Beauty Shop (2005)

geregisseerd door Bille Woodruff
met Queen Latifah, Alicia Silverstone en Kevin Bacon

Gina, een vlotte kapster, opent haar eigen kapsalon in Atlanta. Ze wordt daarmee een directe concurrente van haar oude baas. In de kapsalon worden de levens van de buurtbewoners onder de loep genomen.

Het is inderdaad een soort Barbershop 3, maar dan met een vrouwelijk tintje. Vind hem minder dan het origineel, maar toch leuker dan diens opvolger.

Weer een hoop geinige typetjes, veel ghetto-humor en lekkere muziek.

Ik zal wel zo'n beetje de enige zijn die dit leuk vind, maar ik heb dit liever dan de gemiddelde Ben Stiller of Will Ferrell comedy.

avatar van Fran
Deze film heeft mij toch wel positief verrast want ik verwachtte hier niet veel van. Het is ook geen hoogvlieger en er gebeurt eigenlijk niets bijzonders. Maar ook al kabbelt het een beetje voort, het vermaakt wel. Het einde was erg matig. Had eigenlijk geen einde. Maar voor de rest een gemiddeld, redelijk vermakelijk filmpje.

avatar van Jolienepien
Ik vond hem een beetje saai, gebeurde niet zo veel boeiends in. Ik vond alleen dat jochie met die chocoladerepen supergrappig!

Beetje een dertien in een dozijn flauwe komedie met een zeer cliché verhaal. Veel stelt de film eigenlijk niet voor en te lachen (veel flauwe en kinderachtige humor) valt er eigenlijk ook weinig. Dankzij Queen Latifah is deze film wel nog te bekijken want ze speelt best leuk. Dat geldt eigenlijk niet voor Alicia Silverstone en Kevin Bacon. De eerste speelt vrij onnozel en was eigenlijk alleen maar irritant en aan Kevin Bacon met zijn vreselijk nep accent heb ik me zitten te ergeren (een echt grote rol had hij eigenlijk niet). Nee deze dertien in een dozijn komedie met ook nog eens een hoog voorspelbaarheids gehalte was niet echt aan mij besteedt. Met ruim 100 minuten is hij ook nog eens veel te lang.