Marked for Death (1990)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Dwight H. Little
met Steven Seagal, Basil Wallace en Keith David

DEA-Agent John Hatcher is net terug uit Colombia, waar zijn partner vermoord werd door een drugsdealer. Door dit voorval heeft John besloten een punt achter zijn carrière te zetten. Wanneer hij echter in een schietpartij met de drugsbaas Screwface belandt, en deze vervolgens zijn zus en haar dochter probeert te vermoorden, gaat John weer aan de slag. Samen met twee oude vrienden gaat hij op zoek naar Screwface.

avatar van Ajax&Litmanen1
De oude Steven Seagal films hebben wel als kenmerk dat ze vrij bruut qua actie zijn. Ook in deze Marked for Death kreeg Seagal weer heel wat botten en nekken, met als hoogtepunt wel het eindgevecht, als hij die rasta-man zijn rug breekt en hem in de liftschacht gooit. Lekker hoor. Verder is deze Marked for Death natuurlijk vrij standaard, maar toegeven, Seagal geeft de film wel enige meerwaarde. Het blijft triest als je hem in films van de laatste 10-15 jaar ziet of in zijn werk van begin van zijn carriere, toen hij afgetraind was en in zijn films best wel een bad ass is. Hij treft trouwens in deze film in Screwface een prima tegenspeler als vijand.

avatar van Kondoro0614
Marked for Death

Heerlijke Seagal weer al zeg ik het zelf. Ik kan denk ik best zeggen dat je een Seagal niet op moet zetten als je wilt kijken naar een mooie film met een GOED verhaal er in, dat is meestal geen Seagal film! Seagal is gewoon een film waarbij je niet moet nadenken, lekker veel actie en soms nog wat mooie meiden door het beeld heen ook nog, nou als ik dan op de zondag na middag even een heerlijk filmpje wilt kijken dan kan Seagal mij meestal wel helpen, en daarom vond ik deze ook gewoon leuk en gaaf om naar te kijken want ik kon gewoon even relaxen!

Het verhaal, zoals al eerder gezegd, is gewoon weer lekker simpel en daarom hoef je daar geen aandacht aan te besteden. Het concept vond ik erg gaaf en ook de actie scenes waren weer tof in de film. Seagal laat zien dat het niet altijd 'speciaal' moet zijn want een film zoals dit daar zijn we denk ik langzamerhand wel aan gewend bij deze beste man! Ik moet nog wel wat Seagal films kijken maar, toch merk ik dat nu al. Heerlijk genoten weer en zo gaan we verder!

doorsnee seagal film waar hij weer zijn eigen macho ego ten berde brengt.toch altijd goed voor een popcornavondje en verstand op nul................................

dit vind ik de beste film van steven seagal.heb hem ook al weet ik hoeveel keer gezien.hij blijft ook gewoon geweldig.

avatar van ChrisM
The Good old Seagal days.....

avatar van TronMan
Echt één van de betere Steven Seagal films. Met plezier gekeken.

avatar van Mescaline
10 jaar geleden was dit mijn ultieme Steven Seagal favoriet, niet alleen vond ik dit de beste film van Seagal maar hij heeft zelfs nog een tijdje in mijn top 10 gestaan.
Tijden veranderen, je smaak veranderd mee en de geweldige film die ik dit toen vond is nu wel wat ingedaald.
Dat neemt niet weg dat deze film nog steeds erg vermakelijk is, lekker veel actiescenes en daarbij ook nog eens mooi in beeld gebracht en een Seagal die zowaar nog moeite deed om overtuigend te acteren, dit lukt hem niet altijd even goed maar ik heb hem veel slechter zien doen in de jaren hierna.
Ook nu blijft deze film nog steeds op en top vermaak, lekker je verstand op 0 en laat je meesleuren in al het geweld en de typische Seagal oneliners.

Nee, geen 5 sterren meer, maar 3,5 blijven zeker staan.

gisteren weer even gezien.nog steeds een geweldige film. .maar ik heb zeker weer genoten.en dit blijft toch een top film voor mij.