The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 179 minuten / 223 minuten (extended edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, John Rhys-Davies en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
8,8 (1.936.018)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 19 december 2002
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Two Towers
"The fellowship is broken. The power of darkness grows..."
De hobbits Frodo en Sam trekken verder richting Mordor om hun taak, het vernietigen van de machtige Ene Ring waar de slechte Sauron naar op zoek is, te volbrengen. Hierbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen proberen Merry en Pippin te ontsnappen uit de handen van een Uruk-Hai leger en helpen Legolas, Aragorn en Gimli koning Theoden van Rohan in zijn strijd tegen de legers van Saruman.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,8 / 1936018)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (BoekMeter)
- Game (GamesMeter)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Gollum
Gimli / Treebeard (stemrol)
Legolas
Théoden
Éowyn
Merry
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Misschien wordt Star Trek of Star Wars ook wel genoemd?
Ach ja, wij vinden deze films wel fantastisch.
Leer jij is kritisch te zijn op andere films...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je de trilogie hebt gezien, waarom stem je dan niet?
Ik ken veel mensen die van de Lord reeks enorm hebben genoten en dat is elk type persoon. Ook de ''normale'' mens kan hier erg van genieten.
Er hebben dus bijna 6000 nerd op deze film gestemd? Want hij staat knap hoog.
Timothyvdmeer
-
- 1541 berichten
- 2396 stemmen
Is ook een belachelijke opmerking. Gewoon negeren en het verder bij laten. Kunnen de mensen die deze film wel weten te waarderen hum mening weer kwijt.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2639 stemmen
Neen. Helemaal geen vooroordeel. Eerder een constatering. Als je een willekeurige nerd naar zijn favoriete films vraagt, weet je het bijna zeker dat hij o.a. Lord of the Rings noemt. Maar als je een willekeurig mens naar zijn favoriete films vraagt, is de kans kleiner dat hij deze trilogie noemt.
Katharina
-
- 716 berichten
- 1052 stemmen
Deze film is minstens zo goed als het vorige deel, wat betreft acteerwerk, special effect, make-up en keuze van de muziek, maar het verhaal vond ik aangenamer waardoor ik deze film mooier vond.
Ook in deze film weer prachtige natuurshots.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Mensen, durf kritisch te zijn...
Geef zelf eens concreet aan wat er mis mee is. Als ik de berichten van deze discussie teruglees zie ik alleen maar onzin met als boodschap dat dit de opperfilm voor nerds is.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Topppppeeeeerrrrrrrrr!!!!
De trilogie begon prachtig met zijn eerste deel. Zijn vervolg is zeer bijzonder en sterk. Het vervolg is wel ietsje minder dan de vorige film en de volgende. Maar toch noem ik dit een meesterwerk.
De eerste kijkbeurt vond ik tegenvallen
Maar dat was 3 jaar geleden
Ik had hem nog een keer gewaagt en ik was verkocht.
Het blijft prachtig dat landschap en die sfeer, ik moet zeggen dat ik Peppin en Merry wel echt geweldig vond in dit deel. In het volgende deel zijn ze natuurlijk ook nog geweldig 
Maar mijn grote favoriet van de film blijft Aragorn, die man kan pas acteren. Samen met Gandalf veroverd hij toch deze film.
5 sterren is het zeker weer waard.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik ben de trilogie aan het herzien en hoewel de herziening positief uitvalt, valt mij vooral één ding erg op. Lord of the Rings maakt m.i. een grote fout, die de beleving voor volwassen en/of veeleisende kijkers funest kan maken. De 'fellowship' krijgt met een hoop ellende te maken in hun toch naar hun einddoel, maar lijken eigenlijk geen seconde in gevaar te komen tijdens hun tocht. De meest onwaarschijnlijke oplossing lijkt zo het script in gepropt om de protagonisten uit elke gevaarlijke situatie te helpen. Irritant en vooral een grote blunder van de scriptschrijvers. Het grootste doel lijkt mij immers de films zo meeslepend mogelijk te maken. Met andere woorden; de spanningsboog is erg ver te zoeken. Zo ook het verrassingselement. Peter Jackson lijkt het helemaal op de immensheid van het project te gooien om eerdergenoemde zaken te doen verbloemen. Hoewel bijna iedereen het al weet, bevestigt dit in de praktijk dat het doel van deze trilogie is om op een veilige manier zoveel mogelijk zielen voor ze te winnen, met name bij de jongere doelgroep.
De trilogie heeft verder wel een hoop te bieden, zoals de vaak erg mooie cinematografie en sterke score en sound design, maar eerstgenoemde zorgt ervoor, zeker bij herziening, dat de spanning niet voelbaar is zoals het had kunnen en eigenlijk moeten zijn.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Ehm, in de eerste film gaan er twee reisgenoten dood (goed Gandalf is onsterfelijk, maar toch).
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Om even specifiek op dit tweede deel in te haken: de opbouw naar de battle in Helm's Deep is een indrukwekkend stukje cinema en waarschijnlijk het beste onderdeel van de hele trilogie. De bomensequenties en de battle op zich bevestigen mijn eerdergenoemde opmerkingen betreffende de doelgroep waar dit voor is gemaakt en het gebrek aan spanning of dreiging. Het tellen van de slachtoffers bij Gimli en de elf was het absolute dieptepunt. En dat tegen wezens die toch echt als een dreiging worden geïntroduceerd, maar helaas sneuvelen als dom slachtvee.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Tuurlijk, het heldenindividu van de goede zijde verslaat de massa van de zwarte zijde. Wanneer de 'grote' tegen de 'grote' moet zoals Aragorn tegen de opper Uruk-hai vecht op het einde van Fellowship is er toch een zekere contest. Misschien was het naïef van me maar in de bioscoop in 2003 dacht ik toch echt dat Aragorn dood was toen hij van de rots viel. Haldir sterft tijdens het gevecht van Helms Deep. Na dat onbezorgde half uurtje in de Shire maakt alles erna eigenlijk wel indruk, dat maakt het verschil denk ik.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Een verschil van 700 stemmen met de andere 2 films uit de reeks.
Dit is toch wel opmerkelijk, want je kijkt niet deel 1 en 3, en dan geen 2?
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1632 stemmen
Een verschil van 700 stemmen met de andere 2 films uit de reeks.
Dit is toch wel opmerkelijk, want je kijkt niet deel 1 en 3, en dan geen 2?
Ja idd. Dat vond ik ook al zo vreemd.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Ik heb net de EE versie van deze film gekeken, de ''kortere'' versie had ik al meerdere malen gezien. Ik blijf erbij dat dit gewoon een super goede film is, cijfer wordt verhoogd met 0.5*.
4.5*
Alleen een ding klopt echt NIET. Er staat:
223 minuten (extended edition)
Je kunt net zo goed de normale, goedkopere versie kijken.
Van die 44 minuten ''extra'' film klopt maar weinig. Je krijgt 30 minuten daarvan de aftiteling te zien, je hebt misschien maar 5 a 13 minuten extra film en dat valt niet eens op. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
In dat boekje dat meegeleverd wordt bij de 4-disc editie, staat keurig aangegeven welke scène verlengd is en welke nieuw is toegevoegd. Vond persoonlijk dat er toch nog best wat is toegevoegd aan het origineel. Je hebt wel gelijk dat de aftiteling met al die bedankjes naar de fanclub en zijn leden behoorlijk wat van die 44 minuten opslokt
.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Er wordt echt meer dan een kwartiertje toegevoegd! Leuk dat de film je beter is bevallen Bart, maar ik wil bij deze je advies weerleggen door iedereen wél de Extended Editions aan te raden, iedere minuut extra in Midden-Aarde is immers genieten. Zeker bij deze kwaliteit cinema hoor je de beste versie te bekijken!
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Van die 44 minuten ''extra'' film klopt maar weinig. Je krijgt 30 minuten daarvan de aftiteling te zien, je hebt misschien maar 5 a 13 minuten extra film en dat valt niet eens op.
Een halfuur extra materiaal, naast de verlengde aftiteling, geloof mij! Dat het jou niet opvalt is volledig je eigen zaak overigens.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, dat klopt niet serpico. Aftiteling duurt 25 a 30 minuten. Dan blijft er nog maar ongeveer een kwartier over, ik snap niet hoe jij aan zoveel komt.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
De aftiteling is bij die extra minuten niet meegerekend 
Ik heb het even nagekeken: 44 minuten extra in totaal, en daar komt de verlengde aftiteling dus nog bij.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Dat kan nooit kloppen. Dat zijn 45 minuten ''extra'' die voor mij niet te zien waren. Hallo zeg, 45 minuten MOET opvallen, hoe dan ook. Dat was absoluut niet het geval.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Haha, dan heb je de bioscoopversies niet vaak genoeg gezien. Na tientallen keren zien vallen die extra scènes echt wel op. 
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Klopt. De scènes zijn vrij knap in de film verwerkt, wat waarschijnlijk verklaard waarom ze je niet zijn opgevallen Bart Simpson.
Dat, of je bent opgelicht en hebt gewoon de bioscoopversie gezien.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2539 stemmen
Want de scene waarin Saruman gedood wordt is een scene dat je dat moet herinneren dat je die niet in de orginele versie gezien hebt.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2539 stemmen
Ohja, ik zit helemaal bij de verkeerde deel te krabbelen!
Hier zit zoiezo een scene dat je het van de orginele kan onderscheiden. De begravenis van Theodred, bv.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Héle mooie toevoeging. Bij veel verlengde scènes werkte het ontzettend goed en de bioscoopversie voelt nu vaak onvoltooid aan.
Dan maar als back-up gebruiken als ik geen 4 maar 3 uur de tijd heb voor een film. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2539 stemmen
Sterker nog, ik ben de orginele versie vergeten! Doe mij maar de Extended, nog meer te beleven. Elke verlengde seconde aan de trilogie is een prachttijd.
Tomson_
-
- 257 berichten
- 3447 stemmen
Sterker nog, ik ben de orginele versie vergeten! Doe mij maar de Extended, nog meer te beleven. Elke verlengde seconde aan de trilogie is een prachttijd.
Helemaal mee eens. De bioscoopversie is niet meer van de plank gekomen sinds ik de extended heb.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2639 stemmen
De extended edition is de enige versie die ik gezien heb. Ik had hem graag op het grote doek willen zien, maar daar ben ik nu ietsje te laat mee.
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Return of the King
2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.683 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Nieuwe 'Lord of the Rings'-film op komst: project focust zich op Gollum

Epische klassieker 'The Lord of The Rings: The Two Towers' morgenavond op Paramount Network
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekobsessieexplosivegrotmagiekasteelpowerbegrafenisbraverysiegefortreïncarnatieoorloglegerverslavingvervolgmissionattackdraakstrijdwreedheidgeweldguide doodsplit personalitymarsh fantasy worldtovenaarreisringlive action and animationhero's journeyhigh fantasywraith sword and sorcerycomplextrekkingevil spell good versus evilmiddle-earthmiddle-earthcreaturestreeswinged creatureshobbits
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









