Cry-Baby (1990)

Alternatieve titel: Cry Baby

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Waters (I)
met Johnny Depp, Amy Locane en Susan Tyrrell

Wade "Cry Baby" Walker (Johnny Depp) is lid van de beruchte groep Drapes, die door de brave groep de Squares als criminelen beschouwd worden. Op een dag wordt Wade verliefd op Allison Vernon Williams (Amy Locane) en zij valt ook voor zijn charmes. De relatie zorgt echter voor problemen: de ex van Allison, een Square, kan niet verkroppen dat zij met een Drape omgaat. Na een grote rel op een feest belandt Wade tot zijn 21ste in de gevangenis. Wanneer Allison verschillende valse geruchten over hem te horen krijgt besluit ze niets meer met hem te maken te willen hebben. Daar laat Wade het echt niet bij..

Geestige film voor onder het eten. Depp vind ik toch één
van de weinige acteurs die zowel komedie als drama goed
beheerst. Hoogtepunt was: ... de gevangenis scene dat
Wade zichzelf vrij zong.
...

Drie sterren voor dit vermakelijke parodiewerkje.

avatar van CAPIpsv
Bet mooie film, erg grappige momenten met Johnny Depp in de hoofdrol.
Maar de film in z'n geheel en kwa verhaalscript, vond ik hem niet zo goed. Niet dat het mij tegenvalt, maar deze film is denk ik ook gemaakt, om mensen aan het lachen te maken. En het is eens wat anders dan al die andere serieuze films.

avatar van Linn
Deze film moet het hebben van Depp hij steelt de show terwijl ik de rest van de spelers maar wat oppervlakkig vind 3,5* voor Johnny! hij is overigens gewoon te koop bij bol.com

avatar van BenicioDelToro
Wat een drama... de enige die de film redden zijn Johnny Depp (hoewel dit zijn absolute dieptepunt is!), Iggy Pop en Willem Dafoe.

Deze film doet z'n naam verder eer aan; om te huilen!
En ik hoop werkelijk waar dat de actrice die Hatchet Face speelt er in het echt niet zo eng uitziet!

avatar van Linn
BenicioDelToro schreef:

Dat vraag ik me dus ook af...dat zou wel erg zijn iig

avatar van Purmerend
De heerlijke muziek sleept je door de film heen. 3*

avatar van Naomi Watts
BenicioDelToro schreef:

Ik heb de film niet gezien maar weet dat Kim McGuire die rol speelt en die kan buiten de set ook erg eng zijn.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Hoewel ik dit niet erg leuk vond, maakt het me wel nieuwsgierig naar de oudere, extremere films van Waters.

avatar van Julie
dat liedje in de gevangenis was super:p

avatar van Tun-89
Mooie Film
En wat was Johnny Depp nog Jongggg
aaahh,,
En de muziek was ook Super.

grappige liedjes.verhaal was ook goed te kijken.geen topper maar wel de moeite waard om te zien

Tun-89 schreef:
Mooie Film
En wat was Johnny Depp nog Jongggg
(...)

Ja, je zou niet zeggen dat hij daar al achterin de 20 was!

avatar van Big_bazznizz
een beetje een hoog grease gehalte, maar met een beetje inlevingsvermogen kan ik het toch wel waarderen met 3 sterren

xekjiram schreef:

Ja, je zou niet zeggen dat hij daar al achterin de 20 was!

Inderdaad Maar bij andere films zou je ook niet zeggen dat hij al in de 40 is
Een geinige film, leuke liedjes ook, maar ik vind dat Depp wel wat moet oefenen met het playbacken

film_kaza
ik vond het begin erg goed. maar op een gegeven moment na een uurtje of zo, vond ik de film slecht worden.

2,5 sterren

Ik vind het ook niet echt een komedie, ja het acteren is vaak zo dramatisch dat je erom moet lachen.

Depp maakt het idd wel aardig, 2,5*

hahahahahahahaha, zo leuk om te zine als je alleen maar de films van de afgelopen jaren van johnny gewend ben, lach vaak duppel over de acteerkunsten van iedereen, al met al zo'n slecht film dat hij keigoed is, 3*

Ja leuk man deze film!Johnny als een sexy drape en Amy als een braaf square meisje. Het stukje waarin Allison zegt:'I'm so tired of being good' is waanzinnig haha.
Ik vind het ook heel apart dat John Waters vaak met een zelfde cast speelt, zoals in Hairspray. Een hele eigen sitjl heeft dit mannetje. Deze film doet me ook denken aan Grease. Met elementen als de kleding en de hoofdpersonages. Kim McGuire die Hatchet Face speelt is in het echt niet zo eng als in de film haha. Op de dvd van Cry Baby, is een interview met een paar acteurs te zien waaronder met haar. 15 jaar later. En ze ziet er in het echt stukken beter uit. Dat Iggy Pop en Ricki Lake erin meespelen geeft ook een leuke touch aan de personages.

Johnny Depp als stoere, maar toch lieve hartenbreken..

een 3.5*

TimD
love-lover schreef:
En ze ziet er in het echt stukken beter uit.

Is maar goed ook

avatar van sangha
Echt een hele leuke film. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, maar het was echt heel leuk. Johnny Depp speelde (zoals altijd) weer heel goed. En om Hatchet Face kon ik ook erg hard lachen, bijvoorbeeld:... dat die koe wegloopt voor haar...De liedjes waren ook erg leuk. Dit vind ik echt een aanrader.

TimD
Ik ook.

hele leuke grappige film. Ik vind dat johnny depp zijn rol ook wel goed neerzet..

avatar van anne J
Vanmiddag de film gezien, bij 'n goeie vriendin. Ik verwachtte er echt heel weinig van eerlijk gezegd, aangezien veel films waarin Depp speelde geflopt zijn. Mijn vriendin (helemaal Johnny Depp gefreakt.. ) zei dat het een leuke film was en had hem al 2x gezien, haha . Ik vind 1x wel goed, en over een jaar of 10 misschien nog 1x.

Ik heb hem toch een 3.5 gegeven.
Het is inderdaad gewoon zo, ja, onserieus vaag dat het leuk is. Ik weet niet. Het geeft je wel een leuk gevoel, die film .
Ik vind grease erg, erg, erg leuk! En die grease achtige dingen hierin vond ik daarom ook heel leuk .
De liedjes pasten er goed in, alleen het liedje dat Johnny Depp's karakter op het bed in de gevangenis zong vond ik, hm, niet echt lekker klinken, beetje vaag. De rest - super.

Ik ergerde me dood (!) aan dat blonde mens in de film. Hatchet Face begreep ik dat ze heette? Jezus, echt erg. Die looks,, urgh. Nee dankje.

Johnny Depp speelde goed inderdaad wel. Zwaar goed.
Dit wordt een Johnny Depp week, haha. Morgen blow (2e x), dinsdag dead man's chest (3e x) en aan het einde edward scissorhands ofzoiets .

Ook nog een minpuntje trouwens: De film was wel voorspelbaar. Vanaf het momént dat je de 2 groepen leert kennen, de bekakte en de stoere zal ik maar zeggen, weet je al gelijk dat ze later vast nog gaan vechten.
En je weet/verwacht ook al gauw dat dat ene meisje die helemaal verliefd is op cry-baby vast wel een keer er voor gaat zorgen dat alison hem niet meer leuk vind zodat zij hem kan hebben

Voor de rest, no minpuntjes

avatar van Rianneke_Dan
Nou vond ik de film niks voorstellen, maar Johnny is echt geweldig hier.
Wat een mannetje, oke het acteerwerk was ook lekker overdreven en de film moet het echt van Depp hebben.
Maar heel leuk om hem eens in zijn jonge jaren te zien.
Opzich best een vermakkelijke film, en ik vond er wel leuke stukjes in zitten.
3* maar voornamelijk voor Johnny Depp!

deppfan schreef:

Inderdaad Maar bij andere films zou je ook niet zeggen dat hij al in de 40 is

Inderdaad en inderdaad

Hij is trouwens 43

Cry baby vind ik best een geinige film, niet bepaald een goed verhaal, en ook wel voorspelbaar, maar niet vervelend ofzo. Hij moet het hebben van Johnny depp, anders wastie wat minder waard geweest dan dat hij is.

Van mij een 3.0

leuke muziek

Ik vind het een meesterwerk.

Veruit een van de leukste films, en dat vond ik al zo toen ik nog jonger was

avatar van Jeewee
superfilm. Johhny Depp acteert natuurlijk fantastisch. leuk hoe ze Grease nadeden. de muziek is een toppunt van de film. de humor is soms wel een beetje jaren '80 (flauw dus ) maar deze film kotm dan ook uit 1990. en ik wist ook niet dat Johhny Depp zo goed kon zingen

avatar van anne J
Jeewee schreef:
sen ik wist ook niet dat Johhny Depp zo goed kon zingen

James Intveld ofzoiets zingt het .. Johnny playbackt.. haha
Hij gaat trouwens wel in een film spelen (swenny todd.. wordt weer verfilmd), 2007,, en daar gaat hij wel in zingen.. haha.