Above the Rim (1994)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Jeff Pollack
met Duane Martin, Leon en Tupac Shakur

De film vertelt het verhaal van een veelbelovend highschool-basketballer en zijn relatie met twee verschillende individuen; de ene is een drugsdealer, en de andere een voormalig basketbalspeler die nu een baan als beveiligingsbeambte heeft.

Zalig gewoon!!

R.I.P. Tupac shakur!!!

Goeie film , tupac speelt een geloofwaardige rol net als in juice.

De beste basketbal film ooit gemaakt en het verhaal lijkt ook nog ergens op.

avatar van SuperSideSwipe
dennis_n schreef:
De beste basketbal film ooit gemaakt en het verhaal lijkt ook nog ergens op.

Dan moet je echt "White men can't Jump" zien. Die is ontelbare malen beter!.

Dit is echter wel een leuke film. Goede soundtrack ook.

Doet niet onder aan Ron Shelton's White Men Can't Jump. Tupac is erg komisch als de lokale kruimeldief Birdie. Fijne soundtrack ook en aardige rollen van Bernie Mac, Marlon Wayans en Leon.

ik ben al zó ontzettend lang op zoek naar deze film zou iemand mij misschien kunnen vertellen waar deze te koop is !!!!

alvast hartelijk bedankt !!!!

erg goede film tupac speelt goede rol en marlon wayans zet weer een grappige bugaloo neer, maar ik kan deze en al tupac's andere films nergens vinden

avatar van FixX
buffy schreef:

alvast hartelijk bedankt !!!!

is niet te koop op nederlandse markt wel in engelstalig
ik heb er 12 dollar voor betaald + verzendkosten
maar je moet wel regiovrije dvdspeler hebbe

chim-brada
buffy schreef:

ik heb hem voor 15 euro

chim-brada
ingmarz schreef:

ik heb deze en juice van 2pac voor 15 euro

avatar van Timothyvdmeer
Redelijke film met een heerlijke soundtrack. Acteerprestaties zijn ok. Verder mooie beelden van de wedstrijden.

Zeker niet de beste basketbalfilm Coach Carter bijv. is stukken beter.

avatar van Muggsy
Kan niet tippen aan 'Hoop Dreams', 'Hoosiers' of zelfs 'He Got Game' maar is desalniettemin zeker genietbaar. Wel jammer dat het hoofdpersonage niet meer charisma had, en ook op het basketbalplein geloofde ik nooit dat hij de nodige skills had om het te maken op het hoogste niveau. Het personage van Leon Robinson vond ik dan weer veel interessanter. Film verloor soms de pedalen, vooral dan naar het einde toe en vond Shakur maar door deze film zoeven als een ongeleid projectiel. Had al beter werk van hem gezien maar waarschijnlijk staat deze portrettering wel het dichtst bij hoe hijzelf echt was.

avatar van Gang_Star
Ietwat tegenvallend. In het genre tussen de betere basketbal films valt Above the Rim zeker niet op, omdat het zich niet kan onderscheiden. Verhaal technisch gezien niet hoogstaand en qua acteerwerk zelfs matig, tupac speelt verre van goed en Marlon Wayans speelt zijn standaard type en is dus irritant aanwezig. De basketbal scènes zijn net als de confrontatie met Bernie Mac wel vermakelijk, maar meer dan dit weet Above the Rim niet te brengen.