Cry-Baby (1990)

Alternatieve titel: Cry Baby

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Waters (I)
met Johnny Depp, Amy Locane en Susan Tyrrell

Wade "Cry Baby" Walker (Johnny Depp) is lid van de beruchte groep Drapes, die door de brave groep de Squares als criminelen beschouwd worden. Op een dag wordt Wade verliefd op Allison Vernon Williams (Amy Locane) en zij valt ook voor zijn charmes. De relatie zorgt echter voor problemen: de ex van Allison, een Square, kan niet verkroppen dat zij met een Drape omgaat. Na een grote rel op een feest belandt Wade tot zijn 21ste in de gevangenis. Wanneer Allison verschillende valse geruchten over hem te horen krijgt besluit ze niets meer met hem te maken te willen hebben. Daar laat Wade het echt niet bij..

Barslechte film, bar slecht. Ik ben een grote fan van Johnny depp maar dit... vreselijke film.

avatar van Ditto
Het is natuurlijk één grote parodie.
Als je dit serieus neemt ben je wel fout bezig...

avatar van Spetie
Best een leuk idee dit, en Johnny Depp is iemand, die zeker op zijn plaats is hier en doet het niet slecht.

Er zitten aardig wat verwijzingen in naar andere films, zoals Grease. Verder zitten er een hoop liedjes in, maar ondanks dat men het lekker overdreven probeert te brengen, is het niet allemaal even leuk. Wel geinig trouwens om Willem Dafoe en Iggy Pop hier ook nog voorbij te zien komen in kleinere rolletjes. Ik wist trouwens ook niet dat Ricky Lake nog actrice is geweest. Zo zie je maar weer.

Cry-Baby is in zijn geheel niet heel slecht en ik geef toe dat er best wat vermakelijk momenten in zitten. Maar meer dan dat is het ook niet en ook lang niet alles is leuk.

echt een leuke musical, vrolijk en voor de jaren 50 liefhebber een must om deze film te zien.

avatar van Sergio Leone
Leuk.

Het idee is wellicht iets beter dan de uitwerking, maar er zitten te veel stukken in om Cry-Baby als middelmaat te bestempelen. De muziekscènes zijn oké, maar het zijn een paar enorm dik aangezette en overdreven stukjes die de ruggegraat vormen.

Johnny Depp is de perfecte karikatuur van de macho uit de jaren '50. Dit is misschien wel de film waar zijn jeugdig charisma het meest benut wordt. Daarnaast is ook nog eens zijn chemie met de onweerstaanbare Amy Locane dik in orde. Hen bezig zien is puur genieten.

Regisseur John Waters zet het concept goed om. De liedjes - uiteraard niet allemaal even geslaagd - zijn goed gedoseerd, enkele quotes worden over-the-top uitgekraamd door de cast en het duo Depp - Locane zorgt zowaar voor een beetje sex on the plate.

Guilty pleasure, jawel.

"You got it, Allison... you got it raw."

avatar van Ebenezer Scrooge
Heerlijke parodie op tienermusicals als Grease en zogenaamde juvenile delinquent movies uit de vijftiger jaren. Johnny Depp ziet er ongelofelijk cool uit als tieneridool met zijn zwarte kuif en traantje dat over zijn wang rolt.

Een nostalgische, absurd grappige, zonderlinge, uitdagende en luchthartige jaren vijftig cliché- en cult rock-and-roll tienermuziekfilm, waar van alles wat inzat, met geweldige liedjes. Een verhaal vol freaks en excentriekelingen en een boodschap dat ware liefde altijd overwint. Johnny Depp was onweerstaanbaar aantrekkelijk als een tieneridool.

Goeie film over een stoere jongen en een braaf meisje uit twee verschillende jeugdgroepen die verliefd worden op elkaar. Een simpel verhaaltje met lekker dik aangezette personages en gebeurtenissen. De film speelt zich af midden jaren '50 en bevat een aantal leuke liedjes. Ook de cast doet het leuk. Mede door het vlotte tempo en korte speelduur nog net 3.5 sterren.

avatar van TheManInBlack
Wel een leuke film met Johnny Depp in de hoofdrol. Johnny Depp doet het erg leuk in deze film. Muziek is om van te genieten. Verhaal vind ik wel erg simpel maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Speelduur is overigens niet lang, maar dat maakt niet uit met dit simpel verhaaltje. Grappig dat Iggy Pop ook een rolletje heeft in deze film.

avatar van rep_robert
Toch wel een vreemde parodie. Het begin van de film krijg je te maken met de vele gekke typetjes en de heerlijke jaren 50 vibe, maar de film is nog niet zo absurd dat je doorhebt dat dit een parodie op films als Grease is. Hierdoor komt het verhaal wat simplistisch over en zijn de personages veel te makkelijk beïnvloedbaar, maar eenmaal na de knokpartij gaan de remmen los.
De ene na de andere absurde scene komt voorbij, met als hoogtepunt het kindertehuis, waar de kids in kubussen zichzelf moeten verkopen aan adoptieouders. Erg leuk gedaan.
Jammer dat het absurde niet gelijk vanaf het begin zo goed naar voren kwam, waardoor er lichte irritaties ontstonden.
Later in de film kon ik het makkelijker laten varen en genieten van het vele onnozele dat op het scherm getoverd werd.