The Blue Lagoon (1980)

Alternatieve titel: De Blauwe Lagune

Avontuur / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Brooke Shields, Christopher Atkins en Leo McKern

Richard (Christopher Atkins) en Emmeline (Brooke Shields) zijn twee kinderen die schipbreuk lijden en aanspoelen op een exotisch, tropisch eiland. Samen met de knorrige zeeman (Leo McKern) proberen ze te overleven. Na zijn dood groeien de twee op en leren stap voor stap voor zichzelf te zorgen. In de loop der jaren groeit hun kindervriendschap zelfs uit tot een pure liefde. Echter, niet alles op hun eiland is even paradijselijk als het lijkt.

avatar van Graaf Machine
Als kind gezien samen met mijn moeder. Vreselijk. Dat dacht ik zelfs als kind al. Eerder The Shining gezien samen met mijn moeder. Dat was andere koek.

avatar van =EL!ZE=
Deze film is alweer bijna 40 jaar oud!! Eén van de mooiste liefdes verhalen ooit gemaakt. Alleen jammer dat zulke successen dan weer worden uitgemolken tot een tweede en zelfs derde film, die laatste speelt Atkins ook in. Naar mijn mening behoord deze film in elke filmkast.

avatar van umbra
Ik herinner deze mij nog, deze kwam zo gemaakt n houterig over, overdreven melig n ontstellend zwak geactiveerd.

Goede maar wel voorspelbare film. De acteurs zijn soms wat houterig maar wel heel sterk geacteerd.