The Full Monty (1997)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Peter Cattaneo
met Robert Carlyle, Tom Wilkinson en Mark Addy

Twee ontslagen staalarbeiders uit het Engelse Sheffield trachten een oplossing te vinden voor hun uitzichtloos bestaan. Geïnspireerd door een optreden van de Chippendales, denken zij erover om een dansact te creëren waarbij ze zouden gaan voor 'the full monty', een plaatselijke uitdrukking voor volledig naakt. Probleem is dat ze niet kunnen dansen en ook niet bepaald de meest sexy jongens van de stad zijn. Toch vinden ze nog vier kompanen en beginnen ze schoorvoetend te oefenen.

avatar van predator
Originele, leuke film met een fijne soundtrack. En de film is nog actueel ook.

avatar van Fryce
Prima Britse film die af en toe erg humoristische is.

Grappige leuke feel good komedie

YSV
Leuke tragi komedie. Acteerwerk goed. Heerlijke die Engelse humor

avatar van BlueJudaskiss
Prachtig. Heb dit ongeveer 18 jaar geleden voor het laatst gezien, en de film is nog altijd even leuk als toen. Een mooi, hoopvol verhaal met heel veel humor maar waar ook af en toe ruimte is voor ontroering - die prachtige scene tegen het einde als de vriendin van Mark Addy vertelt hoe ontzettend veel ze van hem houdt, ondanks of juist vanwege zijn figuur. Jammer dat er iets te veel lijntjes niet worden afgemaakt. Maar dan nog, dan nog... Zo ontzettend mooi dit!

Als ge met een film voordurend moet lachen dan is hij als komedie geslaagd en dan kunt ge toch niet nalaten er een hoog cijfer aan toe te kennen.
Hilarisch is het met de typische Britse flair en de even Britse sociale achtergrond van fabriekspopulatie, werkloosheid en gewoon van dag tot dag leven.
Tom Wilkinson vind ik de beste act.
Aanbevelertje.

avatar van Panta Rei
Net weer zitten bekijken ondanks dat ik de film op dvd heb.
Blijft een pareltje.

avatar van 93.9
Gewoon een recht toe recht aan Britse komedie.
Leuk.

avatar van jiesyboy