Shark Tale (2004)

Alternatieve titel: Haaiensnaaier

Animatie / Komedie

geregisseerd door Bibo Bergeron, Vicky Jenson en Rob Letterman
met de stemmen van Will Smith, Robert De Niro en Renée Zellweger

De zeewereld wordt opgeschrikt wanneer de zoon van baas van de onder(zee)wereld gedood wordt. De jonge vis Oscar wordt gevonden op de plek van de moord. De slimme Oscar maakt gebruik van de situatie door zich voor te doen als de held die het criminele kopstuk daadwerkelijk heeft omgebracht, maar hij komt er al snel achter dat dit de nodige consequenties met zich mee brengt.

avatar van Chr.s
Pruts film.

avatar van Castor Troy
Het viel me eigenlijk nogal mee, heb me redelijk vermaakt. al vond ik de animatie ook niet zo sterk als bijv: finding nemo, soms was het wel grappig door de acteurs, al vond ik het Will smith-type soms erg irritant worden. 2,5*

avatar van Sassia
Ik vind Shark Tale een hele leuke film snap niet dat de meesten lopen te zeiken en zo. Het is niet de beste animatie film ooit maar is wel veel beter dan finding nemo waarbij ik laatst haast in slaap viel.
Shark Tale is wel 3 sterren waard

avatar van Sassia
Ik heb mijn stem toch maar verhoogd tot 3.5*

avatar van DragQueen
Leuke animatie film, die mooi gemaakt is. het verhaal is ook wel geinig bedacht. de stemmen worden verder goed verzorgd door smith, de niro en black. verder zaten er leuke situaties en prima humor verwerkt in de film. haalt naar mijn mening niet het niveau van finding nemo, maar is wel erg leuk om een keertje te zien. 3 sterren.

avatar van jumpstylemovie
erg leuke animatiefilm met hoog niveu voor straattaal.
4.0***

Roseicollis
10 x niks

Albino Hamster
nou vond dit echt een K film

Vandernagel
Zoals altijd introduceert Dreamworks met elke animatie een keur aan bekende personen die meedoen. En Shark Tale is geen uitzondering. Dit is voor mij al zeer bedenkelijk want een goede animatie heeft geen groep van topacteurs/actrices nodig. Maar ja, daar sla ik de spijker op de kop met "een goede animatie".

Geen wonder dat ze dat hebben gedaan want voor de rest valt het tegen.

2,5 sterren

avatar van tommykonijn
Blijft nog altijd een Leuke Film met ook Goed ingesproken stemmen waar ik ook op let onder een animatiefilm deze was nog te pruimen en Leuk om te zien maar er zijn ook animatiefilms die véél minder zijn vind ik.

***

avatar van skysouthpark
WAAH ik ben 13 jaar en ik heb iets van watervrees. ik heb deze film gekeken met een kussen voor mijn ogen terwijl alle kinderen hem gewoon leuk vonden. en de dag erna durfde ik niet eens baantjes te trekken. ik ben egt zo bang voor haaien en vissen.

2,94??dat meen je niet.
Jee, wat een lage ratings.
Zelf vond ik dit echt een hilarische film,
en leuker dan Finding Nemo, grotendeels vanwege de humor.
Ik heb me rot gelachen om Lenny.
Blijkbaar ben ik één van de weinigen die zo genoten heeft van deze film. 4*

avatar van J.Bell
Carolaah schreef:
2,94??dat meen je niet.
Jee, wat een lage ratings.
Zelf vond ik dit echt een hilarische film,
en leuker dan Finding Nemo, grotendeels vanwege de humor.
Ik heb me rot gelachen om Lenny.
Blijkbaar ben ik één van de weinigen die zo genoten heeft van deze film. 4*

Nee hoor, wij vonden hem ook super leuk. Leuke humor!

avatar van Rocco1984
skysouthpark schreef:

Heb je al je zwemdiploma's wel dan?

hahahahhahahahahah

Jeetje, nog geen 3 maanden geleden op tv geweest!!!!!!!!!!

avatar van Legan
Alweer een animatie uit de stallen van Dreamworks die het, zoals meestal, moet hebben van het grote budget en de grote namen. Het verhaal is soms grappig maar meestal geforceerd, met natuurlijk de standaard stereotype personages. Originaliteit is blijkbaar teveel gevraagd. Maar ach, op zich geen slechte animatie,

5,5 uit 10 (2,5*)

avatar van akka
zwak verhaal soms werdt ik een beetje gek van will smith maar de haai is wel leuk gedaan.

2.5 omdat het de 2e 3D film was die geslaagd is

Geweldige film!Ik heb me echt kapot gelachen.
Vooral Will Smith vond ik hilarisch.
4,0!

avatar van Ajax&Litmanen1
Overschatte film die probeert een Finding Nemo kloon te zijn. Niet met succes.
Het ziet er allemaal geweldig uit maar dat mag je vandaag de dag wel verwachten na prachtige films als Finding Nemo, The Incredibles en Shrek.
Ik vond alleen het verhaal grotendeels niet boeiend en de humor viel me ook best tegen. Het was allemaal best soft en flauw.

De film krijgt wel een voldoende, maar wel een kleintje.

film master
teleurstellend, ze wouden de zelfde succes als finding nemo maar niet gelukt.

avatar van drlina
Was wel leuk, maar andere tekenfilms waren toch leuker!

avatar van notorious_kim
Ik had eerst Finding Nemo gezien, en dan Shark Tale en ik vond Shark Tale diep teleurstellend. Het zal dan ook bij die ene keer blijven.

avatar van Movie-smile
heb hem 1 keeer gezien, vond hem ok erg cliché

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Slechte rip-off van Finding Nemo. Ondanks dit schaamteloze gegeven geeft met name Smith nog wat sjeu aan de film. De animatie is overigens top. Gemiddelde film in zijn genre.

Wat een leuke film, erg gelachen. Die rastakwallen zijn super!. Zwarte muziek (RB,Soul, Reggae) door de hele film. Het verhaal op zich is mwah, maar alles bij elkaar toch een 3.

avatar van maxo922
niks bijzonders...mischien 2 keer gelachen maar daar bleef het ook bij. * 2,0

avatar van m1701
Leuke vermakelijk film.
Verhaallijn niet bijzonder

Angelina Jolie klinkt wel erg zwoel!!!

avatar van NXter
Ik werd gedwongen om deze film met familie te gaan kijken (Neefje en nichtje Van 8 en 9). Natuurlijk konden zij niet zonder de Nederlandse voice-overs dus ik vond in eerste instantie de film echt prut, kwam vooral de stemmen. Toen ik hem later opnieuw keek met de stemmen van Smith, Black en De Nero vond ik hem gelijk geweldig, hij was grappig, de stemmen pasten...En dat maakte de film gewoon een stuk beter, heb ook echt een paar keer kunnen lachen. En de animatie is niet zo goed als Finding Nemo, maar doet het toch aardig.

Van mij een dikke 4* bijna 4.5 maar toch net niet

avatar van Donkerwoud
Het is geen Finding Nemo, maar wel vermakelijk in zijn eigen soort. Leuke match tussen stemacteurs en hoe hun karakters vorm worden gegeven.