• 10.518 nieuwsartikelen
  • 8.961.318 stemmen

Return to the Blue Lagoon (1991)

Romantiek / Avontuur | 98 minuten

Genre: Romantiek / Avontuur

Geregisseerd door: William A. Graham

Met onder meer: Milla Jovovich, Brian Krause en Lisa Pelikan

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 2 augustus 1991

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Return to the Blue Lagoon

"Return to the Romance, Return to the Adventure..."

Een weduwe wordt achtergelaten met een jongetje, een meisje en een zeeman. Na een aantal dagen probeert de zeeman de baby's te vermoorden, maar de vrouw weet hem te vermoorden. Na een tijdje weten ze een onbewoond eiland te bereiken. Ze voedt de kinderen op en wanneer de kinderen een jaar of 8 zijn, sterft ze. De kinderen worden verliefd op elkaar en trouwen in de jungle. Wanneer na jaren een schip het eiland bereikt, leidt dit tot vele conflicten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Sarah Hargrave

avatar van adriemeijer

adriemeijer

TragieStar.* schreef:

...

Fijn dat de film begint waar het vorig deel is gebleven en ons weer mee neemt naar hetzelfde eiland (hoezo toevallig).

De eerste film eindigt met het schip van de vader van Richard. De matrozen ontdekken het sloepje waar papa, mama en de peuter in liggen. Er wordt geconstateerd dat ze niet dood zijn, maar slapen. Eind goed, al goed.

De tweede film begint met een ander schip dat hetzelfde sloepje ontdekt. De peuter leeft, maar papa en mama zijn dood en krijgen een zeemansgraf.

Niet echt geloofwaardig, maar voor geloofwaardigheid moet je ook niet bij deze film zijn. Toch vind ik hem beter dan de eerste Blue Lagoon. Hier zit af en toe iets van spanning in.

Tarkus

De film heeft over het algemeen een lage waardering, een beetje onterecht vind ik.

Het is een simpel maar mooi verhaal en de locatie is ook prachtig.

Maar vooral de jonge Milla Jovovich steelt hier de show, denk dat dit een van haar vroegste filmrollen is...

Ik heb genoten van deze film, al is het dan geen topper.

avatar van jippie2010

jippie2010

Matig, dat is het inderdaad. Maar geen kandidaat voor de flop 100.

Het verhaal is zoetsappig, lieflijk, en de acteerprestaties zijn zozo en

visueel ziet het er prima uit!

Op 2/3 van de film is er een wending die wat geforceerd aanvoelt en ook niet overtuigend.

Helaas! *2.0

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik snap het probleem ook niet zo. Mooi in beeld gebracht, adequaat gespeeld en nog wat soap-achtige verwikkelingen die ik nog wel vermakelijk vond.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Milla Jovovich is bloedmooi maar kan totaal niet acteren... Verder is het een soort overbodige remake van deel één. Niet echt waaw!

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Matig. De film begint vreselijk slecht en lachwekkend haast, vooral het acteerwerk, al blijft dat de hele film van bedenkelijk niveau. Maar halverwege veert de film iets op, zeker als er andere mensen op het ieland bijkomen. Om vervolgens weer in te zakken. Boeiend doet de film nauwelijks, af en toe zijn er nog wel mooie beelden te zien. 1,5*.