We're No Angels (1955)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Michael Curtiz
met Humphrey Bogart, Aldo Ray en Peter Ustinov

Drie ontsnapte gevangenen van devil's island komen met kerst in zijn winkel en gebruiken het excuus van gratis dakbedekking om hem kaal te plukken. Vanaf het dak zien ze een familiedrama ontvouwen en gaan ze de familie en hun winkel helpen. Het achterliggende idee verandert echter niet.

avatar van Poisonthewell
Plezant filmpje. Hardop lachen is er niet bij gezien de daadwerkelijke grappen erg mild zijn, maar de aangename sfeer zorgt voor relaxed kijkplezier. 3,5*

De buitenkans Humphrey Bogart (de eeuwige schurk nu als ontsnapte boef) eens in komische situaties te zien. Uiteraard goede rol van goedzak Peter Ustinov. Echte studiofilm (bijna alles in of rond dezelfde ruimte opgenomen).

avatar van Muggsy
Vond het geheel niet uitermate komisch, de manier waarop die vader en zoon voor de bijl gingen was niet echt goed uitgewerkt en liet je toch wat op je honger zitten. Uiteindelijk hebben de drie boeven veel in de pap te brokken wat de moorden betrof, en dit liet een wrange smaak na. Bogart was nog de goedhartigste van de drie maar was tegelijkertijd het minst grappig. Ustinov stelde dan weer niet teleur maar dat doet hij dan ook zelden. De rol van Aldo Ray zal snel vergeten zijn, evenals de rollen van het merendeel van de randacteurs, behalve Rathbone. Aan het liefdesverhaaltje, dat een paar keer op en neer gaat daar de indruk wordt gewekt dat Paul toch een goed hart heeft in tegenstelling tot zijn vader, wordt op het einde dan nog snel een mouw gebreid, maar ook dit kwam eerder teleurstellend over.

7 december 2010

00:20 - 02:00
ARD

avatar van IcU
IcU
Denk dat ik deze kerst deze film eens herzie. Het is al weer een tijd geleden maar ik heb er nog goede herinneringen aan.

Na al die jaren is deze film nog prima te pruimen. Dat kan lang niet van alle films uit dat tijdperk gezegd worden. Het is geen meesterwerk, maar ik ben het met Poisonthewell eens. Zeer plezante film voor even tussendoor. Nu weer op naar het serieuzere werk

avatar van WB
WB
Gezien de redelijke score op IMDB toch maar eens gezien. Erg milde film, die nergens echt een hoogstaand product is. Niet heel fantastisch acteerwerk, en het zeer naïeve spel irriteerde me zelfs een beetje. Het heeft vast te maken met het bouwjaar...

Prima klucht, die tegen het einde langzaam maar zeker stoom verliest en dus net iets te lang duurt. De eerste helft is echter ijzersterk, niet in de laatste plaats dankzij het onwaarschijnlijke verhaal. Maar dat hoort zo bij een klucht, vind ik. Bogart en Ustinov zijn goed bezig in voor hen toch wat ongebruikelijke rollen. Zeer vermakelijk, voor het grootste deel dan toch.

avatar van Mescaline
De eerste kerstfilm voor mij dit jaar en gelijk een film die ik zeker nog vaker ga kijken.
Vooral Humphrey Bogart laat in deze film zien andere soort rollen ook prima aan te kunnen, de criminelen kwamen niet als stereotypes over en dat is gelijk ook het grote pluspunt aan deze film. Erg geloofwaardig is het misschien ook niet maar het is in ieder geval hartverwarmend en zelfs tegen het einde aan nog best gewaagd en zwart.

Alleen dat ze maar weer besloten terug naar de gevangenis te gaan vond ik ronduit vreemd en verbaasde mij nogal.

3,5 zijn zeker op zijn plaats!

lezertje
ags50 schreef:

Is gebaseerd oop een toneelstukvan Albert Husson, vandaar de weinige locaties.

lezertje
Geslaagde schelmenkomedie. Geen dijenkletser, maar het plezier zit vooral in de rare situaties en het aanstekelijk spel van het trio Humphrey Bogart, Aldo Ray en Peter Ustinov.