Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day | Terminator 2: 3D

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

Kevin13
Grappige actiefilm Tjonge tjonge.

Kevin13 schreef:
Grappige actiefilm Tjonge tjonge.
Mja, ik kijk dit soort actiefilms ook eerder voor de lol dan voor de 'kick' van de spectaculaire actie. De beginscène in de bar vol met bikers vind ik veel leuker dan al die eindeloze reeks climaxen op het einde. Bij mijn favoriete actiefilms zit ik voortdurend met een glimlach op mijn gezicht, nooit op het puntje van mijn stoel. Daarom vind ik dit eigenlijk niet zo'n leuke film. Te weinig camp.

En waarom moeten die vervelende en denigrerende emoticons altijd gebruikt worden?

Is dit dan beter -_- ?

Kevin13
The Terminator een grappig actiefilmpje noemen vindt ik het laagste wat er is. Special Effects passen bij de film en het draait ook niet rond de spectaculaire actie zoals jij goed aangeeft en hier toch wel het geval is.

Is dit dan beter -_- ?

Dat berichtje had geen enkele toegevoegde waarde. Je wilde er alleen maar mee tonen dat TheThirdMark iets ongelooflijk doms heeft gezegd en jij veel beter weet. En die smiley zet die boodschap nog extra in de verf.
Als je toch zoveel beter weet, waarom ga je dan niet inhoudelijk op zijn bericht in?

Terminator 2: Judgment Day (1991)

Hoop dat dit inhoudelijk genoeg is. (helemaal de laatste) Ben ook niet van plan alles honderden keren te herhalen maar als iemand dat nu wel zou willen...

ps: wie is TheThirdMark of is dat een bijnaam voor Moviemafketel?

avatar van goongumpa
Ik heb je bericht verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij reageerde op het bericht van TheThirdMark (vorige pagina) en het dus over deze film had, niet over deel 1.

Maar ik blijf erbij dat dat soort reacties heel nutteloos en denigrerend zijn.

Ik vind Terminator 1 trouwens ook een geinig 80's actiefilmpje met veel nodeloos geweld en foute oneliners. Ik begin spontaan te lachen als Arnold het hart van een tiener uit zijn lichaam rukt omdat hij zijn kleren niet wil afgeven of als hij 'Fuck you, asshole' kiest uit de opties van zijn computer.
Terminator heeft een redelijk intelligent script voor een actiefilm. Dat is een leuk pluspunt, maar om na te denken ga ik wel wat anders kijken.

En dat is het laagste dat er is?

Terminator 2: Judgment Day (1991)

ps: wie is TheThirdMark of is dat een bijnaam voor Moviemafketel?

Wat klets jij jou weer uit je nek. Ik reageerde gewoon serieus op mijn voorganger en heb volgens mij ook niks vreemds verteld. Pak mijn bericht erbij en vertel wat je er raar aan vindt of waar je het niet mee eens bent.
Waar ik je ook zie reageren is het altijd een zinnetje waar niemand iets mee kan en op de persoon gericht is. Prima als je dat vanaf nu zo wil spelen.

Kevin13
En dat is het laagste dat er is?

Heb je zeker op deze post.

The Terminator een grappig actiefilmpje noemen vindt ik het laagste wat er is

Niet letterlijk nemen. Jij vindt The Terminator grappig op een andere manier waar ik me toch ook wel kan aansluiten. Moviemafketel daarentegen, vindt het grappig door de special effects, en dat gaat er bij mij niet in. Special effects zijn naar mijn gedacht toch zeer goed voor een film uit de jaren 80.

Kevin13

maar als je eerlijk bent, was dat meer een grappige actiefilm

avatar van moviemafketel
"Deel 1 is een klassieker, maar als je eerlijk bent, was dat meer een grappige actiefilm met de vrij kanslose SE(als je er nu naar kijkt dan he, wat niet eerlijk is, ik weet het) dan deel 2."

dat zei ik en jij pakt het uit de context om je puntje te willen scoren.
Ik reageerde op mijn voorganger, omdat ik grappige actiefilm bij deel 2 een raar statement vond. En als we het daar dan toch over hadden, gaf ik aan dat ik deel 1 dus grappiger vond. Ik zou uit mezelf een actiefilm niet snel als grappig betitelen of het moet een dramatische slechte zijn, waardoor het grappig wordt.

Kevin13
Ik ben het oneens met je dus dat is niet een puntje willen scoren. En ik neem juist niets uit de context. Je zegt hetzelf, The Terminator is een grappige actiefilm. Maar soit.

TheThirdMark schreef:
Poging tot een grappig vervolg op de bloedserieuse deel 1.
Waar 1 op alle punten een Cult Hit geworden is zal vooral 2 in smaak vallen bij mensen die een grappige actiefilm willen zien.

3* voor de moeite.

Kevin13 als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op bovenste quote, daar ik het er niet mee eens was. Als er dan al 1 van de 2 delen er soms grappig zeg lachwekkend slecht uitzagen(als ik er dus NU naar kijk, wat niet eerlijk is) was het deel 1 en vooral niet deel 2.

Ik vind Terminator een hartstikke goed film. Ik groeide op met dat soort toppers. Zowel deel 1 als 2 zijn goed, maar ik vind deel 2 dus beter/leuker en dat is ook nogal logisch gezien de huidige technieken die ze toen niet konden gebruiken. Jammer dat je meteen je conclusies trekt en nog steeds stukjes zin van mij gebruikt die in een andere context gebruikt zijn door mij.
Denk dat jij ook een andere definitie van grappig zeg "amateuristisch waardoor iets komisch eruit kan zien" hebt als ik.
Bij grappig denk jij waarschijnlijk aan een clown of zo.

Maar zoals jij het al zegt soit. Zal niet meer reageren over dit onderwerp.

avatar van rick*
Ik heb deze film al lang niet meer gezien mar ik herinner me dat dit deel enger was dan deel 1, alhoewel ik helemaal fan was van deel 1 als klein jongetje. Zeer vermakelijke tweede deel van de actiefilm.

oh, Moviemafketel, laat hem gewoon, is nog n jochie

Kevin13
Wat voor een opmerking is dit? Ik leg al mijn punten toch goed uit, och ja.

avatar van film88888
Klasieker met ballen.

Arnold Schwarzenegger in een rol dat op zijn lichaam geschreven is.

Prachtige special effects, en mega veel actie, en heerlijke muziek van Brad Fiedel dat niet mag ontbreken.

Verhaal gaat goed verder op het eerste deel uit 1984, en heeft ook een dik redelijk lang speelduur (Mijn T2 toch, want ik heb in men kast de special edition dat langer duurd)

Deze film zal me altijd bijblijven, en deze met deel 1 hoordt gewoon bij de beste actiefilms ooit.
4,5 sterren.

Een opgepoetste versie van het origineel, meer dan dat zelfs: 3.50 (3.70)
Er zijn maar weinig sequels die kunnen zeggen dat het origineel wordt overtroffen, maar Terminator is er daar toch zeker één van. Cameron is zeven jaar en twee grote producties verder en dat is de prent dan ook zeker aan te zien. Regietechnisch is er behoorlijk progressie geboekt en zien we in dit tweede deel pas echt de kenmerkende stijl waar Cameron alom voor wordt geprezen. Het fraaie camerawerk en de uitermate gelikte opnamelocaties geven Terminator 2 kleur en staan de special effects vandaag de dag nog fier overeind. Ongelofelijk is het dan ook om weer zo’n tenenkrommende scene voorbij te zien komen waarbij een autoscene in de studio voor het befaamde bluescreen wordt geschoten en de omgeving er op zeer profosorische wijze achter wordt gehangen… Samen met de soms ietwat misplaatste gortdroge humor toch een smet (geen kleine en geen grote) op een verder heerlijke actieknaller alias blockbuster, waardoor een waardering van vier sterren net buiten bereik komt te liggen.

avatar van Sjossa
Welke scene is dat dan als ik vragen mag? Is me eigenlijk nooit echt opgevallen.

avatar van sinterklaas
Weertenaar: Je hebt je recencies wel ingekort.

avatar van wu-tang
net zoals bij aliens heeft cameron een film gemaakt die het eerste deel zelf nog wist te overtreffen ,

[ voor mij persoonlijk dan ] kan me niet echt veel fims voor de geest halen waarbij dat ook is gebeurt !!!

avatar van Ruuwd
deze flm heb ik vroeger wel 25x gezien, keer op keer bleef hij leuk

avatar van otherfool
Prima vervolg en een vooruitgang op het origineel. De Governator is hier op z'n best, en Robert Patrick is perfect als de sinistere T1000.

3,5*.

BS89
Weertenaar schreef:
Een opgepoetste versie van het origineel, meer dan dat zelfs: 3.50 (3.70)

Mooi knip en plakwerk

avatar van clockwork72
Zo, nu dan. Na een half jaar Terminator 2 weer eens bekeken. Ik wou hem eigenlijk uitstellen omdat ik dacht dat na een herziening mijn stem omlaag zou gaan maar dat is dus niet gebeurt. Arnold Schwarzenegger is in deze rol als the Terminator beter dan ooit. Dit is de rol die op zijn lijf geschreven is! Terminator 2 is een non-stop achtbaanrit van tweeënhalf half uur vol met non-stop actie. Waar de eerste Terminator film nog erg Goedkoop (in de positieve zin van het woord) overkwam is deze toch stukken beter. Vooral als je hem op Blue-Ray kijkt op een Lcd tv (wat ik dus deed) knalt de actie pas echt van je scherm af. Ook de special-effects waren in deze film meer dan goed. Waarbij het eerste deel nog grappig over kwam op het gebied van Special Effects is dit een echte knaller. OOk de soundtrack mag er wezen. Het geeft een spannende sfeer aan de film en tilt sommige actiescenes naar een iets hoger niveau. Er zitten ook behoorlijk wat stoere en grappige momenten in de film. Als Arnold aan het begin die bar inloopt om de kleren en een moter van zo'n gast af te persen en dan op het moment dat ie naar buiten loopt met een shotgun.
Ook de tallloze Quote's uit de film:

'Hasta la vista, baby'

The Terminator: I need your clothes, boots and your motorcycle.
Biker: You forgot to say please...

Gewoon een van de vetste actiefilms van de jaren 90 die zijn voorganger op alle punten overtreft.

5* en

avatar van sonyjh
welke versie vinden jullie de beste?

avatar van JacoBaco
Ik vind de special edition de beste, want ik heb de extended special edition nog niet gezien.

@Jacobaco, als je wil, kun je die extended special edition van mij kopen, ik heb hem dubbel, met een ijzeren cover. Let wel op, geen nederlandse ondertitels. Als je foto's wenst, pm me

avatar van jumpstylemovie
De Extended Special Edition natuurlijk. Bij de gewone versie mis ik de lach scéne!

avatar van JacoBaco
finalman schreef:

Bedankt voor je aanbod, maar ik ken iemand die hem ook heeft. Ik mag hem dan denk wel een keertje lenen.