Bruce Almighty (2003)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Tom Shadyac
met Jim Carrey, Jennifer Aniston en Morgan Freeman

Bruce Nolan (Carrey) is een nieuwsverslaggever met ambitie, maar ziet de rest van de wereld zich hogerop werken terwijl hijzelf achterblijft in het middelmatige. Na wederom een dag vol tegenslagen verwijt Bruce God nalatigheid, omdat Hij nooit naar hem luistert. God hoort dit blijkbaar wel en geeft Bruce Zijn krachten onder het motto: kun jij het beter? Deze taak blijkt echter best lastig te zijn.

avatar van Katharina
Ontzettend leuke film, goed geacteerd (soms een beetje té). En een film die me wel een beetje verder liet nadenken (kan ook door mijn streng christelijke achtergrond komen).

avatar van Kondoro0614
Bruce Almighty

Niet mijn favoriet! Ik vind dit althans wel het beste deel van de twee!

Jim Carrey kan ik echt niet uitstaan! Wat vind ik dit een verschrikkelijke acteur!! Steve Carell vindt ik zelfs nog leuker!! Maar goed, dat word als snel goed gemaakt door Jennifer Aniston.. Wat ik zelf best wel een mooie vrouw vindt! Kwa acteren vindt ik haar ook wel goed.. Maar goed iedereen zijn eigen keuzes uiteraard! Morgan Freeman.. Tja... Erg leuk dat hij er bij zit! En hij speelde zijn rol als God ook goed!!! Hoop nou niet dat ze gezeur hebben gekregen omdat God een andere huidskleur heeft.. Maar goed, sommige mensen moeten iets om te zeuren hebben toch?

Bruce Almighty vond ik niet echt super beginnen... Wanneer God erbij kwam (Morgan), begon het leuk te worden, wanneer hij zeg maar de spirituele krachten kreeg... De film begon wat meer mijn aandacht vast te pakken.. Het verhaal is nou ook niet zo super leuk.. Soms kon ik het ook eventjes niet meer volgen!!

Ik geef deze film alsnog wel een 2.5*, want heb ook wel eens moeten lachen!!

avatar van tattoobob
Deze film hoort toch ook wel thuis in het rijtje"leuke films van Carrey"eigenlijk vind ik elke film waar Carrey in speelt gewoon goed....ik moet gewoon altijd om deze man lachen.
Ik vond deze film destijds best een originele comedy en nog steeds wel eigenlijk.Acteerwerk van de andere twee grote acteurs/actrices is gewoon goed te noemen.
Donderdag naar Dumb&Dumber 2.... Ik ben benieuwd.

Als je in een vliegtuig zit en er niets anders te zien is dan is deze echt heel aardig te pruimen. Een van de betere films met Jim Carrey....

Ugh.

Na Casino Royale de film met het meeste stemmen op MM die ik nog niet gezien had. Het vervolg wel ooit gezien en die vond ik nog wel gaan, hoewel ook verre van geweldig. Toch is dit eerste deel met Carrey nog een pak slechter. Beetje jammer want met het idee had meer gedaan kunnen worden.

Carrey is gewoon niet goed in deze film. Ik had hem normaal gezien best hebben, zowel in serieuzere rollen als in films waar hij compleet over the top bekken gaat trekken, maar wanneer hij de twee probeert te combineren gaat het steeds fout. Freeman als tegenspeler is nog irritanten, Aniston compleet onzichtbaar.

Grappigste scene (of stukje van een scene) vond ik het interview op de boot met dat ouwe mensje, daarnaast was het vooral Carrell die de show stal. Nooit een goed teken, zeker niet aangezien van z'n rol eerder verwacht wordt dat het publiek een hekel aan hem heeft. Verder een tekort aan grappen en een wat viezig moraaltje dat doorheen de hele film verweven zit.

Shadyac is geen regisseur waar ik veel mee kan denk ik, het verbaast me dat deze film zo vaak bekeken is én zo'n hoge score haalt. Ik kende de film uiteraard wel al, maar heb er zelf nooit echt mensen erg positief over horen vertellen. Gevalletje vaak op TV geweest misschien?

avatar van renzoroy
top komedie Carrey in 1 van zijn beste rollen... Jammer dat het waardeloze vervolg om Carrell draait, met zijn irritante stem die nooit het niveau van Carrey zal halen.. Het is jammer dat Carrey niet veel van dit soort films meer maakt..

avatar van Ajax&Litmanen1
Morgan Freeman niet onwelwillend tegenover 'Bruce Almighty 2' - FilmTotaal filmnieuws

Zou een vervolg wel leuk vinden. Minder moralistisch gelul, meer god-humor.

avatar van W.V.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van Carey, maar deze vond ik wel te pruimen, komt ook door de ontzettend grappige bijdrage van Steve Carrel en de overtuigende rol van Freeman. Carey verzand deze keer niet zo erg in het bekkentrekken, maar echt overtuigend acteert hij niet over de hele linie. Toch kent de film genoeg grappige momenten om de 3,5 waardering waard te zijn.

avatar van SmackItUp
Man man man, wat heb ik vroeger toch verschrikkelijk gelachen om deze film. In mijn beleving is ie 5* waard, maar ik zal het toch nog even moeten ondervonden.

geweldige film.heb me prima vermaakt.heb natuurlijk heel erg veel gelachen.en geweldige jim carrey en de rest van de cast ook super.

avatar van IH88
“B-E-A-utiful.”

Een Jim Carrey film, dan weet je wel wat je kan verwachten. Bruce Almighty is een absurde film met een Carrey die even voor god mag spelen. Met Freeman, met zijn wijze stem, als echte god uiteraard. De leukste scene blijft toch wel die tussen Carrey en Carell, die laten zien het betere gekke bekkenwerk wel te beheersen. Aniston heeft een wat ondankbare rol als vriendin van Carrey die natuurlijk niet blij is met haar luie en daarna arrogante vriendje. Bruce Almighty is het leukst als Carrey gewoon voor god mag spelen.

avatar van Duke Nukem
Gisteren deze film nog eens bekeken en weeral goed gelachen! Het hele idee dat God alle gebeden één voor één beantwoordt is natuurlijk klinklare onzin en het hele moralistische gedoe er omheen had er wat mij betreft uit gemogen, maar voor de rest heeft de film een leuk uitgangspunt en zijn er genoeg grappen en leuke momenten. Ik vond het splitsen van de tomatensoep alsof het de Rode Zee was bijvoorbeeld erg grappig! Een leuke bijrol ook van Steve Carell, die in de vervolgfilm zou bewijzen dat hij geen tweede Jim Carrey is.

avatar van Aazhyd
Een reeks heel aardige grappen, maar het verhaaltje is natuurlijk weer erg moralistisch. Best te pruimen voor een keertje.

TMP
Deze film nog maar eens herbekeken, maar veel stelt het niet voor. De serieus bedoelde scènes tussen Carrey en Aniston komen totaal niet uit de verf, ze zijn ook (zeker naar het einde toe) overdreven moralistisch. Ook een behoorlijk deel van de grappen valt nogal tegen. Een van de weinige echt leuke scènes wordt nota bene gedragen door Carell, niet door Carrey. De humor van Carrey in deze film is veelal te geforceerd om echt grappig te zijn.

Het is een matige film, maar met een aantal hilarische scenes. Daardoor valt mijn score hoger uit . . . .
Dat de film moralistisch is klopt, maar omdat het er zo dik bovenop ligt, vergeven we dat de makers.

avatar van Shadowed
Typische Carrey.

Ben geen fan van Carrey maar zeker ook geen hater. Ik vind hem best te pruimen. Ook al zaten er hier weer een paar typische Carrey scenes in ( Gekke gezichten, schreeuwen) vond ik het allemaal niet zo grappig worden.

Het idee was heel leuk gedaan, en Carrell vond ik ook erg leuk als Evan. De cast was wel ok, Carrey is Carrey, de rest is de rest. Maar heb ook niet zo veel gelachen voor een film die eigenlijk zo populair is. Vond het allemaal toch wat overdreven uiteindelijk.

Prima uitkijker, maar als je niet van Carrey houd, raad ik hem je zeker af.

Bantavoer
Zijn maar een paar films waar Carrey echt in uitblonk. Mask en deze. Goede acteurs met Morgan Freeman als God. Er zaten leuke momenten bij waar ik moest lachen, vooral met de verslaggever Evan die rare bekken trok door Bruce.. Verhaal is leuk gevonden. Wat zou je doen als je alle macht had van God? Hoewel je toch wel je daden moet verantwoorden als je die macht eenmaal heb, zoals Bruce. Special effects was goed. Maar toch viel me wel één ding in de film. Bruce zorgde dat zijn vriendin wat meer borsten heeft. Nog geen tien minuten later waren ze weer van hetzelfde formaat. Erwten op een plank.. Leuke stukjes waren het splijten van de tomatensoep. Later deed Carrey dat ook met de file. Ach, en als je toch een roestbak heb, meteen ff veranderen in een snelle bak met veel motorvermogen.