Shottas (2002)

Verenigde Staten / Jamaica
Actie / Misdaad

geregisseerd door Cess Silvera
met Ky-Mani Marley, Spragga Benz en Paul Campbell

Wayne (Spragga Benz) en Biggs (Kymani Marley) zijn opgegroeid in de harde en gevaarlijke wereld van het straatleven van Kingston, Jamaica. Op een dag beroven ze een vrachtwagenchauffeur, en de buit wordt gebruikt om valse visa aan te schaffen voor de Verenigde Staten. Eenmaal in Miami aangekomen, zetten ze hun criminele activiteiten voort, en rollen in een onderwereld waar ze te maken krijgen met de meest gevaarlijke drugdealers.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Niet dat deze film me verder boeit, maar wat je zegt over budgetten is onzin. Deze film koste 200.000 dollar, Saw kostte 1,2 miljoen en Good Will Hunting zelfs 10 miljoen. Saw was dus zes keer zo duur en Good Will Hunting zelfs 50x zo duur.

avatar van NotJustAnOpinion
Deze film laat zien dat een editing ook een vak is maar niet het juiste vak van deze editor.
Deze film kleeft als los zand aan elkaar, de overgangen tussen de scene's zijn gewoon van amateuristisch niveau.

En met een paar mooie auto's en vrouwen heb je nog geen goede film natuurlijk!

Goede actiefilm met lekkere muziek, gewoon verstand op nul zetten en wegkijken die hap!

avatar van FunkStarr
Redelijk, maar niet genoeg om een voldoende te scoren, hangt er een beetje tussenin. Hij is wel makkelijk uit te kijken wat natuurlijk een pluspuntje is.

avatar van 606
bomb ass Gangsta film man , voor een low budget film was deze bijzonder goed.
Acteurs waren goed in hun rol, voldoende actie en mooie scenes.

3,5 ster

avatar van Minotaures
Een misdaadfilm richting de Rasta-boys.

Een leuke verandering en toch nog redelijk interessant. Verhaal was te doen, zitten paar goede actiescènes bij en het is allemaal goed en vlot te volgen.

Ik wist niet dat het een uiterst low-budget setting was. Ze hebben dan behoorlijk wat uitgehaald. Complimenten!

B film niveau (doet amateuristisch aan), die in mijn ogen de drugshandel verheerlijkt en die verder vooral opvalt door een aantal goed gespeelde bijrollen, o.a. Wyclef Jean.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Schitterende soundtrack.

Misschien zou zijn vader zich omdraaien in het graf, want de buitenechtelijke zoon van de koning der reggae speelt hier een uiterst gewelddadig persoon. Verder strookt de film in geen enkel opzicht met de filosofie van Marley en zijn muziek. Toch werd er voor het gemak maar een klassieker van hem en zijn Wailers toegevoegd aan de schitterende soundtrack. Deze verzameling liedjes zijn eigenlijk verantwoordelijk voor één hele ster, hetgeen exact weergeeft wat de film zelf waard is.

Not irie.

Zinema schreef:
Schitterende soundtrack.

Not irie.

Niet alles wat Jamaicaans is en reggae bevat hoeft perse met Bob Marley gerefereerd te worden.
Al speelt zijn zoon hier in, dit is gewoon een film, heeft niks met realiteit te maken.

avatar van Luppie00
Als deze film nog uitgebreider was gemaakt, was het echt wel een goede film geweest ! Ik vind het nu maar een simpel filmpje voor op de bank waarbij je je verstand op 0 moet zetten. 3*

Serieus mensen dit is echt een aanrader ik vind deze film echt goed. Bombaclat man

avatar van wimnoot
Vooral de herhaling van zetten stoorde me na een poosje. Ze vinden een boef, schieten, schieten, schieten. Op naar de volgende slechterik, schieten, schieten, schieten. Zelfs de soundtrack werd vervelend op den duur.

avatar van skip
B film met veel bloed en geweld, slecht uitgewerkt.

avatar van LostCauze
Ik verwachte een jamaicaanse ripoff van City of God, dat was het gelukkig niet. Best wel toffe film eigenlijk. Wel een beetje jammer van die shootout aan het einde, eerst de zwaar onnodige cliché waar die gast zegt dat ie eruit gaat stappen met zn chick, dan voor de tweede keer een shotgunschot die een kleine kogelwond achterlaat, waarna de cliché-badass weggaat zonder ff te checken of de man dood is. Zo zonde, kost em een halve punt.

avatar van SoSoLobi
Deze movie checken voor de 3e keer! ^^
Boeng tranga movieee!!
Peace, Bless y'all.

Na et roken van een jonko ( wiet of hasj) is dit wel een topfilm.

Ja, de teletubbies ook.

Hehe faqing grappigg

Echt een een top film is dit he.hij staat bij mij al jaren op nr 1 in me top 10. En hier wordt ie zo slecht gewaardeerd het is gewoon niet te geloven. En volgens mij zijn er ook heel weinig op de hoogte van deze film terwijl ie al van 2002 is. Toch is er maar 161 keer op gestemt. Best apart vind ik maarja.

5.0 *