Cry-Baby (1990)

Alternatieve titel: Cry Baby

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Waters (I)
met Johnny Depp, Amy Locane en Susan Tyrrell

Wade "Cry Baby" Walker (Johnny Depp) is lid van de beruchte groep Drapes, die door de brave groep de Squares als criminelen beschouwd worden. Op een dag wordt Wade verliefd op Allison Vernon Williams (Amy Locane) en zij valt ook voor zijn charmes. De relatie zorgt echter voor problemen: de ex van Allison, een Square, kan niet verkroppen dat zij met een Drape omgaat. Na een grote rel op een feest belandt Wade tot zijn 21ste in de gevangenis. Wanneer Allison verschillende valse geruchten over hem te horen krijgt besluit ze niets meer met hem te maken te willen hebben. Daar laat Wade het echt niet bij..

avatar van Spetie
Clueless Dork schreef:
De film is helemaal geen parodie. Dit is gewoon puur John Waters.

Het is ook zeker wel een satire op de jaren-50 films.

avatar van Clueless Dork
Satire op de jaren 50, iets totaal anders dan parodie.

avatar van Spetie
Clueless Dork schreef:
Satire op de jaren 50, iets totaal anders dan parodie.

Ik beweer ook niet dat parodie en satire hetzelfde zijn , ik geef alleen een aanvulling.

film master
MiSs CrY bAbY schreef:

Het is ook een parodie, mede op ' Grease'.

Jah, inderdaad jammer dat Dafoe zo'n kleine rol heeft. Wat stom is, is dat ik juist fan van Dafoe ben geworden door dat kleine stukje. Hij trok mij zo erg aan.

waarom is dat stom????

beestige film kerel met mijn favoriete acteur !!

avatar van MiSs CrY bAbY
film master schreef:

waarom is dat stom????

Nou ja, niet letterlijk stom Het is denk ik mmer apart, ik ben namelijk best kritisch als het gaat om acteerwerk en ik heb bijna nooit dat ik acteurs leuk vind na een paar minuten Maar bij Willem Dafoe dus wel.

avatar van MiSs CrY bAbY
Haha, ik zie in eerdere berichten van mezelf dat ik ergens zeg dat ik hem 4 sterren geef terwijl ik 4,5 uiteindelijk heb gestemt. Ik weet niet waar ik toen met mijn hoofd bij was .

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een lekkere soundtrack en heerlijk aangedikte characters maken deze luchtige komedie van Waters. Goed.

avatar van m1701
ricky lake rules!!!!\

erg leuke film.
Hij blijft me boeien

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Erg aparte film.. Johnny Depp speelt zijn rol prima maar Amy Locane kan er zeker teweten ookwat van! wat een mooi meisje in deze film
Beetje slappe humor.. je moet ervanhouden.. maar het is zeker een vermakelijk filmpje om eens aantezetten.. zitten leuke stukken in.. en duurd niet telang natuurlijk geen topper.. maar zekerwel kijkbaar.
3,0 sterren

Herzien. John Water's Meesterwerk. Depp verdient veel punten voor het feit dat hij destijds dit aandurfde. A taste of what was to come.
Iedereen is leuk, maar Polly Bergen verdient het om apart genoemd te worden. Geweldige rol.
Topfilm.

Geniaaaal..! Velen zullen het slappe humor noemen, maar laat ik daar nou soms net van houden
De soundtrack is super en alle karakters zijn op hun eigen manier charmant.

Zeer vermakelijke film!!!!

Hatchet face is de bomb

avatar van Morton Rainey
Erg leuke film. Johnny speelt heel goed. Ook leuke muziek.
Hij is niet al te lang maar lang genoeg om te genieten van Johnny Depp;)

avatar van dvd-me
Vind de film erg goed qua z´n genre.
Heel knap staaltje acteerwerk van Depp in zijn wat jongere jaren

Lijkjuh
Grappige film maar niet goed geacteerd

de muziek en de sfeer is echt geniaal
tuurlijk; het zijn uitgewerkte stereo types en het verhaal is voorspelbaar; maar het is grappig, op een leuke soms ietwat flauwe manier en het is gewoon gaaf uitgewerkt
he-le-maal mijn soort feelgood films

avatar van Clueless Dork
Lijkjuh schreef:
Grappige film maar niet goed geacteerd

Acteer prestaties zijn hier 100% spot on.

avatar van Tigerlily
Cashmyra schreef:
de muziek en de sfeer is echt geniaal
he-le-maal mijn soort feelgood films

Helemaal mee eens Ik vond het niet een super-super film, maar wel leuk vermaak. Mijn ouders vonden het echt vreselijk, maar ik vond het grappig. Die ''Hatchet-face'' was trouwens echt goor... Maar de actrice is helemaal niet zo lelijk... Wel stoer dat ze zo'n trol wou spelen

hollywood king
mwuaa, de film is kinderachtig, misschien we een beetje te kinderachtig, zeker niet een van johnny depp´s beste rollen of beste films.

John Waters hou je gedeisd..

avatar van Jeanine1987
een combinatie van grease en west side story ten voeten uit!
HEERLIJK
een "gedachten op nul en kijken maar" film. Waarin JD natuurlijk weer een super leuke rol vertolkt.
Als mega JD fan moest ik deze natuurlijk gezien hebben.....en hij is gwn leuk

vooral het stukje waarin hij een elvis presley achtige show opvoert is hilarisch en op de dvd bij de extra's het chicken lied GENIAAL dat liedje heb ik wel 100 keer gekeken.

Niet bijster goed geacteerd en er zijn naturlijk veeeeel betere films van JD maar dit is toch een must see voor alle JD fans

avatar van Norma
"I guess I'm doin' time for being young"

Heerlijk!
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik deze film zou beoordelen als er geen stukje jeugdsentiment bij zou komen kijken, maar nu vind ik hem in ieder geval erg leuk. 15 was ik toen de film uitkwam, Johnny was hot, de filmposter hing op mijn slaapkamerdeur en bij het zien van de eerste gel-traan (of waar maken ze die dingen van) lag ik samen met mijn vriendinnetjes direct in zwijm.
Uiteraard had ik toen geen oog voor de flinke vette knipoog naar de vele films die het thema good girl/bad boy behandelen, maar dat is juist wat de film nu zo leuk maakt. En eerlijk gezegd, meer is het ook niet want van diepgang is geen sprake en de afloop staat bij aanvang eigenlijk al vast, maar de heerlijk over the top liedjes en personages zijn geweldig.

you missed me
na deze film moet je gewoon als een baby huilen het kan niet anders

Pastichio Rocker
Je snapt 'm gewoon niet.

avatar van decicco
you missed me schreef:
na deze film moet je gewoon als een baby huilen het kan niet anders
waar slaat dat op? Btw. ik vind deze film nogal trekjes hebben van Greace verder een leuke film.

avatar van Emma'
Het is geen supergoede film, maar ondanks het matige acteerwerk blijft het een leuke film om naar te kijken. De film lijkt inderdaad wel een beetje op Greace, qua verhaal (een braaf meisje gaat bij een groep 'zedendelinquenten'.) Leuke film. 3*

avatar van Phantasm
Grappige film, kijkt lekker weg.

avatar van wuppiebunny
geweldig leuke film met een jummy johnny depp erin hmmm

avatar van Sissi78
super deze film heb um al zo vaak gezien.
maar blijft gewoon leuk!

avatar van Chairrepair
Ik kijk deze film altijd als ik in een dipje zit. De film is gewoon zo cliché en droog, humoristisch en de muziek maakt het mooi af.
Ik beschouw de film als luchtig en vrolijk met een voorspelbaar verhaal, waardoor het niet makkelijk wegkijkt.
Toppertje

avatar van Sid-the-gekste
Echt een top film..
Heerlijke jaren 50 style.. I like that!!!!
Johnny Depp mega goede acteur!!
Goed geacteurd en goed verhaal muziek...
Zeker wel 4,5 waard!!