Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.410.625)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vrijdag 20 februari in één bioscoop (Woerden)
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Nee metal, tarantino is op dit moment "hot" maar zal, voorspel ik, in de toekomst snel vergeten zijn omdat zijn films gewoon geen blijvende waarde zullen blijken te hebben.
Veel film raken vergeten, hoewel ik meer over pulp fiction en reservoir dogs hoor dan over latere films zoals bevoorbeeld titanic. denk niet dat er nog veel volk over die film spreekt. in mijn ogen leven tarantino's films dus wel degelijk langer...
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Veel film raken vergeten, hoewel ik meer over pulp fiction en reservoir dogs hoor dan over latere films zoals bevoorbeeld titanic. denk niet dat er nog veel volk over die film spreekt. in mijn ogen leven tarantino's films dus wel degelijk langer...
'They will live forever'
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Nee metal, tarantino is op dit moment "hot" maar zal, voorspel ik, in de toekomst snel vergeten zijn omdat zijn films gewoon geen blijvende waarde zullen blijken te hebben.
Veel films geraken inderdaad in de vergeten maar Pulp Fiction is ook al weer 14 jaar geleden en Reservoir Dogs zelfs 16. Ik ken genoeg films van half zo oud die compleet in de vergetelheid zijn en misschien hebben ze voor jou geen blijvende waarde maar voor andere mensen, zoals ik, wel dus kun je nooit eigenlijk zeggen dat ze worden vergeten...
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Is het al weer 14 jaar terug?
Ja de tijd gaat snel, maar je hebt gelijk, zeker in deze tijd slaat dit soort films nog wel aan ja.
OK, je hebt een punt.
Eazyfan
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Tijdje geleden dit op #1 in mijn Top10 gezet en dus stak hij The Godfather en The Shawshank Redemption voorbij, bij nader inzien is dit toch wel mijn favoriete film om zoveel redenen. Deze film heb ik toch al meerdere keren gezien en hoe meer ik hem kijk hoe leuker ik hem vind, genialiteit verveelt nooit of zelden (naar mijn mening).
De film barst van geniale scènes, geweldige acteurs waarvan vooral Samuel hier mijn grote favoriet, bevat op de koop toe een nietzeggend maar grappig verhaal. De humor van deze film is naar mijn mening die van de bovenste klasse ooit, mede een reden waarom dit toch wel mijn favoriete film is:
De Hamburgerscène heb ik misschien al zo'n 50 keer gezien?
Blijft schitterend, samen met 'Gold Watch' ongelooflijk komisch en het verveelt toch maar niet. Eigenlijk klopt alles aan deze film, nergens een foutje te bespeuren, de humor is in sommige gevallen best droog maar toch érg geslaagd en toch niet overdreven dom: gewoon briljant! Stukken genoeg om te quoten maar waar is dat nu goed voor? 
Het beste verjaardagsgeschenk dat ik gekregen heb
(voor mijn 16de) zelf gekozen en gekocht voor zo'n €2 dacht ik.
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Nou moet ik ineens films in de context gaan zien?
Alsof het onderdeel is van een groter geheel of zoiets.
Naaaaaj, oosterse kungfu bullshit moet ik ook niets van hebben, bruce lee hahahahaaaa zeg das toch gewoon zielig zo'n schriel ventje dat met allerlei piepgeluidjes zijn maatje 33 in de lucht gooit en iedereen valt om.
Hij is wel lenig ja leuk voor hem.
Nee metal, tarantino is op dit moment "hot" maar zal, voorspel ik, in de toekomst snel vergeten zijn omdat zijn films gewoon geen blijvende waarde zullen blijken te hebben.
Uh... oke... Dat pulp Fiction maar een "hit" is, is niet eens een mening... Gewoon een leugen. Zeg dan gewoon dat je het een zuigende film vindt.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Uh... oke... Dat pulp Fiction maar een "hit" is, is niet eens een mening... Gewoon een leugen. Zeg dan gewoon dat je het een zuigende film vindt.
Er wordt toch nergens beweerd dat Pulp Fiction maar een "hit" is?
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Het ging niet eens meer over pulp fiction eigenlijk maar jah....
Dutchero
-
- 322 berichten
- 331 stemmen
Het ging niet eens meer over pulp fiction eigenlijk maar jah....
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, Tarantino is wel degelijk 'gehyped' . Maar Pulp Fiction is wat mij betreft gewoon een 5* film, en Reservoir Dogs is een topfilm. Alleen Kill Bill, tja die vind ik overrated. Maar wie ben ik.
Eazyfan
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Maar wie ben ik.
.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Kill Bill is mischien wat overrated, maar dat heb je toch bij haast elke grote comerciëlle film. Kijk maar naar "Pirates of the carabean". deze film staat veel hoger in de top-250 als kill bill, maar is in mijn ogen toch minderwaardig. Potc heeft natuurlijk nog een veel breder comercieel publiek als kill bill.
pulp fiction en reservoir dogs zijn twee pareltjes, kill bil is michien minder goed maar blijft toch intresant. Voor de films van het grindhouseproject heb ik dan weer helemaal geen intresse. tot nu toe heb ik deathproof nog niet gezien en ik denk dat ik dat lange tijd zo zal houden. mischien dat deze film nog wel veel meer gehypt is dan kill bill.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Kill Bill is mischien wat overrated, maar dat heb je toch bij haast elke grote comerciëlle film. Kijk maar naar "Pirates of the carabean". deze film staat veel hoger in de top-250 als kill bill, maar is in mijn ogen toch minderwaardig. Potc heeft natuurlijk nog een veel breder comercieel publiek als kill bill.
pulp fiction en reservoir dogs zijn twee pareltjes, kill bil is michien minder goed maar blijft toch intresant. Voor de films van het grindhouseproject heb ik dan weer helemaal geen intresse. tot nu toe heb ik deathproof nog niet gezien en ik denk dat ik dat lange tijd zo zal houden. mischien dat deze film nog wel veel meer gehypt is dan kill bill.
Ik snap niet zo goed waarom deze films 'overrated' zijn in jullie ogen.
Als de regisseur zo een groot publiek weet te strikken voor zijn film, dan heeft hij uitstekend werk geleverd. Helemaal als al de meeste mensen de film nog goed vinden ook. Films als PotC zijn gemaakt met de bedoeling om mensen een leuk avondje uit te geven in de bioscoop. (en om winst te maken uiteindelijk)
Als zoveel mensen een film goed/leuk vinden dan is het terecht dat ie hoog in de peilingen staat. Je hoeft geen filmacademie gevolgd te hebben om een mening te kunnen vormen overr film.
De mening van deze mensen is net zoveel waard als de mening van jou of een ieder ander.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Ik snap niet zo goed waarom deze films 'overrated' zijn in jullie ogen.
Als de regisseur zo een groot publiek weet te strikken voor zijn film, dan heeft hij uitstekend werk geleverd. Helemaal als al de meeste mensen de film nog goed vinden ook. Films als PotC zijn gemaakt met de bedoeling om mensen een leuk avondje uit te geven in de bioscoop. (en om winst te maken uiteindelijk)
Als zoveel mensen een film goed/leuk vinden dan is het terecht dat ie hoog in de peilingen staat. Je hoeft geen filmacademie gevolgd te hebben om een mening te kunnen vormen overr film.
De mening van deze mensen is net zoveel waard als de mening van jou of een ieder ander.
Akkoord, maar in hoeverre zijn die meeste grote comerciele successen niet telkens opnieuw hetzelfde verhaal maar in een ander jasje. zo worden films voorspelbaar en snap ik niet waarom de mensen die nog willen zien, terwijl er zo veel mooie minder bekende films zijn waarbij je niet het gevoel hebt dat je naar een heruitgave van een andere film kijkt.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Akkoord, maar in hoeverre zijn die meeste grote comerciele successen niet telkens opnieuw hetzelfde verhaal maar in een ander jasje. zo worden films voorspelbaar en snap ik niet waarom de mensen die nog willen zien, terwijl er zo veel mooie minder bekende films zijn waarbij je niet het gevoel hebt dat je naar een heruitgave van een andere film kijkt.
Mee eens, maar de massa houdt van vaak simpele verhaallijnen met een thema wat ze aanspreekt.
Alhoewel ik PotC & LOTR erg leuke films vond.
Dit kan echter weer niet zeggen van Spiderman bijv.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Mee eens, maar de massa houdt van vaak simpele verhaallijnen met een thema wat ze aanspreekt.
Alhoewel ik PotC & LOTR erg leuke films vond.
Dit kan echter weer niet zeggen van Spiderman bijv.
POTC en zeker LOTR zijn inderdaat fijne films, hoewel je ook wel merkt dat na potc1 geld geroken is, en er daardoor meteen twee vervolgen op gekomen zijn. potc 1 en de twee andere films zijn twee afzonderlijke verhalen. LOTR daarintegen is dan weer als 1 groot geheel geschreven (en gefilmt!).
bij spiderman word eigelijk een beetje het Shrek-Principe (ik weet dat ze het voor shrek al deden met andere films, maar ik vind het leuk klinken) toegepast: zolang het verkoopt gaan we door met films maken.
maar bon, dacht dat het hier over pulp fiction hoorde te gaan. 
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Je kunt POTC toch niet met deze vergelijken??? Deze is 20 keer zo goed.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Je kunt POTC toch niet met deze vergelijken??? Deze is 20 keer zo goed.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
kill bill is ook beter als potc
Is dat zo? Niet te veel off-topic gaan trouwens.
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Ik snap echt niet was mensen in zo'n kill bill zien.
Met zo'n uitgerangeerde Carradine.
Ambru
-
- 102 berichten
- 176 stemmen
Mischien moeten we hierover maar bij kill bill zelf gaan discutieren. het is en blijft hier in fijte pulp fiction.
leidsehoodie
-
- 506 berichten
- 412 stemmen
Nee metal, tarantino is op dit moment "hot" maar zal, voorspel ik, in de toekomst snel vergeten zijn omdat zijn films gewoon geen blijvende waarde zullen blijken te hebben.
Nouja, of zijn films worden vergeten zal de toekomst uitwijzen. Maar hijzelf zal absoluut niet snel worden vergeten, omat hij simpelweg te lang gehyped (jouw woorden) is om vergeten te worden. Een regisseur die zijn films kan aankondigen met: "The 4th film by..." en dan massa's naar de bioscoopzalen lokt wordt niet snel vergeten. Sowieso is het film-tijdperk te jong om iets dergelijks te zeggen.
En Pulp Fiction zelf blijft voor mij de beste film die ik heb gezien. En dat vond ik al toen ik hem op mijn 11e voor heet eerst zag en nog nooit van andere acteurs dan Ernst en Bobbie had gehoord 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
tarantino is op dit moment "hot" maar zal, voorspel ik, in de toekomst snel vergeten zijn omdat zijn films gewoon geen blijvende waarde zullen blijken te hebben.
Slaat nergens op natuurlijk. Lijken Pulp Fiction en Reservoir Dogs je films die snel vergeten zullen worden? De eerstgenoemde wordt veelal de beste film ooit genoemd. Lijkt me een beetje erg sterk dat Tarantino in het vergeetboekje komt. Al maakt ie nooit meer een goede film, hij zal naar mijn mening nooit vergeten worden door het filmpubliek.
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Ik blijf erbij dat Tarantino een verkoper van banaal geweld is.
Een ander kunstje kan hij niet.
Of zijn film nu kill motherfucker kill of Love me Tender sweet cherry heet, 90% van de film zal bestaan uit uiteenspattende hersenpannen, afgehakte ledemanten of onvrijwillig in de ster gepenetreerde kleerkasten bestaan.
Kortom; het is een beetje voorspelbaar allemaal.
Nogmaals, met een paar sixpacks erbij is het lachen natuurlijk maar in de eternal hall of fame zal het niet komen.
Anjin
-
- 650 berichten
- 735 stemmen
cult film!!
Cult film??
Kut film bedoel je zeker..
Ja zulke onzin films als deze kom je maar weinig tegen.
Verschikkelijke Meukfilm
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Nee kut heb ik niet gezien in deze film.
Meuk ook niet.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Ik blijf erbij dat Tarantino een verkoper van banaal geweld is. Een ander kunstje kan hij niet.
Heb je deze film met ooglappen voor gezien ofzo?
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Hey Anjin,
Saw is geen onzin?
En Bill, dit is onzin wat je nu uitslaat. 999/1000 mensen vinden hem een geniale regisseur die veel meer dan 1 kunstje kan, je denkt toch niet echt dat die ene persoon dan gelijk heeft he?
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2412 stemmen
Tja zo kun je wel heel veel films onzin noemen he, ik snap ook niet echt waar het op slaat.
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








