Mo' Money (1992)

Komedie / Actie

geregisseerd door Peter MacDonald
met Damon Wayans, Stacey Dash en Joe Santos

De broertjes Johnny en Seymour en zijn altijd uit op meer geld (Mo' Money). Johnny, die Amber tegen het lijf loopt, besluit zijn brood op een eerlijke manier te gaan verdienen. Hij gaat werken werken bij een creditcard-bedrijf, omdat Amber daar ook werkt. Als hij de verleiding niet kan weerstaan om teruggezonden, maar niet doorgeknipte kaarten te pikken en gaan gebruiken, komt hij in problemen. De baas heeft het namelijk op video en dwingt hem om met zijn misdadige plannen mee te werken.

Stelt niet zoveel voor maar ik vodn hem wel vermakelijk.

Hij was zo nu en dan nogal flauw, maar nog wel redelijk.

Die mede speler van Damon ws wel lache........en verder was de film ook zeker wel lach wekend vond ik

Lijkt me wel grappig, vanavond maar ff kijken dan denk ik.

avatar van Ramon K
Heb em net nog eens gekeken op TV en hij blijft waardeloos. Slap verhaal, diepgang van een diepvrieskip en dat kleine irritante Wayans broertje is verschrikkelijk. En die eindscene is ronduit belachelijk (kantoorklerk wordt actieheld). 2 sterren voor die mooie dochter van Richard Pryor, die de film nog net uit de laagste regionen weet te halen.

avatar van geronimo

Ja, ik dacht eerst ook dat Stacey Dash Pryors dochter was, maar dit is niet zo. Ze heeft wel zijn dochter gespeeld in Moving (1988).

avatar van mikey
Ergens wel leuk vanwege die fijne Stacy Dash. Verder een beetje irri. 1.5

avatar van Aapje81
Draak van een film.

Dit is inderdaad nu een draak van een film, maar destijds in de begin jaren 90 was dit best een vermakelijke film die zich lekker wegkeek (ik heb hem destijds zelfs gehuurd in de videotheek. Voor degene die niet weten wat dat is "dat is een winkel voor je vroeger films op videoband en later nog even op DVD kon huren voor een dag" ).

Het verhaal is zo flauw als maar wat, maar de uitvoering ging nog wel en er valt ook regelmatig wat te lachen. Dat laatste komt vooral natuurlijk op conto van de gebroeders Wayans (Damon en Marlon), die ook in deze film broers spelen. Degene die natuurlijk ook een leuke en vooral mooie toevoeging was, was de fraaie Stacey Dash die later (in 2006) zelfs nog geposeerd heeft voor het tijdschrift Playboy op bijna 40 jarige leeftijd. Ook zit er actie in deze film (daarom ook het genre Komedie / Actie), maar dat moet je vooral met een korreltje zou nemen. Omdat de film maar iets van 90 minuten duurt, kijkt hij verder ook wel lekker weg. Het einde was inderdaad best belachelijk, maar dat geldt eigenlijk voor alles in deze film.

Ach gewoon leuk om eens gezien te hebben en zeker als je hem destijds in de jaren 90 had gezien. Mede daarom baseer ik ook daar mijn punt op.