• 8.353.970 stemmen

Met onder meer: Steven Seagal, Basil Wallace en Keith David

Releasedatum: 12 juli 1991

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Marked for Death

"He's a good cop. In a bad mood."

DEA-Agent John Hatcher is net terug uit Colombia, waar zijn partner vermoord werd door een drugsdealer. Door dit voorval heeft John besloten een punt achter zijn carrière te zetten. Wanneer hij echter in een schietpartij met de drugsbaas Screwface belandt, en deze vervolgens zijn zus en haar dochter probeert te vermoorden, gaat John weer aan de slag. Samen met twee oude vrienden gaat hij op zoek naar Screwface.

imageimageimage

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

De oude Steven Seagal films hebben wel als kenmerk dat ze vrij bruut qua actie zijn. Ook in deze Marked for Death kreeg Seagal weer heel wat botten en nekken, met als hoogtepunt wel het eindgevecht, als hij die rasta-man zijn rug breekt en hem in de liftschacht gooit. Lekker hoor. Verder is deze Marked for Death natuurlijk vrij standaard, maar toegeven, Seagal geeft de film wel enige meerwaarde. Het blijft triest als je hem in films van de laatste 10-15 jaar ziet of in zijn werk van begin van zijn carriere, toen hij afgetraind was en in zijn films best wel een bad ass is. Hij treft trouwens in deze film in Screwface een prima tegenspeler als vijand.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2050 stemmen

Marked for Death

Heerlijke Seagal weer al zeg ik het zelf. Ik kan denk ik best zeggen dat je een Seagal niet op moet zetten als je wilt kijken naar een mooie film met een GOED verhaal er in, dat is meestal geen Seagal film! Seagal is gewoon een film waarbij je niet moet nadenken, lekker veel actie en soms nog wat mooie meiden door het beeld heen ook nog, nou als ik dan op de zondag na middag even een heerlijk filmpje wilt kijken dan kan Seagal mij meestal wel helpen, en daarom vond ik deze ook gewoon leuk en gaaf om naar te kijken want ik kon gewoon even relaxen!

Het verhaal, zoals al eerder gezegd, is gewoon weer lekker simpel en daarom hoef je daar geen aandacht aan te besteden. Het concept vond ik erg gaaf en ook de actie scenes waren weer tof in de film. Seagal laat zien dat het niet altijd 'speciaal' moet zijn want een film zoals dit daar zijn we denk ik langzamerhand wel aan gewend bij deze beste man! Ik moet nog wel wat Seagal films kijken maar, toch merk ik dat nu al. Heerlijk genoten weer en zo gaan we verder!

avatar van kassei

kassei

doorsnee seagal film waar hij weer zijn eigen macho ego ten berde brengt.toch altijd goed voor een popcornavondje en verstand op nul................................

avatar van Supernatural

Supernatural

dit vind ik de beste film van steven seagal.heb hem ook al weet ik hoeveel keer gezien.hij blijft ook gewoon geweldig.

avatar van ChrisM

ChrisM

The Good old Seagal days.....

avatar van TronMan

TronMan

Echt één van de betere Steven Seagal films. Met plezier gekeken.

avatar van Mescaline

Mescaline

10 jaar geleden was dit mijn ultieme Steven Seagal favoriet, niet alleen vond ik dit de beste film van Seagal maar hij heeft zelfs nog een tijdje in mijn top 10 gestaan.

Tijden veranderen, je smaak veranderd mee en de geweldige film die ik dit toen vond is nu wel wat ingedaald.

Dat neemt niet weg dat deze film nog steeds erg vermakelijk is, lekker veel actiescenes en daarbij ook nog eens mooi in beeld gebracht en een Seagal die zowaar nog moeite deed om overtuigend te acteren, dit lukt hem niet altijd even goed maar ik heb hem veel slechter zien doen in de jaren hierna.

Ook nu blijft deze film nog steeds op en top vermaak, lekker je verstand op 0 en laat je meesleuren in al het geweld en de typische Seagal oneliners.

Nee, geen 5 sterren meer, maar 3,5 blijven zeker staan.

avatar van Supernatural

Supernatural

gisteren weer even gezien.nog steeds een geweldige film. .maar ik heb zeker weer genoten.en dit blijft toch een top film voor mij.

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Idd een van de leukere Seagal films met Hard to kill en Out for justice. Dit blijft wel mijn favoriet vanwege Screwface.

avatar van Brabants

Brabants

• 2026 berichten

Marked for Death lekkere popcorn film zoals we dat gewend zijn bij Seagal. Dit is zoals iedereen het er wel mee eens is een van zijn betere films. Maar ja de man deed op het begin binnen het genre gewoon aardig mee. Er zijn er maar weinig die later nog wat wisten te presteren. JCVD is daar mijns inziens dus een uitzondering op met het betere werk na zijn hoogtijdagen.

avatar van Metalfist

Metalfist

One thought he was invincible... the other thought he could fly. They were both wrong

Ik kan er eigenlijk niet meteen mijn vinger op leggen maar van alle oude actiehelden is Steven Seagal altijd één van mijn minst favoriete geweest. Een gevoel dat objectief gezien niet klopt, want het handvol films dat ik heb gezien (de twee Under Siege films, On Deadly Ground en Critical Decision) zijn eigenlijk nog wel vermakelijk tot simpelweg erg leuk. Misschien me wat teveel laten leiden door het beeld dat de laatste jaren van de acteur wordt geschetst, hij is ettelijke kilo's zwaarder geworden en naar het schijnt zijn de films ook niet veel meer soeps, dus hoog tijd om eens wat meer uit zijn glorieperiode te kijken.

De keuze viel op goed geluk op deze Marked for Death omdat die online stond op VTMGO en verdekke, dit smaakt toch echt wel naar meer. Een plotje dat wat met haken en ogen aan elkaar hangt maar wat maakt het ook allemaal uit als het voor de rest zo'n fijne actiefilm is. De bruutheid wordt niet geschuwd en hoewel ik het echt niet snap dat niemand zich vragen stelt bij de opmerking dat Screwface 2 gezichten en 4 ogen heeft (je kunt het feit dat het broers zijn enkel nog maar duidelijker maken door dat gewoon vlakaf te zeggen), zorgt de tweede dood van Screwface wel voor een erg leuke climax. Voor de rest nog flink wat onnozele one-liners die natuurlijk zo stoïcijns mogelijk worden verkondigt maar dat is juist hetgeen dat dit soort films zo leuk maakt. Sowieso eigenlijk ook gewoon een erg leuke bad-guy. De dreiging straalt er van af en regisseur Dwight H. Little brengt het ook fijn in beeld. Onvoorstelbaar dat dit dan weer van de man komt die ons 5 jaar later de sequel op Free Willy zou brengen..

Steven Seagal dus. Een beetje een one-trick pony zoals de meesten in dit genre maar wel iemand die dat kunstje perfect beheerst. De continue toegeknepen ogen, de slome maar beredeneerde stem en dan natuurlijk het nodige schop- en vliegwerk. Hij mag vanaf de eerste seconde zijn gangetje al gaan (tegen niemand minder dan Danny Trejo dan nog!) maar hij krijgt ook gewoon een erg fijne tegenstander. Basil Wallace is indrukwekkend in al zijn aspecten en maakt meteen een acteerdebuut van jewelste. Fijn ook om Danielle Harris nog even in piepjonge vorm te zien (geef mij maar de volwassen versie maar in Halloween IV, die ook geregisseerd werd door Little, deed ze het als klein meisje ook al uitstekend. Hier is het echter wel een compleet verwaarloosbaar rolletje) maar ook toch nog even Jimmy Cliff vermelden die een stukje van de soundtrack voor zijn rekening neemt. Zowaar een nummer dat door Seagal hemzelf is geschreven trouwens.

Iemand aanraders van wat zo de betere Seagal films nog zijn? On Deadly Ground, Under Siege (beide delen), Critical Decision en Machete heb ik dus reeds gezien. Ik begin wat door mijn voorraad Lundgren en Van Damme te geraken en het zou fijn zijn om eens terug een goede actieheld te hebben, het merendeel van Chuck Norris zijn films is niet om aan te zien.. In ieder geval: erg goed mee geamuseerd en dat geluid van die krakende botten.. Dat gaat me nog lang achtervolgen.

Dikke 3.5*

scorsese

Metalfist schreef:

[i]

Iemand aanraders van wat zo de betere Seagal films nog zijn?

Na Under Siege en Critical Decission vind ik Out for Justice ook wel genietbaar.

avatar van notsub

notsub

Dit is zo een film, die je precies geeft wat je ervan verwacht. Misschien nog wel wat meer, want de badguy Screwface is een unieke bonte attractie met bovennatuurlijke aspiraties. Steven Seagal is de actieheld hier en ik ben nooit echt een fan van hem geworden. Het lijkt soms wel ingestudeerd ballet, zoals de lichamen rollen en vallen in de gevechten, maar brekende botten maken duidelijk dat je met Steven geen spontane dans kan doen als hij boos is. Gelukkig is de film dus lekker rauw en zit de vaart er goed in. Dat Marked for Death uiteindelijk een opeenstapeling van clichés is maakt dan niet meer uit, je hebt gewoon geen tijd dat op je in te laten werken.

avatar van Lebarron

Lebarron

Marked For Death gaat over John Hatcher(Seagal), een DEA agent die na een mislukte operatie gedesillusioneerd ontslag neemt en weer naar zijn ouderlijk huis terugkeert om zichzelf te hervinden. Helaas blijkt zijn hometown overspoeld te zijn door drugs die verkocht worden door een keiharde Jamaicaanse Yardies posse onder leiding van de Voodoopriester Screwface (Basil Wallace). Al snel staan Hatcher en Screwface lijnrecht tegenover elkaar.

Dit is een van Seagals betere films. Dit komt niet zo zeer door Seagal want die is gewoon the same arrogant prick with a ponytail as usual maar vooral door de bijrollen van Basil Wallace en Keith David. Keith David en speelt altijd wel goed in dit soort films en Basil Wallace is gewoon zeer creepy als de Voodoopriester annex gangleader Screwface. Tom Wright speelt een aardige bijrol. Verder zijn er ook kleine bijrollen weggelegd voor Danielle Harris en Danny Trejo. En we zien reggaezanger Jimmy Cliff optreden terwijl Sandra Canning sexy danst in een strakke witte jurk.

Marked For Death is gewoon een lekkere keiharde knokfilm met een occult randje. Lekker om op te zetten om even te ontstressen!