ad

Geregisseerd door: Ringo Lam

Met onder meer: Simon Yam en Ann Bridgewater

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Xia Dao Gao Fei

Jeff (Chow Yun-Fat) werkt bij de beveiliging in een nachtclub, waar zijn vriendin danst. Zijn vriend Sam heeft gokschulden en Jeff besluit zijn vriend te helpen. Samen nemen ze deel aan een overval onder leiding van Judge. Maar dan wordt Jeff verraden...

image

avatar van JayLunar

JayLunar

Aardige, vakkundig gemaakte film. Verhaal is niet al te speciaal, maar aan actie geen gebrek, prima cast en soundtrack, en gewoon erg cool.

avatar van Filmtombe

Filmtombe

Verhaal is knudde, maar erg goed geschoten en gemonteerd.

Simplistische maar wel doeltreffende buitenlandse actiefilm met Yun - Fat Chow. Hij is in deze fillm erg cool. Het verhaal is zwak , maar de directe intense actiescenes , het "makkelijke "geweld :, er zijn aardig wat koelbloedige moorden in de film , geven de film een aparte sfeer mee. Acteerwerk is niet geniaal maar kan erdoor. Full contact kijkt erg goed weg , is vakkundig gemaakt en bevat genoeg goeie scenes voor een dikke 8/10.

Onderhond

Ken jij Belgisch actiefilms [email protected] ?

hmm ja niet bij nagedacht , .. "hongkonse" actiefilm , ben geen films als dit gewoon en dan gebruik je nogal rap de term " buitenlands "

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Die twee regisseurs hebben wel wat van elkaar weg.

avatar van djelle

djelle

Heerlijke Heroic-bloodshedfilm. Vol emoties, vriendschap, wraakzucht, eergevoel, kogelballetten, bloederige taferelen en zowat alle elementen die dit prachtige genre vertegenwoordigen. In het verhaal was ik ook wat teleurgesteld, maar de vele knappe vuurgevechten en andere actiescenes maakten veel goed. En Chow-Yun-Fat natuurlijk! Ringo Lam heeft hier toch wel weer een knap staaltje regie getoond met enkele creatieve camera-effectjes. Ondermeer de scenes waarin de kogels gevolgd werden, zijn één van de mooiste actie-effecten ooit. Zalig!

Ik vind het één van de beste uit het genre, heb me enorm vermaakt. 4*

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Goh, Matrix is wel zwaar 'geinspireerd' door deze film zeg!

BlueSword

reacties hier en op imdb zijn niet slecht, misschien toch maar halen in bartsmit voor 1.50.

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Koop dan ook gelijk prison on fire, voor dezelfde prijs

BlueSword

uhu, die heb ik zien liggen, en zag ook 44 minutes, dus nog 2 erbij en ik kan 5 dvd's voor 5 euro nemen.

sinterklaas

Prachtige actie die 5 voor 5 ik ga hem maar eens halen met 4 anderen.

sinterklaas

Net gekocht, met 4 andere films (waaronder prison under fire, van dezelfde regisseur/acteur)

binnenkort maar kijken.

sinterklaas

Gister gezien, was wel goed.

Maar Chow-Yun fat vond ik deze keer wat minder goed acteren, hij doet het eigenlijk beter in John Woo films. Sommige scenes waren wel goed: die overval op die vrachtwagen, toen werkte chow met de slechtenrikken mee en die scene in de nachtclub.

En voor het eerst heb ik Chow zien vechten in een film.

Alleen die overtollige melodrama mochten ze eruit halen.

mijn stem: 3*

avatar van Koen janssen

Koen janssen

Een film met goede actie, maar met weinig verhaal.

Deze film is denk ik wel een aanrader voor liefhebbers van actiefilms, maar daar schaar ik mezelf niet onder.

Maar goed ik heb deze film dan ook bij de 5 voor 5 actie gehaald en daar zaten wel mindere films tussen.

avatar van james_cameron

james_cameron

Redelijke aktiefilm, vlot gefilmd en gemonteerd. Enigzins gedateerd door de vreselijke muziek (die electrische gitaar!), maar qua aktiescenes en emoties nog steeds de moeite waard. Dun wraakverhaaltje van dertien in een dozijn, maar door de energieke uitvoering en de goede hoofdrolspelers is het toch een aktiefilm die boven het maaiveld uitsteekt. Inderdaad geen miskoop voor 1 euro bij Bart Smit.

Da Prophet

Ik heb me dood geergerd aan de muziek (die vervelende gitaar bijv.) en aan de rest van de geluidseffecten, ik had het idee dat het geluid na een slag telkens een stukje te laat kwam, waardoor het bij mij niet geloofwaardig meer overkwam...

Verder het acteerwerk van die vrouw van de 'badguys' vond ik ook erg ondermaats, het enige wat de vrouw bij mij opwekte was ergernis, de actiescenes kwamen daarentegen wel mooi in beeld en dit alles bij elkaar genomen kom ik niet hoger dan een 1,5...misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen door de behoorlijke goeie reviews hier, maar het is voor mij geen aanrader, zelfs niet voor 1 euro bij de blokker

avatar van 606

erg goede actiefilm en ja gitaar was irritant

verder spannende actie stukken

4 sterren

avatar van neo

neo (crew)

Een krappe voldoende. De goede actie is schaars, maar als geheel wel erg leuk vermaak. Jammer dat de melodrama toon niet bij mij aan sloeg, want op zo'n punt kan een film als kracht winnen, hoe goedkoop het dan ook kan zijn. Teddy Robin Kwan's muziek was behoorlijk vervelend.

avatar van The Last

The Last

Speciaal voor de liefhebbers dit.

Inderdaad, die elektrische gitaar begon op den duur flink te irriteren, maar kom, hier was ik wel even aan toe zeg. Heerlijke heroische actiefilm die barst van de geweldsporno, bombastische actiescene's en natuurlijk een ubercoole Chow Yun Fat. Zelfs de (gladde) badguy kreeg wat originaliteit mee met debiele goocheltrucjes die hij deed met een zakdoekje, mes en pistool. Om nog maar te zwijgen over z'n henchmen die de boel nog belachelijker (maar wel grappig) maakten.

Minpunten zijn de elektrische gitaar en het het feit dat de film ondanks een poetsbeurt op dvd, best gedateerd oogt. Voor nu een dikke 3,5*. Maar het is een groeiertje.

avatar van lecks-almelo

lecks-almelo

geen goed verhaal maar vette actie,

*3,5*

avatar van juhnzun

juhnzun

Matige uitgewerkte verhaal maar als nog boeiend om af tekijken

Scoort een nippe voldoende 2,5

avatar van goongumpa

goongumpa

Macho actiefilm met veel geknal en geknok en een toffe biker-setting... 'Geweldsporno' is het juiste woord. Chow-Yun Fat speelt altijd ongeveer hetzelfde typetje, maar doet dat wel perfect. One-liners als ‘go masturbate in hell’ maken het helemaal af.

avatar van Jack Sparrow

Jack Sparrow

Flinterdun verhaal met sfeervol gefilmde actie scènes. Fijn uitgewerkte confrontatie scènes redden deze film. Minder dan het werk van John Woo maar zeker het kijken waard. Volgende kogels zijn wel vet gedaan in deze film. Dit zou later een voorbeeld gaan worden voor vele andere films.

avatar van jipt

jipt

Beetje matig eigenlijk, is vooral leuk vanwege de neon-lichten, rookmachines, elektrische gitaardeuntjes, chow-yun fat en vooral alles wat fout was aan de jaren 80 (dat terwijl de film uit de 90 komt). Eindscène trekt het tot een nipte 3,5* maar als ik zo terugdenk val ik weer terug op 3* en daar hou ik het voorlopig op, actiegehalte viel namelijk vrij tegen.

Onderhond

Lam.

Dit is écht zo'n film die ik aan de naam Ringo Lam koppel. Chow Yun-Fat in de hoofdrol, neon kleurtjes, een wat smerige setting en fijne actie. 't Is dat ik Lam altijd wat links heb laten liggen, maar dit is best aardig vermaak.

Vooral de trio Fat, Wong en Yam is erg genietbaar in deze film. De sidekicks zijn wel erg karikaturaal, maar dat past wel. Het melodrama is zoals steeds wat moeilijker te verteren, maar wanneer je dit soort films met mate kijkt valt er wel mee te leven.

Fijne actiescenes verder, vooral onder de indruk van de momentjes waar de kogels gevolgd worden. Zag er erg goed uit. Ook de ontploffingen op het eind, in de regen zorgden voor het juiste actiegenot. Fat ook met wat simpel gebrawl, beetje beperkt maar het gaat het wel af.

Degelijk filmpje dus. Het is allemaal wat simpel en uitegekauwd, maar het duurt niet lang en amuseert. Binnenkort maar eens wat gaatjes in Lam's oeuvre vullen.

avatar van Insignificance

Insignificance

Zaken doen is net schijten. Het moet soepel gaan. Die kan op een tegeltje. Dat en een lief hondje in een felle, woeste actiestamper met een heel resem aan bekende HK koppen. Cheesy as fuck natuurlijk, maar daarmee tackelt het wel de minnetjes die aan zo'n film kleven. Hysterisch gegil, bulderende lachsalvo's, soapy drama en kermend gitaargejengel. Om eens wat te noemen. Geeft niet, de meisjes dansen leuk.

Je mag er vast om lachen, dus dat doe ik dan ook maar. Bovendien heeft het vonkenregens, vuurzeeën, bebloede messen, zoevende kogels, stuiterende lichamen en geen genade. Het kan niet op. Stoer, sexy (oké, op een ranzige manier), zo ruig als de neten en Lam wil nog wel eens een maniertje vinden om het er ook fraai uit te laten zien. Het fladdert richting finale, maar haalt daar een paar keer schitterend uit.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1967 berichten

Gewoon 13 in een dozijn actievoer, waarin je niets te kort komt aan martial arts, schietpartijen en autoachtervolgingen en dan ook plenty. En op de koop toe een enorme geile chinese chick. Die gast die de soundtrack heeft gedaan bij deze film moeten ze met zijn eigen instrumenten lam slaan. Wat een vreselijke muziek.. Ondanks die muziek wel een dikke voldoende. 3+

avatar van shugenja

shugenja

Deze film ben ik gaan kijken omdat ik "payback" met Mel Gibson heel vet vind. Toen las ik dat deze film op het verhaal "the hunter" van ene richard stark gebaseerd is. Net als overigens point blank (ook heel goed, de eerste verfilming). Full contact is de aziatische poging dit boek te verfilmen. Maar ik denk dat niemand het verhaal gelezen heeft noch point blank gezien heeft. Dat verhaal is zo goed en dat ze er dan dit van gemaakt hebben is echt ongelovelijk. Alle spannende en intelligente aspecten zijn eruit gesloopt en vervangen door een hoop overacteren, geweren en explosies. Ja ook leuk hoor, maar het heeft echt niks meer met het boek te maken. Die kogel scene is wel vet en er zitten gerust nog wat andere aardige vondsten en actiescenes in. Yun fat is niet in beste doen hier en die oversexte del is helemaal vervelend. Alleen als je van hongkong actie houdt.