After the Sunset (2004)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Pierce Brosnan, Salma Hayek en Woody Harrelson

Max Burdette (Pierce Brosnan), een oude meesterdief leeft samen met zijn vrouw teruggetrokken op een eiland en geniet hier van zijn welverdiende rust. Maar op een dag staat de FBI-agent die hem jaren achtervolgde voor de deur met wel een heel vreemde opdracht voor Max...

avatar van Jaarme
Vanavond maar eens kijken op Net 5, ben benieuwd.

Tarkus schreef:
Best leuke film, al had ik er wat meer van verwacht. Na zijn James Bond avonturen is dit wel een heel ander genre voor Pierce Brosnan. En ik vind hem niet echt geslaagd in een humoristische film. Woody Harrelson daarentegen is altijd te genieten in een komische rol. Maar wat is Salma Hayek weer verrukkelijk. Alleen al daarom zou je de film keer op keer willen terug zien. Wel een leuk verhaal.. beetje Pink Panther-genre. Geschikt voor een gezellige filmavond.

Ook herbekeken en blijf bij mijn eerste commentaar, leuke prent die ook geschikt is voor de ganse familie.

Matig.

Duidelijk een post-Oceans film, maar dan wat goedkoper. Over de gehele lijn. Qua regie is het vlakjes. Het tropische sfeertje redt nog wel wat, paar mooie plaatjes links en rechts, maar meer zit er zeker niet in.

Brosnan is slick maar jammer genoeg niet stijlvol. Nogal een sleazy mannetje, nooit echt begrepen wat hem nu zo leuk zou maken. Bij een Clooney lukt me dat een stuk makkelijker. Hayek is zowat de vrouwelijke evenknie van hem. Ze heeft een domme uistraling die haar enigszins afstotelijk maakt. Harrelson is redelijk als verre derde, maar heeft toch ook betere rolletjes op z'n naam staan.

De heist zelf is flauw en bijna bijzaak. Dat lijkt ook zo'n beetje de clou te zijn van de film, maar het plotje wat de heist moet verbloemen is niet echt interessant, waardoor het allemaal niet wil aanslaan. Gelukkig is het een kort filmpje en oogt alles zonnig en losjes genoeg om niet te gaan vervelen.

avatar van missl
Misdaadfilm waarbij goed nagedacht is over de overvallen en dat vind ik altijd wel leuk om te zien, ook door de omgeving waarin het afspeelt, daardoor is de film nog leuker om te kijken.

avatar van Valii
OK, dit is echt een hele slechte film, maar na 100 minuten kijken naar rentieren op een zonovergoten tropisch eiland en het decolleté van Hayek ben ik echter zo vergevingsgezind, dat het met écht niet lukt om deze film ook maar enigszins te veroordelen.

avatar van GuidO96
Positief verrast door deze film. Had meer een soort van Thriller voor ogen maar daar bleek niet zoveel van waar te zijn. Toch is het een interessante film. Komisch is geen goed woord voor deze film, maar met de setting is het wel erg leuk.

avatar van blurp194
Zonnig.

Brosnan tegenover Harrelson werkt eigenlijk beter dan ik verwachtte. Beter dan zijn James Bond rollen lijkt het, misschien met uitzondering van Goldeneye dan. Evengoed zijn de grappen af en toe flauw, maar heel erg is dat niet zolang het geheel op een prachtig tropisch eiland speelt en Hayek door het beeld wandelt. Naomie Harris is al bijna even leuk met haar veel te overdreven island-accent.

De kraak maakt in vergelijking met de tropische sfeer eigenlijk maar weinig indruk - als een soort bijzaak wordt dat verplichte nummertje ook nog even afgeraffeld. Niet heel erg eigenlijk.

avatar van IH88
“This is the first diamond I ever bought. Will you marry me?”
“I want the receipt...”

Luchtige film, waarbij de zomerse setting en het fijne samenspel tussen de acteurs een heerlijk schouwspel oplevert. Soms heb je niet meer nodig dan Brosnan, Hayek, Harrelson en Harris die elkaar te slim af willen zijn. Op een tropisch eiland met uiteraard veel cocktails en bijbehorende muziek. Het draait om een diamant, dieven, politieagenten en veel wisselende motieven en loyaliteiten. Maar het zijn de acteurs die voor het vuurwerk zorgen.

avatar van SmackItUp
Fijn filmpje.

En nee, dat ligt niet aan het o zo slimme plot. Het is gewoon een sfeervol filmpje, precies wat je bij zo'n titel zou verwachten.

Brosnan vond ik niet zo bijzonder. Harrelson steelde voor mij de show. Maar god, wat is die Hayek toch een prachtige verschijning..

3* dan maar.

avatar van bengeltju
Op zich een redelijk vermakelijke film met actie en humor.. Maar soms ook best langdradig..