Belly of the Beast (2003)
Genre: Actie
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Canada / Hongkong / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Siu-Tung Ching
Met onder meer: Steven Seagal
IMDb beoordeling:
4,6 (7.099)
Gesproken taal: Engels en Italiaans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Belly of the Beast
"A father's rage knows no limit."
Jake Hopper (Steven Seagal) weet niet dat zijn dochter Jessica en haar vriendin Sarah tijdens hun rondreis door Zuidoost-Azië zijn ontvoerd. Maar als een vriend uit zijn tijd bij de geheime dienst hem de band geeft waarop losgeld wordt gevraagd, beseft hij dat hij zelf in actie moet komen. Jake vliegt zelf naar Bangkok in de hoop dat hij met behulp van zijn oude netwerk de meisjes kan redden. Zijn speurtocht voert hem tot diep in de Thaise onderwereld. Hij volgt het spoor van de groep die verdacht wordt van Jessica's ontvoering. Zo belandt hij midden in de strijd tussen een corrupte Thaise generaal en de Abu Karaf, een bende wapensmokkelaars. Als Jake het intrige probeert te ontrafelen, ontdekt hij dat de CIA gemanipuleerd wordt, en dat zijn dochter zich midden in het web bevindt.
Externe links
Acteurs en actrices
Jake Hopper
Sunti
Lulu
General Jantapan
Jessica Hopper
Sara Winthorpe
Fernand Zadir
Mongkol
Woman in Pool
Fitch McQuaid
Video's en trailers
Reviews & comments
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Ik zal die films die je noemt wel een keer bekijken als ze op tv komen. Hoewel ik denk dat ik ze niet goed, zelfs klote, ga vinden. The Glimmer Man bijvoorbeeld gaf jij een 5 terwijl ik dat echt een heel erg slechte film vond. Als de vechtscenes in die andere films van hetzelfde belabberde niveau zijn dan weet ik wel zeker dat ik m slecht vind.
The glimmerman is wel aardig, maar kan niet tippen aan Marked for Death, kijk die laatste maar eens, want die laat zeker meer zien van zijn martial arts.
Mystery
-
- 5 berichten
- 15 stemmen
Hey Boordappel,
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je Jackie Chan of andere acteurs wel goed vindt qua vechtscenes en Steven Seagal niet.
Zal wel gewoon een kwestie van smaak zijn, want ik vind dat rare gespring en gedoe van zo'n klein ventje als Jackie dus helemaal niks.
Als je een film wilt zien waarin Seagal ontzettend bruut met zijn tegenstanders afrekent, zou ik Out For Justice eens kijken. Qua verhaal en sfeer vind ik dit trouwens juist 1 van zijn slechtere films.
Wat Out For a Kill betreft; Als ik Seagal in een kapperszaak zie vechten met een kerel die als een aap aan zijn haar zit te krabben, duidelijk aan een touwtje in de lucht hangt als Seagal wat technieken op hem uitvoert en vervolgens heel onwerkelijk over muren loopt (nog nooit gehoord van zwaartekracht?), kan ik me voorstellen dat je broek afzakt.
Mijn favorieten zijn Belly Of The Beast, Glimmerman, Under Siege 2 en Marked For Death.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Hey Boordappel,
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je Jackie Chan of andere acteurs wel goed vindt qua vechtscenes en Steven Seagal niet.
Zal wel gewoon een kwestie van smaak zijn, want ik vind dat rare gespring en gedoe van zo'n klein ventje als Jackie dus helemaal niks.
Laat ik even The Glimmer Man als voorbeeld nemen. De vechtscenes daar zijn echt erg jammer. Nergens zie je dat Seagal technieken beheerst die een normaal mens niet heeft. Geen stoere combo's of vette trappen. Komt nog eens bij dat een blinde kapucijneraap beter camerawerk had kunnen verrichten en ook de regie gaat nergens over. Snelle wisselingen van shots zijn dodelijk voor een mooie vechtscene. Vaak duidt dit erop dat een acteur gewoon niet de juiste timing of techniek heeft om een vechtscene goed eruit te laten zien. Dit wordt allemaal mooi uitgelegd op de DVD van The Scorpion King (niet die met the Rock!). In die film zie je duidelijk hoe goed de acteurs zijn met martial arts (bekijk ook de showcase van de hoofdrolspeler op de DVD! Erg stoer).
Als je niet van het gespring en gedoe van Chan houdt raad ik je Drunken Master II aan. Ik blijf maar op die film hameren maar daar zit echt de allerbeste martial arts scene in die ik ooit gezien heb.
Dat vind ik op zich geen probleem, als het maar goed in het verhaal past. Bij Crouching Tiger, Hidden Dragon is dat te accepteren. Maar ik neem aan dat dat in Out for a Kill niet het geval is.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Laat ik even The Glimmer Man als voorbeeld nemen. De vechtscenes daar zijn echt erg jammer. Nergens zie je dat Seagal technieken beheerst die een normaal mens niet heeft. Geen stoere combo's of vette trappen.
1 Dan heb je niet goed opgelet, want in de scene in het restaurant waren er wel degelijk vette worpen en leuke moves. Bij Seagal gaat het tevens om de snelheid, hij is enorm snel met de handjes, terwijl iemand als Jackie het met de beentjes vooral moet doen, en dat is geen goede vergelijking vind ik.
2 Glimmerman is niet het beste voorbeeld, bevat te weinig om iemand die Seagal niet goed kent te overtuigen van zijn kunnen. Zoals ik al zei, zie Marked for Death maar als het ultieme juiste voorbeeld.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
1 Dan heb je niet goed opgelet, want in de scene in het restaurant waren er wel degelijk vette worpen en leuke moves. Bij Seagal gaat het tevens om de snelheid, hij is enorm snel met de handjes, terwijl iemand als Jackie het met de beentjes vooral moet doen, en dat is geen goede vergelijking vind ik.
Het camerawerk daar stelde echt niets voor waardoor die scene onoverzichtelijk en zelf lelijk werd. Verder heb ik daar weinig van zijn techniek kunnen zien. Zijn tegenstanders waren ook nog eens te dom om echt vette actiescenes te hebben. Met 1 worp waren ze uitgeschakeld. En over snelheid gesproken: kijk First Strike maar eens van Jackie Chan, wat die man daar allemaal uithaalt met een trap. Dat is pas snelheid en timing waar je U tegen zegt. Dat zie ik Seagal nog niet doen. Overigens moet Chan het helemaal niet van de beentjes hebben, alleen als ie zich uit de voeten maakt. In zijn vechtscenes gebruikt hij voornamelijk zijn handen en af en toe een hulpmiddel.
Ok, als ik die film gezien heb meld ik me wel weer.
jex
-
- 266 berichten
- 6413 stemmen
Mischien is deze poster beter en wat officieler:
http://images.amazon.com/images/P/B000006PAB.01.LZZZZZZZ.jpg
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Het camerawerk daar stelde echt niets voor waardoor die scene onoverzichtelijk en zelf lelijk werd. Verder heb ik daar weinig van zijn techniek kunnen zien. Zijn tegenstanders waren ook nog eens te dom om echt vette actiescenes te hebben. Met 1 worp waren ze uitgeschakeld. En over snelheid gesproken: kijk First Strike maar eens van Jackie Chan, wat die man daar allemaal uithaalt met een trap. Dat is pas snelheid en timing waar je U tegen zegt. Dat zie ik Seagal nog niet doen. Overigens moet Chan het helemaal niet van de beentjes hebben, alleen als ie zich uit de voeten maakt. In zijn vechtscenes gebruikt hij voornamelijk zijn handen en af en toe een hulpmiddel.
Ok, als ik die film gezien heb meld ik me wel weer.
Je maakt weer de vergelijking met Jackie chan en onterecht, het zijn totaal verschillende vechtstijlen. Het mooie van Aikido is juist hoe je mooi gebruik kunt maken van de kracht van de tegenstander, en het draait om snel denken en reageren op de actie van je tegenstander. Seagal is snel, en beoefent de vechtstijl in goede kalmte en pracht, kalm blijven en scherp is een must bij deze sport en dat maakt het zo mooi om te zien. Maar ben benieuwd wat je van Marked for death vindt dan, let me know.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Mischien is deze poster beter en wat officieler:
http://images.amazon.com/images/P/B000006PAB.01.LZZZZZZZ.jpg
Juist, deze poster ziet er veel beter uit.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Eindelijk gezien, en wat is deze toch smullen vergeleken met de ontzettend slappe saaie half past dead, Belly of the beast doet mij dit misbaksel vergeten en Seagal vergeven. Out for a Kill was wel goed, Seagal keerde terug naar waar hij goed in is, klappen uitdelen op indrukwekkende wijze. Waar out for a kill een superslechte regie en wat aardige vechtscene's had, heeft Belly of the beast veel hele mooie vechtscene's die ook nog eens prachtig in beeld zijn gebracht. Met name voor de liefhebbers van de oude Seagal die maar weer eens bewijst in deze film een ware martial artist te zijn, is deze film smullen. Verder komt de mooie muziek en de natuuropnames de film nog extra ten goede. Enig minpuntje was dat Seagal een paar kleine moves deed die absoluut niet bij zijn stijl (lees Aikido) horen, zoals snelle en hoge trappen, overduidelijk overgenomen door een stand-in. Als ik dat wil zien, kijk ik wel naar jet li, dat hadden ze mogen weg laten. Gelukkig blijven er nog genoeg Seagal moves over die voor hem typerend zijn, erg fraai om weer te zien. Verder zijn er 1 of 2 scene's waar Seagal zijn stem om onduidelijke reden wordt overgenomen door iemand anders zijn stem voor een woord of twee zinnen, terwijl de rest van de film hij prima te verstaan is, dus de reden is mij onduidelijk, het was wel een beetje storend. Klasse film, duidelijk met veel en veel meer liefde gemaakt dan Out for a kill, ik kan met een gerust hart zeggen : Seagal is back! ****
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Deze review vertegenwoordigt mijn gevoel helemaal, mooie review!!
Travis Bickle
-
- 66 berichten
- 44 stemmen
Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat dit soort figuren in films mogen spelen.
STOP DEZE BRANCHEVERVUILING !!!
Sluit die eikel op in zn sportschool en laat hem er nooit meer uitkomen !
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Kun je ook gewoon even normaal doen? FF rustig aan he? Je mag best een mening geven, maar dat kan ook zonder te vloeken en zomaar wat te roepen.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat dit soort figuren in films mogen spelen.
STOP DEZE BRANCHEVERVUILING !!!
Sluit die eikel op in zn sportschool en laat hem er nooit meer uitkomen !
Je lijkt net een kind van acht.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5891 stemmen
Hij zegt iig wel waar het op staat, alleen kan je dat ook wel in andere woorden zeggen.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Hij zegt iig wel waar het op staat
Jammer dat dit laatste nou weer erbij moet
Weet dat ik soms overenthousiast kan berichten over Seagal en zijn films, maar probeer tenminste wel zoveel mogelijk mijn pure mening te geven en zoveel mogelijk uit te leggen en te onderbouwen, vind ik het zo jammer dat je dan je mening uit alsof het een feit is, klopt niet echt he?
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Ja, dat kan iedereen wel zeggen, kan ik ook zeggen maar zo werkt het niet he, beetje kinderachtig. Je mag best iets vinden, maar je kan gerust je mening geven zonder te doen alsof het feiten zijn, maar even om wat helderheid te scheppen voor je : Mening > http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=mening en dan hebben we een feit > http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=feit , hopelijk snap je het nu? Is het een feit dat Seagal een branchevervuiling is? Nee, ik geniet samen met een hele hoop andere fans en zelfs niet echte fans nog altijd van zijn films, en niemand kan ontkennen dat zijn films het nog best aardig doen gezien de huur en verkoopaantallen. Dat is nou een voorbeeld van een feit. Dus dat van die branchevervuiling is dus een mening afkomstig van iemand die niet warm of koud wordt van seagal,prima geen probleem mee, maar ga niet roepen dat het een feit is. Seagal heeft een unieke stijl die anderen blijkbaar in hun haat niet willen zien, daar staat gelukkig tegenover dat de man himself genoeg positieve reacties krijgt, en ja, ook uit de filmwereld. Recent voorbeeld is hoe Joel Silver laaiend enthousiast deed over de kwaliteiten van Seagal (en die heeft ie, da's een feit.) en over zijn kunnen tijdens een interview van Exit wounds. Your hate him or love him, simpeler is het niet. Geloof het of niet, er zijn heel, heel veel mensen die films als Belly of the beast te gek vinden, waaronder ik uiteraard. Is dat zo gek? Ik geniet van allerlei soorten films, van hoogstaande pareltjes tot regelrecht dom amusement, Seagal's films mogen dan weinig om het lijf hebben qua verhaal en diepgang maar vermakelijk zijn ze zeker voor mij, prachtige truucs en vloeiende martial arts, en op leeftijd of niet, mij versteld doen staan kan hij nog steeds. Zijn moves zijn misschien wat statischer, maar zeker niet minder indrukwekkend. Tot slot, als je wat verder surft dan je neus lang is, kom je ook veel goede reviews tegen, niet minder dan slechte, maar ja, kwestie van smaak denk ik he.....:D
gotti
-
- 14075 berichten
- 5891 stemmen
Ja, dat kan iedereen wel zeggen, kan ik ook zeggen maar zo werkt het niet he, beetje kinderachtig. Je mag best iets vinden, maar je kan gerust je mening geven zonder te doen alsof het feiten zijn, maar even om wat helderheid te scheppen voor je : Mening > http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=mening en dan hebben we een feit > http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=feit , hopelijk snap je het nu?
...
Ik heb het dan helemaal niet over het 'leuk vinden' of niet (ieder z'n recht), maar gewoon inhoudelijk gezien.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
We kunnen hier eindeloos over door discussiëren maar het blijft een kwestie van smaak. Tuurlijk mag je je mening geven, vond je alleen wat ver gaan om dat je je mening probeert op te dringen d.m.v. het als een feit laten klinken. En dat de Seagal gevechten standaard gevechten zijn is zoiets onbegrijpelijks dat mensen dat zeggen, tuurlijk kan iedereen zo vechten
Kom op zeg, het is zeker wel een feit dat Seagal kwaliteiten heeft, hij heeft o.a. een zwarte band in Aikido, door de Martial Art kenners geprezen vechtsport, 1 van de moeilijktse op aarde, da's een feit. Zeker nooit marked for death gezien? Of Nico waarin hij les geeft in de opening van de film? Je kan moeilijk ontkennen dat de man kan vechten, of je het mooi vindt of niet dat is een ander verhaal. En ja, hij heeft wat mindere films gemaakt, maar daar staan gelukkig wel goede tegenover waarin zijn martial arts wel duidelijk naar voren komen. Inhoudelijk gezien stellen zijn films vaak niet veel voor nee, maar dat dat neem ik altijd wel mee in mijn beoordeling, ik kijk dan puur naar de vechtscene's, als ik dat nou ok genoeg vind? Seagal is voor sommigen misschien nu wat standaard denken ze, omdat het went bij sommigen, ze worden een beetje verwend en kijken nergens meer van op. Maar de werkelijkheid is, een feit..., dat hij wel degelijk een unieke stijl heeft, waarom is hij er anders mee bekend geworden? Waarom wordt hij dan zo geprezen bij de martial arts kenners? Waarom heeft hij anders 3 soorten vechtsporten beoefent, is al uniek op zich. Als je goed oplet, zie je hoe hij situaties verbluffend snel inschat (in documentaire gezien), en snel reageert om de beweging van de tegenstander om te zetten in een aanval, het principe van Aikido, en geloof me, niet iedereen kan dat, ik heb er zelf een tijd op gezeten en weet hoe verdomd moeilijk het is, dus dat hij een zwarte band er in heeft is zeker wel uniek, en dus een feit.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5891 stemmen
Geen zin om hier weer van alles te gaan quoten. Ik vind die Seagal films niet leuk en zal ze denk ik ook nooit leuk vinden (Marked for Death heb ik wel gezien; ik meen dat ik er 1* voor gaf...).
Ik blijf er ook bij dat die Seagal maar een beetje standaard bezig is. D'r wordt daar in Hollywood door enkele pipo's een verhaaltje om de gevechten van SS heen geschreven en dat trekt mij dus helemaal niet...
Banjo
-
- 2035 berichten
- 4297 stemmen
Ik vond m leuk, ik zal m snel weer vergeten
maar ik geef die man een kans!
3 sterren
ACiD4BLooD
-
- 21 berichten
- 0 stemmen
Steven Seagal en de titel Belly of the Beast ???
Is dat een grap?
Lijkt me niet aan het serieuze gezicht te zien van hem.
Travis Bickle je hebt gelijk dat je zo tekeer gaat.
Weer een overrated film erbij op www.MovieMeterWeWetenNietBeter.nl
SlingBlade
-
- 272 berichten
- 0 stemmen
Een unieke stijl? Leg eens uit; d'r is volgens mij weinig unieks aan, dan enkele vrij standaard gevechten.
Ik zal hier toch even op in moeten haken (zonder deze film gezien te hebben). Nogmaals moet Steven Seagal het voor alle duidelijkheid niet hebben van zijn ijzersterke acteerprestatie's (al vindt ik de rust die die uitstraalt erg mooi) en interessante verhaallijnen, die vindt ik ook zeer zwak. Echter kan je de man 1 ding niet verwijten, namelijk zijn unieke vechtstijl. Aikido, de oosterse verdedigingskunst, met nadruk verdedigingskunst, uit Japan, heeft als principe, het gebruik maken van de kracht van je tegenstander. Dit gaat gepaard met UNIEKE cirkelvormige, UNIEKE sierlijke bewegingen waarmee de tegenstander wordt gecontroleerd. Dit zie je in zijn films heel mooi terug. Als je je er niet in interesseert dan kan ik me voorstellen dat het je weinig doet. Verder heb ik mijn lof over zijn behaalde graduatie's in martial arts en studie's al bij de film Out for a kill uitgesproken. Misschien komt mijn enthousiasme voort uit het feit dat ik me aangetrokken voel tot oosterse krijgskunsten en oosterse filosofie.
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Ik zal hier toch even op in moeten haken (zonder deze film gezien te hebben). Nogmaals moet Steven Seagal het voor alle duidelijkheid niet hebben van zijn ijzersterke acteerprestatie's (al vindt ik de rust die die uitstraalt erg mooi) en interessante verhaallijnen, die vindt ik ook zeer zwak. Echter kan je de man 1 ding niet verwijten, namelijk zijn unieke vechtstijl. Aikido, de oosterse verdedigingskunst, met nadruk verdedigingskunst, uit Japan, heeft als principe, het gebruik maken van de kracht van je tegenstander. Dit gaat gepaard met UNIEKE cirkelvormige, UNIEKE sierlijke bewegingen waarmee de tegenstander wordt gecontroleerd. Dit zie je in zijn films heel mooi terug. Als je je er niet in interesseert dan kan ik me voorstellen dat het je weinig doet. Verder heb ik mijn lof over zijn behaalde graduatie's in martial arts en studie's al bij de film Out for a kill uitgesproken. Misschien komt mijn enthousiasme voort uit het feit dat ik me aangetrokken voel tot oosterse krijgskunsten en oosterse filosofie.
Eindelijk iemand die niet zomaar wat respectloos roept over Seagal, maar die het tenminste begrijpt....:D
dikkeballuh
-
- 13 berichten
- 22 stemmen
Ik heb echt respect voor Seagal,maar ik vond deze film helaas echt wel tegenvallen,....
Ik had er meer van verwacht.
(Beetje ''Ransom-verhaal'')
Zijn rol in Half Past Dead was beter....
SSeagal
-
- 1866 berichten
- 659 stemmen
Zijn rol in Half Past Dead was beter....
Hahahaha!!!
Je gaat me toch niet vertellen dat je zijn ontzettende slechte poging tot serieus acteren en het irritante kijk mij eens een home-boy zijn in half past dead beter vindt dan zijn rol in Belly of the beast waarin hij gewoon lekker ouderwets ervan langs geeft en lekker veel en lange vechtscene's heeft? Nou ja, het is jouw smaak, maar wel een beetje vreemd....:D
Het laatste nieuws

Eerste teaser en releasedatum onthuld van de goed beoordeelde horrorserie 'FROM'

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod

Waargebeurde WOII-film 'Anthropoid' met Cillian Murphy is vrijdag te zien op televisie

Nederlandse komedieserie 'Moedermaffia' scoort op Videoland
Bekijk ook

Alla Ricerca del Piacere
Horror / Thriller, 1972
13 reacties

The Condemned
Actie / Thriller, 2007
400 reacties

Xia Dao Gao Fei
Actie, 1992
33 reacties

Executive Decision
Actie / Thriller, 1996
144 reacties

Under Siege
Actie / Thriller, 1992
259 reacties

Marked for Death
Misdaad / Actie, 1990
170 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.





