ad

Geregisseerd door: Tom Shadyac

Met onder meer: Kevin Costner, Joe Morton en Kathy Bates

Releasedatum: 22 februari 2002

Over Dragonfly

"When someone you love dies... are they gone forever?"

Dr. Joe Darrow is een gerespecteerd hoofd van een eerste hulp afdeling. Wanneer zijn vrouw Emily omkomt tijdens een medische missie in Venezuela stort Joe zich volledig op zijn werk. Hij raakt er van overtuigd dat Emily met hem in contact probeert te komen door middel van de bijna-doodervaringen van zijn patiënten. De mysterieuze libellen die hem achtervolgen herinneren hem aan haar.

imageimageimageimage

avatar van indrany

indrany

Een mooi verhaal wat op het einde een bijzondere mooie wending krijgt. Een mooie film om naar te kijken. Soms moet je niet alles in een film willen stoppen.

avatar van eavymetal

eavymetal

accordejoan schreef:

Er zijn altijd betere films, maar deze vond ik toch bijzonder goed. In veel recensies die ik gelezen heb wordt deze helemaal (onterecht) afgekraakt. Het verhaal was goed, er werd goed geacteerd, lekker mysterieus, een (voor mij) verassend einde. Heerlijke film!

Natuurlijk zijn er altijd films die beter of zwakker zijn, maar deze film vond ik wel heel erg zwak.

Het begin vond ik wel oké, en ik dacht; het gaat de goede kant op, maar ik had dat beter niet kunnen denken, want het verhaal begon steeds meer heen en weer te zwalken, waardoor ik de aandacht voor deze film al snel verloor.

avatar van J.Ch.

J.Ch.

Deze film slaat volgens mij de plank volledig mis.

Allereerst was ik niet echt gecharmeerd van de acteurs en actrices. Wat echter het grote probleem is, is dat de filmmakers er blijkbaar niet in geslaagd zijn om te besluiten wat voor genre film ze willen maken. In het begin had het inderdaad nog wel wat weg van een thriller, met 'dode' patiënten die plotseling tot leven komen en die scène 's nachts waarin de hele keuken overhoop wordt gegooid. Daarna wordt het wat rustiger en lijkt het meer richting een drama over rouwverwerking te gaan. Echter, dan komt er een stuk met actie in de jungle die me doet denken aan een Rambo-film (maar dan mislukt) en op het einde wordt het uiteindelijk toch nog een dramafilm, maar dan wel een suikerzoete.

Daarnaast vind ik dat het de film nogal ontbreekt aan geloofwaardigheid. En dan bedoel ik nog niet eens het bovennatuurlijke, ik ben best bereid om dat voor waar aan te nemen in een film. Maar allerlei andere dingen schenen mij gewoon totaal niet geloofwaardig toe, zoals die piloot die in het water springt om de hoofdpersoon uit de bus te redden. Dat is sowieso al niet erg waarschijnlijk, maar het wordt nog gekker wanneer de piloot de hoofdpersoon zonder moeite los kan krijgen terwijl de hoofdpersoon zelf dat geruime tijd tevergeefs geprobeerd heeft.

Ik heb geen probleem met films die meerdere genres beslaan, maar dat moeten ze dan wel goed doen. Deze film probeert er meerdere maar slaagt in geen enkele. Ik vond het jammer van mijn tijd.

avatar van silversurfer

silversurfer

Zo deze was dus echt wel een goeie film 4,5

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik kan me dit soort meningen nog steeds niet voorstellen rond deze film...

avatar van K. V.

K. V.

Op de doos stond bovennatuurlijke thriller vermeld, al wat het eigenlijk veel meer drama. De film ging maar traag op gang, maar uiteindelijk werd alles wel goedgemaakt door het einde.

Kortom toch de moeite, maar de film mocht wat meer vaart hebben.

avatar van Roel82

Roel82

Meer dan aardige film waar ik flink van genoten heb, Kevin Costner speelt zeker niet zo slecht als in sommige recensies beweerd wordt. Ook een verrassend einde waar ik allerminst rekening mee had gehouden.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige Film, die zichzelf helaas iets te serieus neemt. Het verhaal is goed, maar begint naarmate de film vordert, erg te zwalken. Verder is alles wel mooi en sfeervol in beeld gebracht, en vult Costner de hoofdrol goed in. 2,5 Ster.

avatar van bellaatje

bellaatje

Hmmm, best een goeie film vond ik.

Het maakte nieuwsgierig in het begin en bleef de aandacht goed vasthouden.

Spanningsmomenten genoeg en ook aardig mysterieus.

Het verloop was toch niet echt goed te voorspellen en best leuk gevonden.

Ja, zeker een aanrader.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Redelijke film, niet meer en niet minder.

3 sterren

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Op zich wel een interessante film om naar te kijken maar het heeft me nergens echt gepakt. Naar mijn idee bleef het wat te veel op de vlakte. Het drama aspect kwam niet zo uit de verf want de emotie van de dokter om het verlies van zijn vrouw werd wat zwak weergegeven. Om te zien hoe iemand dit ervaart moet je toch wat meer over het verhaal van de twee en het verlies zelf te zien krijgen. Het thrillergedeelte was ook behoorlijk flauwtjes. Nergens vond ik het echt spannend worden.

Het einde was wel een verrassing. Ik had echt niet verwacht dat hij zijn zoon zou ontdekken in dat dorp. Dat vond ik wel een leuke twist in het verhaal. Maar verder heeft niets mij echt verrast.

avatar van tattoobob

tattoobob

Aardig thrillertje die mij destijds zeker niet verveelde...had hier en daar zeker wat meer spanning in gemogen....vandaar 3 sterren!

avatar van boemboem27

boemboem27

prachtige film met een zeer onverwacht maar erg mooi einde.

genoten van de eerste tot de laatste minuut.

toppertje

avatar van ashley96

ashley96

erg mooie film! mooi verhaal met aan het einde een prachtige wending. een van mijn favoriete films.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Slecht gecaste (Kostner is ongeloofwaardig) middelmatige film, compleet ongeloofwaardig.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Deze film jaren geleden een keer gekregen en omdat het plot mij niet aansprak, heb ik 'm uiteindelijk gisteravond maar een kans gegeven en daar heb ik zeker geen spijt van gehad.

Costner doet het ten eerste fantastisch als gebroken man, die alleen zijn werk nog heeft, nadat zijn vrouw overlijdt. Hij doet dit heel ingetogen, maar laat op andere momenten goed zien de wanhoop nabij te zijn.

Hij slaat het rouwproces dan ook compleet over en laat zich in met de kinderen die zijn vrouw (ook arts) op de afdeling had liggen.

Hierna volgen er een aantal ontwikkelingen die de film op momenten erg spannend maakte, al vondt ik het einde persoonlijk teveel uit de bocht vliegen.

Het camerawerk en de muziek zijn overigens goed verzorgd, wat al met al zorgt voor een leuke filmervaring.

gauke

Een trage, clichématige, spiritueel overkomende, bij regelmaat spannende en gestileerde dramatische horrorfilm over rouw, onverwerkte emoties en hoop, die zonder dralen op het zakdoekengebruik van de kijker mikte. Kevin Costner zette, als de onmachtige hoofdpersoon, een goede en solide rol neer.

avatar van gasmeding

gasmeding

Prima film,eindelijk weer een film die me van het begin tot het eind geboeid heeft en die ik in 1 keer heb

uitgekeken( meestal kijk in een film in etappes). Dikke 4 voor deze film.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best aardig hoor, lekker mysterieus. Het einde vond ik wel een beetje twijfelachtig maar het kan ermee door. Het acteerwerk is niet altijd goed, zoals de kinderen, maar Costner en Bates doen het gewoon naar behoren. Geen topper maar best leuk voor een keer.