• 8.612.901 stemmen

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Prey

"They hunt to live. It lives to hunt."

300 jaar terug leeft in de Noord-Amerikaanse wildernis Naru, een vrouwelijke krijger, die haar vechtkwaliteiten aan haar stam met haar broer voorop wil bewijzen. Die kans krijgt ze wanneer er een gevaarlijke buitenaardse dreiging verschijnt die genadeloos aan het moorden slaat en nauwelijks te stoppen is. Deze Predator en Naru gaan de strijd met elkaar aan en halen alles uit de kast om elkaar te verslaan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

Corcicus

Super benieuwd! Wel las ik reeds verontrustende commentaren van de makers: "The movie will follow a Comanche woman who goes against gender norms and traditions to become a warrior, and she’s going to be taking on the Predator in this film."

Predator goes woke dus.

mcdaktari

De vorige Predator vond ik een heel stuk minder dan de rest maar deze ziet er niet verkeerd uit, wat ik er tot nu toe van zag. En de vorige films van deze regisseur waren niet verkeerd.

Saving Pvt. Pyle

Nieuwe trailer. Die ziet er best goed uit. De sfeer is goed en de Predator is weer een beetje mysterieus.

Corcicus

Trailer ziet er top uit, maar euh de predator zijn bepantsering is bestand tegen granaatinslagen en kaliber 12 kogels. Ik denk dat pijlen gemaakt van botten en hout niet veel gaan uithalen

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Corcicus schreef:

misschien waren de predatorpantsers 300 jaar geleden wat minder geavanceerd.

Corcicus

Dat ras zit evolutionair beschouwd lichtjaren voor op de mensheid en uit de trailer kon ik alvast opmaken dat hij op vlak van artillerie even goed uitgerust is als in voorgaande films.

Corcicus

Een kameraad bracht mij zonet in herinnering dat de Predator door majoor Dutch afgemaakt werd door een boomstam tegen zijn knikker te kegelen en niet door modern wapentuig. Dat is dan weer wel een argument ten voordele van dit nieuw scenario.

Corcicus schreef:

Niet echt. Als je goed kijkt dan zie je dat de Predator een pijl ipv plasma afschiet op de 2 indianen in het veld.

De Predator ziet er echt primitiever uit.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Saving Pvt. Pyle schreef:

De Predator ziet er echt primitiever uit.

Misschien geven ze er voorkeur aan om bij de jacht gebruik te maken van min of meer de wapens die de prooi ook heeft. Of in elk geval de prooi een kans te geven op succes, zodat er nog wat spanning voor ze in zit.

Saving Pvt. Pyle schreef:

Niet echt. Als je goed kijkt dan zie je dat de Predator een pijl ipv plasma afschiet.

Dan kan ik mij nog vinden in de interpretatie van Graaf Machine. Alleszins is hij daar geraakt met een gesofisticeerd ruimteschip, ongeacht of hij er pijlen afschiet . Hij beschikt trouwens ook over zijn kenmerkende tactical red dot.

@Graaf Machine;

Klopt, dat hoort bij de lore van de Predators. Dus in dit geval speren, schilden, pijlen, messen.

The Oceanic Six

Behalve het origineel is deze hele franchise verspilde moeite geweest. Wat een middelmatigheid steeds, ook al was er af en toe nog een versie redelijk genietbaar.

Kondoro

Trailer zag er opzich best interessant uit. Hopelijk gaat het wat worden.

Saving Pvt. Pyle

Nieuwe promo trailer van 30 seconden met wat nieuwe korte beelden.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Ben benieuwd of deze nog op dvd / Blu-ray verschijnt, ben wel benieuwd.

Saving Pvt. Pyle

De reviews komen binnen en ze zijn uitermate positief!

Tot nu toe 61 reviews, 59 fresh, 2 rotten. Niet zomaar fresh, maar echt heel positief.

Prey - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

Bizar!

Prey Critic Review Thread - avpgalaxy.net

mcdaktari

Morgen is ie eindelijk te zien op Disney+. Dus morgenavond heb ik hopelijk een aardig filmavondje. Ben echt heel benieuwd naar deze versie.

mcdaktari schreef:

Same, morgen zet ik hem gelijk aan. Bij Disney+ vind ik het overigens wel schijtirritant dat de ondertiteling zo'n zwarte achtergrond heeft. Luxe probleem denk ik...

Kondoro schreef:

Dat kun je zelf instellen als ik me niet vergis want bij mij is dat in ieder geval niet.

mcdaktari schreef:

Zal er zo ff naar kijken..

mcdaktari schreef:

Als zo'n film als deze direct naar Disney + (of all places..) gaat, dan kun je er wel vanuit gaan dat het op zijn best middelmatig is.

avatar van thunderball

thunderball

Eigenlijk weet je van te voren dat deze weer tegen gaat vallen, na het origineel is het nooit meer écht goed geworden.

The Oceanic Six schreef:

Morgen zullen we het zien

De critici én fans zijn laaiend enthousiast. Over alles.

En de reden dat het naar Disney + gaat heeft zijn redenen vanwege overname Disney van Fox en de beslissing dat de Fox-films in pre-pre produktie niet in de bios komen. In ieder geval heel andere reden dan dat jij denkt (gedumpt op streaming omdat het een slechte film is).

De critici én fans zijn laaiend enthousiast. Over alles.

De recensies van 'Prey' zijn binnen: is de nieuwe Predator-film van Disney+ een hit of een misser? | FilmTotaal filmnieuws

Ik lees anders een wisselende ontvangst.

De Predator-reeks is buiten het origineel erg slecht en Disney heeft op hun streaming ook veel rommel geplaatst, dus ik ben vrij kritisch ja. De tijd dat ik nog juichend door de tuin rende als ik hoorde dat er een nieuwe Alien of Predator film kwam ligt wel even achter me na alle teleurstellingen in de reeksen.

avatar van Mondragon

Mondragon

De critici én fans zijn laaiend enthousiast. Over alles.

Euh nee....critici zijn niet allemaal enthousiast. Vooral het ongelooflijke woke verhaal staat sommige critici tegen.

The Oceanic Six schreef:

Ik lees anders een wisselende ontvangst.

Dan lees je het verkeerd. Dat artikel van filmtotaal is totaal niet representatief voor het enorm positieve ontvangst van deze film. En ik volg het al vanaf het allereerste moment.

Erg slecht? Predator 2 en Predators waren nog behoorlijk, hoor.

Snap je voorzichtigheid, die had ik ook na de eerste 10 reviews, maar nu niet meer. De film is een succes met 114 fresh en 11 rotten slechts.

Prey - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

Mondragon schreef:

Euh nee.....onzin wat je nu zegt. Volgens merendeel van critici is het verhaal juist goed en helemaal niet woke. Zelfs de grootste critici zoals Mr.H en Angry Joe die de film vooraf woke toedichtten moeten daarvan terugkomen.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

91% op RT.

69 op Metacritic.

Is er een reden waarom je vaak verwijst naar Film Totaal? Rotten Tomatoes en Metacritic zijn toch wel de go-to websites voor dit soort overzichtelijke statistieken. Volgens mij plukt FT die paar recensies ook van RT.

jacobine_rodijk schreef:

91% op RT.

69 op Metacritic.

Ik heb geen idee waarom ik me moet verantwoorden voor de bron. In die bron staan gewoon erkende sites die hun mening hebben gegeven en dat zijn in dit geval ook kritische reviews. Prima verzamelartikel.

IMDb heeft ook maar een magere 6,6 voorlopig na ruim 1000 stemmen.

Blijkt de film wel goed te zijn, dan mooi want ik hoop hem dit weekend wel te zien.