After the Sunset (2004)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Pierce Brosnan, Salma Hayek en Woody Harrelson

Max Burdette (Pierce Brosnan), een oude meesterdief, leeft samen met zijn vrouw teruggetrokken op een eiland en geniet hier van zijn welverdiende rust. Maar op een dag staat de FBI-agent die hem jaren achtervolgde voor de deur met wel een heel vreemde opdracht voor Max...

avatar van Captain Pervert
Luchtige film met wat (te weinig) best geestige grappen maar vooral heel veel shots van het decolleté van Hayek. Niet dat dat heel erg onaangenaam is, maar wel onaangenaam opvallend. Ook was er om de 5 minuten een scène waar Hayek Brosnan ging verleiden, en iedere keer had ik zoiets van: "daar gaan we weer". Werd gewoon saai. Haal die memmen er dan ook echt uit en zwaai niet alleen met je decolleté, frigide trut dat je bent.

De film lijkt ergens inderdaad op Ocean's Twelve, qua humor, qua (gebrek aan) plot, maar vooral omdat het een echte datefilm is: je weet zeker dat je nieuwe date, die je niet echt goed kent, hem in elk geval niet héél erg kut zal vinden.

2.5 sterren

avatar van Rianneke_Dan
Leuke film er zat veel actie en humor in.
Het is een leuke film om lekker te kijken.
En Pierce Brosnan wordt hij nooit oud??
hij blijft leuk.

avatar van thunderball
nightbreed schreef:
Na 10 minuten kwam ik er plotseling achter dat ik deze al kende.
Het feit dat ik daar toen pas achter kwam moet genoeg zeggen.
Na die 10 minuten heb ik er lekker een DVD'tje in speler gestopt

Cijfer: 2,5

Ik heb hier even ontzettend om zitten lachen (sorry, niet hatelijk bedoeld) en alleen al het feit dat ik dit leuker vond dan de hele film zegt al genoeg!

Tja, de film:
destijds draaide hij hier niet in de regio, waar ik toen erg van baalde. Achteraf gezien niets mee gemist.

Het is een aardig filmpje, mooie plaatjes van mooie mensen en locaties, waar mee je de tijd wel door komt, maar het is nergens echt bijzonder.

Brosnan kan dit soort rollen slapend spelen (en doet dat bijna ook), Hayek is bijzonder lekker (maar dat wist ik al), alleen Harrelson is echt leuk. Jammer dat we hem de laatste jaren zo weinig nog zien! Ik kan geen enkele recente film van hem op noemen.

3 sterren (eigenlijk veelste veel al!).

avatar van tukkerstein
Redelijke film.

Mooie locatie, maar die wordt wel flink uitgemolken, shots van het gebied zijn zo ongeveer elke twee minuten gezien.Het einde was misschien toch wel te verwachten, maar het bleef leuk. Dan het enorme minpunt: zo ongeveer de eerste vijf kwartier gebeurt er eigenlijk nauwelijks iets van betekenis, zo'n 2/3 van de film. Erg jammer. Maar omdat het toch wel bleef boeien toch 2,5*

Vooral het ouwe-jongens-krenten-brood tussen Harrelson en Brosnan maakt deze film het kijken waard. En Hayek frustreet alleen, omdat ze te lekker is

avatar van otherfool
Geen lekkere kraakfilm (want dat ging veel te makkelijk en bijzonder suf), meer een soort ontspannen filmpje op een lekker zonnige locatie. Een beetje soapachtige verwikkelingen rond relatie-problematiek, een verhaal vol luchtige karikaturen en een oubakken twist aan het einde; niemand heeft zich overdadig in het zweet gewerkt maar waarom zou je ook met die termperaturen...

2*.

avatar van 606
Hele aardige film met een leuk verhaal.
Bronsan was weer aardig.

3,5 ster

Lekkere tropische misdaad komedie waar ik goede herinneringen aan heb (toen deze film namelijk op film 1 werd getoond begon mijn vakantie). Ik vond dit gewoon een leuke en gezellige film met een leuk verhaal en waarin ook nog leuk gespeeld werd door Pierce Brosnan, Woody Harrelson en Salma Hayek. Met name de eerste twee vond ik zeer goed spelen. Salma Hayek is natuurlijk altijd mooi om te aanschouwen. En met haar twee kokosnoten paste ze eigenlijk perfect op het tropische eiland. De beelden van het eiland zelf waren overigens zeer fraai.

Aardige film, maar hij word nergens echt spannend.

avatar van kaholiic
Leuk.

Grappig en charmante film. Harrelson speelt weer erg leuk. Hayek is ook weer een genot om naar te kijken en Brosnan speelt niet onaardig. Verder nergens vernieuwend, maar wel zeer vermakelijk.

Goed.

Een matige poging om enige magie in het genre terug te krijgen. D'r zijn tig betere heist films gemaakt...

avatar van movie acteurs
Goede misdaad komedie met Brosnan en Hayek. Lekker luchtig filmpje met een amusant verhaaltje en het speelt zich allemaal lekker af op locaties waar we allemaal wel eens graag zouden zijn . 3,5.

avatar van John Lee Hooker
Leuke film. Af en toe wat humor en neutrale gesprekken op momenten die je niet zou verwachten ( wanneer ze aan het duiken zijn bijvoorbeeld. ) houden het allemaal wat luchtig.
Actie is goed maar redelijk simpel ( diamantroof bijvoorbeeld. Waarom keken al die bewakers ook op de schermen terwijl ze (nog) niks zagen..? )

Moet het meer hebben van de dialogen inclusief goeie Brosnan en jolige Woody Harrelson, die ik onlangs nog zag in Defendor.

avatar van movierobert
Had deze film 16 mei dit jaar al opgenomen gisteravond maar gekeken omdat ik niks anders had om te kijken. Dacht dat helemaal niks zou worden. Maar dat viel reuze mee het wat eigenlijk een heerlijke wegkijk film.
Kreeg zelfs al helemaal zin aan mijn volgende vakantie

avatar van elmo4ever
Leuk bedacht goed ge-acteert maar niet heel bijzonder ofzo.. ik miste de actie goed voor een 3.0

avatar van DonOswaldo
Fijn filmpje. Tropisch sfeertje, mooie beelden, mooie Salma Hayek.

Vooral de interactie tussen Brosnan en Harrelson leveren aardig wat leuke momenten op. Lekker luchtig ook, doch boeiend. Tweede twist op het einde had overigens niet per se gehoeven, eerste was wel fijn.

Kleine 3,5*

avatar van Ajax&Litmanen1
Deze maar eens een keertje herkeken, was erg leuk en blijft erg leuk.
Het tropische sfeertje, het luchtige acteerwerk, de aardige humor en de prachtige locaties. Leuk! Hayek was met haar figuurtje prettig om te zien en Brosnan blijf ik cool vinden. Harrelson was ook prima. Dat het plotje nogal ongeloofwaardig is nemen we maar voor lief.

Had 4* staan, maak ik 3,5* van.

Goeie film waarin een echtpaar dat diamanten steelt, gaat rentenieren. Duidelijk een caper-movie, en de semi-komische toon past hier goed bij. Ook de exotische locatie en uitstraling zorgen voor de juiste sfeer. Het is natuurlijk wachten op de grote twist op het einde (en die komt dan ook). Weinig actie, maar toch vermakelijk (mede door een fijne cast). Een kleine 3.5 sterren.

avatar van Sergio Leone
Vermakelijk.

Een uur lang is After The Sunset meer dan degelijk vermaak zonder al te veel franjes. De personages zijn best kleurrijk, de setting is dat des te meer. Het levert leuk kijkvoer op, maar dat blijft helaas niet duren.
Het onderwatergebeuren is saai en alles wat daarna nog volgt is een stuk kinderachtiger en flauwer dan het voorafgaande.

Pierce Brosnan en Woody Harrelson zijn een leuke tandem, al vind ik geen van beide onvervangbaar.
Salma Hayek staat een beetje mooi te wezen, maar dan vind ik Naomi Harris - ondanks/ dankzij haar raar accent - een stuk leuker.

Brett Ratner speelt verder op veilig. Op een paar leuke dialogen en de exotische locatie na is dit routinewerk - al is de soundtrack soms nog wel leuk.

Tarkus schreef:
Best leuke film, al had ik er wat meer van verwacht. Na zijn James Bond avonturen is dit wel een heel ander genre voor Pierce Brosnan. En ik vind hem niet echt geslaagd in een humoristische film. Woody Harrelson daarentegen is altijd te genieten in een komische rol. Maar wat is Salma Hayek weer verrukkelijk. Alleen al daarom zou je de film keer op keer willen terug zien. Wel een leuk verhaal.. beetje Pink Panther-genre. Geschikt voor een gezellige filmavond.

Ook herbekeken en blijf bij mijn eerste commentaar, leuke prent die ook geschikt is voor de ganse familie.

Matig.

Duidelijk een post-Oceans film, maar dan wat goedkoper. Over de gehele lijn. Qua regie is het vlakjes. Het tropische sfeertje redt nog wel wat, paar mooie plaatjes links en rechts, maar meer zit er zeker niet in.

Brosnan is slick maar jammer genoeg niet stijlvol. Nogal een sleazy mannetje, nooit echt begrepen wat hem nu zo leuk zou maken. Bij een Clooney lukt me dat een stuk makkelijker. Hayek is zowat de vrouwelijke evenknie van hem. Ze heeft een domme uistraling die haar enigszins afstotelijk maakt. Harrelson is redelijk als verre derde, maar heeft toch ook betere rolletjes op z'n naam staan.

De heist zelf is flauw en bijna bijzaak. Dat lijkt ook zo'n beetje de clou te zijn van de film, maar het plotje wat de heist moet verbloemen is niet echt interessant, waardoor het allemaal niet wil aanslaan. Gelukkig is het een kort filmpje en oogt alles zonnig en losjes genoeg om niet te gaan vervelen.

avatar van Valii
OK, dit is echt een hele slechte film, maar na 100 minuten kijken naar rentieren op een zonovergoten tropisch eiland en het decolleté van Hayek ben ik echter zo vergevingsgezind, dat het met écht niet lukt om deze film ook maar enigszins te veroordelen.

avatar van blurp194
Zonnig.

Brosnan tegenover Harrelson werkt eigenlijk beter dan ik verwachtte. Beter dan zijn James Bond rollen lijkt het, misschien met uitzondering van Goldeneye dan. Evengoed zijn de grappen af en toe flauw, maar heel erg is dat niet zolang het geheel op een prachtig tropisch eiland speelt en Hayek door het beeld wandelt. Naomie Harris is al bijna even leuk met haar veel te overdreven island-accent.

De kraak maakt in vergelijking met de tropische sfeer eigenlijk maar weinig indruk - als een soort bijzaak wordt dat verplichte nummertje ook nog even afgeraffeld. Niet heel erg eigenlijk.

avatar van IH88
“This is the first diamond I ever bought. Will you marry me?”
“I want the receipt...”

Luchtige film, waarbij de zomerse setting en het fijne samenspel tussen de acteurs een heerlijk schouwspel oplevert. Soms heb je niet meer nodig dan Brosnan, Hayek, Harrelson en Harris die elkaar te slim af willen zijn. Op een tropisch eiland met uiteraard veel cocktails en bijbehorende muziek. Het draait om een diamant, dieven, politieagenten en veel wisselende motieven en loyaliteiten. Maar het zijn de acteurs die voor het vuurwerk zorgen.

avatar van SmackItUp
Fijn filmpje.

En nee, dat ligt niet aan het o zo slimme plot. Het is gewoon een sfeervol filmpje, precies wat je bij zo'n titel zou verwachten.

Brosnan vond ik niet zo bijzonder. Harrelson steelde voor mij de show. Maar god, wat is die Hayek toch een prachtige verschijning..

3* dan maar.

avatar van bengeltju
Op zich een redelijk vermakelijke film met actie en humor.. Maar soms ook best langdradig..

avatar van Justinw
Het heist gedeelte van de film is erg zwak en speelt zich eigenlijk af op de achtergrond. De inhoud die de film dan moet dragen is ook ver te zoeken, Brosnan en Hayek zijn daarvoor te zwak. Naomie Harris en Woody Harrelson heb ik hoger in aanzien alleen kunnen die de film dan ook niet meer redden....