Belly of the Beast (2003)

Canada / Hongkong / Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Siu-Tung Ching
met Steven Seagal, Don Ferguson en David Ismalone

Jake Hopper (Steven Seagal) weet niet dat zijn dochter Jessica en haar vriendin Sarah tijdens hun rondreis door Zuidoost-Azië zijn ontvoerd. Maar als een vriend uit zijn tijd bij de geheime dienst hem de band geeft waarop losgeld wordt gevraagd, beseft hij dat hij zelf in actie moet komen. Jake vliegt zelf naar Bangkok in de hoop dat hij met behulp van zijn oude netwerk de meisjes kan redden. Zijn speurtocht voert hem tot diep in de Thaise onderwereld. Hij volgt het spoor van de groep die verdacht wordt van Jessica's ontvoering. Zo belandt hij midden in de strijd tussen een corrupte Thaise generaal en de Abu Karaf, een bende wapensmokkelaars. Als Jake het intrige probeert te ontrafelen, ontdekt hij dat de CIA gemanipuleerd wordt, en dat zijn dochter zich midden in het web bevindt.

avatar van JDSsmetje
Alweer zo'n ellendige Seagal-film die bestaat uit een al clichés en voorspelbaarheid. Zwak plot met zeer zwak acteerwerk en oninteressante actiescènes. Absoluut geen spanning en veelgebruikte muziekkeuze.
Nog geen enkele goede Seagalfilm gezien tot nu toe.

score ...... 0.70
positie .... 385/391 ( 1 plaats hoger dan Out Of Reach.

garlic senior schreef:
Vreselijk slechte film, dat is volgepropt met clichés. Steven Seagal laat weer eens zien dat hij het acteren nog steeds niet heeft beheerst. Bovendien is de actie lachwekkend. De vijanden gaan eerst even dansen voor ze met hem vechten. Vervolgens zie je de fatsige Seagal met slechts simpele stootjes mannetjes in elkaar slaan, die meters hoog de lucht invliegen. Dit ziet er behoorlijk nep uit. Ook zitten er veel dingen in het verhaal die niet logisch zijn. Zo werd Seagal aangevallen door iemand die Voodoo gebruikt, maar waarom diegene dit doet is volstrekt onduidelijk. Zo zijn er wel meer slechteriken, waarvan hun motieven onduidelijk zijn en niet worden uitgediept. Sommige slow-motion effecten zijn zo overdreven, dat je zelfs mannetjes niet meer ziet vliegen maar zweven. Ook het einde staat bol van clichés en is net zo verschrikkelijk slecht als het acteerwerk van Seagal zelf.

Akoord

sinterklaas schreef:
goede actiescenes

Ik hoor niet graag het tegengestelde van wat ik beweer.

ik LEES..

avatar van Movie Jim
Steven Seagal deed alle stunts zelf in deze film. En dat maakt de film erg bijzonder. Van begin tot einde kon het verhaal en de actie en de vechtscenes mij intresseren. Wat we gewend zijn van Steven Seagal. .

aerts007
Movie Jim schreef:
Wat we gewend zijn van Steven Seagal. .

Wat u gewend bent van Steven Seagal!

steventje schreef:

Sorry maar je hebt duidelijk geen verstand van Segalfilms !
Zijn vroegere werk was veel beter en het acteerwerk in deze film is ondermaats.
Hoe kan je deze film nu 5 sterren geven ?!

Omdat het einde de rest van de film redt.
Nog nooit zo'n hard en over the top gevecht gezien!

Frok
Ik ben blij dat Seagal ook eens iets anders doet dan zijn Chinese vechttechnieken uitvoeren . Seagal vind ik zo al niet de beste acteur en verast me deze keer ook niet. Het verhaal is ook wat ondermaats !

Verhaal/Script ................................... 1,50
Acteerwerk ........................................ 1,50
Cinematografie ............................... 2,50
Muziek/Speelduur ........................... 2,50

avatar van JDSsmetje
Het zijn dikwijls meestal dezelfde die goed stemmen op Seagal films. Ik hou niet van een belachelijk plot en Seagal in een zwart pakje en een geweer in zijn handen. Zijn uiterst onnozele gezichtsuitdrukkingen zijn eenmaal onuitstaanbaar voor mij. De stoerste van de klas ?

nick306
Je mag hem of je mag hem niet

Ik mag hem

avatar van Movielicious
Tja wat moet ik hier van zeggen... Steven Seagal, dus een B-film, dus een belachelijk en voorspelbaar verhaal met de nodige vechtscenes waarin hij letterlijk een heel leger uit de weg ruimt en als held overblijft. We zijn niet meer gewend van hem. Omdat de film verder niet saai is krijgt hij toch nog 2* van me.

avatar van Jules [NL]
Toch een van de betere Seagal-films naar mijn mening, lekkere over-the-top gevechten en een achterlijk verhaaltje.

CaptainTwisted
Ook al is het zooooo overdreven allemaal. Ik krijg gewoon geen genoeg van deze film. Heerlijk!! 5*, ik kan er niks anders van maken!

CaptainTwisted
JDSsmetje schreef:

Ja, en het zijn ook altijd dezelfde die commentaar hebben. Seagal is nou eenmaal iets waar je van moet houden. Niemand verplicht je om te kijken. Als ik vanuit jou optiek zou kijken, had ik hem na het zien van de hoes al niet gekeken!

Niet super, maar in vergelijking met bijvoorbeeld 'Out for a kill' tenminste uitkijkbaar.

Ook al is het altijd overdreven, de gevechten, de pistolen en machinegeweren met laders die maar niet leeg raken, ik kan me altijd wel amuseren met een film van Steven Seagal.
De ene is al wat beter dan de andere, nooit echt top, maar 'who cares', verstand op nul en genieten maar.
Deze film is eentje die net boven de middenmoot uitkomt, Seagal heeft er betere, maar ook slechtere.

avatar van DonOswaldo
Besloten om deze te herzien.

Niet heel bijzonder uiteraard, maar wat je ziet krijg je. En dat is Seagal die wat actie-vermaakt brengt. Zo'n momentje in het begin waar hij nog even een water uit de koelkast pakt, overdreven maar toch leuk. Gaat uiteindelijk iets te over-the-top met het doormidden schieten en hakken van een pijl (en de magie uiteraard), maar ik kan me er niet druk om maken. Zeker niet doordat we ondanks wat slechte vechtscene's ook genoeg fijn actie-vermaak (dikke shoot-outs) voorgeschoteld kregen op een paar aardige locaties.

Tuurlijk kan ik gaan klagen over foutjes, zoals waar de meisjes aardig in orde leken na die laatste shoot-out terwijl hun blote voetjes helemaal open zouden moeten liggen. Voorspelbaarheid e.d. kan ik ook over beginnen. Maar daar draait het niet om en ik stoor me er ook niet aan.

Niks tops, maar gewoon redelijk vermaak voor een avondje.

avatar van DiDa
Wat ik zo jammer vind bij Belly OF The Beast is dat de stuntdouble van Seagal absoluut geen Seagal moves gebruikt tijdesn de gevechten. Oké iedereen heeft een stunt double, maar deze stunt double springt meters hoog de lucht in en schakelt zijn tegenstanders uit met hoge karatetrappen a la Jean Claude Van Damme. Daaraan kun je gewoon zien dat Seagal dit niet is. Het is gewoon niet Seagal's vechtstijl. Ik vind het echt raar dat ze karate hebben gebruikt.

Blarown
vond hem een beetje tegevallen,
vooral de overdreven slow-motions bijv. bij het pijl en boogschieten, mar ook die monniken met hun "magie".

nog wel een aardig film, maar zeker geen topper..

avatar van RuudC
Ik heb diep respect voor Steven Seagall. Hij heeft fantastische films in elkaar geknokt, waarvan Under Siege zeker tot mijn favorieten behoort. Onlangs heb ik dan ook maar een stapel films van hem aangeschaft vanwege die goeie ouwe tijd (en omdat ze maar een euro per stuk kosten), maar ik snap wel waarom ze praktisch niks kosten. Belly Of The Beast is wat dat betreft een sprekend voorbeeld. Een slechte film is het zeker niet, maar hij verdient zijn brood door wel heel vaak dezelfde films te maken. In alles blijft het achter bij het oude werk. Je ziet dat Steven een dagje ouder wordt en doordat je niet altijd zijn gezicht ziet, vraag ik me af of hij überhaupt zijn stunts nog zelf doet. Belly Of The Beast behoort tot het deel van het oeuvre dat (helaas) overbodig is.

avatar van Zandadder
Ik heb ook veel respect voor Steven Seagal, maar helaas zijn veel van zijn films, waaronder ook deze, behoorlijk zwak.

avatar van pieterTk
Goede actiescene's, maar wat een slecht verhaal. Hoe weet hij waar z'n dochter is, want niemand heeft hem dat vertelt!

avatar van Pepski
Hij is nu op. Zit m hoofdschuddend te kijken.

avatar van MatthijsGr00t
Steven Seagal, de man heeft in veel films gespeeld en het is vaak hetzelfde en het is ook vaak redelijk vermakelijk. Deze film was opzich wel vermakelijk, het kijkt wel fijn weg maar erover nadenkend stelt het ook weer weinig voor. Zowel het verhaal als de acteerprestaties zijn mager en bij films van Seagal kijk ik daar altijd makkelijker doorheen dan bij andere films maar toch kan ik hier niet meer voor geven dan twee sterren.

avatar van jensiscool
Goeie actie, geen goed acteerwerk maar dat is altijd wel bij Steven Seagal. Ik vond het best een redelijke film.

avatar van Ace Hanlon
JDSsmetje schreef:

Ik hoor niet graag het tegengestelde van wat ik beweer.

Wie denk jij dan wel, die je bent??
Eén of andere hogere macht???
Is jouw mening alleenzaligmakend??

avatar van Iron Maiden
Is het nodig om op een 4 jaar oud bericht te reageren?

Seagal

Ik heb helemaal niks met die vent, met Siu-Tung Ching des te meer. Niet dat hij nu zo'n geweldig regisseur is, maar hij heeft genoeg vermakelijke actiefilms op z'n naam staan, waarvan ik de meeste ondertussen wel gezien heb.

Dan blijkt toch steeds weer dat ze ook een "Amerikaanse" film moeten maken, al valt het hier gelukkig mee en krijgen we Thailand als aardige achtergrond voor deze actiefilm. Verrassend genoeg één van de hoogtepunten van de film, want verder stelt het allemaal niet veel voor.

Seagal lijkt een parodie te spelen op een slechte actieheld, maar vrees dat het iets serieuzer was dan het er uitzag. Hij heeft een ridicule uistraling, jammer ook dat Siu-Tung Ching er niet in slaagt hem geloofwaardig neer te zetten als actieheld. Staat los van zijn kunnen in real life, maar op beeld kan je hem amper serieus nemen. Komt mede door z'n lompe gestalte, maar waar zo'n Sammo Hung daar z'n trademark van gemaakt heeft wil dat niet echt lukken bij Seagal.

De actiescenes zelf vielen nog wel mee, de hand van Siu-Tung Ching is duidelijk zichtbaar in een aantal moves, ook de editing is duidelijk van zijn hand. Niet dat het overdreven spectaculair of zelfs maar het kijken van de hele film waard is, maar het brengt gelukkig wel het nodige leven in de brouwerij.

Acteerwerk is dan wel ondergeschikt in films als deze, Seagal (en consoorten trouwens, de hele cast is geweldig ondermaats) maakt het toch te bont. Gelukkig weet Siu-Tung Ching nog een beetje fun toe te voegen, maar het komt zelfs nooit in de buurt van een degelijke film.

avatar van FunkStarr
Redelijk verrast door deze Seagal. Ondanks dat het weer zo'n typisch straight to video product lijkt kent de film enkele leuke actiescènes en gevechten. Seagal zoals altijd op de automatische piloot, de grote boze beer.

avatar van supadragon8
Hilarisch slecht, kan hier van genieten (doet me denken aan the Room)

Dick2008
De ene na de andere film van Seagal zou direct naar video gaan.
Belabberd in elkaar gezette clichéfilm deze film waarin allerlei actiescènes expliciet in beeld worden gebracht. Zijn dochter is ontvoerd en Seagal zal het wel even in orde in brengen. Hij ziet er al vermoeid uit en dan moet hij deze klus ook nog klaren, jaja
Nietszeggende actiefilm die na zo'n twintig minuten nog redelijk goed wordt maar aan het eind weer wat afzwakt. Het laatste gedeelte is eigenlijk te belachelijk voor woorden met die magische krachten tegen elkaar en de pijl tegen de kogel.
Alle bloedzakjes spatten op het juiste moment open en de kunst van het goed neervallen als men geraakt is, daar heeft men uitvoerig zorg aan besteedt. Het lijkt wel zo'n instructievideo.
Het is achteraf allemaal nog wel meegevallen, Seagal en Byron Mann doen het best leuk. Een aantal knappe Aziatische vrouwen, een aantal leuke momenten (zoals in het klooster) en een aantal goede gevechtscènes. Meer hoeft toch niet bij een actiefilm, vind ik, ook al is het vaak ook wel wat lachwekkend. 3.0/4.0

avatar van jeroentjuhhhhh
Seagal mept, duikt en schiet wat af in deze bijna John Woo-esque mayhem met knotsgekke Wire Fu actie. Opperheld Steven splijt een pijl met een katana, doorzeeft al vliegend zijn vijanden met een hoge dosis lood en mept een fucking transseksueel in elkaar. I liked you much better as a bitch is met grote afstand de beste Seagal-quote ooit. Met een simpele handbeweging vliegen er weer talloze Aziatische stuntmennekes door de lucht. Moet je maar met je tengels van z'n dochter afblijven. En ergens halverwegen kust hij nog met droge lipjes een Thaise prostituee. Mijn held.