Avatar (2009)
Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana
IMDb beoordeling:
7,9 (1.482.741)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 17 december 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avatar
"Enter the world of Pandora."
Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 1482741)
- Trailer (YouTube)
- Avatar (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jake Sully
Neytiri
Dr. Grace Augustine
Colonel Miles Quaritch
Trudy Chacon
Parker zichzelfridge
Norm Spellman
Mo'at
Eytukan
Tsu'Tey
Reviews & comments
Jeejloow
-
- 13 berichten
- 18 stemmen
Jij vindt het niet onwaarschijnlijk dat een man op vrouwen van 3 meter hoog valt die een blauwe huid hebben en gele ogen... Ok dat kan, ik vind dat wel onwaarschijnlijk. Ik zet er dan ook bij "een stom puntje van kritiek"...
swollenaer68
-
- 247 berichten
- 777 stemmen
We moeten allemaal dus maar dezelfde mening als jij hebben wat betreft de visuele effecten, of anders zijn we maar raar?
Stel je eens wat opener op tegenover mensen die jouw mening niet delen.
Ik denk dat jullie inderdaad een beetje raar zijn, over de visuele aspecten van avatar zijn volgens mij de meeste mensen het wel eens. En je hoeft mij geen adviezen te geven. Ik ben je hondje niet.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Jij vindt het niet onwaarschijnlijk dat een man op vrouwen van 3 meter hoog valt die een blauwe huid hebben en gele ogen... Ok dat kan, ik vind dat wel onwaarschijnlijk. Ik zet er dan ook bij "een stom puntje van kritiek"...
Als je zelf ook 3 meter hoog bent, dan lijkt lengte me niet echt een probleem. Huidskleur, ja is wat apart, maar ik heb genoeg science fiction gezien met daarin aliens die gewoon mensen met een kleurtje waren, en dat vond ik persoonlijk niet eens zo afstotelijk. En verder zien de gezichten van die Na'vi afgezien van de neus er behoorlijk menselijk uit, dus ik zie niet echt het probleem. Nou moet ik zeggen dat ik die Na'vi wel eng mager vind, maar dat ze blauw zijn, daar zou ik niet echt van wakker liggen. Kan me wel voorstellen dat genoeg mensen wel een probleem hebben met blauw.
Toch zou ik niet op dat Na'vi vrouwtje kunnen vallen, maar dat is eerder omdat ze zo ontzettend irritant is.
joaquim05
-
- 95 berichten
- 208 stemmen
voorspelbaar, Cliché , al eerder gedaan gewoon. ik zag ik het verhaal niets nieuws mooie wereldje maar dat doet het voor mij niet.
geen goed verhaal = geen goede film.
t-i-m
-
- 165 berichten
- 753 stemmen
Ik denk dat jullie inderdaad een beetje raar zijn, over de visuele aspecten van avatar zijn volgens mij de meeste mensen het wel eens. En je hoeft mij geen adviezen te geven. Ik ben je hondje niet.
waarom voel jij je zo aangevallen bij elke negatieve reactie? er wordt toch niet gezegd dat jij de film niet mooi mag vinden. voor mij waren de visual effects gewoon onder de maat, het was net een videospel.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Waarom vind je het zo belangrijk dat avatar zakt? Je beantwoordt de vraag niet.
Mijn kan het eigenlijk geen zak schelen.
Ik reageerde gwn ff op de jongens die de vorige pagina nogal uitbundig reageerden dat hij een 4,19 had met al zoveel stemmen op zak.
TriplaR
-
- 141 berichten
- 170 stemmen
Ik denk dat jullie inderdaad een beetje raar zijn, over de visuele aspecten van avatar zijn volgens mij de meeste mensen het wel eens. En je hoeft mij geen adviezen te geven. Ik ben je hondje niet.
Dus de mening van het grotere deel van de mensen is de enige juist mening? Lekker wereldje houd jij jezelf dan voor.
Een compleet uit de computer gerolde wereld wekt misschien meer verbazing op dan een 'normale' film aangevuld met special effects zoals in District 9, sommige mensen vinden juist die aanvullende special effects mooier en beter gedaan dan het animatiewereldje Pandora. (Ik las een tijdje terug een reactie van iemand die zei het idee te hebben naar één lang in-game film te kijken van één of andere computergame; Daar kan ik me ook aardig in vinden)
t-i-m
-
- 165 berichten
- 753 stemmen
(Ik las een tijdje terug een reactie van iemand die zei het idee te hebben naar één lang in-game film te kijken van één of andere computergame; Daar kan ik me ook aardig in vinden)
ja dat was ik
Jeejloow
-
- 13 berichten
- 18 stemmen
voorspelbaar, Cliché , al eerder gedaan gewoon. ik zag ik het verhaal niets nieuws mooie wereldje maar dat doet het voor mij niet.
geen goed verhaal = geen goede film.
Amen to that. Daar kan ik me dus volledig in vinden...
Het doet gewoon pijn om te zien hoe zo'n film in de Top van welke filmlijstjes dan ook redelijk bovenaan kan staan, behalve dan in de top duurste films en meest opbrengende.
Ja de visuele effecten waren ongetwijfeld revolutionair en hebben de 3D ervaring naar een hoger niveau getild.
De film omvat echter ELK, maar dan ook letterlijk ELK cliché dat ooit is uitgevonden voor het witte doek. Zeggen dat Cameron dus een meesterwerk heeft neergezet is zwaar overdreven. Iedereen die meer dan vijf films in zijn leven heeft gezien kan onmogelijk gecharmeerd zijn door de cartooneske personages.
- Een stoere militair die overloopt.
- Een redneck veteraan die zijn vetes persoonlijk laat worden.
- Een idioot die alleen maar geld wil verdien.
- Een kwade Na'Vi die alle mensen weg wil
- Een Na'Vi die verliefd wordt op een mens
- so on so on so on...
Als dat is wat het publiek wil dan stop ik met me te baseren op IMDB cijfers. Daar staat de film naar mijn mening volledig onterecht in de top100.
Iemand in een recensie daar verwoordde het als volgt: "the movie is like porn, only you jerk of your eyes".
Mariami
-
- 163 berichten
- 333 stemmen
Het verhaal is denderend. Het is niet origineel oké, dat geef ik toe, maar het steekt goed in elkaar. Verder gaat het ook niet om het verhaal bij deze film, het gaat om de visuele pracht en het concept. Heel Pandora komt geloofwaardig over en als je nou eens gewoon even lekker wegzakt kan je misschien inzien dat het niet altijd om het verhaal hoeft te gaan, dat zelf heel schaars is, dat snap ik. Verder, het gaat om de wereld en dat is dus het medium van wat het probeert te vertellen, wat vele films dus niet hebben. Maar ja, kwestie van inzien. En eh Jeejloow... het is jerk off*, als je mensen niet wilt verwarren.
Olivia
-
- 262 berichten
- 141 stemmen
Ik vind het helemaal niet onwaarschijnlijk dat Sully verliefd wordt op een Na'vi vrouw. Je kunt zeggen ieder z'n smaak en z'n ding, maar het gaat verder dan dat. Hij wordt geraakt door het volk zelf, door de cultuur en hun levenswijze, hij ervaart hoe het is om zo te leven(en heeft weer de mogelijkheid om te lopen, te vliegen zelfs), wordt verliefd op de wereld van Pandora en bouwt een band op met Neytiri, sluit haar als persoon in zijn hart.
Vind het ook inderdaad, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, muggenzifterij. Hij zal zich, afgezien van dat hij zelf in het lichaam van een Na'vi zit, ongetwijfeld aangetrokken hebben gevoeld tot een Na'vi vrouw als Neytiri, als totaalplaatje van uiterlijk en innerlijk.
Overigens vind ik ze totaal niet onaantrekkelijk, ik vind het zelfs mooie en intrigerende wezens.
bertito
-
- 208 berichten
- 0 stemmen
Homoseksualiteit was ver te zoeken op Pandora. Je zou toch denken dat dat geen probleem moet zijn op een planeet waar "I see you" het levensmotto is? Jammer dus dat Sully niet verliefd werd op Tsu'tey, als die 2 hun staart met elkaar verbonden hadden, ja dat zou pas vuurwerk opleveren! 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Homoseksualiteit was ver te zoeken op Pandora. Je zou toch denken dat dat geen probleem moet zijn op een planeet waar "I see you" het levensmotto is? Jammer dus dat Sully niet verliefd werd op Tsu'tey, als die 2 hun staart met elkaar verbonden hadden, ja dat zou pas vuurwerk opleveren!

Jeejloow
-
- 13 berichten
- 18 stemmen
Het verhaal is denderend. Het is niet origineel oké, dat geef ik toe, maar het steekt goed in elkaar. Verder gaat het ook niet om het verhaal bij deze film, het gaat om de visuele pracht en het concept. Heel Pandora komt geloofwaardig over en als je nou eens gewoon even lekker wegzakt kan je misschien inzien dat het niet altijd om het verhaal hoeft te gaan, dat zelf heel schaars is, dat snap ik. Verder, het gaat om de wereld en dat is dus het medium van wat het probeert te vertellen, wat vele films dus niet hebben. Maar ja, kwestie van inzien. En eh Jeejloow... het is jerk off*, als je mensen niet wilt verwarren.
Het verhaal steekt goed in elkaar? Het "klopt" in die zin dat er geen fouten in zitten. Maar je mag ook wel verwachten van een verhaal dat begrijpelijk moet zijn voor 8-jarigen dat het klopt.
Bovendien vind ik het ongelooflijke onzin dat het moet gaan om de visuele pracht en praal. Ik heb al een hoop visueel spectaculaire films gezien die echter verloren gingen in een modderstroom van slappe dialogen en storende clichés. 2012 en gamer zijn daar voorbeelden van. In al mijn naïviteit dacht ik toch echt dat het verhaal de essentie was van het medium film. Anders kijk ik wel een documentaire.
En ja het is jerk "off", beetje flauw om daar zo op te wijzen.
En stop aub eens allemaal met zagen over het feit dat ik het belachelijk vind dat een mens in een avatar ineens verliefd wordt op aliens. Dat was niet de essentie van mijn post en ik vind het nog steeds belachelijk.
Mariami
-
- 163 berichten
- 333 stemmen
De vergelijking met 2012 en Gamer kan totaal niet. Die brengen ook niks moois ten beeld. Ze zijn gewoon films met een kei mooie kwaliteit van VFX, verder niets. Avatar biedt veel meer dan alleen dat. En verder, het was niet flauw bedoeld om op die typo te wijzen maar ik dacht eerst ook van "jerk of (van) your eyes".. Wat bedoeld hij nou?"
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
In al mijn naïviteit dacht ik toch echt dat het verhaal de essentie was van het medium film. Anders kijk ik wel een documentaire.
Niet mee eens. Het verhaal is de essentie in een boek en daar zelf de beelden bij te verzinnen. Film heeft juist de kracht een visuele pracht neer te kunnen zetten zonder een briljant verhaal te hoeven vertellen. De combinatie zorgt echter voor de perfecte film. Wat deze dus niet is. Maar de beelden kunnen wel een aangenaam gevoel geven als je van 't type houdt en enigszins gevoelig bent voor sentimenteel gedoe zonder al te veel diepgang zoals Avatar laat zien. Daar is deze film uitstekend in geslaagd. Niet meer en niet minder. Een documentaire gaat juist om het verhaal met de realistische beelden daarbij. Wel es een documentaire gezien met mooie of indrukwekkende beelden zonder interessant verhaal? Ik niet.
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Het racistische punt dat de Indiase auteur maakt is inderdaad belangrijk. Vanuit zijn achtergrond is waarschijnlijk Avatar ook veel makkelijker te doorzien op onderliggende ideeën dan vanuit onze westerse kijk op de wereld. een van de mooiste alinea's uit het artikel vind ik deze:
Cameron's Hollywood-linksigheid (Avatar klaagt o.a. multinationals aan) mag ons niet bedriegen. Achter Cameron's symphatie voor de armen schuilt een reactionaire mythe, de mythe dat de uitgebluste westerse mens zijn vitaliteit slechts kan herwinnen door (kortstondig) intiem contact aan te gaan met de wilde armen. Wat lijkt op begaan zijn met de derde wereld is niks anders dan een vampierische uitzuiging.
Dit doet me ook een beetje denken aan de sekstraffic van lelijke rijke ouwe kerels uit het westen naar landen als Thailand...
Ik vraag me dan toch serieus af hoeveel mensen er met deze gedachtengang naar deze film hebben zitten kijken. Erg ver gezocht als je 't mij vraagt. Ik zie een mensheid die profijt probeert te trekken uit een grondstof in een gebied waar een volk woont wat tot last zou kunnen zijn. Een ander deel van die mensheid voelt iets voor de cultuur daar en probeert die te beschermen en, ongeloofwaardig of niet, vind die zelfs zo mooi, en dat zal 't probleem dan wel zijn, dat er een "fusie" plaats vindt om er te blijven. Misschien is-ie wel mooier dan de onze. Gek hè..?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Gamer is visueel wellicht het mooiste wat er de laatste jaren is uitgekomen op gebied van actie flicks en 2012 het beste op gebied van rampenfilms..je doet alsof het niets is
TriplaR
-
- 141 berichten
- 170 stemmen
Niet mee eens. Het verhaal is de essentie in een boek en daar zelf de beelden bij te verzinnen. Film heeft juist de kracht een visuele pracht neer te kunnen zetten zonder een briljant verhaal te hoeven vertellen. De combinatie zorgt echter voor de perfecte film. Wat deze dus niet is. Maar de beelden kunnen wel een aangenaam gevoel geven als je van 't type houdt en enigszins gevoelig bent voor sentimenteel gedoe zonder al te veel diepgang zoals Avatar laat zien. Daar is deze film uitstekend in geslaagd. Niet meer en niet minder. Een documentaire gaat juist om het verhaal met de realistische beelden daarbij. Wel es een documentaire gezien met mooie of indrukwekkende beelden zonder interessant verhaal? Ik niet.
Als iedereen zo denkt, wat wel blijkt uit de meningen hier, hoe lang duurt het nog voor Hollywood beseft dat ze beter volledig computer-gemaakte films kunnen produceren in plaats van de ordinaire films? Men vind het immers toch belangrijker naar visueel pracht te kijken dan naar een verhaal, dus er kan tevens fors bespaard worden op acteurs en script.
Het medium film is bedoeld om een verhaal extra kracht bij te zetten door het tonen van beelden die zich tijdens het vertellen van het verhaal afspelen, zodat de kijker het verhaal veel uitgebreider en duidelijker kan aanschouwen dan wanneer hij het in een boek zou lezen.
Bad Kitty
-
- 201 berichten
- 135 stemmen
Gewoon weg prachtig! De beelden, het verhaal, alles.
Echt een beleving in 3D!
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Als iedereen zo denkt, wat wel blijkt uit de meningen hier, hoe lang duurt het nog voor Hollywood beseft dat ze beter volledig computer-gemaakte films kunnen produceren in plaats van de ordinaire films? Men vind het immers toch belangrijker naar visueel pracht te kijken dan naar een verhaal, dus er kan tevens fors bespaard worden op acteurs en script.
Het medium film is bedoeld om een verhaal extra kracht bij te zetten door het tonen van beelden die zich tijdens het vertellen van het verhaal afspelen, zodat de kijker het verhaal veel uitgebreider en duidelijker kan aanschouwen dan wanneer hij het in een boek zou lezen.
Ik zei niet dat dit de toekomst moet worden. Ik ben geen voorstander van mooie visuele beelden zonder inhoud. In sommige gevallen kan dat echter wel een een aangenaam kijkgenot opleveren zonder dat de film bestempeld hoeft te worden als trash. Ik zei dan ook:
De combinatie zorgt echter voor de perfecte film. Wat deze dus niet is.
bertito
-
- 208 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me dan toch serieus af hoeveel mensen er met deze gedachtengang naar deze film hebben zitten kijken. Erg ver gezocht als je 't mij vraagt. Ik zie een mensheid die profijt probeert te trekken uit een grondstof in een gebied waar een volk woont wat tot last zou kunnen zijn. Een ander deel van die mensheid voelt iets voor de cultuur daar en probeert die te beschermen en, ongeloofwaardig of niet, vind die zelfs zo mooi, en dat zal 't probleem dan wel zijn, dat er een "fusie" plaats vindt om er te blijven. Misschien is-ie wel mooier dan de onze. Gek hè..?
James Cameron benadrukt zelf telkens de sociale boodschappen voor de kijkers rondom uitbuiting wanneer hij de film promoot, en dus is het zeer legitiem om de film op dit punt onder de loep te nemen.
Je vraagt je af hoeveel mensen met bovenstaande gedachtengang naar de film hebben gekeken. Welnu, het overgrote deel (ongeveer 80%) van de kijkers zal die gedachtengang niet hebben bij het kijken naar Avatar. Om een analogie te trekken van fictie naar realiteit mbt Avatar moet je toch wel redelijk onderlegd zijn in het analyseren van culturen. Het hoeft niet op universitair nivo, maar met mbo red je het niet.
Het is mooi dat er mensen opstaan die een exotische cultuur verdedigen. Maar, het probleem met de voorstelling van de Na'vi cultuur is dat James Cameron deze presenteert als het Paradijs. Wat wij als westerse mensen bestempelen als het paradijs staat meestal gelijk aan het idee van "dicht bij de natuur". Helaas, dicht bij de natuur betekent ook onderhevig zijn aan AIDS, malaria, natuurgeweld, etc. Dat zie je niet terug in Avatar want die film houdt vast aan het valse sprookje van het paradijs. Dan is de bijbel minder vals. Het paradijs is een idee fixe.
De realiteit van de "exotische cultuur" betekent in veel gevallen dat mensen die in onze ogen dicht bij de natuur staan zelf niet kunnen wachten om de westerse verworvenheden te omarmen. Zie de enorme migratie vanuit arme landen naar rijke landen. Iedereen wil een fatsoenlijk huis, een auto, een PC, een mobiele telefoon, vliegvakanties. China redt het op eigen kracht en zal voor een substantieel toekomstig aandeel voor de mondiale milieuvervuiling garant staan.
De trancedentie van Sully naar een echte Na'vi in lichaam heeft volgens mij ook een directe connotatie met het christendom. Jezus deed immers ook willens en wetens afstand van zijn menselijke lichaam om voor eeuwig god te kunnen worden en vandaaruit te kunnen zorgen voor het zieleheil van de mens.
Avatar gaat afstudeermateriaal worden 
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Zoals jij het ziet is het net een Kubrickfilm
.
Ik denk eerlijk gezegd dat Cameron niet zulke diepe films maakt en dat je achter elke film wel een diepere laag kunt ontdekken.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Je vraagt je af hoeveel mensen met bovenstaande gedachtengang naar de film hebben gekeken. Welnu, het overgrote deel (ongeveer 80%) van de kijkers zal die gedachtengang niet hebben bij het kijken naar Avatar. Om een analogie te trekken van fictie naar realiteit mbt Avatar moet je toch wel redelijk onderlegd zijn in het analyseren van culturen. Het hoeft niet op universitair nivo, maar met mbo red je het niet.
Ik hoop dat je sarcasme me even ontsnapt is.
Jeejloow
-
- 13 berichten
- 18 stemmen
@ Triple G
Als je een combinatie visuele pracht en goed verhaal perfect vindt, en je vindt dat avatar dat niet brengt, waarom geef je hem dan een perfecte 5?
Ooit een natuurdocumentaire gezien? Gaat me toch vooral om de beelden en niet het verhaal lijkt me. Ach ja er zijn veel verschillende niveaus. Voor mij kan een film met een mustiverhaal er in verwerkt niet. Voor anderen zal het wel werken. Zal ook grotendeels afhangen van smaak, leeftijd, intelligentie, filmervaring, perceptie, instelling,...
Mijn ervaring is dat een slecht (lees: basaal, weinig diepgang) en voorspelbaar verhaal KAN, op voorwaarde dat de film zichzelf niet te serieus neemt. Ik denk bijvoorbeeld aan de "Die hard" reeks. Of aan "Bad boys". Als een film zichzelf echter serieus neemt terwijl het verhaal en de actie bagger zijn, dan begin ik mij daaraan te storen.
Bijvoorbeeld: John Maclane die in een bebloede tanktop al zwetend een helikopter neerhaalt met een auto vind ik lachen. Over the top, geenszins te interpreteren als zouden de makers denken dat ze daarmee een serieuze actiescène hebben weggezet. Het is humor op zijn manier.
Bijvoorbeeld: Die legerleider in zijn robot die met een gigantisch mes in het laatste gevecht nog steeds niet kan winnen en waarin alle clichés uit de filmwereld aan bod komen (zeggen dat je gaat steken met het mes in plaats van het gewoon te doen, de redding-op-het-nippertje,...), dat is een serieuze scene. Daar krijg ik dus het schurft van!
filmfan17
-
- 285 berichten
- 12 stemmen
Zoals jij het ziet is het net een Kubrickfilm
.
Ik denk eerlijk gezegd dat Cameron niet zulke diepe films maakt en dat je achter elke film wel een diepere laag kunt ontdekken.
Het probleem is dus dat cameron niet over zulke dingen heeft nagedacht maar dat ze er WEL in zitten. Dat maakt het ook zo'n stomzinnige film. Het is overigens niet als een kubrickfilm, die veel meer werkt met motieven etc. Bij deze analyse van avatar draait het meer om hoe bepaalde dingen worden gepresenteerd. En hieruit kun je concluderen dat het allemaal conservatieve stomme presentaties zijn, in tegenstelling tot kubrick natuurlijk 
Peter Ho
-
- 359 berichten
- 79 stemmen
@ Triple G
Als je een combinatie visuele pracht en goed verhaal perfect vindt, en je vindt dat avatar dat niet brengt, waarom geef je hem dan een perfecte 5?
Een film die niet perfect is, vind ik niet perse een reden om hem minder dan 5 sterren te geven.
Perfecte films bestaan niet.
MdR14
-
- 4 berichten
- 28 stemmen
Harstikke leuke film, jammer dat sommige mensen niet schijnen te begrijpen dat een flim niet persé om diepgang gaat. Neem nou bijvoorbeeld de laatste Rambo, het verhaal was om te huilen maar het is toch een hele leuke film om te kijken. Avatar heeft dan wellicht alle clichés die ooit zijn uitgevonden, maar waarom zou dat slecht zijn? Een inhoudelijk slecht verhaal hoeft niet persé slecht te zijn, ik geef toe: het verhaal van deze film is niet erg orgineel, maar het loopt goed, en het is leuk om naar te kijken, dáár gaat het om. Diepgang is iets om een film beter te maken, maar wanneer zoals in deze film bijv. de omgeving zo goed in elkaar zit, de biologische dingen goed zijn bedacht, is het alsnog een leuke film.
Maar over mijn mening, ik heb hem in de bioscoop gezien, stunning gewoon (3D gezien), ze kunnen tegenwoordig écht alles maken.
Pre- en sequels

Avatar: Fire and Ash
2025
76 reacties

Avatar: The Way of Water
2022
536 reacties
Gerelateerd nieuws
'Avatar: Fire and Ash' haalt ondanks lagere beoordelingen hoog bedrag op
'Avatar: Fire and Ash' heeft slechtste beoordeling van gehele reeks: 'Teleurgesteld'
Maakt derde 'Avatar'-film verwachtingen waar? Geschatte opbrengst belooft sterke start
Splinternieuwe trailer van 'Avatar: Fire and Ash' online gedeeld
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
paraplegicculture clashattachment to natureinheemstoekomstspace warruimtekoloniemaatschappijruimtereisfuturisticromantiekruimtebuitenaards wezentribealien planetdistant futuremarinesoldaatstrijdliefdesaffairewetenschappernatuurnative peoplesruimte-operaanti warpower relationstribal customs mind and soultribal peopletribal chiefcryonicsspiritual community22nd centurysave the planetracial discrimination soldiersinspirationalgrandspeculative fictiondramaticstereoscopic film appreciativeboldenthusiasticexhilaratedhopeful
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








