After the Sunset (2004)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Pierce Brosnan, Salma Hayek en Woody Harrelson

Max Burdette (Pierce Brosnan), een oude meesterdief, leeft samen met zijn vrouw teruggetrokken op een eiland en geniet hier van zijn welverdiende rust. Maar op een dag staat de FBI-agent die hem jaren achtervolgde voor de deur met wel een heel vreemde opdracht voor Max...

avatar van tukkerstein
Redelijke film.

Mooie locatie, maar die wordt wel flink uitgemolken, shots van het gebied zijn zo ongeveer elke twee minuten gezien.Het einde was misschien toch wel te verwachten, maar het bleef leuk. Dan het enorme minpunt: zo ongeveer de eerste vijf kwartier gebeurt er eigenlijk nauwelijks iets van betekenis, zo'n 2/3 van de film. Erg jammer. Maar omdat het toch wel bleef boeien toch 2,5*

avatar van nightbreed
thunderball schreef:

Ik heb hier even ontzettend om zitten lachen (sorry, niet hatelijk bedoeld) en alleen al het feit dat ik dit leuker vond dan de hele film zegt al genoeg!

avatar van Diana...
Wat een geweldig eind.. ik dacht eigenlijk dat het weer zo'n saai, voorspelbaar eind zou worden! Maar dat is het het echt niet!

Fantastische film

avatar van Bombong
De eigenlijke plot, het stelen van de diamant wordt in enkele minuten afgeraffeld. Maar dan hebben we ons al meer dan een uur door de flauwiteiten die Brosnan en Harrelson uitwisselen moeten heenworstelen. Na 'de plot' volgt nog een kwartier meligheid met onze twee vrienden. En dat was de film.

avatar van kleez
Hele tijd geleden al gezien!

Vond het een hele aardige film, zit erg te twijfellen tussen 3,5 / 4
sterren. Geef de film voordeel van de twijfel, vanwege t goede eind en Pierce Brosnan !

4* dus

avatar van Amazing
Aardige film, heel grappig einde! Pierce perfect gecast voor die rol

avatar van Ajax&Litmanen1
Superleuke film!

Ben een groot fan van Pierce Brosnan en als je dan hem in een film krijgt met de mooie Salma Hayek op prachtige exotische locaties; wat wil je dan nog meer?

Ik heb genoten van de leuke relexte sfeer in de film gecombineerd met leuke humor en een uitdagend verhaal. De film was kwa verhaal wat James Bond achtig maar dan in een erg luchtige en geinige versie. Daarbij was ik de film dankbaar voor het prettige vakantiegevoel dat ik krijg tijdens het kijken

Leuk filmpje om te kijken! Op een gegeven moment werd het wel wat voorspelbaar maar aan het eind toch een leuke wending.

avatar van drgonzo
ik heb echt genoten van de humor die er inzat!
Inderdaad een leuk filmpje om even te kijken en dan die mooie Salma Hayek..

Eindelijk. Het Genre van de film is eigenlijk goed gezet, misdaadkomedie, in plaats van actie/avontuur. Nu wil ik de film gerust 3,5 sterren geven. Een leuke misdaadkomedie is film wel, maar het is een slechte actiefilm, omdat er haast geen actie in zit. Gelukkig is er dus humor en dat maakt flink wat goed.

Ik had niet veel verwacht van deze film (ik had hem voor Hayek gekocht; ben ik fan van...). Maar hij heeft mij erg positief verrast!! Leuke scenes, leuk verhaal, zeer sterk einde! Zeer vermakelijk allemaal! En natuurlijk Salma Hayek als extraatje...

Redelijke misdaad- & comedy-film. De grappen die gemaakt werden, vielen bij mij wel in de smaak.

Het verhaal begon aardig, maar naarmate de film duurde zakte het niveau ervan steeds verder weg. Vooral vanaf het moment dat ze gaan duiken, en Brosnan de diamant gaat stelen, is het van een bedenkelijk niveau.

Het einde was helemaal niks.

Overall: 3*.

Vooral het ouwe-jongens-krenten-brood tussen Harrelson en Brosnan maakt deze film het kijken waard. En Hayek frustreet alleen, omdat ze te lekker is

avatar van Leland Palmer
Leuk wegkijkfilmpje. Verveeld geen moment, kent een paar leuke scenes en alles ziet er prachtig uit. Die boezem van Salma Hayek werd wel een paar keer overdreven duidelijk in beeld gebracht trouwens en dat zag er heel goed uit. Brosnan zet een rol neer die voor hem niet moeilijk is al is het altijd weer bijna hetzelfde bij hem. Het verhaal is niet zo denderend, maar ik heb me meer dan vermaakt. Voldoende voor deze prent dus.

avatar van otherfool
Geen lekkere kraakfilm (want dat ging veel te makkelijk en bijzonder suf), meer een soort ontspannen filmpje op een lekker zonnige locatie. Een beetje soapachtige verwikkelingen rond relatie-problematiek, een verhaal vol luchtige karikaturen en een oubakken twist aan het einde; niemand heeft zich overdadig in het zweet gewerkt maar waarom zou je ook met die termperaturen...

2*.

avatar van tommykonijn
Niet echt een Topper maar over het algemeen wel een Leuke Film, Pierce Brosnan acteert het wel Goed. Maar vooral voor fans van Actie en Pierce Brosnan is dit een Leuke Film.

***

avatar van Arturo
I like it. Ik krijg hier, zoals Ajax(kutclub, niet te serieus nemen)&Litmanen1(schitterende speler) al eerder zei, een heerlijk vakantiegevoel bij. Het begint heel goed, en dan verwachtte ik dat het slechter zou worden, maar het verbaasde me en werd eigenlijk nog beter. Woody zet weer en heerlijke rol neer(wat heeft die gast toch een kutkop, maakt het eigenlijk mooier), Brosnan doet het niet zo goed als bij zijn James Bond-films, maar dit neemt niet weg dat ik vond dat hij het redelijk goed deed. Salma Hayek, 1 van de grootste pluspunten in deze film, wat is die dame knap.

3.5

Zeker leuke film! Ik heb me geen moment verveeld, prachtige locatie, mooie vrouwen, leuk verhaal.. Gewoon leuke feel-good film! zeker een aanrader!

avatar van rokkenjager
Ik ben het met de meeste hier eens. Gewoon een vermakelijke tussendoortje. 3*

een niet echt geweldig vehaal maar de rest is helemaal top. de actie en de humor zitten er bij mij helemaal in! verder een perfecte film. alleen het einde was wat voorspelbaar

ik geef deze film een welverdiende 4 sterren! * * * *

Interressantdoenerij dat eigenlijk nergens toe leidt: 2.50
Een combinatie van misdaad en komedie werkt doorgaans heel behoorlijk, maar in deze prent absoluut niet. Ik weet dan ook nog steeds niet waar ik nou eigenlijk naar heb zitten kijken. Als komedie schiet de film ernstig tekort en als misdaad is het al niet veel beter, laat staan dat een mix van deze twee genres tot een goed product leid. Het zit allemaal veel te oppervlakkig in elkaar, raast men naar het einde toe zonder ergens goed de tijd voor te nemen en lijkt het er bij vlagen zelfs op of men met deze prent ook nog een moralistische boodschap wilde overbrengen. De film word ons als hapklare brokken voorgeschoteld waarbij er maar weinig oog is voor diepgang of detail.

Verhaal: 2.00
Inhoud, originaliteit, fouten/blunders, verhaallijnen, diversiteit, etc.
Veel stelt het allemaal niet voor, het is komedie noch misdaad. Eigenlijk trekt het op helemaal niets. Na dik een uur film zit het verhaal praktisch nog op het zelfde niveau als waarmee de film begon en dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Pas in het laatste kwartier ontplooit de film zich enigszins, maar dat is natuurlijk veel te laat. De humor was doorgaans erg flauw, werd zwaar geforceerd opgedient om genuttigd te worden en voegde al helemaal niets toe aan de inhoud van de film. Misschien spreekt het misdaadhoofdstuk dan meer aan, maar ook dit word maar halfbakken uitgewerkt. Het stelen van de diamant is niets bijzonders, laat staan de clichematige plottwist. Over cliches gesproken, daar zit deze film ook nog eens bomvol mee. Werkelijk helemaal nergens weet After The Sunset zijn eigen karakter te vormen waardoor deze film niet al te lang in mijn geheugen zal blijven rondhangen.

Acteerwerk: 2.50
Hoofdrollen, bijrollen, dialogen
Pierce Brosnan ken ik voornamelijk uit zijn vier Bondfilms en verder heb ik weinig werkjes van hem gezien. Het was dan ook goed om hem eens in een andere omgeving te zien, maar om nou te zeggen dat hem dat goed afgaat, nee. Hij acteert nogal statisch en geeft zijn personage nergens het idee van: dat is Max Burdett. Net als de film zelf raast hij op de automatische piloot door de film heen, haalde na afloop de rest van zijn riante salaris op en bedankte iedereen vriendelijk voor de samenwerking en er is weer een filmpje afgewerkt. Woody Harrelson deed het bij vlagen behoorlijk, maar ik loop niet warm voor de beste man. Met zijn soort acteurs heb ik gewoon heel erg weinig en daar zal nooit iets aan veranderen. Salma Hayek voegt niet bijster veel aan de film toe, al heeft ze mij al wel kunnen overtuigen van haar acteertalent in bijvoorbeeld Desperado. Hier laat ze dat echter maar mondjesmaat zien en gooit vooral haar goddelijke lichaam in de strijd. De bijrollen waren verder niet veel bijzonders, maar ook zeker niet slecht. Daarnaast stellen de dialogen voornamelijk teleur, hier had men naar mijn idee toch wel wat meer uit kunnen halen.

Speelduur: 2.50
Balans in de film, strekking van het verhaal, speelduur, etc.
Zoals gezegd valt er het eerste uur weinig te genieten en stiefelt de film in een gemoedelijk sfeertje naar het slotakkoord toe. Er gebeurd vrijwel niets wat echt iets aan het plot toevoegd, wat behoorlijk betreurenswaardig is. Men deed vele pogingen hiertoe, maar het is het allemaal net niet. Burdett houd zich op de vlakte en geeft weinig prijs wat hij van plan is, Stan is voornamelijk met zichzelf bezig zonder de kijker er van te overtuigen wat hij nou eigenlijk van plan is om Burdett te betrappen en is de toevoeging van Sophie enkel en alleen bedoelt om wat pogingen te doen om nog een paar komedisch getinte scenes in de film weg te zetten. De strekking van het verhaal is dan ook bijzonder beknopt, laat staan dat men een redelijke balans heeft gevonden tussen de diverse onderdelen die deze film rijk is maar tenslotte de nekslag voor After The Sunset betekenen.

Realisme: 1.50
Realisme van gebeurtenissen in de breedste zin van het woord.
Als ik puur naar het realisme kijk dan zie ik in hoofdzaak een komediefilm en heeft men het misdaadonderdeel in een klein hoekje weggedrukt. Alsof een 'boef' met de politieman die op hem jaagt allerlei uitjes gaat maken, om nog maar te zwijgen over het feit dat de twee zelfs naast elkaar in bed liggen om te overnachten. En zo waren er nog een paar van dit soort praktijken. Daarnaast is het natuurlijk net weer zo dat er 'iemand' paraat is om Burdett en Lola te redden als ze worden bedreigt met een vuurwapen, is het ondenkbaar dat een colonne van de FBI het toelaat dat een 'zwerver' de ramen gaat staan lappen, ze kan immers wel een bom ergens onder de auto plaatsen ofzo, klopt het van geen kant dat als er een indringer in de boot is zelfs de bewakingsambtenaar die de verantwoordelijkheid over de diamant heeft ook wegrent (een erg goedkope oplossing om die diamant uiteindelijk te stelen wat ik overigens één van de slechtste 'steelscenes' vind die ik tot op heden ooit heb gezien) en heb ik me aan het begin van de film afgevraagt waarom Stan niet gewoon aan de handrem trok om de SUV tot stilstand te brengen...

Cinematografie: 3.00
Special Effects, Camerawerk, belichting, montage, stunts, coordinatie, etc.
Enkel op cinematografisch gebied scoort After The Sunset een krappe voldoende. Het camerawerk was over het algemeen verzorgt met een aantal goed in beeld gebrachte scenes al leek het er soms ook op dat Ratner de eerste de beste scene veelal heeft beetgepakt om in de film te gebruiken. Dat baseer ik op het feit dat de scenes nogal uiteenlopend van karakter zijn, al kan dat ook bewust gedaan zijn, maar dat betwijfel ik. De montage was net als de film soms wat gehaast maar is het zeker niet slecht en zagen de sets er over het algemeen verzorgd, doch ietwat standaard uit. Verder een paar kleine continuiteitsfoutjes zoals bijvoorbeeld met de SUV aan het begin van de film waarbij tijdens een botsing de airbag aan de passagierskant eruit vliegt maar die aan de bestuurderskant netjes blijft zitten. Oh, dit zal Burdett wel expres gedaan hebben dacht ik. Maar niets blijkt minder waar als bij een tweede botsing opeens wel de airbag aan de bestuurderskant eruit vliegt... Nogal slordig als je het mij vraagt. Verder was de muziek redelijk te verteren, maar eigenlijk weinig bijzonders.

Verdict:
Waar het hoge cijfer vandaan komt mag de spreekwoordelijke Joost weten, maar ik vind deze film echt niet beter dan een trits genre-genoten als bijvoorbeeld Oceans Twelve dat in hoofdlijnen dezelfde strekking heeft als deze film en Oceans Twelve aanzienlijk lager scoort. Net als Oceans Twelve komen de komedische kant en het misdaadverhaaltje zeer moeizaam uit de verf, haalt het acteerwerk nauwelijks een gemiddeld niveau, komt de cinematografie niet boven de middelmaat uit, is de strekking van het verhaal in beide films allesbehalve goed, maar wint Oceans Twelve het op het realisme waar men in deze prent werkelijk waar een loopje mee neemt (In Oceans Twelve idem, maar daar is men een stukje overtuigender). Maar goed, over smaak valt uiteraard te twisten, maar ik zie niet in wat deze film tot een voldoende maakt. Ik zou meestal in dit soort gevallen zeggen: leuk om deze film een keer gezien te hebben, maar dat kan ik zelfs niet zeggen over After The Sunset. Hier en daar sprokkelt de film wat punten bijéén, maar meer dan een flinterdunne twee-en-een-half zit er niet in het vat: 2.50 (2.30).

Goede Film , kijkt lekker weg ! is vooral leuk voor een Film avond met vrienden ofzo ik ben een Brosnan Fan dus voor mij helemaal het eind ! mooie locaties en afentoe leuke humor .., soms een beetej te klef wat wel erg leuk was was het einde ., Woody speelde erg goed ! maar hayek die kan niet echt acteren het enigste wat zij goed heeft gemaakt is het totale plaatje

op het moment van het stelen van de diamant waar Brosnan maar net een schot kan ontwijken is een beetje erg simpel ik ben beter van Brosnan gewend maar tog een goeie film

niet denken en nergens bij stilstaan gewoon een beetje relaxen zeker de moeite waard ! 4* voor deze Film

goede film. Op sommige momenten heel grappig bv: bij die haai. Verhaal is leuk om te zien. Ik heb hem nu voor de 2de keer gezien maar vond hem nu iets minder. Pierce Brosnan speelde hier zeer goed.

avatar van evolva20
ik heb deze film twee keer gezien, en hij blijft me vermaken, achteraf gewoon een goed gevoel bij deze film. veel special effects zaten er niet in, sommige scenes waren net wat makkelijker en onrealistisch, maar toch vermaakt!

4 sterren op je beeldscherm

avatar van Carl
Diana... schreef:

Fantastische film

alleen vanwege het eind een hele 5???????????

avatar van 606
Hele aardige film met een leuk verhaal.
Bronsan was weer aardig.

3,5 ster

avatar van Valii
Zojuist op TV gezien. Leuk om een verloren avond mee te vullen, maar dat is het dan ook wel.

avatar van ILDIB
Prima filmpje, lekker simpel en hayek redt de dooie momenten. Harrelson is gewoon heerlijk op dreef.

avatar van RaoulDuke
Heerlijk niemandalletje met Brosnan en Hayek op de automatische piloot. Harrelson is prima bezig als irritante gefrustreerde FBI-agent. Aardige plotwendingen ook.

avatar van Manifest
Leuke film, niet zoals ik had verwacht, het einde was wel origineel, maar ik had hem al eerder gezien en ik had een heel ander eind in mijn gedachte, maar goed. Ik heb me niet verveeld. De cast vond ik wat minder. Brosnan deed het goed en Hayek opzich ook wel, maar er werd te veel op haar uiterlijk ingegaan, en ze kan toch wel meer dan dat?
Woody Harrelson vond ik een beetje irritant en hetzelfde geld voor die agente die bij hem was.