Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.410.600)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vrijdag 20 februari in één bioscoop (Woerden)
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
Charles Manson
-
- 463 berichten
- 0 stemmen
Persoonlijk zou Tarantinus mij wel eens heeeeeel erg blij kunen gaan maken met Grindhouse, schat ik...
Charles Manson
-
- 463 berichten
- 0 stemmen
Dat krijg je als je zulke films kijkt. 

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hier ben ik het niet mee eens, kijk naar Italian die 14 is, en de film wel goed vind. Ik denk dat Pulp Fiction juist veel fans onder de jeugd heeft omdat de personages een 'coolheid' hebben die de jongeren juist wel aanspreekt.
Tarantino heeft een eigen filmstijl, die ik vroeger ook erg kon waarderen, maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik inzie dat ik het extreme geweld dat Tarantino vaak gebruikt steeds belachelijker vind.
Ik heb deze film nog maar 1 keer gezien, maar ik weet nu al dat ik bij herziening mijn cijfer behoorlijk naar beneden zou bijstellen. Ik heb hem al eens van 5 naar 4 verlaagd, en na een volgende kijbeurt zou het zelfs wel eens 3* of nog minder kunnen worden.
Ik heb dan ook niet direct de behoefte de film te herzien.
Voor volwassen humor moet je bij 'The Wayward Cloud' zijn, overigens. 
OK, wat betreft leeftijd heb je gelijk. Je kunt deze film waarschijnlijk ook wel heel cool vinden als je jonger bent en kaas hebt gegeten van zwarte humor. Maar ik ben het niet eens met je dat deze film bij herbekijken steeds slechter wordt. De kracht is nu juist dat het script zo sterk in elkaar zit, dat je steeds van een luchtig intermezzo naar de harde actie wordt gevoerd en vice versa. Tarantino doet dat echt heel erg geslepen en slim. Beter dan zijn kloon Ritchie, die er met snelle montages en overdosis aan cuts een soort videoclip van maakt voor de adhd-ers onder ons.
Verder denk ik dat je op je 15e iets meer moeite zal hebben met de enorme dosis aan filmverwijzingen, referenties en knipogen naar alle genres die Tarantino even en passant op de hak neemt. En ik heb film-kaza al vaker horen miepen over films, waarvan ik denk dat hij ze eenvoudigweg nog niet doorheeft, vandaar mijn opmerking. Gaat inderdaad niet op voor alle 14/15-jarigen 
Geweld is bovendien een essentieel ingredient van ganster/ misdaadfilms.. als je daar niet tegen kan, valt een groot gedeelte van het filmaanbod af ben ik bang. Wel eens iets van Scorsese gezien? Daarbij is Tarantino een tam konijntje 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Maar ik ben het niet eens met je dat deze film bij herbekijken steeds slechter wordt.
Hoe kun je het daar nou niet mee eens zijn, ik heb het toch over mijn EIGEN eventuele herziening en niet die van fans die de film wekelijks in de DVD speler stoppen. Ik weet van mezelf dat ik deze film minder zou waarderen als ik hem zou herzien, of je het er nou mee eens bent of niet.

Ik kan heus wel tegen geweld, dat is mijn punt ook niet. Ik vind het typische Tarantino-geweld gewoon belachelijk. Natuurlijk heb ik ook films van Scorsese gezien...
Hoe kom je daar nou bij...
Deze opmerking geeft aan dat jouw filmwereld beperkter is dan de mijne.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Dat krijg je als je zulke films kijkt. 
Nee van een verot toestenbord 
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nu al een aantal keer tegen gekomen dat er staat dat ik de film niet snap. ONZIN! Heb ik dat ooit gezegt? Donnie Darco & Brotherhood Of The Wolf snap ik niet. Geef toe dat ik Das Boot ook niet makkelijk begreep omdat ik gewoon weinig van boten weet, maar daar had ik niet zoveel moeite mee wan daardoor werd die film niet voor mij verpest.
In ieder geval.
Deze is mij van begin tot eind duidelijk. Ik heb al aardig vaak mafia\misdaad verhalen gehoord of gezien. Maar dat leeftijdsgedoe zou misschien aan mijn hormonen liggen. Ik ken en snap de verhalen en vind ze nu niet goed. Waarom zou ik een film die ik nu al niet leuk vind (terwijl ik hem begrijp!) later dan wel waarderen? Misschien omdat ik dan iets wijzer zou kunnen zijn? En dan denk bij die gebeurtenissen, ongelofelijk dat dat gebeurt! Dat zeg ik soms bij het nieuws maar bij weinig films zeg ik dat.
Ik kan me hier alles bij voorstellen. Vergeet niet dat niet alle volwassen mensen deze goed vinden.
Iedereen kan nu wel reageren maar we kunnen het allemaal pas echt weten als ik rond de 20 ben. Ik geef de film ook geen lager cijfer dan ik normaal zou doen om het gemiddelde te laten dalen. 1,5 geef ik om de nog redelijke gebeurtenissen. Ik twijvelde wel tussen 1,5 en 2 maar ik ben bij deze film gewoon in slaap gedut dus de 1,5 blijft staan.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
gewoon herkijken (met zin) dan stopt deze discussie, denk ik.
Charles Manson
-
- 463 berichten
- 0 stemmen
ik heb al veel vaker mijn vingers gebrand aan deze discussie.
toch moet ik weer, kan er niets aan doen:
Ja, leeftijd maakt WEL uit.
Je mag stemmen wat je wilt, al geef je hem een min 50, I don't care. Ook zal je het verhaaltjeen de volgorde best snappen.
Maar ik denk dat veel mensen met "je snapt hem niet" toch net iets anders bedoelen.
Dat niet snappen zal gelijk staan aan: gevoelsmatig nog niet alle knipogen, alle sfeer elemeneten etc meekrijgen.
Het is een heeeel moeilijk punt om uit te leggen en ik zal wel weer heel veel gemopper ontketenen.
Ik geloof er echter heilig in.
Sommige films hebben voor mij, nu ik 30 ben, ineens zooo veel meer te bieden dan toen ik 15 was ofzo.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Kan, maar dat is verschilend per persoon. Denk dat er ook genoeg 15 jarige zijn die deze en ook andere films goed kunnen waarderen. Daarintegen zijn er ook zat 30 jarige die deze film niets vinden.
Misschien dat het bij vele uitmaakt maar lang niet bij iedereen.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
De eerste keer dat ik deze film zag, en ik ben 14 jaar, vond ik hem vrij saai en keek ik 'm met tegenzin af. Maar toen hij deze maand op tv kwam, 's avonds, vond ik hem echt heel boeiend. Misschien kwam het omdat dvd-kijken saaier is en 's avonds kijken ook leuker is.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Kijk daar heb ik wat aan. 
Zal hem ooit herkijken en zal hierbij deze discussie beëindigen. Nou ja, ik zal me er in ieder geval niet meer bezig mee houden.
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Heb deze film een paar dagen geleden gezien en moet zeggen dat ik het einde nogal verrassend vond! Ik vond wel dat er soms teveel 'bla-bla' was, maar misschien was dat de bedoeling van een film zoals deze! Ik heb ervan genoten, zeker van Samuel L. Jackson! GE-WEL-DI-GE acteerprestatie!! Petje af
... 4 *
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik kan heus wel tegen geweld, dat is mijn punt ook niet. Ik vind het typische Tarantino-geweld gewoon belachelijk. Natuurlijk heb ik ook films van Scorsese gezien...
Tarantino gebruikt geweld dan ook als een visueel stijlmiddel, waardoor het uiteindelijk eerder overdrijving en knipoog is. Bij Scorsese is het gewoon smerig en richting geweldsporno. Belachelijk om het geweld van Tarantino extreem te noemen, zoals jij doet 
Deze opmerking geeft aan dat jouw filmwereld beperkter is dan de mijne.
Dat waag ik ten zeerste te betwijfelen.. Maar je wil zeggen dat er slechts sporadisch een film met geweld uitkomt? 
Je hebt er verstand van jongen..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Heb deze film een paar dagen geleden gezien en moet zeggen dat ik het einde nogal verrassend vond! Ik vond wel dat er soms teveel 'bla-bla' was, maar misschien was dat de bedoeling van een film zoals deze! Ik heb ervan genoten, zeker van Samuel L. Jackson! GE-WEL-DI-GE acteerprestatie!! Petje af
... 4 *
Dat was dus... precies.. de bedoeling ja 
TimD
-
- 1095 berichten
- 0 stemmen
Kan, maar dat is verschilend per persoon. Denk dat er ook genoeg 15 jarige zijn die deze en ook andere films goed kunnen waarderen. Daarintegen zijn er ook zat 30 jarige die deze film niets vinden.
Misschien dat het bij vele uitmaakt maar lang niet bij iedereen.
Ik zag hem als 15 jarige en ik vond hem geweldig, vooral de vele verwijzingen en knipogen.
Da Prophet
-
- 13 berichten
- 0 stemmen
'I'm going medievil on your ass'
Echt een geniale film, vooral de geweldige dialogen en acteerwerk. Ik heb weinig films gezien die bij het niveau van deze dialogen in de buurt komen.
En tsjaah, ik denk toch dat leeftijd wel degelijk van belang is bij deze film om de echte essentie eruit te halen. Ik kan me voorstellen dat veel 'jongere' mensen deze film alsnog leuk vinden om de actie bijvoorbeeld. Toch denk ik dat je als je wat ouder bent de film beter kunt waarderen door beter begrip van de dialogen en zoals vaker gezegt de knipogen.
4,5*
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik zag hem als 15 jarige en ik vond hem geweldig, vooral de vele verwijzingen en knipogen.

Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Tarantino gebruikt geweld dan ook als een visueel stijlmiddel, waardoor het uiteindelijk eerder overdrijving en knipoog is. Bij Scorsese is het gewoon smerig en richting geweldsporno. Belachelijk om het geweld van Tarantino extreem te noemen, zoals jij doet
Ik had mijn woordkeuze beter kunnen kiezen, en in plaats van extreem de woorden 'overdreven' en 'niet leuk' kunnen gebruiken.

Je hebt er verstand van jongen..
Ik beweer niet dat ik er meer verstand van heb, en ook niet dat er sporadisch een film met geweld uitkomt, dat maak jij er van.
Films met geweld komen van de lopende band.
Aan jou "rolt over de vloer van het lachen-smiley" te zien denk jij nog steeds dat er weinig overblijft als je elke film met geweld uitsluit, dus ben ik er nog steeds van overtuigd dat jouw filmwereldje erg beperkt is. Het is in een mensenleven niet te kijken wat er voor moois overblijft.
Charles Manson
-
- 463 berichten
- 0 stemmen

Je hebt er verstand van jongen..
Aan jou "rolt over de vloer van het lachen-smiley" te zien denk jij nog steeds dat er weinig overblijft als je elke film met geweld uitsluit, dus ben ik er nog steeds van overtuigd dat jouw filmwereldje erg beperkt is. Het is in een mensenleven niet te kijken wat er voor moois overblijft.[/quote]
met dat laatste ben ik het zeker eens.
die opmerking, compleet met smiley, geeft uiteindelijk toch aan dat hij zijn films toch in een vrij beperkte wereld lijkt te zoeken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, helemaal niet. Kijk mijn stemmen er maar op na. Het lijkt er eerder op dat jullie een dusdanig beperkt beeld van film hebben dat je bij geweld waarschijnlijk alleen maar in beperkte termen kunt denken van een tiental, hondertal films. Beetje zielig en niet gepast op deze site lijkt me.
Ga de meeste films (klassiekers als eerste, of de 250 beste films volgens deze site) maar eens na.. hoeveel films ken je waarin geweld nul,nul rol speelt? Behalve Disney, comedy, romantische drama's, sommige intellectuele cinema kom je denk ik niet zo ver. Westerns, oorlog, misdaad, thriller, horror, sf, veel drama, bevatten meestal wel een soort geweld van het een of ander. Misschien wel eens opgevallen dat geweld ook bij de soort mens hoort? Of denken jullie nooit na?
Het geweld van Tarantino valt nauwelijks serieus te nemen, dient als windowdressing voor de film en is functioneel om de dreiging en daarmee motivatie voor de karakters aan te geven. Iemand die dat niet ziet is vrij dom hoor 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Nee hoor, helemaal niet. Kijk mijn stemmen er maar op na.
Dat heb ik allang gedaan, blijft inderdaad niet veel van over als ik geweld eruit haal.
Waarschijnlijk? Als ik zeg dat films waar geweld in voorkomt van de lopende band komen, hoe kun je dit dan zeggen?
Je schijnt er nogal moeite mee te hebben dat ik het Tarantino geweld niet zo leuk meer vind als ik het vroeger vond. Laat dat nou toevallig jouw favoriet zijn. Nu verwijt je me dat ik geen verstand van films / geweld heb, en mijn mening niet gepast is voor de site. Dat is pas zielig.
Voila, daar gaan we weer: Je haalt de top 250 aan, noemt wat disney op en sommige intellectuele cinema...
Wie heeft hier een beperkte filmkeuze?

Beledigingen zijn zielig en niet gepast op deze site Orbit, en van een zeer laag niveau.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat heb ik allang gedaan, blijft inderdaad niet veel van over als ik geweld eruit haal.
Misschien hou ik meer van het element geweld in de film,.. daarmee zit ik kennelijk goed, want ik heb toch meer gezien (of gestemd) dan jij, en de diversiteit aan genres daarin is behoorlijk.
Waarschijnlijk? Als ik zeg dat films waar geweld in voorkomt van de lopende band komen, hoe kun je dit dan zeggen?
Je hebt het er zelf over dat je kennis beperkt moet zijn als je zegt dat veel films de factor geweld in zich hebben. Ik streed dat af. Ik vond het namelijk nogal aanmatigend klinken, en verre van de waarheid trouwens.
Ik wees je erop dat het geweld van Tarantino lang niet zo extreem is als het geweld in tal van andere misdaadfilms. Daarnaast heeft hij het als een stijlmiddel effectief gebruikt in zijn films, en is dat inderdaad een vermoeiend gekopieerde truuk geworden sindsdien. Doet niets af aan het feit dat het in PF nog steeds prima is gebruikt.
Voila, daar gaan we weer: Je haalt de top 250 aan, noemt wat disney op en sommige intellectuele cinema...
Wie heeft hier een beperkte filmkeuze?
Wat moet ik anders aanhalen? Moeten we het hier over het gehele scala aan films gaan hebben, van Tati tot Passolini? Lijkt me een onmogelijke opgave
Ik bedoelde als illustratie. Ik heb uit vrijwel ieder denkbare stroming wel eens een film gezien. Dat betekent inderdaad nog niet dat ik dus iedere stroming trouw blijf volgen en alles even interessant vind. Ik zie niet in waarom dit beperkte filmkeuze is.. lijkt me eerder een selectie maken uit het aanbod.
Beledigingen zijn zielig en niet gepast op deze site Orbit, en van een zeer laag niveau.
Ja hoor, blijf jij als crewlid maar lekker neerbuigend doen over de filmkeuzes van de posters alhier, dan komen we er wel qua niveau 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3277 stemmen
Dat ik crewlid ben heeft er niets mee te maken, behalve dat ik me daardoor juist nog probeer in te houden. Ik zal dat nu ook maar doen. De discussie is totaal off-topic. Ik ga geen moeite meer steken in berichten die toch verwijderd zullen worden.
illogical
-
- 279 berichten
- 311 stemmen
Ik vond het een erg leuke film,
maar voordat ik ga stemmen wil ik graag wat antwoorden.
Wat gebeurd er nou met Butch (Bruce Willis) en die vriendin van hem. Ik vond het nogal een overbodige rol? En wat deed Vincent in de badkamer van Butch toen hij werd doodgeschoten?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vond het een erg leuke film,
maar voordat ik ga stemmen wil ik graag wat antwoorden.
Wat gebeurd er nou met Butch (Bruce Willis) en die vriendin van hem. Ik vond het nogal een overbodige rol? En wat deed Vincent in de badkamer van Butch toen hij werd doodgeschoten?
Butch en z'n vriendin moeten de stad verlaten omdat hij een deal gesloten heeft met Marsellus. Omdat hij Marsellus heeft gered, laat Marsellus hem leven, mits hij de stad verlaat.
Vince zit op de wc van Butch omdat hij wacht tot Butch thuiskomt zodat hij hem mee kan nemen naar Marsellus.
illogical
-
- 279 berichten
- 311 stemmen
bedankt!
Echt super film.
houdt het voorlopig op een 4,5.
Misschien bij herziening hoger.
Nadiaatje
-
- 4 berichten
- 4 stemmen
Goede film. Lekker verhaal en mega grappige momenten. Een dikke 4,5!
movie*freak
-
- 422 berichten
- 21 stemmen
Butch en z'n vriendin moeten de stad verlaten omdat hij een deal gesloten heeft met Marsellus. Omdat hij Marsellus heeft gered, laat Marsellus hem leven, mits hij de stad verlaat.
Vince zit op de wc van Butch omdat hij wacht tot Butch thuiskomt zodat hij hem mee kan nemen naar Marsellus.
om hem vervolgens vermoorden natuurlijk
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








