• 8.668.073 stemmen

Blue Lagoon: The Awakening (2012)

Avontuur / Romantiek | 85 minuten

Genre: Avontuur / Romantiek

Geregisseerd door: Mikael Salomon

Met onder meer: Indiana Evans, Brenton Thwaites en Denise Richards

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Blue Lagoon: The Awakening

De ijverige Emma Robinson en lijntrekker Dean McMullen zijn twee tieners die elkaar leren kennen, een normaal leven leiden en samen naar school gaan. Dan gaat hun klas op een humanitaire reis naar Trinidad. Op een avond gaan ze stiekem naar een feestje op een boot, maar wanneer de politie de boot onderschept, slaat Emma overboord. Dean springt haar achterna om haar te redden. Zo spoelen ze aan op een verlaten eiland. Geleidelijk aan leren ze te overleven in hun nieuwe omgeving. Emma en Dean worden op elkaar verliefd, terwijl hun ouders een zoektocht naar hen organiseren.

Decec

Blu Lagoon, ah ik ben benieuwd van deze film...

stinissen (crew films & series)

Ook kleine rol van Christopher Atkins die in de cultfilm uit de jaren '80 speelde The Blue Lagoon (1980) het orgineel uit The Blue Lagoon (1949) moet ik nog zien maar is moeilijk aan te komen.

Decec

Ik heb wel (The Blue Lagoon 1980) gezien via mijn jeugd. Het is echt mooi verhaal. Romantisch...

avatar van Re73

Re73

keek wel leuk weg maar haalt het niet bij de versie van Brooke Shields.

stinissen (crew films & series)

Te schoon en te mooi nooit vies maar toch vermakelijk genoeg voor een leuke avond.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Had veel zin in deze film omdat ik de blue lagoon uit 1980 best wel een vermakelijk vind, maar helaas viel deze 'remake' een beetje tegen. We hebben zowieso te kampen met matig acteerwerk in deze film en daarbij is het een beetje een softe film geworden waarbij ook nog eens een beetje van de hak op de tak wordt gesprongen. Maar al bij al nog wel te kijken voor een keertje.

krappe 2.5 ster

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Een van de slechtste films die ik ook gezien heb, erg slecht verhaal, nog slechter geacteerd, een afknapper eerste klas en niet de moeite waard om te kijken.

avatar van schumacher

schumacher

Ik ben iemand die snel tevreden is van een film maar deze kon me niet echt bekoren.

De film springt idd van de hak op den tak, het acteer werk was niet veel soeps ook.

Toch kon de film me blijven boeien om helemaal uit te kijken, dit had vooral te maken met de bloedmooie dame(s) in de film.

Beetje jammer, ze konden er meer van gemaakt hebben van deze film, deze hoeft geene topper te zijn maar het mocht allemaal wel wat meer zijn geweest.

Die Indiana Evans is echt een prachtmeid.

avatar van MacHBos

MacHBos

Moeten ook niet wat goed is willen verbeteren. GOED is GOED.

avatar van jippie2010

jippie2010

Het is het allemaal net niet:

Te saai, te braaf, te onrealistisch, ondermaats geacteerd,

grote thema's oppervlakkig en amateuristisch uitgewerkt.

Een remake die ze niet hadden moeten maken. *1,5

avatar van Zandadder

Zandadder

De originele Blue Lagoon blijft een leuke film, ook de remake vond ik best aardig.

Deze heb ik op de harde schijf staan en ben er even snel doorheen gegaan, omdat ik een slechte variant vrees. En al wat ik zag beviel me totaal niet.

Te modern, te gemaakt, te zoet, slecht acteerwerk..

Deze gaat meteen van de harde schijf af.

avatar van krillz

krillz

Wij vonden hem goed, we hebben genoten!

avatar van mikey

mikey

We?

avatar van Darbie

Darbie

Met een plaatselijke buitentemperatuur van 31 graden eind van de middag (binnenshuis al opgelopen tot 28 graden) in acht genomen, keek dit (alhoewel bijzonder preuts) lekker en makkelijk weg.

[ En of Emma en Dean hun liefdesrelatie later - weer terug in de bewoonde wereld- hebben voortgezet, of misschien wel getrouwd zijn, .....zal me worst wezen.]

avatar van hijman1946

hijman1946

schumacher schreef:

Die Indiana Evans is echt een prachtmeid.

mee eens deze film was een slap aftrek sel van Blue Lagoon,,nergens spannend,zelfs die tijger niet.meer n schoolmeidenfilm lol''

Decec

Een goed avontuur/drama/romantiek movie...

Goed verhaal...

Ah, ah een bekende acteur Christopher Atkins, hij speelt ook

toen : The Blue Lagoon"... ha ha... Nu is hij ouder geworden...

Goed acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van mikey

mikey

TV flick Nickolodeon nivooo over de 2 tieners die aanspoelen op een of ander strand. Ondanks dat het gaat over een leeg eiland ergens bij Trinidad ziet het er erg Amerikaans uit. Alsof het is geschoten in een resort. Leuk dat ze gedacht hebben aan het flikflooien in de branding-shot... Veel beeldvervuiling van objecten om het beetje bloot te vermijden. Het meiske heeft het de hele film over zoiets als Aloe dat ze in flesjes doet... Ik heb geen idee wat het is, misschien een plantaardig olie tegen rimpels?

avatar van Remedy

Remedy

Ik merkte het overlevingsgevoel niet wat deze wel zou moeten doen. Alles gebeurd alsof het logisch is en alles volgt elkaar te snel op. Ik kan geen goed positief punt van de film bedenken, behalve dat het eiland een klein beetje vakantiegevoel geeft. Ik had me ertoe gezet om de film hoe dan ook uit te kijken, maar ik kwam echt niet verder dan 75%

avatar van soom

soom

Ergens mist hier en daar heel wat. Het is op zich aardig. Brendan en Indiana doen het leuk. Maar het is wel vechten tegen de stroom in. Met wat ze moeten overbrengen, lummelt het verhaal naar een gelukkig einde in de regen. Komt totaal uit de lucht vallen.

Ik spotte Jacob Artist meteen als een bekende kop, al dacht ik wel nog eerder aan Taylor Lautner..

Ik heb totaal geen beeld meer bij de eerdere film. En ik vermoed dat deze film datzelfde lot beschoren is. Hoe mooi ook, het laat niet echt een blijvende indruk achter. Spijtig. Wel grappig van de achternaam Robinson.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Beetje ongeloofwaardig. Als ik met haar op een onbewoond eiland zat zou ik er vooral alles aan doen om niet gevonden te worden.

avatar van Phantasm

Phantasm

De originele Blue Lagoon blijft een leuke film, maar dit...nee, overbodig gewoon, het had voor mij niet gehoeven.

avatar van Black Math

Black Math

Ooit het origineel gezien, maar dit voegt helemaal niets toe. Het is een beetje Expeditie Robinson met een vleugje seks, maar geen zwangerschap ofzo, de hoofdpersonen zijn ook te wereldwijs om echt als een natuurmens vrij van alle cultuur uit te groeien wat toch een beetje een thema in het origineel is. Dat het acteerwerk erg slap is, helpt ook niet. Kortom, een slap aftreksel van een film die zelf ook niet bijster briljant was. 0,5*.