Shark Tale (2004)

Alternatieve titel: Haaiensnaaier

Animatie / Komedie

geregisseerd door Bibo Bergeron, Vicky Jenson en Rob Letterman
met de stemmen van Will Smith, Robert De Niro en Renée Zellweger

De zeewereld wordt opgeschrikt wanneer de zoon van baas van de onder(zee)wereld gedood wordt. De jonge vis Oscar wordt gevonden op de plek van de moord. De slimme Oscar maakt gebruik van de situatie door zich voor te doen als de held die het criminele kopstuk daadwerkelijk heeft omgebracht, maar hij komt er al snel achter dat dit de nodige consequenties met zich mee brengt.

Movie_fan#
Een redelijk leuke film met als hoogtpunt dat oscar wordt vertaald door Will smith. Het sfeertje is best leuk onder water en het net alsof doen van oscar wordt mooi uitgebeeld. Prettige film die aardig is voor de hele familie!

jayytjee

TerrorBird
TerrorBird schreef:
zonde van me 1 euro en tijd

nuff said

ik wil ook iets zeggen ik heb shark tale veel keer gezien en ik wert er gek van het is een goede film maar ik heb een nichtje van 4 jaar en ik ging er slapen en mijn nichtje wou die film zien en ik zij ok en dan wou ze die nogeens zien en daarna nog is enz en daarna had ik die al 21 keer gezien en werd er gek van en uiteindelijk was het een goede film

3 *

Wel leuk dat ze die vissen hebben laten lijken op diegene die hun stem doet.

Verder... Mwa..Shrek is 100000 keer leuker!!

avatar van Horrordude
Film_La_Timo schreef:
ik vind haast alle vissen films leuk maar dit is echt het top punt van stom

Alle vissen films ? ik ken er maar 2, dat zijn Nemo en SharkTale

Volgens mij dachten ze bij deze film dat wanneer je maar genoeg bekende stemacteurs hebt en een popu zangeres voor de soundtrack dat de rest vanzelf komt. Helaas werkt het niet zo. Een leuk verhaal met goede grappen is toch ook wel van belang.
Deze film heeft dat in ieder geval niet en is voornamelijk saai en voorspelbaar. Ook al ben ik zeker geen fan van animatiefilms, maar deze is echt waardeloos.

Pinjataaa!
Horrordude schreef:

Alle vissen films ? ik ken er maar 2, dat zijn Nemo en SharkTale

Dit kwariel komt er weer een vissenfilm uit. Weet zo gauw de titel niet.

Maar deze film vond ik ook niet echt boeiend.
Saai verhaal.

3 * omdat het er wel mooi uit zag.

echt een goede film. leuk verhaal, lekker luchtig en natuurlijk de niro hem vind ik super van mij 3,5*

avatar van %%%%%%
Vond wel een grappige film !. Wel zwakker als finding nemo vind ik .Maar deze is ook leuk.Grappige humor duurt niet zo lang.En leuke stemmen 3 sterren En het verhaal is wel aardig

avatar van Matchostomos
Ongemeen enerverende animatiefilm, die op flauwe wijze wenst voort te bouwen op het succes van 'Finding Nemo'.

Via de gedachte dat het gedierte onderzee menselijke eigenschappen krijgt toevertrouwd, verliest 'Shark Tale' net alle controle. Rappende vissen (Will Smith is zelden zo irritant geweest), flatscreen tv's,...you name it, het is allemaal aanwezig.
Het enige waar dit banaal stukje prullenbakmateriaal enigszins op kan terugvallen, is de geweldige voice-acting van Scorsese: What?...What what?...What what what?...

Leno schreef:

Finding Nemo en co waren zeker niet voorspelbaar?

avatar van tukkerstein
zaterdag 19 mei op de televisie (SBS 6), televisiepremiere voor Nederland.

avatar van Goodfella_90
Verrassend leuke parodie. Jammer van de muziek

avatar van otherfool
Vooral een erg brave familiefilm, wat de leuke grappen en typetjes (die er echt wel waren) een beetje teniet doet. De niet te harden moraal aan het einde en de irritante soundtrack maar snel vergeten, de rest was wel redelijk amusant. De show wordt overigens gestolen door Mr. Crabs!

2,5*.

avatar van Tun-89
Hele leuke film! had ik niet echt verwacht maar heb me erg vermaakt. die maffia haai is echt grappg en de sexy angelina jolie vis is ook leuk. 3 sterren.

avatar van The One Ring
Wat een slechte animatiefilm. Ik had een matige Finding Nemo-kloon verwacht, maar dat was Shark Tale niet. Met uizondering van de vegetarische haai en de onderwaterwereld zijn het twee compleet verschillende films. Helaas ook kwalitatief.

Kort gezegd: Shark Tale is gewoon een zooitje. Je hebt nooit het gevoel dat het zich werkelijk onderwater afspeelt. Het ziet er niet uit, want veel lijkt van plastic. Met name de gezichten van de acteurs die op de vissen geplakt zijn, zijn spuuglelijk. Er zitten maar een paar geslaagde grappen in. Helaas lijken de makers verder te denken dat veel geschreeuw en een hoop drukdoenerij genoeg zijn om grappig te zijn. De vele gefoceerde filmquotes helpen ook niet echt. Ik vraag me trouwens af wat kinderen met die tientallen maffiafilm verwijzingen moeten. Je zou kunnen stellen dat deze film dan op een oudere doelgroep gericht is, maar daarvoor is de film veel te braaf, met een afgrijselijke moraal, die we al honderden keren gehoord hebben. De film kijkt weg, maar daar is het beste mee gezegd. O ja, De Niro en Scorsese's stemmen waren wel leuk gedaan, maar hoe Scorsese in een film als deze terecht komt is mij een raadsel.

Zeker niet de beste animatiefilm die ik gezien heb, maar vond het best leuk om em een keer gezien te hebben.

avatar van timburton
Wauw. Scorsesse en De Niro waren een en al geweldig in deze film! Will Smith & Ziggy Marley behoorde tot mijn favoriet in Shark Tale die zéker beter is dan zijn concurent "Finding Nemo". Alleen Jack Black irriteerde me enorm in deze film. Jammer, hoor... Hadden ze daar niet beter Jim Carrey voor kunnen vragen of zo?

avatar van T.Bos
Frappant hoe de acteurs herkenbaar zijn in de animatiefiguren. Angelina Joli eindelijk met zelfspot.

What?
What what?
What what what?

4,0 *

avatar van nightbreed
Fikse tegenvaller met eigelijk geen 1 echt leuke grap, het verhaal is ook niet interessant genoeg.
Deze film verbleekt bij animatiefilms als Shrek, Finding Nemo, Cars en The Incredibles.

Cijfer: 3

avatar van too-sweet
leuk voor de kinderen

Erg leuke comedy. De vissen zien er leuk uit. De verhaal is wel redelijk, niet bijster origineel, maar dat deert helemaal niet, dankzij de grappen.

tukkerstein schreef:

Finding Nemo en co waren zeker niet voorspelbaar?

Wie zegt dat? Ik niet! Gelukkig heeft Finding Nemo nog enkele grappige momenten.

avatar van tukkerstein
Vandaag de film gezien. Valt niet te vergelijken met Finding Nemo (ik bedoel niet dat die film beter is, sterker nog, ik vind Finding Nemo nog minder). Animatie is zwak, grappen zijn er zelden en die er zijn zijn soms grappig. Dat is altijd beter dan de recente Pixarfilms, die hebben mooie anmiatie maar de humor is meestal zwak en amper aanwezig.

avatar van Lavigne
Vanavond bekeken, was wel leuk, niet heel bijzonder. Ondertiteling vond ik wel raar, 1 keer kwam als ondertiteling 'geil' te staan, wat moet een kind daarvan denken? Aangezien vaak kinderen zulke films kijken.
Verder waren de haaien erg leuk vond ik.

avatar van Linske
ik vond 't best een leuke film
de grappen zijn er idd niet veel maar oke, daar valt mee te leven
ik vond 't allemaal goed in elkaar gezet, mooie animaties!

3 sterren