The Best of Me (2014)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Hoffman
met James Marsden, Michelle Monaghan en Liana Liberato

Twee totaal verschillende tieners worden verliefd op elkaar in de middelbare school. Kort daarna worden ze echter gescheiden en kiezen ze elk een radicaal verschillend pad. 21 jaar later, op een begrafenis, ontmoeten ze elkaar weer in hun vroegere woonplaats en komen oude, pijnlijke herinneringen weer boven drijven.

avatar van Elineloves
Thnx voor de tip soom! Ik heb nu verlof dus zeeën van tijd voor films. Thema van de film, iets met zwangerschap dan? Haal zo snel niks uit de beschrijving, even trailer googlen. Hou me sowieso aanbevolen voor tips, heb wat in te halen merk ik
Ps: Britt Robertson vind ik iig al awesome.

avatar van soom
Elineloves, Tomorrowland en the First Time zijn ook wel leuk. Ik heb het begin van die laatste gezien. Begint mooi.

avatar van Elineloves
thanks girl, zet ze op mijn lijst!

avatar van andijvie
Natuurlijk vol met clichés, maar zeker een prachtige romantische film, weergaloos geacteerd met een paar prima verrassingen.

avatar van schumacher
Goeie film, mocht van mij nog iets meer uitgewerkt zijn.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Een mooie drama en ontroerend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Gerald McRaney ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

xjamessz
Een prachtige film! Veel beter dan 'The Notebook', het is écht een film waarbij je sowieso een traantje zal wegpinken. Het verhaal is volledig uitgewerkt en heel ook een zeer verrassend einde. Een echte aanrader voor ook mensen die niet van romantische films houden.

Kortom: voor wie een romantisch avondje wilt (al dan niet met partner) is dit echt een must-see!

avatar van qwertzu
Prachtige film....Maar wat een belachelijk einde...dit soort films moet in mijn ogen toch echt een happy ending hebben!!
hoop dat ik ondanks dat de godfather mijn ultieme nr. 1 is toch mag stemmen , je kan ook gewoon van meerdere genres houden...

Goede romantische film, maar onderscheidt zich op geen enkel moment van andere films.

avatar van mnrk
This is dangerous, we've had wine, and you somehow have gotten better looking which is so annoying. I mean you couldn't have gotten bald or fat or something? Jesus!

Een prima film van Michael Hoffman...

Het verhaal wordt prima gebracht, mede door het switchen tussen het heden en het verleden krijgt deze film iets mee waardoor het alleen maar beter wordt...

De cast in deze film was ook in orde , James Marsden en Michelle Monaghan acteerde met volle overtuiging waardoor je ook een bepaalde chemie voelde...

Aardige film waarin twee verliefde tieners elkaar na ruim 20 jaar weer terug zien. Een mooi verhaal dat ook mooi wordt verteld door de flashbacks. Een fijne cast waarbij bij beide koppels de chemie er is. Wel wat zoetsappig, maar dat hoort ook bij een film gebaseerd op een boek van Nicholas Sparks. In de finale vliegt de film helaas wat uit de bocht met een vergezocht en te sentimenteel einde waardoor net geen 3.5 sterren.

avatar van james_cameron
Fijne tranentrekker naar een boek van, hoe kan het ook anders, Nicholas Sparks. Die man begint een genre op zich te worden. De twee door elkaar gemonteerde verhaallijnen werken naar behoren, net als de hoofdrolspelers, in zowel de jongere als de oudere uitvoeringen. De film kabbelt prettig voort, met op cruciale momenten net dat beetje extra drama om één en ander kracht bij te zetten. En houdt je zakdoek alvast maar gereed voor het hartverscheurende einde.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was een mooie film. In het begin moest 'k er een beetje in komen, maar uiteindelijk vond 'k hem wel de moeite waard.
De cast deed het prima en de film zag er goed uit. Het is allemaal wel erg romantisch, maar dit was natuurlijk wel te verwachten.

avatar van IH88
“You are the very best of me.”

The Best of Me is weer een oerdegelijke verfilming van een boek van Nicholas Sparks. Er zitten hoogte- en dieptepunten in het oeuvre maar over het algemeen weet je precies wat je kan verwachten. Romantiek, dramatische ontwikkelingen, pittoreske plaatsen en acteurs en actrices die niet alleen voor hun acteertalent (wat ze wel hebben) zijn gecast. Het verhaal rond de jonge Amanda en Dawson zit redelijk in elkaar maar is wel erg voorspelbaar en heeft heel veel elementen die we in andere films al hebben gezien. Dat hoeft geen probleem te zijn als de acteurs goed zijn en chemie hebben maar daar is hier geen sprake van. Ten eerste lijkt Luke Bracey een stuk ouder dan Liana Liberato en dat gaat op een gegeven moment storen. Ten tweede is Liberato nog wel goed in haar rol maar mist Bracey acteertalent en charisma. Gelukkig is het verhaal rond de oudere Amanda en Dawson een stuk beter. Michelle Monaghan en James Marsden zijn een stuk beter op elkaar ingespeeld en natuurlijk ook betere acteurs. De chemie tussen de acteurs en het goede verhaal zorgen ervoor dat dit gedeelte je aandacht vasthoudt en dat je mee gaat leven met de karakters. Het eind hangt van toevalligheden aan elkaar maar gelukkig heeft regisseur Michael Hoffman er op dat moment al voor gezorgd dat je helemaal in het verhaal zit en meeleeft met de personages, zodat je een oogje dichtknijpt.

The Best of Me heeft weer alles wat een Nicholas Sparks film moet hebben. Verrast wordt je nergens maar soms hoeft dat ook niet en wil je gewoon een film die precies aan je verwachtingen voldoet en zich volgens een vast stramien afspeelt.

Andermaal een onderhoudende verfilming van een boek van Nicholas Sparks, die evenwel een paar scènes te lang duurt. De laatste twist in het verhaal voert het soapgehalte op en doet daarmee afbreuk van de rest van de film. Tot aan dat moment een aangename film met de geijkte Sparks elemenenten: romantiek en drama.
De cast is goed bezig. De jonge Liana Liberato (Trust (2010) lijkt mij een actrice om in de gaten te houden.

avatar van Forrest001
Mijn sterren zijn vooral voor de cast. Liana Liberato is een Jennifer Lawrence in de dop, maar het zal van haar filmkeuzes afhangen of het er ook uitkomt. Ik keek de film vooral omdat Michelle Monaghan er in speelt, maar ook James Marsden vind ik een prima acteur. Het verhaal is op hoofdlijnen wel aantrekkelijk, maar errug sentimenteel op zekere momenten en dat drukt de score aanzienlijk. Dat Dawson In de gevangenis Amanda afwijst is te makkelijk, omdat Amanda zo volhoudend is en gezien hun gezamenlijke ervaringen. Zelfs als Dawson het zo voelt/meent, is het niet logisch dat hij terug gaat als Tuck overlijdt..
Nogal een Amerikaanse film, per saldo.

avatar van Katharina
Wat een poepfilm met een stom einde, jeetje, ik wist gewoon dat er iets fout moest gaan om de film wat meer 'diepgang' te geven. Nogal goedkoop en niet geslaagd, wat mij betreft.

avatar van Mr-Mcmovie
Erg mooie film.

Ik zou het zo een beetje kunnen omschrijven als romantisch drama met ballen van staal.

Genoeg romantiek en ontroering, maar wat ik niet ging verwachten was dat er nog een dosis actie hier en daar te bespeuren was.

James marsden en michelle monaghan doen het erg goed, maar wie hier echt top in was is toch wel acteur Gerald McRaney die Tuck vertolkt. Het personage Tuck liet me erg denken aan Walt Kowalski (eastwood in Gran Torino) ook heeft tuck hier de zelfde dingen gemeen: vrouw verloren, verbitterd, op zijn eigen. Dus tot zo ver de acteerprestaties.

Een film dat zich in het heden afspeeld, maar ook gelijk in het verleden (flashbacks of herinneringen dat we zien) valt meestal wel goed in de smaak bij mij en ook hier is die formule lekker uitgevoerd.

avatar van missl
Wat een heerlijke film, romantisch, mooie mensen en heel veel liefde. En ook veel drama. Eigenlijk is dit verhaal hetzelfde als bijna ieder Sparks boek. Maar dat einde? Nee dat is wel zo sentimenteel, daar komt Sparks zelfs niet mee weg.

avatar van Ste*
Een bouqetromannetje in filmvorm, dat is wat de Nicholas Sparksfilms meestal zijn. The Notebook kwam dan nog bijzonder goed uit de verf, maar deze film was weer erg verstand op 0, en kijken naar een vrij bordkartonnen façade van mooie mensen die voortdurend gelukzalig jubelend van houten vlonders in het water springen.

Best fijn op zijn tijd hoor, en zo erg slecht was deze nu ook weer niet. Plottechnisch viel er op zich genoeg te beleven en dus ging het ook eigenlijk nooit echt vervelen. Voorspelbaar, en erg spannend was het niet, maar als je in bent voor een romantisch zwijmelverhaaltje dan zit je met deze film op zich wel goed.

Jammer alleen dat het verhaal gewoon té veel wil, en dat een vrij aardige film dan toch nogal overdone eindigt. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met alle rampspoed, en dan moet Dawson ook nog eens dood, en krijgt haar zoon zijn hart. Tja. Jammer. Een gewoon happy end had ook best gemogen van mij.

avatar van sumitta
Fijne beelden, hier en daar een fijne sfeer en over het algemeen degelijk acteerwerk door Tuck en de twee stelletjes: dat zijn dan de pluspunten. Het plot is helaas op veel punten te drastisch en ongeloofwaardig (de vriend die een kogel precies door zijn voorhoofd krijgt, in de gevangenis steevast niet op komen dagen bij bezoek van het meisje, het last-man-standing tafereel bij de trein en bovenal het onnodige toeval van het donorhart) om maar wat te noemen. En dat het stelletje er 21 jaar later onherkenbaar anders uitziet werkte zeker aan het begin van de film best wel storend uit. 3,0*

avatar van clubsport
goed romantisch drama met helaas een onnodig overdramatisch eind wat een hoop verpest .
Het is zoiezo natuurlijk een soort modern romantisch sprookjesdrama maar door het goeie acteerwerk van met name het jongere stel is het prima te pruimen .
Jammer dat er voor zo'n overdramatisch eind word gekozen , was naar mijn idee niet nodig geweest .

avatar van SmackItUp
De erg mooie beelden maken dit wederom een aangename Sparks verfilming. Verhaaltechnisch blijven dit soort films natuurlijk weinig verheffend, maar de kracht zit hem dan ook vooral in de heerlijk dromerige sfeer en de chemie tussen de hoofdpersonen. Ook het laatste is hier aanwezig, met name bij de 2 jongere personages.

Kleine 3,5*

Best fijn.

Leuk Sparks filmpje in dezelfde strekking als zijn andere verhalen. Ondanks dat het verhaaltechnisch niet eens zo veel lijkt op zijn andere verhalen, is het qua sfeersetting vaak vrijwel identiek, zo ook hier. Geen probleem, aangezien ik die romantische drama sfeer wel kan waarderen.

Best opvallend hoe in al zijn verfilmde verhalen een enorm sterke chemie tussen de hoofdpersoon bestaat. Hier hebben voornamelijk de tieners een ongelooflijke click en dat draagt bij aan een prettige kijkervaring. Acteerprestaties vond ik ook erg sterk.

Niettemin wordt de film naar het einde toe enorm verpest. Dermate geforceerde tranentrekkerij past totaal niet in de film en doet derhalve afbreuk aan het verhaal.

Mooie film, maar het einde vond ik niks. Beetje overdreven.