbakken. Een beetje leuk en een beetje leuke actie. Out of sight is een middelmatige film met wat leuke momenten, niet meer en niet minder.

avatar van sofripa
Best aardig en leuk. Een 3 sterren bankhanger die niet lang blijft hangen.

avatar van bennie jolink
Aangenaam verrast door de geweldige cast, leuke cameo's, sfeervolle soundtrack en camerawerk.

ZDF (Out of Sight, zaterdag 14 januari, 0:05 uur)

avatar van K. V.
'k vond hem goed, alleen mochten ze er wat in geknipt hebben, de film duurt me toch iets te lang. De film begint nochtans erg goed, maar halfweg de film verliest de film een beetje tempo. Gelukkig herpakt de film zich weer naar het einde.
De film ziet er goed uit en heeft een erg aangename sfeer. Qua genre is het een mengeling van misdaad/komedie. De cast deed het goed, beide hoofdacteurs (Clooney & Lopez) pasten perfect in de film.
Jammer van de te lange film, maar voor de rest vond 'k hem zeker het bekijken waard.

stinissen schreef:
ZDF (Out of Sight, zaterdag 14 januari, 0:05 uur)
Geweldig op Blu-ray trouwens!

avatar van Donkerwoud
Mooie poster trouwens.

avatar van DragQueen
Zeer onderhoudende Misdaadfilm, met prima acteerwerk van Clooney en Lopez. De chemie tussen beide is ook goed. Verder steekt het verhaal knap in elkaar, en blijft het over de gehele lengte spannend. 3,5 Ster.

avatar van missl
leuke misdaadfilm met een charismatische clooney

avatar van Spetie
Steven Soderbergh is zo'n regisseur die precies weet hoe je een film aantrekkelijk kan maken voor de kijker. Out of Sight is het voorbeeld waarbij dat goed gelukt is.

Jennifer Lopez en George Clooney zijn goed op dreef en vullen elkaar hier prima aan. De chemie tussen de twee is volop aanwezig. Ook het bijrolspel is prima verzorgd. Ving Rhames, Don Cheadle en vooral Steve Zahn zorgen voor de nodige humor. Het loopt allemaal lekker in elkaar over en zorgt voor een lekkere luchtige en relaxte sfeer.

Het verhaaltje is verder redelijk en de diverse plotwendinkjes houden de vaart er nog enigszins in. Een lekkere wegkijker dus, die door het enthousiasme van de acteurs prima vermaakt en voorbij is, voordat je er erg in hebt. Tenminste, dat had ik in ieder geval wel.

avatar van Insignificance
Het soort materiaal waar Soderbergh wel raad mee weet. Lekker ontspannen misdaadfilmpje met humor, romantiek en wat gun-fun. Clooney is geknipt voor dit soort rolletjes, de support cast zit vol met gerenommeerde koppen en, het verbaasde mij, Jennifer Lopez staat hier verdomd leuk te doen. Luchtig sfeertje, de muziek zit als gegoten en het door elkaar gehusselde verhaaltje houd je bij de les. Voor het oog nog wat kleurrijke decors en coole freeze frames en zo kabbelt het vrolijk verder richting finale. Mooiste scène: de dromerige ontmoeting tussen Jack en Karen. Grappigste scène: de struikelpartij op de trap.

avatar van 93.9
marshal? Wat is dat? Nooit van gehoord, echt!

93.9 schreef:
marshal? Wat is dat? Nooit van gehoord, echt!
Inmiddels gedetaillerder plot ingediend, misschien nu meer duidelijk; quote::
De professionele bankovervaller Jack Foley ontsnapt met de hulp van zijn vriend Buddy Bragg uit de gevangenis van Florida. Maar de ontsnapping gaat niet helemaal volgens plan. De federale deputy-marshal Karen Sisco is getuige van de ontsnapping. Buddy neemt haar gevangen en vervolgens wordt Karen gekidnapt door Jack. In Braggs kofferbak slaat onderweg echter de vonk over tussen Karen en Jack. Bij het wisselen van vluchtauto weet Karen te ontsnappen..Wanneer Jack later een grote overval pleegt, zou Karen hem moeten arresteren...

Tav (US-) marshal, o.a.: U.S. Marshals Home Page - usmarshals.gov
Marshal Matt Dillon (James Arness) uit de tv-Western Gunsmoke (1955-1975) is de meest bekende mashal.

avatar van 93.9
Best goede en vermakelijke film. Boven verwachting. Goed spel tussen J.Lo en George Clooney.

avatar van Demeter
Kan die synopsis niet aangepast worden? Die verklapt het hele verhaal!!

avatar van Sergio
Soderbergh geeft de film iets extra's door gebruik te maken van cameratrucjes, freeze frames, en door het beeld soms op te delen in kleine kaders, waardoor verschillende handelingen tegelijkertijd in beeld kon, en dat werkt perfect. Prima bijrollen van Ving Rhames en Isaiah Washington.

avatar van DBTim
actie, romantiek, humor.. de film bevat het allemaal en het werkt erg goed. Leuke karakters (hoewel de neger(s) wel weer erg stereotype zijn) die stuk voor stuk een goede rol weten neer te zetten. En idd.. de blu ray ziet er fantastisch uit, net als J Lo in deze film

avatar van Jawaddedadde
Lekker filmpje met een charmante Clooney en een adembenemende Lopez.

Film op het lijf geschreven van een Clooney natuurlijk, zulke rollen kan hij met gemak aan. Ben wel een fan van Soderbergh en ook hier bewijst hij een regisseur te zijn die me erg bevalt. Vlot tempo, leuke score, en toffe montage.

Goed.

avatar van notsub
De film kijkt lekker weg doordat het spel van Clooney en Lopez uiterst vermakelijk is. Verder heeft het niet zoveel om het lijf en is het pas aan het slot dat de kogels serieus over het scherm vliegen. Tot dan moet de film het hebben van aardige dialogen en wat maffe karakters, maar niets dat echt opzien baart.

avatar van Left4Dead
Een beetje alles van niets. Geen echte komedie want daar was de humor te slap voor, geen echte actie want die zat er niet in enz. enz., nee een mengelmoes van weinig. Clooney en Lopez, je moet ervan houden maar ik niet. Terwijl de muziek een beetje aan de bekende heist-films uit de jaren 70 doet denken knipoogt de regisseur alvast naar Ocean's Eleven. Dit was een warm-up maar ook Ocean's Eleven (plus vervolg) was niet echt mijn ding. Waarschijnlijk komt dat vooral ook door Clooney, ik heb niks met die knakker maar Soderberg schijnbaar wel.

Ik had maar moeite om geconcentreerd te blijven, ik had eerdere pogingen gedaan met dit werk en dat liep iedere keer op een vroegtijdige beëindiging uit. Dit Romeo en Juliaatje is niets vernieuwend, op gegeven momenten vond ik de gesprekken tussen de duifjes zelfs irritant. Traag met als afwisseling en hupje in tijd makend heb ik me er doorheen geworsteld, het was omdat de prent in mooie kleuren geschoten is en me op de been hield.

2.5** voor deze prent die me op geen enkel vlak kon raken.

Deze voorloper van Ocean Eleven was vermakelijk, had tempo en stak, mede door een aantal plotwisselingen, slim in elkaar. Wel vond ik de film vrij sfeerloos en leek de regisseur niet te hebben kunnen of willen kiezen tussen een thriller en een komedie. Er werd goed gespeeld en tussen de hoofdrolspelers was er sprake van chemie.

avatar van Glennekeeeee
Out of sight mag je eigenlijk een soort Ocean's eleven avant la lettre noemen. De sfeer, camerawerk, muziek en soort personages zijn eigenlijk compleet hetzelfde. Alleen de setting is wat minder luxueus en is het onderwerp een mooie variant in het genre.

Nu naar mijn gevoel is Out Of Sight niet van hetzelfde niveau dan de ocean's filmen. Ten eerste was daar bijna elk personage top en hier zijn toch wel een paar mindere personages in gestoken. Zo is Lopez op haar mooist nooit een irriterende factor in een film maar anderzijds past haar personage (nuja, ze speelt vaak dit soort rollen) niet in deze film en mist haar personage het charisma en ironie die de andere personages wel hebben. Waar de andere personages in elke situatie lekker sarcastisch grappig kunnen blijven is zij steeds té serieus wat een beetje botst. Al een geluk dat de klik met Clooney wel aanwezig was waardoor die verhaallijn toch wel zijn momenten heeft.Vooral de lange scène in de kofferbak is om van te smullen. Ook Steve Zahn vond ik wat minder in deze film. Nu Clooney speelt duidelijk dezelfde rol als Mr Ocean, het verschil is amper te merken. Ook de chemie met Rhames is best aardig en de bijrollen van Cheadle, Keener, Keaton, Guzman, Farina (en L. Jackson) zijn meer dan oké. Het verhaal zelf is soms wat onevenwichtig (mede door Lopez' personage dat uit de toon valt) maar het is wel onderhoudend en solide zonder een moment te vervelen. De heerlijke muziek (ook al dezelfde als Ocean) is een extra ingrediënt die de film nooit doet inzakken samen met enkele mooie locaties. De finale is misschien iets te 'been there, done that' maar door het ensemble valt het allemaal wel nog mee.

Out Of Sight is een aangename misdaadkomedie die wel heel hard doet denken aan de Ocean-trilogie. Ondanks dat de balans hier minder sterk is én de cast niet op elk punt even sterk is kan Out Of Sight méér dan genoeg vermaak bieden en is het leuk hersenloos amusement.

avatar van JahLex
Beetje flauwe hap dit.