• 8.347.826 stemmen

Met onder meer: Antonie Kamerling, Angela Schijf en Beau van Erven Dorens

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 15 februari 2001

Plot Ik Ook van Jou

Aankomend schrijver Erik is met zijn studievriend Fräser op vakantie in de Dordogne. Hij heeft net z'n eerste roman af, die gaat over zijn eerste grote liefde Reza. Met dit mysterieuze meisje had hij een stormachtige relatie.

Buschuitd

geplaatst op 11 februari 2014, 14:50 uur, permalink

Hier vind ik niets aan, slecht acteerwerk! echt zonde, want het boek is wel mooi.

Vreselijk irritant al die herrie, jammer,jammer.

-------------------------------------------------

Helena parijs : Beschuitd, misschien begrijp ik je kritiek wel vanuit jou oogpunt. Misschien voor jou wat minder makkelijk om naar te kijken. Misschien is voor jou meer het Amerikaanse genre weggelegd in de vorm van vlotte actiefilms. Aangezien ik bij jou profiel stemmen zie met Amerikaanse actiefilms, zoals onder anderer Gun (2010).

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben hoor. Maar ik vind dit een film van Nederlandse bodem die lekker doorkijkt en waarin de spanning er onder andere in blijft zitten en je geboeit blijt op een aantal dingen van het verhaal in de film.

Quentin schreef:

Jammer, zwakke film. Met De Kleine Blonde Dood of All Stars hadden ze hem meer recht aan gedaan

Helene Parijs:

Quentin:

Ok.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Op een avond had ik er, na een hele lange tijd, weer eens zin in. Verstand op nul en een heerlijke "stormachtige" Nederlandse drama-film. Nou zijn er wel titels die ik niet verkozen zou hebben maar "Ik ook van jou" scheen kwa plot verder te gaan dan het zoetige gedoe met kakelende 50+ huisvrouwen, of zwaar gedesillusioneerde vrouwen met koters en allerlei issues, nouja... hoe commercieel aangedikt het mag zijn, het plot sprak mij aan.

Want deze film gaat niet over de bloemetjes en de bijtjes. Naast "De Kleine Blonde Dood" zet Antonie Kamerling hier weer een prima rol neer, net zoals DKBD ook als schrijver genaamd Eric die zijn nieuwe potentiële crush verteld over zijn relatie met Reza (obscure naam al). Reza word hier best wel sterk neergezet door de nog piepjonge Angela Schijf. En hoe Hollands deze film ook mag zijn, toch kon ik me wel inleven met de film en wist de film me nog wel te raken. We zien meteen al dat Reza zo haar anarchistische trekjes heeft waar Eric wel spanning en uitdaging in vind. Maar al snel merk je al dat er iets niet helemaal tof is bij deze jongedame. We kunnen het hier wel hebben over een gevalletje borderline. Reza wist me wel te overtuigen, de ene keer betoverde ze me en de andere keer was ze gewoon eng. En het aanlokkelijke in deze kwestie is; liefde maakt blind, ook al zou je van een afstandje denken dat je het al snel afkapt met zo'n figuur, maar van dichtbij daarentegen... wanneer jullie al zo op elkaar ingeworteld zijn. Dit levert confronterende momenten op die letterlijk en figuurlijk pijnlijk kunnen zijn. Wat ik ook grappig vond was dat ik hier en daar ook een beetje een Turks Fruit-gevoel kreeg.

Wat de film, met zijn plot, wel beter had gemaakt was subtiliteit. Maarja... aan de andere kant; het is een typisch Hollandse film, dus dan kan je dat niet verwachten. Het einde was ook voorspelbaar.

Verder wist de film me goed te overtuigen en aan het denken te zetten.

Tarkus

Hoewel de vertolking van Angela Schijf prachtig is, en ze is natuurlijk ook prachtig om zien, vond ik de film verder maar zeer matig.

Wat me vooral stoorde was de onverstaanbaarheid van de dialogen.

Ze zijn veel te zacht opgenomen en als je het geluid harder zet dan val je de buren lastig omdat de muziek dan weer veel te luid wordt weergegeven.

Ik heb uit noodzaak om iets van de film te kunnen begrijpen de Engelstalige ondertitels aangezet.

Het wordt tijd dat men in Nederland de DVD/blu-ray producties gaat ondertitelen, dat wordt een echte noodzaak !! Ik denk er zelfs over om te stoppen met de aankoop van Nederlandse films, ze blijken zonder ondertiteling toch onverstaanbaar !!

avatar van Brabants

Brabants

• 2020 berichten

Angela Schijf is zeker een pluspunt binnen deze film. De rest gaat waarschijnlijk een optelsom geven van de keerzijde. Aangezien dit best even kan duren sla ik dit zeker over, aangezien ik het de film niet waard vind om mijn tijd daar aan te besteden.

avatar van martijn1976

martijn1976

Goede film van nederlandse bodem.... Stoorde me een beetje aan Van Erverdorens vooral in het begin... Al zegt dat meer over mij..... Speelt zo'n bal in die film met zn gebral.... Schijf is goed! Geschapen voor zo'n rol..... Bohhh je zal maar in zo'n relatie zitten..... Antonie speelt oke, jammer dat hij uitgestapt is. Had zeker nog wat aan kunnen vullen aan de nederlandse filmindustrie...

avatar van Barrie

Barrie

Een zeer aangrijpende film over de liefde tussen Erik en Reza. Reza is een meisje met een ernstige persoonlijkheidsstoornis wat op de een of andere manier Erik steeds meer in zijn greep houdt en niet los kan komen van haar. Echt geweldig goed neergezet hoe Reza met haar destructieve gedrag de boel manipuleert en steeds vreemder en jaloers gedrag gaat vertonen. Erik komt steeds dieper te zitten omdat hij toch vreselijk veel van haar houdt. Heel bijzonder om te zien hoe een relatie kan verlopen met iemand die een ernstige stoornis heeft. Eerste half uur is wel erg knullig en amateuristisch en dat is zeker niet al te best, ook is de film wat gedateerd en het lijkt wel of er twee regisseurs aan het werk zijn geweest. De ene keer heel slecht en de andere keer weer zeer boeiend.

Deze film verdient een remake!

avatar van Eric001

Eric001

• 1924 stemmen

Ik heb ooit een vergelijkbare relatie gehad, toen dacht ik dat ze waanzinnig jaloers was, nu begrijp ik dat ze een psychologische stoornis had. ( heeft ).

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Wat een energie van Angela Schijf! Zij draagt de film. Jammer dat de audio zo typisch Nederlands bagger is. Nu krap aan een voldoende.

avatar van stratmans

stratmans

Toch de moeite om er een boek over te schrijven