• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.105 stemmen
Avatar
 
banner banner

Avatar (2009)

Fantasy / Avontuur | 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
3,94 8.040 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana

IMDb beoordeling: 7,9 (1.482.741)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 17 december 2009

Plot Avatar

"Enter the world of Pandora."

Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dr. Grace Augustine

Colonel Miles Quaritch

Parker zichzelfridge

Norm Spellman

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Ik snap trouwens niet dat mensen deze film op het verhaal gaan zitten beoordelen.

Deze film is in 3-D met indrukwekkende special-effects en ongelooflijk mooie computeranimaties.

Daar moet je naar kijken en niet naar het verhaal dat niet helemaal in orde is.


avatar van huVILEub

huVILEub

  • 3081 berichten
  • 537 stemmen

Om het totaal beeld van de film te beoordelen moet je zeker ook naar het verhaal kijken. Maar gelukkig is dat bij deze voldoende om een goede film te krijgen. Maar het verhaal helemaal weglaten is onzin. En al helemaal om dan nog een 5* te geven, als je van mening bent het verhaal vreselijk slecht te vinden.


avatar van ElPlaga loco

ElPlaga loco

  • 20 berichten
  • 17 stemmen

In de bioscoop is deze echt hard!

Maar niet in 3D. 3D is voor kinderen. Ga zeker 3 uur met zo'n kutbrilletje op zitten?!


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Ja, dat ga je zeker doen, aansteller.


avatar van harm1985

harm1985

  • 526 berichten
  • 503 stemmen

Tha-Joker schreef:

(quote)

Nope ik heb tot nu toe deel 1 en 2 gezien. Tenminste die twee kan ik me nog herinneren.

Dan geef ik je groot gelijk dat je die films minder goed vindt dan Avatar.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3057 stemmen

Thom1994 schreef:

(quote)

Wordt deze film na 20 keer kijken niet een beetje eentonig?

Een beetje 5 sterren film moet je toch wel op zijn minst 20 keer kunnen kijken.


avatar van rose

rose

  • 2280 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Onze held: Een egoïst die met elke wind meewaait. Totaal onlogisch waarom hij voor een blauwe Alien valt. Zijn ommekeer komt ook zonder echt motief.

...

Vond ik niet. Je zag zijn liefde voor haar groeien.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Hij moet duidelijk leren dat er geen knop bestaat in het 3D programma dat "Emotie" toevoegt.

Net zoals er geen knop is om de emotie: 'Verwondering' aan te zetten, bij hen, die alles dood analyseren.


avatar van rose

rose

  • 2280 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Net zoals er geen knop is om de emotie: 'Verwondering' aan te zetten, bij hen, die alles dood analyseren.

En ik snap ook niet dat je de film constant loopt af te zeiken ( dat mag) , je jezelf ook nog een keer gaat kwellen om hem weer te kijken?


avatar van Stephan

Stephan

  • 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ach... ik doe wel vaker rare dingen.


avatar van boozebelly

boozebelly

  • 1428 berichten
  • 1908 stemmen

Stephan schreef:

Ach... ik doe wel vaker rare dingen.

Haha goed geantwoord! Jij gaat door naar de volgende ronde


avatar van Asaharo

Asaharo

  • 1042 berichten
  • 624 stemmen

Pocahontas + The Matrix + Lord of the Rings = Avatar.

Leuke geinige film die mij zeker op bepaalde momenten wist te boeien maar door het onvergoten clichématige gebruik van zowel de dialogen als de acteurs spijtig genoeg de mist in ging. Ik had de hele film het gevoel tsja, dit heb ik eerder gezien en ja mooi gedaan wel maar wat voor nut heeft het? Dat het er allemaal veel epischer uitziet is voor velen een pluspunt en ik kon mij er ook wel mee vermaken maar veel nut heeft het allemaal niet.

Dit soort hypes doet mij denken aan LOTR vanwege het feit dat iedereen de special effects ophemeld en daarmee het verhaal maar als extra'tje ziet. Zou mij niet verbazen dat het dit soort mensen zijn die vroeger LOTR de beste film aller tijden noemden(toen ie net uitkwam), maar laat ons eerlijk wezen, hoor je die mensen nu nog?

Conclusie: Een leuke blockbuster die zeker heel wat meer in zijn mars had maar nu verloren loopt in zijn eigen bombastische setting. Men wil een nieuwe wereld laten zien op de meest gebruikelijke manier die er bestaat.(Zo groots mogelijk, zo duur mogelijk.)Dus hoe kun je dit in hemelsnaam origineel noemen?

2.5*


avatar van Qar

Qar

  • 228 berichten
  • 1509 stemmen

eltorro schreef:

(quote)

Een beetje 5 sterren film moet je toch wel op zijn minst 20 keer kunnen kijken.

Ligt eraan over een hoe lange periode natuurlijk. Er zijn geen films die ik 20 keer in een half jaar kan kijken.


avatar van Reinoir

Reinoir

  • 682 berichten
  • 449 stemmen

Ja maar daar zeg je ook wat. 20x in een halfjaar dat is ongeveer om de 2 a 2,5e week de zelfde film kijken dat doet niemand.


avatar van Respekked

Respekked

  • 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Leuke animatiefilm, wel jammer dat er af en toe wat echte mensen in voorkomen.

Gisteren op blu-ray gezien, en los van het standaardverhaal, los van alle films waarvan geleend wordt en los van de clichématige personages, is dit toch wel een prachtige (animatie)film. Blu-ray maakt het, naast haarscherp, overweldigend en prachtig, overigens wel bijna een computerspel. Ik zal em nog wel eens herkijken op gewone dvd. Stukjes die ik daarvan zag lieten Pandora er iets 'werkelijker' uit zien. Maar over het algemeen is Avatar gewoon 2,5h lang kijken en genieten van de mooie landschappen, beesten, kleuren, details en wat dies meer zei.

Cameron, epische grootmacht!

4*


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Asaharo schreef:

Dit soort hypes doet mij denken aan LOTR vanwege het feit dat iedereen de special effects ophemeld en daarmee het verhaal maar als extra'tje ziet. Zou mij niet verbazen dat het dit soort mensen zijn die vroeger LOTR de beste film aller tijden noemden(toen ie net uitkwam), maar laat ons eerlijk wezen, hoor je die mensen nu nog?

Ja, die hoor je nog, hier bijvoorbeeld (ook al hoor je me niet letterlijk door dat beelschermpje heen)

Reinoir schreef:

Ja maar daar zeg je ook wat. 20x in een halfjaar dat is ongeveer om de 2 a 2,5e week de zelfde film kijken dat doet niemand.

Blijkbaar doen sommigen dat dus wel.. (of hij moet figuurlijk gesproken hebben..)


avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

Ik vind LOTR nog altijd de beste filmtrilogie ooit gemaakt, maar ik vind Avatar een stuk minder. Het is gewoon een kwestie van smaak neem ik aan. Het is bovendien niet zo omdat een verhaal verzonnen is dat het daarom ook slecht is...


avatar van panjoe

panjoe

  • 240 berichten
  • 749 stemmen

Volgens mij is ongeveer 99% van de verhalen van films verzonnen .


avatar van Asaharo

Asaharo

  • 1042 berichten
  • 624 stemmen

DonOswaldo schreef:

Ja, die hoor je nog, hier bijvoorbeeld (ook al hoor je me niet letterlijk door dat beelschermpje heen)

haha, ja daar heb je gelijk, maar dat soort users zijn dan ook voornamelijk jongeren. Hun gedacht zal wel veranderen met de jaren.


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

panjoe schreef:

Volgens mij is ongeveer 99% van de verhalen van films verzonnen .

Inderdaad. Beetje vreemde redernering.


avatar van wendyvortex

wendyvortex

  • 5196 berichten
  • 7270 stemmen

Fijn amusement in mooi gemaakte formule-film.

Pocahontas, Princess Mononoke en de Smurfen afgemaakt met een Star Wars-sausje..

Looks zijn helemaal okay, maar het wat standaard-plot zorgt er voor dat het niet de klassieke status krijgt van een Star Wars of The Matrix.

Toegeven: je hoeft je niet te vervelen gedurende ruim 2 en een half uur en het komt uit in de top-amusement-regionen van een Spiderman, maar een echte 5*-klassieker is het niet.

Toch wel heel benieuwd naar een eventueel tweede deel.


avatar van swollenaer68

swollenaer68

  • 247 berichten
  • 777 stemmen

Asaharo schreef:

Pocahontas + The Matrix + Lord of the Rings = Avatar.

Dit soort hypes doet mij denken aan LOTR vanwege het feit dat iedereen de special effects ophemeld en daarmee het verhaal maar als extra'tje ziet. Zou mij niet verbazen dat het dit soort mensen zijn die vroeger LOTR de beste film aller tijden noemden(toen ie net uitkwam), maar laat ons eerlijk wezen, hoor je die mensen nu nog?

2.5*

Zeker zijn die er nog. Hoe kom je erbij dat het niet zo zou zijn?

Nog steeds de beste filmtrilogie aller tijden. Met afstand.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

swollenaer68 schreef:

Nog steeds de beste filmtrilogie aller tijden. Met afstand.

Helemaal niet!


avatar van Kevin13

Kevin13

  • 14947 berichten
  • 0 stemmen

Zatoichi dan?


avatar van aspro

aspro

  • 569 berichten
  • 1518 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Helemaal niet!

deze film verdiend al een plaats in het filmmuseum omdat er nog nooit zoveel over te doen is geweest we komen er niet over uitgepraat,maar dat is goed blijft hij bij die mensen die hem tot de grond toe afbreken goed in het geheugen hangen


avatar van ToNe

ToNe

  • 2865 berichten
  • 2336 stemmen

aspro schreef:

deze film verdiend al een plaats in het filmmuseum omdat er nog nooit zoveel over te doen is geweest we komen er niet over uitgepraat,maar dat is goed blijft hij bij die mensen die hem tot de grond toe afbreken goed in het geheugen hangen

Filmmuseum?

Ik denk eerder aan een soort themapark á la WB Movieworld of Disney.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Kevin13 schreef:

Zatoichi dan?

Prachtige films, maar 26 delen noem ik geen trilogie.

Neen hoor, ik bedoel de Musashi trilogie van Hiroshi Inagaki. Al zijn er nog wel wat meer die ik beter vind dan die van The Lord of the Rings.


avatar van aspro

aspro

  • 569 berichten
  • 1518 stemmen

ToNe schreef:

(quote)

Filmmuseum?

Ik denk eerder aan een soort themapark á la WB Movieworld of Disney.

dat is nog veel beter de 3D versie naar WB movieworld en de gewone versie naar het museum!!


avatar van ToNe

ToNe

  • 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik spreek je nog wel tijdens de volgende hype.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

haha, ja daar heb je gelijk, maar dat soort users zijn dan ook voornamelijk jongeren. Hun gedacht zal wel veranderen met de jaren.

Ik heb inmiddels genoeg films gezien om zo goed als zeker te kunnen stellen dat ik achter die mening blijf staan. Of ik moet een gigantische ommezwaai maken in wat ik waardeer in films in de loop der jaren..