Return to the Blue Lagoon (1991)

Romantiek / Avontuur

geregisseerd door William A. Graham
met Milla Jovovich, Brian Krause en Lisa Pelikan

Een weduwe wordt achtergelaten met een jongetje, een meisje en een zeeman. Na een aantal dagen probeert de zeeman de baby's te vermoorden, maar de vrouw weet hem te vermoorden. Na een tijdje weten ze een onbewoond eiland te bereiken. Ze voedt de kinderen op en wanneer de kinderen een jaar of 8 zijn, sterft ze. De kinderen worden verliefd op elkaar en trouwen in de jungle. Wanneer na jaren een schip het eiland bereikt, leidt dit tot vele conflicten.

avatar van jumpstylemovie
Alsof de eerste nog niet erg genoeg was.

avatar van X.MagnuM
Hadden ze nou echt weer een vervolg moeten maken :S

avatar van DwarreI
Ik vind dat het tijd is voor een nieuwe remake van het concept uit the blue lagoon, maar nu graag wél een kwaliteitsfilm, niet zoetsappig maar met een rauw randje. Danny Boyle zou dat van mij mogen doen om zodoende een mooie herkansing voor the Beach te krijgen.

Daar zou ik nou echt naar uit zien

K@i
Geen partij voor het eerste deel
Maar ZEKER geen Flop film

avatar van Lexcoaster
Dit was niet bepaald een succes...

hij was wel leuk maar altijd weer vervolgen he

avatar van DragQueen
Een nogal overbodig vervolg. dat grotendeels hetzelfde patroon herhaald, als uit de eerste film. 1 ster.

avatar van epic piggy
een saai film die ik onder dwang moest kijken toen een of ander ***kind in de klas op het idee kwam om deze ballefilm te gaan kijken bwaaak!

kramersietse
Mijn enigste vraag is: Gaat ze ook naakt?

avatar van marjoleinart
Deze film heeft me best geboeid. Al is het wel een tijd geleden dat ik hem gezien heb. Ik schrok wel wat hij in de flop top 100 stond, want zo slecht was hij toch niet? Ik zal hem nog eens een keer afstoffen en bekijken. Het is voor mij ook wel jeugdsentiment!

Ik vond de eerste film nogwel kunnen, al hoewel het helemaal niet mij interesseerde.
Ik heb deze slechts uit nieuwsgierigheid gekeken en gelukkig geen ver wachtingen.

Een onvoldoende, een 1.5 of een 1 of een 0.5 vind ik dit nou ook weer niet, maar het verdient zeker niet meer.

2'

avatar van MyOwnStyle
Behoorlijk slecht beoordeeld hier. Niet dat ik hem goed vond, maar om te zeggen dat ie een flop100-plaats verdient, vind ik erg overdreven. 2*

avatar van yeyo
DwarreI schreef:

Daar zou ik nou echt naar uit zien

Dan moet je deze film maar eens zien.

avatar van krosnicky
als ik het goed begrijp is dit gewoon het zelfde verhaal als deel 1

juhnzun
Weer een onterechte film in de floplijst
deze was nog lbest ekker kijkbaar

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eigenlijk is dit hetzelfde als Blue Lagoon maar dan met andere acteurs. Nergens verrassend dus, en bovendien heeft men de tijdloze charme er nog van weggehaald. Wat overschiet is een blik op een mooi eiland en de hoop van iets te kunnen opvangen van Milla Jovovich.

avatar van 606
Een aantal hele mooie beelden, en dat was het wel.
Rest was zo saai en acteren was ook niet best.

2 sterren

avatar van Phantasm
Deze vond ik het aanzien nog wel waard, al heeft ie veel weg van het origineel.

avatar van mikey
Zelfs het origineel is beter, in alle opzichten. Dat is een wonder op zich.

speranza
Mila Jovovich is leuk om te zien. Dat is dan ook echt het enige pluspunt aan deze film.

avatar van Sergio Leone
Waar z'n voorganger nog iets had, is dit gewoon slecht.

Het verhaal is een herhaling met op het einde iets 'nieuws'. Maar dat heeft weinig te bieden.

Het acteerwerk is over het algemeen zowaar nog slechter dan in the Blue Lagoon. Milla Jovovich doet het niet slechter dan Brooke Shields, maar blijft benedengemiddeld. Brian Krause is een ramp. Hetzelfde geldt voor die moeder en het schippersoneel.

Paar leuke plaatjes, maar nergens de charme die the Blue Lagoon voor mij wel had.

avatar van Ste*
Er gebeurd NIKS in deze film. Bovendien de langste en saaiste aanloop die ik ooit gezien heb, met gezellig peutergedartel, afgewisseld met ''''enge'''' stukjes.
De inboorlingen hebben ook geen enkele functie, net zoals de civilized people. Wat komen die eigenlijk doen?
Ook totaal geen seks wat het nog een béétje interessant zou maken. Absurde situaties.

Wel om te lachen af en toe, maar vooral omdat het zo slecht is.

1* voor de moeite.

avatar van TragieStar.*
Een prima vervolg dat je raakt en meesleept. Dit keer met een ander duo, namelijk: Milla Jovovich en Brian Krause. Krause was een leuke toevoeging die ik niet had verwacht, die we natuurlijk allemaal kennen van: Charmed!
Wist niet dat Jovovich best een knap meisje was vroeger, dat kan je nu niet echt meer zeggen. En ook Krause was best aantrekkelijk .

Fijn dat de film begint waar het vorig deel is gebleven en ons weer mee neemt naar hetzelfde eiland (hoezo toevallig).

We zien weer een beetje dezelfde belevenissen, ruzies en momenten uit het originele deel, maar stoort weinig, want er worden toch wat nieuwe elementen erin gegooid en die zijn net zo aangenaam.

avatar van Suleika1
Ik denk dat ik vanuit het oogpunt van anderen wel kan begrijpen waarom deze film slecht scoort..maarja, dit was nu eenmaal de eerste film die ik ooit in de bioscoop heb gezien en o wat vond ik hem mooi..bepaald sentiment verdwijnt nooit..

avatar van xxERWINxx
Bijna precies hetzelfde verhaal als in the Blue lagoon, gewoon een herhaling van zetten, alleen in deze film zit iets meer actie, toch vind ik het 1e deel beter en het zit mooier in elkaar.

Milla jovovich is wel een knappe vrouw!

avatar van riefenstahl

??

Hoewel dit deel ook best matig is, vond ik het wel beter dan het eerste deel en dat is vooral te danken aan de eerste 40 minuten van het verhaal. Eerlijk gezegd vond ik het best leuk om te weten hoe het met Richard en Em uit het eerste deel is afgelopen. Ook het begin gedeelte op op weg naar het eiland en op het eiland was best fraai en dat was vooral te danken aan Lisa Pelikan die leuk speelde. Vanaf het gedeelte dat de kinderen groot zijn en gespeeld worden door Milla Jovovich en Brian Krause werd het een flauwe, kinderachtige en met name ook preutse bedoeling. De seksuele escapes waren gewoon te belachelijk voor worden Nee vanaf dat Milla Jovovich en Brian Krause in beeld komen kun je de film beter afzetten want vanaf dat moment is er niets meer aan.

Weer zo'n onzincijfer. Return To The Blue Lagoon is verre van een goede film, maar de film is daarnaast in geen enkel opzicht slechter dan het origineel te noemen. Sterker nog, het acteerwerk was hier toch een behoorlijk stuk beter dan het geval was in de originele Blue Lagoon.

Verder lijdt de film wel onder alle knulligheden die hiervoor aanwezig waren. Wat er wel anders is, is het feit dat er hier wat meer hardere scenes voorkomen dan voorheen het geval was, zoals een dreigende verkrachting en de verkrachter die wordt opgegeten door een tijgerhaai. Niets heel expliciets, maar wel net een beetje extra om het toch niet compleet zo braaf te zijn als het origineel. Maar ja, die versie had wel een stuk betere soundtrack en was alles bij elkaar iets gemoedelijker.

Beiden gewoon niet bijster bijzondere films, die echter ook nergens beledigend worden. De flop 100 positie verbaast me bijzonder.

avatar van Captain Pervert
Honderd jaar geleden eens gezien en zojuist voorbij gezapt op TV. Ik moest heel hard lachen om het bizar slechte acteerwerk, vooral van Milla Jovovich.

Ik heb het origineel nooit gezien, maar heb vanavond genoten van Return to the Blue Lagoon.
In tegenstelling tot de vele negatieve reacties die ik hier lees, vond ik het een mooie, boeiende film.

avatar van adriemeijer
TragieStar.* schreef:
...

De eerste film eindigt met het schip van de vader van Richard. De matrozen ontdekken het sloepje waar papa, mama en de peuter in liggen. Er wordt geconstateerd dat ze niet dood zijn, maar slapen. Eind goed, al goed.
De tweede film begint met een ander schip dat hetzelfde sloepje ontdekt. De peuter leeft, maar papa en mama zijn dood en krijgen een zeemansgraf.
Niet echt geloofwaardig, maar voor geloofwaardigheid moet je ook niet bij deze film zijn. Toch vind ik hem beter dan de eerste Blue Lagoon. Hier zit af en toe iets van spanning in.

De film heeft over het algemeen een lage waardering, een beetje onterecht vind ik.
Het is een simpel maar mooi verhaal en de locatie is ook prachtig.
Maar vooral de jonge Milla Jovovich steelt hier de show, denk dat dit een van haar vroegste filmrollen is...
Ik heb genoten van deze film, al is het dan geen topper.