The Matrix Reloaded (2003)

Verenigde Staten / Australië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Lilly Wachowski en Lana Wachowski
met Keanu Reeves, Laurence Fishburne en Carrie-Anne Moss

De machines hebben de locatie van Zion, de laatste menselijke stad, gevonden. De enige hoop voor de rebellen is The Keymaker, een man met toegang tot alle deuren naar de machinewereld. Hij wordt echter bewaakt door The Twins, een gedreadlocked duo dat kan verdwijnen en verschijnen als geesten. Agent Smith kan zich inmiddels als een virus in The Matrix vermenigvuldigen, wat de zoektocht voor Neo, Trinity en Morpheus bemoeilijkt.

Wat ik me misschien nog afvraag is wat kán er nog met neo gebeuren. Hij is toch superieur aan alles, of niet??

neo (crew)
volgens mijn bronnen is die in deel 2 wel enorm machtig,maar kan hij nog steeds niet goed alle agents aan,omdat die nu ook speciale gavens zullen hebben als het veranderen in wombats en heel snel van lijf naar lijf kunnen springen.in deel 1 duurde het even voordat ze in iemands anders lichaam konden.
naar verluid zal hij het opnemen in spectaculaire luchgevechten tegen honderden agents.dit allemaal volgens mijn bronnen.

Dat belooft...

Hmmm, het beste aan the matrix was het verhaal waardoor je na de tijd een moment hebt van: is dit allemaal wel echt? Ik hoop niet dat dit een Neo verslaat de agenten(met wat leuke special effects) en de wereld word weer van de mens, iedereen gelukkig film word.

avatar van Jordy
<A href="http://homepage.mac.com/keanureeves/.Movies/Matrix2ew.mov"; target=new>url</A>

stukje behind the scenes

De kijkers gaan blijkbaar ook mee naar Zion (heb ik gelezen)

neo (crew)
yep.ik ben benieuwd hoe ze zion eruit zullen laten zien.

imdb:

Warner Bros. is planning to release the two sequels to The Matrix within months of one another next year, Time magazine reports in its current issue. The first one, Matrix Reloaded, is due to be released in May, and the second, Matrix Revolutions, in August or November, Time said. In an interview with the magazine, star Keanu Reeves said cryptically that the 1999 original was "about birth. The second is life; the third is death."

neo (crew)
kreeg net een mailtje dat de allereerste teaser ergens op deze dag op thematrix.com te downloaden is.

Ik wel Ziet er goed uit, kan al niet meer wachten !

Inderdaad die trailer alleen al ziet er echt zeer spectaculair uit, had ook niet anders kunnen verwachten eigenlijk...

Kan nie wachten totdat de twee opvolgers komen!! Hier alvast was screens van Reloaded.

avatar van Jordy
het globale plot van de film is bekend, zie boven

USA 15 May 2003
Netherlands 3 July 2003

gloeiende gloeiende hebben ze het nou nog niet geleerd?? Zit iedereen de film straks al weer woord voor woord mee te praten tijdens de premiere (zoals met Phantom Menace enzo)

USA 15 May 2003
Netherlands 3 July 2003

bij deel 1 was de release datum in amerika 31 maart en in nederland 6 juni. jammer dat ie dan zo laat pas in nederland komt,maar 1 ding is zker: ik zit op 3 juli bij de eerste voorstelling.

avatar van NERD
verhaal klinkt niet echt boejend vind ik.

Beetje rommelig

neo (crew)
het is ook pas de globale plot.

Verhaal klinkt vooral als een halve film. Stom dat ze al zeggen dat de film eindigt met een cliffhanger.

Totaal overbodig ook. Vaak zo bij een trilogie.

avatar van Jordy
ik heb het nog NOOIT gezien persoonlijk. Hooguit in Back to the Future een klein beetje, maar dat was meer dat je een klein stukje van het volgende avontuur zag

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Misschien neem ik het begrip cliffhanger iets te ruim besef ik nu.

het midden waarvan?

Het midden van onze meningen die uitersten van elkaar zijn..

avatar van Jordy
tussen nooit en vaak, regelmatig dus...

noem eens een voorbeeld... misschien heb je wel gelijk hoor, maar kan me gewoon geen deel 2 herinneren waarbij ik dacht van "AAARGHHH NIET STOPPEN NU... HOE LOOPT DIT AF??"

*edit* niet stiekem je posts gaan editten he

Idd de eerste keer dat ik het zo blunt zag. Maar eigenlijk heeft The Empire Strikes Back ook niet een lekker afgerond verhaaltje.

Toch vreemd. In feite is dit gewoon een serie zoals op Tv, maar dan in de bios.

avatar van Jordy
precies maar in Empire (of LOTR bijvoorbeeld) proberen ze toch om je met een voldaan gevoel naar huis te sturen

dit gaat bij deze film dus niet gebeuren (volgens de berichten)

Maar gelukkig hoeven we dan ook niet zo gek lang te wachten op het laatste deel van de trilogie.

avatar van Jordy
vind het wel gedurfd, blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in wat ze aan het maken zijn

Jordy je hebt gelijk. Ik geeft het op. Welterusten.

Jordy je hebt gelijk.
kijk dat moeten we hebben