• 8.607.839 stemmen

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Prey

"They hunt to live. It lives to hunt."

300 jaar terug leeft in de Noord-Amerikaanse wildernis Naru, een vrouwelijke krijger, die haar vechtkwaliteiten aan haar stam met haar broer voorop wil bewijzen. Die kans krijgt ze wanneer er een gevaarlijke buitenaardse dreiging verschijnt die genadeloos aan het moorden slaat en nauwelijks te stoppen is. Deze Predator en Naru gaan de strijd met elkaar aan en halen alles uit de kast om elkaar te verslaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van FlorisV

FlorisV

Prey evolueert binnen 1,5 uur gestaag van saai naar lachwekkend slecht.

Een indianenmeisje en haar stam nemen het op tegen een zwakzinnig exemplaar van de Predators. Je weet wel, zo eentje die zowat 10 kansen krijgt voor de kill maar liever een beetje verloren voor zich uitkijkt, nog even brult en dan zichzelf in de voet schiet. Nee dit is geen spoiler maar het geeft alvast een idee.

Het Mary Sue gehalte valt met name in het begin mee. Ze maakt fouten, zelfs meerdere. Maar dit blijkt uiteindelijk zwakke compensatie voor het laatste half uur en een compleet ridicule finale...

Plotseling kan ze vechten als de beste schakelt ze ongetraind 4 bewapende Fransozen uit. Tegen de Predator houdt ze in 1 op 1 gevechten veel langer stand dan haar getrainde mannelijke stamgenoten. "Ja maar die Predator is al verzwakt" nou dat is niet te zien aan de sprints en sprongen die hij nog maakt.

Afvinkgedrag in het plot zien we met dat geschoenlepelde pistool van deel 2 en het zinnetje "if it bleeds we can kill it" wat uit de lucht komt vallen (in deel 1 werd het gezegd vanwege dat groene bloed). Het valt nog mee dat ze niet "you ugly motherfucker" gaan gillen of een Comanche-wapen wordt gepakt dat "painless" heet.

Over afvinken gesproken de film serveert nog een paar platitudes recht uit de recepten in Joke's woke kookboekje:

Why do you want to hunt?

-Because you all think I can't.

of:

You think that I am not a hunter like you. That I am not a threat. That is what makes me dangerous.

En daar gaat nog een schepje bovenop door van de Predator ook een walgelijke seksistisch varken te maken: want elke keer als zij een wapen draagt denkt die "oh dat meissie meh lekker boeien die zal ze toch niet gebruiken".

Het idee was natuurlijk uit deel 1 en 2: de onbewapende die niet een vechthouding aanneemt, blijft ongedeerd. Maar hier smokkelt Prey dus. Want die droegen geen wapen. Een roofdier laat zich niet zo besluipen.

Het ziet er nergens bijzonder uit en de filmmuziek maakt ook geen enkele indruk. Visueel lijdt Prey onder het bekende probleem: belangrijke scenes zijn veel te donker waardoor je niet goed ziet wat er gebeurt. Ik zie dit echt steeds vaker. Dit verpest de finale van de film, terwijl je tot die tijd nou niet bepaald op het puntje van je stoel zit. Je ziet niet goed wat er gebeurt. Het ontwerp van de Predator is ook niet cool en de effecten zijn bepaald niet spectaculair. Ook ontbreekt een sterk blood and gore horror effect wat zo goed werkte in de betere delen. Nu gaat de Predator niet altijd zachtzinnig te werk (het nodige hakwerk), dat (en vooral zwakzinnig) is hij alleen in gevecht met het meisje..

Werkelijk compleet bespottelijk wordt het als de Predator per ongeluk, oepserdefloepsie, zijn EIGEN ARM eraf snijdt. Hij pareert de speer van het meisje met zijn scherpgerande schild terwijl zijn hand vastzit in een boom. In een beweging waar die pareerkracht helemaal niet de richting van zijn arm op hoeft te gaan en lang niet die intensiteit hoeft te hebben Uiteraard is dit zo snel gemonteerd dat je geen tijd hebt erbij stil te staan.

Ook moest ik lachen toen het meisje de Predator even met een touw vloerde, niet met haar gewicht maar met haar spierkracht. Nu is zo'n jojo-Tomahawk al een slechte gimmick want zo iets kan niet. Maar we moeten echt geloven dat zij letterlijk zo sterk is als een beer. En ook geniaal op technisch gebied want ze weet direct hoe de gadgets van Predator werken (die finisher op het einde pff nondeju, is totaal geen setup voor gedaan ook).

Het acteerwerk is abominabel. De Fransozen zijn duidelijk niet echt Frans. Amber Midthunder komt niet verder dan met grote ogen en open mond kijken als ze angst moet uitdrukken, nergens overtuigt ze. En ze gaat als de regisseur weer even niet opgelet heeft direct weer in de blase modus. Zelfs als die vertaler ligt te creperen heeft ze het verveelde smoelwerk van een chagrijnige tiener die even wat appjes checkt.

Ze heeft ook nul komma nul persoonlijkheid, als we twee sarcastische grapjes tegen haar broer niet meerekenen. En dat is dan de protagoniste waar we ons mee in moeten leven.

Nergens wordt deze film spannend, boeiend of anderszins vermakelijk.

Nee, dit lijkt echt helemaal nergens naar. Echt nivootje Alien vs Predator maar dan met een nog talentlozere regisseur dan Paul WS Anderson. Ik denk dat ik zelfs het mislukte The Predator van Shane Black nog leuker vond.

avatar van Ozzy7

Ozzy7

Een hele mooie Predator Film. Eindelijk weer een Topper.....3 Sterren

avatar van schumacher

schumacher

Net deze film gezien.

Kan natuurlijk niet tippen aan de vorige.

Ook zeker bij de 1ste films was er toch meer een schrikeffect ofzo, hier had ik dit helemaal niet.

Wrm ze een jonge dame kiezen is me een raadsel,

komt gewoon minder geloofwaardig over voor mij. Zal wel weer met dat woke gedoe te maken hebben, kan gewoon niet anders, ga daar verder geen woorden meer aan vuil maken.

Toch ondanks alles en het mindere begin was het erna best vermakelijk en waren de scenes best vettig, daar hou ik dan wel weer van maar dat schrikeffect ofzo, zoals in de 1ste film , nee, daar kunnen ze niet aan tippen, nostalgie ook zo'n film, is moeilijk om beter te doen dan de oude films.

Puur voor het vermaak en de vettigheid geef ik toch nog een 3.5. Dus toch nog geslaagd .

Maar kom niet af dat deze film bijna evengoed is als de 1ste, zzzzzz.

avatar van clubsport

clubsport

Matig deel , je kan redelijk goed zien dat dit geen big budget film is geweest , de cgi is matig en de aktie is snel en dus bedoelt om goede geloofwaardige gevechts scenes te maskeren .

Het female empowerment thema blijft altijd wel wat lachwekkend , moderne opvattingen moeten perse geforceerd in een oude cultuur worden geplaatst en die tactiek word steeds meer zichtbaar , we moeten dan ook maar geloven dat wat commando's uit deel 1 vrijwel niet lukte dit meisje wel voor elkaar krijgt

Het ontwerp van deze predator is ook iets wat me niet echt kon bekoren , men had gewoon bij het design van deel 1 2 en alien vs predator moeten blijven .

Het eereinde van deel 2 kon me goed bekoren en iets degelijks had ik voor dit deel ook op gehoopt , dat mocht niet zo zijn , het moest gaan over haar en haar acceptatie als krijger in een mannenwereld .

Eigenlijk is dit niet echt een predator film want het hoofdthema is : vrouwelijke krijger in een boze mannenwereld die zich moet bewijzen , de predator krijgen we er als een soort bijgerecht er een beetje bij .

avatar van mrklm

mrklm

De verhullende titel(s) ten spijt is dit meteen herkenbaar als een prequel op Predator. De landing van het haast onverwoestbare buitenaardse roofdier blijkt in 1719 al meerdere keren gezien te zijn door Comanches op de Northern Great Plains. Naru [Amber Midthunder] ziet de laatste verschijning als haar kans om zich te laten inwijden als jager, maar wordt daarvan weerhouden door haar broer Taabe [Dakota Beavers]. Wanneer een aanval van een roofdier wordt toegewezen aan een leeuw is Naru de enige die beseft dat de Comanches het doelwit van een roofdier dat er hele andere tactieken op nahoudt en niet op de traditionele manieren uitgeschakeld kan worden. Een originele setting en een scenario dat parallellen trekt tussen de Predator en Franse pelsjagers maken dit tot een prima toevoeging aan de langlopende franchise.

avatar van MelB

MelB

Ben zeer mee eens met FlorisV,

Zit veel fouten in dit film, waaronder acteerwerk. Al in minuut één toen ze iets uit de grond graafde. Dat object kon ze gewoon oppakken en aan de kijkers laten zien wat het is. Hier ging met veel aarzeling en met geforceerd mee om. Ook nog eens een beweginkje maken, alsof ze iets van de grond plukte, terwijl ze het object los van de grond in handen al had.

Dit vind ik wel een grove fout. De regisseur moet dit toch wel zien en aanpakken dat dit niet natuurlijke bewegingen zijn. Ik weet het moet een mooie close shot zijn, maar kom op! Het lijkt alsof we dom zijn denkt de regisseur. 'Ach joh dat zien ze toch niet'....FO!

Edit:

Zonder plot gelezen te hebben en de tittel Prey zegt mij totaal niks. Totdat ik een onzichtbare wezen zag en veel weg had van de film Predator. Halverwege de film ging mijn bovenkamer rinkelen. Prey heb ik eventjes gespeeld op m'n PC die toen destijds niet de juiste pc requirements had en toch zo graag spelen (frames drops all over the place). Nu herken ik de 'font type' Prey ook. Het is dus een gameverfilming.

avatar van FlorisV

FlorisV

MelB schreef:

Het is dus een gameverfilming.

Er is een oudere First Person Shooter "Prey" waar je tegen aliens vecht en een recentere met die titel waarin je op een ruimteschip een heel ander soort alien aantreft. Beide games hebben niets van doen met deze film.

Kan overigens Gamesmeter aanbevelen! Kun je ook makkelijk inloggen met je account hier.

avatar van maurice32

maurice32

Meh , geef mij maar de Predator met Arnold Schwarzenegger, de enige echte.

avatar van Stezsh

Stezsh

De setting is verassend maar niet storend. Het is misschien wat vreemd dat ruimtereizende wezens naar een primitief niveau worden getrokken. Maar predators leven voor het jagen en zich bewijzen ten opzichte van andere jagende wezens. Eigenlijk wel cool dat ze zich dus juist niet vooral beperken tot futuristische gimmicks in deze film.

Dat maakt de film echter nog niet goed in mijn ogen. De scenes worden steeds ongeloofwaardiger (ook in fantasie kan een soort logica zitten). Ook lijken ze af en toe het verhaal te rekken (de drijfzand scene voelde bijvoorbeeld echt als onnodige opvulling).

Helaas ook weer een oppermachtig hoofdpersonage. Het trekt mij niet als het hoofdpersonage het altijd maar bij het rechte eind heeft, overal 'beter/goed' in is en de bijpersonages worden neergezet als een soort domme, slechte beslissingen makende lomperikken. Maakt mij niet uit of de hoofdrol een man of vrouw is.. ik vind dat zo onnodig.

avatar van Apster

Apster

Als zelfs de franchise van Predator een Disney gehalte krijgt, dan is het niet te hopen dat andere cult creatures hetzelfde lot zullen ondergaan. Afgezien van de discussie of het wel of niet wokishness is, is dit vlees noch vis. Het lieve (en overigens miscaste) Pocahontas meisje dat met hond door de wildernis trekt heeft een hoog Disney gehalte. Anderzijds wil de film best wel bloederig zijn, al vond ik de kills niet expliciet in beeld gebracht worden waardoor het voelt als een semi-kindvriendelijke film. En zoals user FlorisV al eerder aangaf in zijn review, het is niet heel geloofwaardig dat het kind ineens een stel Fransen en een Predator kan afslachten. Laatstgenoemde vergat ook blijkbaar in het eindgevecht met Naru dat het beschikt over diverse geavanceerde wapens. Overigens vond ik het idee om het in die setting en tijdperk te laten afspelen wel verfrissend, helaas is de uitwerking matig.

avatar van The Brain

The Brain

Af en toe naar zo een film kijken is best leuk vermaak, dat zal ook het relatief hoge stemgemiddelde verklaren. Als je de film een beetje analyseert zoals FlorisV doet dan kom je tot de conclusie dat dit toch wel heel erg pulp-fiction is.

Fransen die onverstaanbaar Frans spreken en Indianen die vloeiend Amerikaans spreken dat maakt de boel al niet geloofwaardig en dan heb ik het nog niet over de rest van het avontuur. Mooie beelden, hoera! we hebben een drone, van de omgeving doen het goed op je HD-beeldscherm thuis en daar lijkt deze film ook voor gemaakt. Een hippe Pocahontas tegen een ruimtereizende hersenloze hagedis die ergens de verkeerde afslag heeft genomen. Hopelijk komen ze niet op het idee om er een televisieserie van te maken.

avatar van sportfan27

sportfan27

Totaal debiele Disney verkrachting. Pocahontas vs Predator.

Hoe krijg je het in vredesnaam verzonnen?

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

The Brain schreef:

Amerikaans spreken

Je bedoelt Engels?

Kevinmastah

Sommige mensen vergeten dat ze een film aan het kijken zijn.

Een film.

Een film helemaal kapot analyseren, dan kan je niet echt meer genieten van een film. Zonde hoor.

“Meisje kan Predator nooit aan”.

Maar Predators bestaan echt hoor

En ruimteschepen en aliens. Bestaan echt hoor.

Zucht.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Erg sterke film is dit zeg, ik vind hem met recht de beste na de 1st uit 1987. En deze is qua verhaal verfrissend in het geheel en de cast met een goed spelende Amber Midthunder komt overtuigend over. Wat ik wel jammer vond is dat de indianen Engels praten ipv Comanche het zij wel met sommige dingen dan dit terwijl de Fransen dat weer wel doen. Dat mag de pret niet drukken want naast dat is de setting erg mooi gedaan, de Predator erg cool en de actiescenes super al met al een kijkwaardige film check it out. ps let ook op dat 1e pistool van de Fransen, de echte fans weten dat wel

avatar van Alathir

Alathir

Ik kon dit wel appreciëren. Sterke vrouwelijke hoofdrol (woke gedoe, tja misschien maar ik heb al veel erger gezien, stoorde me nu niet bepaald hier), slimme vallen die worden uitgezet. Ze heeft meerdere malen de kans om de Predator te bestuderen en leert eruit om het zo uiteindelijk te kunnen verslaan, waar veel andere bij zijn gefaald. Ik vind de film dus zeker deze waardering waard, zo niet zelfs beter. Het einde is echt wel goed.

avatar van nadrin

nadrin

Het blijft onmogelijk om beter te doen dan de originele Predator.

avatar van 3316mixer

3316mixer

De enige echte opvolger van de klassieker uit 1987. Wat doet het d'r toe of het een vrouw is die tegen een predator vecht, ze lost het op zoals Swarzenegger op een ingieuze manier, want winnen kun je nooit als het op spierkracht aankomt. Clever scenario (the roots gebruikt), redelijke CGI en spanningsboog is enorm. Ik zie een franchise komen. Want een predator kan natuurlijk in ieder tijdvak zijn ding doen. Zolang het maar basic blijft zoals in het origineel en deze.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1957 stemmen

sportfan27 schreef:

Totaal debiele Disney verkrachting. Pocahontas vs Predator.

Hoe krijg je het in vredesnaam verzonnen?

1 woord: woke. Bereid je maar voor op nieuwe vrouwelijke hoofdpersonen die filmfranchises de nek gaan omdraaien. Ghostbusters uit 2016 was nog maar het begin.

Merk ook op dat actrice Amber nogwat ook daadwerkelijk native american is, zou dit niet zo zijn, dan was deze film keihard gecanceld.

Kevinmastah

Captain Pervert zeker nooit Alien of Terminator 1 gezien?

Allebei met vrouwelijke hoofdrollen en dat in de jaren ‘80.

Toen al woke

Terminator 1 Sarah Connor de serveerster die een Terminator uitschakelt

avatar van Waku

Waku

Verfrissende herkennismaking met de "Predator" .

Dit keer in het vroegere wilde westen.

Dat maakt het verhaaltje wel extra bijzonder.

De film ziet er gelikt uit.

Ook de confrontaties met de wilde dieren op het ruige landschap zijn mooi in beeld gebracht.

Dat een tenger meisje de strijd aangaat met een eigenlijk onoverwinnelijke "Predator" nemen we graag op de koop toe.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

wwelover schreef:

Tuurlijk ik zie zulke films ook liever in de bioscoop, maar ja zal vast wel over nagedacht zijn of dat rendabel is. En een maandje Disney is niet duurder dan een DVD.

Heb het zo 1-2-3 niet voorbij zien komen, dus even de verklaring: in 2012 heeft HBO een 10-jarige deal getekend met 20th Century Fox, waarmee zij tot eind dit jaar de eerste (Amerikaanse) streamingrechten hebben op alle bioscoopfilms van de studio. Als een film de bioscoop overslaat hoeft Disney deze dus niet aan HBO Max te leveren.

avatar van bobbee1

bobbee1

Prima film, niet perfect maar voor het beperkte budget een zeer onderhoudende film. Het idee dat Predators al eeuwen op aarde rondliepen om hun jachtlust te botvieren is natuurlijk heel intrigerend. De vraag is dan hoe je dat uitwerkt. En dat is goed gelukt. Het gekozen tijdperk waarin de predator te maken heeft met zeer kundige jagers maakt dat je bij voorbaat weet dat het niet helemaal een gelopen race is voor de alien.

Het tempo is een beetje uit balans, maar niet storend. Karakterontwikkeling kun je in een actiefilm waarin nauwelijks gesproken wordt eigenlijk niet verwachten. We moeten het doen met wat de film ons biedt. Het laat zich al snel raden hoe het verhaal zich ontwikkeld. Maar dat komt omdat we weten van Predators. Maar ook door de plot van de film, de strijd tussen de broer en de zus. Dat heeft niets met woke te maken maar met strijd tussen mensen onderling die in dit geval toevallig ook een man en een vrouw zijn. Het is wat haar de motivatie geeft en ons het verhaal.

Natuurlijk kun je vallen over dingen die er niet toe doen of de film gewoon te woke vinden zoals Floris en een paar anderen (niet toevallig allemaal mannen). Tja, wat moet je daar nou voor zinnigs over zeggen? Blijkbaar zijn superhelden alleen mannen die van het een op het andere moment ineens compleet van persoonlijkheid en gedaante wisselen maar is iedere vrouw die meer doet dan de afwas meteen ongeloofwaardig. In wat voor universum leven die jochies denk je dan? Niet in het onze in ieder geval. Zielig en een beetje misselijkmakend om zo met je frustraties te koop te lopen.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Wel redelijk. Vond de Predator er wel veel minder uitzien dan in de eerste films. CGI was sowieso niet geweldig. Film kijkt makkelijk weg en verveelt niet. Redelijk deel in de Predator reeks.

avatar van Shadowed

Shadowed

Plezierig.

Het duurde even en voor velen was de hoop geloof ik al weg, maar Prey blijkt tegen verwachtingen in als vijfde toevoeging aan dit universum een erg lekker stukje film te zijn. Daarbij wordt het voorzien van een frisse aanraking die het naar de oorsprong van de chaos brengt. Een geheel dat dankzij Trachtenberg goed uitpakt.

Uiteraard blijft het verder popcornvermaak en daar moeten we geen al te hoge verwachtingen bij scheppen. Prey pretendeert dan ook niet veel meer te zijn dan dat, maar in wat het doet is het wel een solide stukje film. Erg mooie omgevingen dankzij de visueel gefocuste regie van Trachtenberg en fraai kleurgebruik. De speciale effecten laten het soms wat afweten, verder op visueel vlak erg weinig te klagen.

Midthunder helpt ook mee om het verschil te maken, die vanuit nowhere toch een erg passende hoofdrol weet te vormen. Hoe ze tegenover de Predator vecht mist wellicht wat coolheid, maar verder staat ze er goed. De predator zelf mist wat dreiging maar krijgt toch genoeg aandacht en ruimte om lekker los te gaan. Zeker de lange sequenties van bloedvergieten maken in deze film het duidelijke verschil.

Prey kijkt vooral lekker weg en raast niet te lang door. Cinematografisch bovengemiddeld. Het tempo wankelt soms een beetje door een iets te traag begin, maar eenmaal de film dan begint te lopen staan we garant voor een vermakelijk stukje popcornvreten. Ik heb er niet al te veel over te klagen, en beloon het daarom ook met een ruime voldoende.

avatar van king_pin

king_pin

Leuke invalshoek om sci-fi in een ouder tijdperk te plaatsen. De setting dat Predator al eeuwen lang op aarde komt om te jagen wisten we al (door de laatste scene uit predator 2) maar nu zien we een scenario waar dat daadwerkelijk ook plaats vind.

Van mij had het verhaal een stuk simpeler gemogen. Dat Naru niet wordt geaccepteerd als jager en dat de stropers, a.k.a. de blanke 'slechte' man, überhaupt een rol moesten krijgen, vind ik vooral afdoen aan het verhaal dat Naru haar weg vind om een ware krijger te worden. Dat was genoeg geweest; stam is in gevaar, zij is de laatste krijger die overblijft omdat ze op een slimmere manier jaagt.

Nu speelt ze soms een bijrol in d'r eigen verhaal door al die poespas er omheen. Daarom net geen voldoende.

De onzichtbare Predator is overigens prachtig gedaan

avatar van S. Russell

S. Russell

Er mankeert wellicht van alles aan maar om gewoon lekker weg te kijken is deze film goed geslaagd. Tempo, spanning en plaatjes OK, dialogen matig. Voor zover aanwezig.

Terzijde: op hun thuisplaneet denken ze er misschien anders over, maar ik vind jagen op dieren, en mensen uit het Stenen Tijdperk, met zulke camouflage-techniek, warmtebeeldcamera's en een heel, onuitputtelijk wapenarsenaal nogal kinderachtig. Zo kan een complete debiel ook wel een wolf of leeuw vangen.

avatar van clubsport

clubsport

Kevinmastah schreef:

Sommige mensen vergeten dat ze een film aan het kijken zijn.

Een film.

“Meisje kan Predator nooit aan”.

Maar Predators bestaan echt hoor

En ruimteschepen en aliens. Bestaan echt hoor.

Zucht.

En daarom moeten we letterlijk elke vorm van enige geloofwaardigheid in een film overboord gooien .

Lekker makkelijk voor de makers dan , dan hoef je ook geen goede scenarioschrijvers meer in te huren , elk verhaal is tenslotte goed genoeg .

Stom argument nietwaar ?

@clubsport

Ik vind eerder jouw opmerking stom.

Neem jij nog een glaasje azijn.

Als je alleen geloofwaardige films wilt kijken, er zijn een aantal films die gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen die soms nauw getrouw blijven aan de feiten. Soms worden er dingen bij verzonnen om er meer een Hollywood film van te maken.

En sommige films zijn nou eenmaal Hollywood films waar het niet echt om geloofwaardigheid gaat maar om pure actie of horror om maar wat te noemen.

Als ik jouw top 10 er bij neem

Halloween, Jamie Lee Curtis overleefd Micheal Meyers met behulp van Dr.Loomis. De vrouwelijke hoofdrolspeelster maakt normaal gesproken natuurlijk geen schijn van kans tegen Meyers. Na 7 delen verder te zijn in de halloween franchise leeft Jamie Lee nog steeds. Geloofwaardig.

Alien is ook zo’n film.

Een vrouw verslaat een echt bestaande Alien in een ruimteschip

Over geloofwaardigheid gesproken.

Zo kan je elke film wel bekritiseren, analyseren en afkeuren.

Genieten van een (fictieve film) word vaak vergeten want er word tegenwoordig op elk klein detail gelet.

Soms moet je ook gewoon niet teveel nadenken en gewoon over je heen laten komen en genieten.

In Films is alles mogelijk. Daarom is het ook film.

Maar ik ben het deels met je eens. Sommige films zijn echt over de top, ongeloofwaardig en gaan echt nergens meer over.

The Fast & Furious deel 4 - 8 bijvoorbeeld.

Of The Predator uit 2018. Dat was pas poep.

Maar daar hoort deze Prey niet bij.

Want Prey is een redelijk goede film. Vind ik!

avatar van IH88

IH88

Ik vind het apart dat mensen hier (zelfs fans van de eerste Predator film) niet inzien dat de eerste Predator film ook een aanklacht was tegen machismo. McTiernan wilde juist een soort van Prey film maken, maar er moest van de studio meer wapengeweld in. Alle macho mannen worden één voor één omgebracht, maar pas als Dutch zijn hersens gaat gebruiken en valstrikken gaat leggen weet hij de Predator te verslaan. Volgens mij is juist de boodschap van de eerste Predator film dat wapengeweld en spierbundels niet werken tegen een geavanceerde Alien.

Daarom is Prey voor mij ook een waardige prequel. Ook hier is de boodschap dat wapens en spieren weinig nut hebben, en pas als Naru haar hersens gaat gebruiken weet ze de Predator te verslaan.